se_kyho ZoRka

Odpovědět
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18002
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: se_kyho ZoRka

Příspěvek od Trunda » čtv kvě 31, 2018 21:34

Možná ty Mintexy fakt zkusím taky.... EBC asi zas tak nutně nepotřebuju, o čemž jsem uvažoval víc.
Tu vložku do filtrboxu jsem málem objednával, ale ty diskuze kolem toho jsou takové..... no.... anglické :-D Všichni chytří jak rádia, ale změřit to nikdo nezměří. Našel jsem měřený test z jiného auta a tam vyhrálo KN. Ale ty rozdíly byly fakt směšný. Já jsem laboroval s různým poskládáním sání, jako origo box, box s trubkou a otevřený filtr a rozdíl tam ani pocitově nebyl žádný. Důležitější jsem očekával měření teploty v sání a to mě dojalo nejvíc, protože bylo úplně jedno, jestli tam byl sportovní filtr, který cucal vzduch od motoru, nebo filtr box s trubkou mimo teplo. To, co to zabíjí, je totiž to masivní hliníkové sání, které se nahřeje od motoru a hezky to pak stíhá ohřívat nasávaný vzduch. Takže zatím asi peču na filtr a zkusím koupit termoizolační podložku pod sání a pohrát si s odstíněním sálavého tepla.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

se_ky
Příspěvky: 334
Registrován: stř kvě 27, 2015 9:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: se_kyho ZoRka

Příspěvek od se_ky » pát čer 01, 2018 9:16

stilg píše:
čtv kvě 31, 2018 21:04
Jinak s tema "spatnejma" kotoucema ... pokud sou vetrany, tak nejsou pro ZR 105, ale pro ZR120 a (vetsinu) dervu. 105ka ma sice 262 ale nevetrane.

Jen abys je nekomu neprodal na 105ku a ony mu taky nesly :D
Budeš se divit, ale není to tak. Některé ZR 105 měli ventilované kotouče. I Zakar mi to potvrdil. Dokonce říkal, že viděl ZRko 105 s neventilovanými, ale Rover 25 1.4 8V s ventilovanými. Sám prý neví jak to rozlišovali, ale každopádně by na 105ku měli jít taky ;-)
MG ZR 160, 1.8L VVC (r.v. 2002), 5MT PG1, Solar Red, vyrobeno v Longbridge
Rover 45 (RT), 1.6L 16V MPI (r.v. 2002), 5MT R65, Sienna Gold, vyrobeno v Longbridge
--- I love K-SERIES engines and Rover VVC system! ---
ObrázekObrázek
Obrázek - MG ZR 160
Obrázek - Rover 45

se_ky
Příspěvky: 334
Registrován: stř kvě 27, 2015 9:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: se_kyho ZoRka

Příspěvek od se_ky » pát čer 01, 2018 9:22

Trunda píše:
čtv kvě 31, 2018 21:34
Možná ty Mintexy fakt zkusím taky.... EBC asi zas tak nutně nepotřebuju, o čemž jsem uvažoval víc.
Tu vložku do filtrboxu jsem málem objednával, ale ty diskuze kolem toho jsou takové..... no.... anglické :-D Všichni chytří jak rádia, ale změřit to nikdo nezměří. Našel jsem měřený test z jiného auta a tam vyhrálo KN. Ale ty rozdíly byly fakt směšný. Já jsem laboroval s různým poskládáním sání, jako origo box, box s trubkou a otevřený filtr a rozdíl tam ani pocitově nebyl žádný. Důležitější jsem očekával měření teploty v sání a to mě dojalo nejvíc, protože bylo úplně jedno, jestli tam byl sportovní filtr, který cucal vzduch od motoru, nebo filtr box s trubkou mimo teplo. To, co to zabíjí, je totiž to masivní hliníkové sání, které se nahřeje od motoru a hezky to pak stíhá ohřívat nasávaný vzduch. Takže zatím asi peču na filtr a zkusím koupit termoizolační podložku pod sání a pohrát si s odstíněním sálavého tepla.
Ty hele Luky, ale s tím teplem jsem o tom už dávno uvažoval, jen nevím jak to udělat. Samozřejmě jsem si vědom toho, že vzduch, ať už je sebestudenější je k prdu, když se to ohřeje v tom intake air boxu, který se zahřívá motorem. nepochopil jsem, proč to udělali takhle splašeně, ale uvažoval jsem jak to co neúčiněji odstínit, protože to by mělo právě způsobit ten největší růst. Začal jsem sice, termopásky na svody byl první krok k odstínění tepla z motorového prostoru a chtěl jsem pokračovat odstíněním tepla u nasávací hadice, ale pak jsem rozmýšlel co dál a nějak mě nic nenapadlo. I když dáš termoizolační podložku, pořád tam bude víc tepla než abys poznal masivní rozdíl. Dokonce mě napadla instalace malého ventilátoru 12V, který by intake air box ochlazoval z venčí, ale účinností si nejsem úplně jistý.
MG ZR 160, 1.8L VVC (r.v. 2002), 5MT PG1, Solar Red, vyrobeno v Longbridge
Rover 45 (RT), 1.6L 16V MPI (r.v. 2002), 5MT R65, Sienna Gold, vyrobeno v Longbridge
--- I love K-SERIES engines and Rover VVC system! ---
ObrázekObrázek
Obrázek - MG ZR 160
Obrázek - Rover 45

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18002
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: se_kyho ZoRka

Příspěvek od Trunda » pát čer 01, 2018 9:40

Ta izolační podložka dle testů dělá fakt hodně. Jedna věc je sálavé teplo, které je mrzuté, ale dá se odstínit izolací a ventilací. Ale podložka řeší přímý přenos tepla skrz materiál a to je v tomhle případně ten nejzásadnější zdroj. Hlava motoru v těch místech bude mít teplotu cca chlazení, tedy nějakých 90°C. A tohle teplo vzlíná do materiálu sání. Proti tomu nějakých cca 40 °C sálavého tepla je nic.
Ventilátor je zbytečné heblo. Stačí správně vypřepážkovat prostor, případně navést čerstvý vzduch trubkama. V extrémním případě udělat náporový otvor do kapoty.

Větší výzva by bylo se zbavit toho těžkého a masivního hliníkového sání. Buď čtyřklapkou, což ale způsobí rozladění nastavení mapy, protože nebudou odpovídat rezonanční frekvence v sání. Nebo sání vyrobit z karbonu, což by byla hodně velká výzva :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

se_ky
Příspěvky: 334
Registrován: stř kvě 27, 2015 9:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: se_kyho ZoRka

Příspěvek od se_ky » pát čer 01, 2018 10:19

O karbonu jsem uvažoval, už jednou jsem s tím dělal, ale ten materiál je docela drahej a navíc, vytvořit něco tak specifického ještě s výstupama z každé strany je dost náročný. No, byl bych rád, když bys tedy dával tu termoizloační podložku, kdybys mi pak referoval jak moc ti to pomohlo ;-)
MG ZR 160, 1.8L VVC (r.v. 2002), 5MT PG1, Solar Red, vyrobeno v Longbridge
Rover 45 (RT), 1.6L 16V MPI (r.v. 2002), 5MT R65, Sienna Gold, vyrobeno v Longbridge
--- I love K-SERIES engines and Rover VVC system! ---
ObrázekObrázek
Obrázek - MG ZR 160
Obrázek - Rover 45

stilg
Příspěvky: 732
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: se_kyho ZoRka

Příspěvek od stilg » pát čer 01, 2018 10:26

se_ky píše:
pát čer 01, 2018 9:16
Budeš se divit, ale není to tak. Některé ZR 105 měli ventilované kotouče. I Zakar mi to potvrdil. Dokonce říkal, že viděl ZRko 105 s neventilovanými, ale Rover 25 1.4 8V s ventilovanými. Sám prý neví jak to rozlišovali, ale každopádně by na 105ku měli jít taky ;-)
Ale je to tak. ZR 105 melo podle vsech dostupnych zdroju jako zaklad 262 plne kotouce a do tech 262 chlazene nenarves, musis vymenit brzdice.
To, ze jsou vyjimky je vic nez pravdepodobne, ale to nic na obecne pravde nemeni. Pak druha vec je, ze dost lidi to prehodi / upgraduje. Takze videt je mozne ledacos.

Jenom tedy rikam, ze pokud by to nekdo chtel na 105ku, tak at si dobre zkontroluje co tam ma, protoze naprosta vetsina 105 chlazene nema.

Vetsi hokej je v brzdach na DERVech, pac 100ka by mela typicky mit setup 105ky s bubnama vzadu a 115ka setup 120ky. Ale tohle uz udajne je opravdu dost casto jinak.

se_ky
Příspěvky: 334
Registrován: stř kvě 27, 2015 9:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: se_kyho ZoRka

Příspěvek od se_ky » pát čer 01, 2018 10:33

stilg píše:
pát čer 01, 2018 10:26
Ale je to tak. ZR 105 melo podle vsech dostupnych zdroju jako zaklad 262 plne kotouce a do tech 262 chlazene nenarves, musis vymenit brzdice.
To, ze jsou vyjimky je vic nez pravdepodobne, ale to nic na obecne pravde nemeni. Pak druha vec je, ze dost lidi to prehodi / upgraduje. Takze videt je mozne ledacos.

Jenom tedy rikam, ze pokud by to nekdo chtel na 105ku, tak at si dobre zkontroluje co tam ma, protoze naprosta vetsina 105 chlazene nema.

Vetsi hokej je v brzdach na DERVech, pac 100ka by mela typicky mit setup 105ky s bubnama vzadu a 115ka setup 120ky. Ale tohle uz udajne je opravdu dost casto jinak.
Hele upřímně, nevim, říkám ti to, comi řekl Zakar. Jak velké zkušenosti s tím má on je asi jasný. U běžné 105ky s plnýma je max. tlouštka kotouče do 13mm, tyhle mají 21mm, takže to dává za pravdu tobě, ale jak říkáš, budu upozorňovat na to, že u 105ky je třeba vědět, co tam je. mir:
MG ZR 160, 1.8L VVC (r.v. 2002), 5MT PG1, Solar Red, vyrobeno v Longbridge
Rover 45 (RT), 1.6L 16V MPI (r.v. 2002), 5MT R65, Sienna Gold, vyrobeno v Longbridge
--- I love K-SERIES engines and Rover VVC system! ---
ObrázekObrázek
Obrázek - MG ZR 160
Obrázek - Rover 45

se_ky
Příspěvky: 334
Registrován: stř kvě 27, 2015 9:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: se_kyho ZoRka

Příspěvek od se_ky » stř čer 13, 2018 11:50

IMG_20180613_124747437.jpg
Trunda píše:
čtv kvě 31, 2018 13:05
Dej pak vědět, jestli ty Mintexy jsou ok...
Já mám ATE kotouče a desky a je to hnus, velebnosti. Už jednou jsem tuhle kombinaci proklínal a musel jsem se spálit po druhé. Trošičku se zahřejou a jsou jakš takš, ale jak se zahřejou o něco víc, tak jsou na zabití. Stejně jako studené. Mírně pomohlo je usmažit na okruhu, kde jsem nejprv pár zatáček projel rovně, jak byly přehřátý, ale i když si to po vychladnutí pak sedlo, tak je to pořád na můj vkus bída i do normálního provozu. Kotouče budou dobré, ty si chválí všude a osvědčená je kombinace s EBC deskama, ale ATE desky prostě neumí.

Takže kotouče vezmi klidně tyto https://www.profidily.cz/brzdovy-kotouc ... 77183.html
Nakonec jsem vzal ty cos mi doporučil, ale z jiného obchodu...měli je o skoro 250Kč levnější msm:
MG ZR 160, 1.8L VVC (r.v. 2002), 5MT PG1, Solar Red, vyrobeno v Longbridge
Rover 45 (RT), 1.6L 16V MPI (r.v. 2002), 5MT R65, Sienna Gold, vyrobeno v Longbridge
--- I love K-SERIES engines and Rover VVC system! ---
ObrázekObrázek
Obrázek - MG ZR 160
Obrázek - Rover 45

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18002
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: se_kyho ZoRka

Příspěvek od Trunda » stř čer 13, 2018 13:00

Snad jsi nenatrefil na fejky ;-) Tyhle jsou jinak lakované, než jsem je měl já. Otázka, jestli jsem fejky neměl já :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

se_ky
Příspěvky: 334
Registrován: stř kvě 27, 2015 9:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: se_kyho ZoRka

Příspěvek od se_ky » stř čer 13, 2018 16:11

Trunda píše:
stř čer 13, 2018 13:00
Snad jsi nenatrefil na fejky ;-) Tyhle jsou jinak lakované, než jsem je měl já. Otázka, jestli jsem fejky neměl já :-D
No to doufám, ale přišlo to v zabalený originální krabici ATE a na lemu těch disků je i nápis, kde je ATE taky takže snad nemám fejky :D A myslím, že lakování nebude mít vliv na to zda jsou to originál nebo ne :-)
MG ZR 160, 1.8L VVC (r.v. 2002), 5MT PG1, Solar Red, vyrobeno v Longbridge
Rover 45 (RT), 1.6L 16V MPI (r.v. 2002), 5MT R65, Sienna Gold, vyrobeno v Longbridge
--- I love K-SERIES engines and Rover VVC system! ---
ObrázekObrázek
Obrázek - MG ZR 160
Obrázek - Rover 45

se_ky
Příspěvky: 334
Registrován: stř kvě 27, 2015 9:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: se_kyho ZoRka

Příspěvek od se_ky » pon srp 13, 2018 10:48

Opět a zase mám stejný problém. Kolísající otáčky při volnoběhu. Dneska ráno to bylo vůbec zlý. V květnu to Zakar opravoval, vyměnil snímač tlaku vzduchu a vyčistil potrubí a škrtící klapku. Zhruba od poloviny července se to zase zhoršuje a už nevím co s tím. Ráno, když nastartuju a rozjedu se, otáčky prostě vysí na 1300 rpm při volnoběhu. Jamile uběhne kus cesty a stojím třeba na křižovatce, na volnoběh to kolísá dost citelně mězi 2000 rpm a 3500 rpm a to stylem jako bych to na té křižovatce tůroval. Lidi se pak samozřejmě na mě dívají jako na debila. Musím vždycky zajet pak k pumpě, motor vypnout, chvíli počkat a po novém nastartování už je to ok. Nicméně dnes ráno to udělalo navíc tu věc, se kterou jsem to tehdy k Zakarovi vezl. Tzn. po vypnutí motoru na křižovatce a nastartování po asi 10 vteřinách ty otáčky okamžitě vylítli až někam k 5 tisícům, 3 vteřiny se tam držely a pak spadly, ale jen na 1300 zase a na dalších křižovatkách to opět kolísalo +/- 1500 - 3500. Teprve až když jsem jel k té pumpě a nechal to minutu až dvě vypnuté a pak nastartoval, tak to bylo v pořádku.
Zvláštní je, že pokud to stojí přes den na slunci a je to tím pádem stále ohřáté sluncem, tak to po nastartování nedělá. Mám tedy pocit, že to bude mít nějakou souvislost s teplotou. Nevíte si s tím někdo rady? Nebo to mám pro jistotu ještě natočit? Díky
MG ZR 160, 1.8L VVC (r.v. 2002), 5MT PG1, Solar Red, vyrobeno v Longbridge
Rover 45 (RT), 1.6L 16V MPI (r.v. 2002), 5MT R65, Sienna Gold, vyrobeno v Longbridge
--- I love K-SERIES engines and Rover VVC system! ---
ObrázekObrázek
Obrázek - MG ZR 160
Obrázek - Rover 45

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18002
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: se_kyho ZoRka

Příspěvek od Trunda » pon srp 13, 2018 12:14

Tak mohl by to být problém v kabeláži... no a možná bych zkusil na diagnostice sledovat, jestli tam nekolísá hodnota něčeho, co má být stabilní. Jináč nevím.... zkusit vyměnit krokový motorek...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

se_ky
Příspěvky: 334
Registrován: stř kvě 27, 2015 9:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: se_kyho ZoRka

Příspěvek od se_ky » pon srp 13, 2018 13:41

Trunda píše:
pon srp 13, 2018 12:14
Tak mohl by to být problém v kabeláži... no a možná bych zkusil na diagnostice sledovat, jestli tam nekolísá hodnota něčeho, co má být stabilní. Jináč nevím.... zkusit vyměnit krokový motorek...
Volal jsem si i s Mirdou, taky neví. Kabeláž to být může, dočetl jsem se ne jednom anglickém fóru, že některý ze snímačů může mít navlhlý konektor, pak to dělá blbosti. Taky by to mohl být ten snímač tlaku, jelikož v kolonách při popojíždění se mi to stále přehřívá (ručička jde až do 3/4 a pak teprve se spustí druhý ventilátor - asi vadný termistor na ventilátoru) což může způsobovat, že vlivem kontaktu se sacím boxem a také sálavého tepla zkrátka zase odešel. A mnoho dalších věcí. Kabeláž jsem už kontroloval a nic jsem na ní nenašel, nemělo to žádný vliv. Holt to budu muset zkoumat.
MG ZR 160, 1.8L VVC (r.v. 2002), 5MT PG1, Solar Red, vyrobeno v Longbridge
Rover 45 (RT), 1.6L 16V MPI (r.v. 2002), 5MT R65, Sienna Gold, vyrobeno v Longbridge
--- I love K-SERIES engines and Rover VVC system! ---
ObrázekObrázek
Obrázek - MG ZR 160
Obrázek - Rover 45

se_ky
Příspěvky: 334
Registrován: stř kvě 27, 2015 9:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: se_kyho ZoRka

Příspěvek od se_ky » pon zář 06, 2021 15:17

Dlouho, předlouho jsem tu nic nepsal. Holt život kvapí a času se nedostává. Nicméně, poslední příspěvek, problém s kolísáním otáček se vyřešil za pomoci rady od Pítrse a po mé analýze jsem vyměnil solenoid u volnoběhu a od té doby už je klid (2 roky). Jenže za tu dobu se stalo spousty dalších věcí. Tak například spínání ventilátorů chlazení vyřešil mladý Paci výměnou termostatů. K lakování nedošlo, jelikož všichni co slíbili pomoc na mě hodili bobek a tak jsem se rozhodl to udělat sám. Letos se koupil kompresor, brusky, ale zase nebyl pro změnu dostupný prostor. No a když i ten se sehnal, už bylo pozdě takže se to opět přesunulo, tentokrát na jaro. Mezi tím se vyměnili opět manžety, přední ramena a vůbec největší peripetie byly se zadními brzdami. Pravý zadní se totiž neustále kousal. Opravovali to dva lidi, ani jednomu se to nepovedlo natrvalo. Nakonec jsem zjistil, že tam předchozí majitel dal nejspíš brzdiče ze ZR120 a tudíž kotouče na ZR 160 v kombinaci s destičkami byly na ten brzdič příliš široké. Nu což, vyměnil se pravý brzdič komplet (ten byl v dezolátním stavu) a při další výměně destiček se vymění i ten levý. Nyní to funguje, díky Mirdovi. Každopádně, začíná nás trochu trápit koroze a tak doufám, že se mi podaří určená místa sanovat na zimu a na jaře s lakováním dát do cajku. Oba přední blatníky přijdou zcela vyměnit a to vč. podběhů. Pak se pustím do stropu, který už mě taky začíná dost štvát. No a mnoho a mnoho dalších maličkostí...můžu vydat román o tom, co všechno ZRko potřebuje :-D
A to ještě nemluvím o tom, co řeším na 45tce :-D
MG ZR 160, 1.8L VVC (r.v. 2002), 5MT PG1, Solar Red, vyrobeno v Longbridge
Rover 45 (RT), 1.6L 16V MPI (r.v. 2002), 5MT R65, Sienna Gold, vyrobeno v Longbridge
--- I love K-SERIES engines and Rover VVC system! ---
ObrázekObrázek
Obrázek - MG ZR 160
Obrázek - Rover 45

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6970
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: se_kyho ZoRka

Příspěvek od AnderN » pon zář 06, 2021 22:42

No jo, co naděláš? Když si uvědomíme, že ty auta mají svoje roky a kilometry a dodnes slouží v každodenním provozu, tak už na nějaké vrtochy mají nárok. A lepší to už nebude ... i když mechanický základ je dobrý, tak různý čidla, elektrika celkově, podvozek, brzdy, výfuky, čalounění a mnoho dalšího prostě bude potřebovat čím dál víc péče. Nemluvě o té korozi, co jsi taky zmiňoval.

Už dneska jsme se z provozovatelů jedněch ze skvělých britských vozů ("one of britain's fine cars") stali provozovateli youngtimerů. A jak ty youngtimery budou stárnout, bude jejich udržení v provozu čím dál náročnější, a to zřejmě víc než u opravdových veteránů, kde se elektrika omezovala na zapalování a světla, a interiér byl z většiny tvořen kůží a dřevem. To vše se dá restaurovat, popř. vyrobit znova ... ale co hromady čidel a jednotek, nejrůznější vinyl nebo plasty? To bude problém ...

Takže dokud ti to funguje a řešíš "jen" věci jako brzdové třmeny, které se ještě dají sehnat, tak to není tak zlé. Nicméně možná není od věci vykoupit od rimmera a dmgrs, co se ještě dá, protože začínáme pozorovat čím dál víc dílů, které už nejsou a nebudou...
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Odpovědět