Stránka 1 z 3

Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Napsal: pát bře 17, 2017 1:43
od sexyse
Zdarec chlapy, mám tak trochu problém se svým ZRkem .. před cca 5tis km se dělal celej motor z důvodu prasklého rozvoďáku. Teď po těch pár tisících začal zlobit .. Zezačátku nenaápadný občasný přehřívání, co jsem si všímal do 3/4 a pak zase stáhlo teplotu dolu .. říkal jsem si, že asi vadnej termostat. K tomu se přidalo občasný čouzení z výfuku + smrad jako bych používal nějaký raketový palivo :D a hlavně tvrdý natlakovaný hadice .. navíc přestalo topit topení .. nebo topilo jen občas když jsem to prohnal .. vypadá to na fouklé těsnění nebo hlavu .. jenže to bylo vše dělaný .. tak nevim po čem mám pátrat .. při otevřený expanzce žádnej vodotrysk .. žádná emulze na víčku , voda se neztrácí a ani olej nepřibývá neubývá .. K termostatu se nějak nedokážu dostat a nějak se mi nechce do toho dělat zase celej motor, či ho vyndávat kvůli termostatu tak se chci prvně poptat na nějaký ty rady :P

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Napsal: pát bře 17, 2017 19:03
od lenham3
Co se tam davalo za tesneni ,vypada to na tesneni

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Napsal: pát bře 17, 2017 21:29
od se_ky
sexyse píše:Zdarec chlapy, mám tak trochu problém se svým ZRkem .. před cca 5tis km se dělal celej motor z důvodu prasklého rozvoďáku. Teď po těch pár tisících začal zlobit .. Zezačátku nenaápadný občasný přehřívání, co jsem si všímal do 3/4 a pak zase stáhlo teplotu dolu .. říkal jsem si, že asi vadnej termostat. K tomu se přidalo občasný čouzení z výfuku + smrad jako bych používal nějaký raketový palivo :D a hlavně tvrdý natlakovaný hadice .. navíc přestalo topit topení .. nebo topilo jen občas když jsem to prohnal .. vypadá to na fouklé těsnění nebo hlavu .. jenže to bylo vše dělaný .. tak nevim po čem mám pátrat .. při otevřený expanzce žádnej vodotrysk .. žádná emulze na víčku , voda se neztrácí a ani olej nepřibývá neubývá .. K termostatu se nějak nedokážu dostat a nějak se mi nechce do toho dělat zase celej motor, či ho vyndávat kvůli termostatu tak se chci prvně poptat na nějaký ty rady :P

S tím přehříváním to mám stejné. Vždycky je to jen do tý doby než spustí druhý větrák, tak do 3/4. Zakar říkal, že je to termostat, jenže se blbě shání. V létě je to horší, když je vedro. Řeším to tím, že spustím klimu což automaticky spustí i druhý větrák na plný kule rovnou. Ale stává se mi to jen v kolonách, jinak ne.

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Napsal: pát bře 17, 2017 22:07
od lenham3
Termostat se blbe zhani oo:koupis ho v kazdych autodilech nebo v UK origo

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Napsal: sob bře 18, 2017 10:55
od sexyse
Nevím co tam dával za těsnění ale vypadá to že je to fakt foukly.. Než se to zahřeje vše v pohodě jak přijde teplota na 80-90 tak to začne při otáčkách tlakovat.. Měrka leti nahoru .. Vyřazení vrátí se do těch 90 .. Takže co jsem vypozorovat neprehriva se ale ten tlak mate čidlo.. V expanze bubliny při šlápnutí na plyn, při vyšších otáčkách jde voda až nahoru a vyhazuje ji ven, při otevřeným vicku bubliny nikde tak buď je to nějak zavzdusneny a dělá to bordel nebo je to fakt foukly, ale to se mi nezdá protože to bylo poctivě udělaný.

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Napsal: ned bře 19, 2017 15:49
od Trunda
Zbytečné spekulace... Udělej test na přítomnost spalin v chladícím okruhu a budeš mít jasno. Pokud tam někdo dal kovové těsnění, tak to takto dopadá pokud nebyla hlava a blok v perfektní rovině. A nevím, podle čeho soudíš, že byla práce odvedena kvalitně, když se ti pak stane toto...

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Napsal: stř bře 22, 2017 23:34
od stilg
Netopi? Mk2? Co treba SAAB ventil? nevysypal se ten? Casto dily z nej bloknou termostat nebo mohly zacpat neco jineho v chladicim okruhu...
Bez funkcniho SAAB ventilu se t ochova tak, ze netopis, protoze nedostanes vodu do heater coru... az kdyz tomu nalozis, ~ 4K+, tak vodni pumpa tlaci dost vody aby to teklo i pres vnitrni topici okruh a jde teplo...

Pokud ti nedostatecne otvira termostat nebo je ten puk z saabu nekde jinde sprajclej, tak by se to prehrivat taky mohlo.
Jen napad.

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Napsal: čtv bře 23, 2017 12:07
od roverix
Kdyby chtěl někdo vygůglit SAAB ventil, má smůlu. Naletí jako já.

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Napsal: čtv bře 23, 2017 15:30
od stilg
roverix píše:Kdyby chtěl někdo vygůglit SAAB ventil, má smůlu. Naletí jako já.
Jak to myslis?


MK2 ma jine zadni hadice. Krome bypassu heater coru je tam i SAAB valve. A casto, velice casto se po tech 8-12 letech vysype...
Resenim je nahrada za klasiku mk1 hadice.

Ja to podstupoval loni.

Vlevo mk1, vpravo mk2
Obrázek

SAAB
Obrázek

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Napsal: čtv bře 23, 2017 15:43
od Trunda
Zajímavé.... staré hadice totiž mají v tom gumovém spoji hadic dutinku, kterou se okruhy mírně mísí. Že by to bylo u MkII zaslepené a řešil to ten ventil?

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Napsal: čtv bře 23, 2017 16:08
od stilg
V tom spojeni je to cemu rikam bypass, i.e kdyz je zavreny ventil do topeni, aby mela voda kudma tect. Jestli je v mk2 ten puvodni bypass porad funkcni nebo je zaslepeny, netusim, .. viz. link nize.

Pri faceliftu se kluci v Roveru rozhodli trochu zkusit vylepsit chlazeni, kvuli predchazeni problemu s tesnenim pod hlavou, a mimo jineho pridali tenhle ventil, ktery topeni obchazi taky.

Princip je takovy, ze je tam na pruzine ventil, ktery je defaultne zavreny, alepri pomerne malem tlaku se otevre a umozni vode nim protikat. A kdzy je tedy malo otevreny ventil do topeni, tak to obtika snadno tudy.

Problem je, ze se to vetsinou cele vevnitr po letech rozsype, a ten vnitrek co "klade odpor" je pryc a ventil tedy nefunguje a voda tama tece vzdy. I kdyz je plne otevreny ventil do topeni, tak tady je to kratsi a primocarejsi... az kdzy vodni pumpa tlaci hodne vody, tak se dostane i do topeni.

Coz ma negativni efekt jenom na to topeni... problem je, ze ty plastove dily z toho ventilu pomerne casto muzou skoncit v termostatu, neob kdo vi kde.

Nejake dalsi info:
http://forums.mg-rover.org/how-do-i-ans ... ms-397782/

2. post v tom odkazu popisuje saab ventil

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Napsal: čtv bře 23, 2017 17:56
od Pítrs
roverix píše:Kdyby chtěl někdo vygůglit SAAB ventil, má smůlu. Naletí jako já.
Tomu se říká "zrada na voličích" :P
Dobrý volič je prozíravý, hledá to pod názvem "Saab valve MG ZR".

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Napsal: pát bře 24, 2017 0:12
od sexyse
no tak s tím jsi mě uplně dostal .. zítra protože nebyl teď čas udělám test jestli je to fakt fouklý .. , každopádně se to chová dost prapodivně, po zahřátí při zvýšení otáček jde nahoru i ručička teploty, v klidovém režimu jde zase ručička hezky dolů na těch 90 .. z pod kapoty jde slyšet takový šlukování .. dělá to ta malá hadička nahoře na expanzce .. voda jde až nahoru při otáčkách a pomalu se pak zase vrací když nešlapu .. podle mě to tlakuje a přes víčko se to vyrovná .. a ten tlak prostě mate čidlo .. spekulace, vidím to tak že po testu na spaliny se stejně udělá zase komplet těsnění, hlava a rovnou se vymění termostat a vše kolem toho .. a pak to pujde do světa, nebo to půjde rovnou, protože na to stejně nemám vůbec čas :cry:

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Napsal: pát bře 24, 2017 1:30
od stilg
Nevnimal bych to tak fatalne.
Kazdopadne rychle google search mi predhodil 2 docela podobne:

http://forums.mg-rover.org/mg-zr-rover- ... ng-396202/
http://www.themgzr.co.uk/vb/39-engines- ... issue.html

A oboje dvoje sou mk2...

Samozrejme to muze byt tesneni, ale prvne bych proste mrkl ja jednoduche veci, Saab ventil a termostat a trosku zkusil vykoumat jak presne a kdy se to chova.
Pokud mas sadu na test na splodiny z expanzky, tak tim lip samozreme.

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Napsal: pát bře 24, 2017 12:46
od lenham3
Mas průchozí tu tenkou trubku co jde ze sami do expansky ,na sami je zpětný ventil a ten bývá ucpany