Stránka 1 z 3

Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol

Napsal: stř úno 22, 2017 9:42
od se_ky
Přátelé moji,
mám problém. Když ráno nastartuju svý červený žihadlo ZR a rozjedu se, tak jen co se zahřeje, stává se, že při neutrálu drží pořád otáčky mezi 1500 - 2500 aniž bych šlapal na plyn a někdy se stává i to, že "pulzuje" v tomto rozmezí jak kdybych auto túroval. Nicméně po vypnutí motoru a novém nastartování problém zmizí a většinou až na vyjímky se už v průběhu jízdy neobjeví, až zase po úplném vychladnutí. Nemá s tím někdo zkušenost? Ptal jsem se už samozřejmě Zakara, ale bez diagnostiky se to blbě posuzuje no. Já jen jestli se s tím už někdo nesetkal.
A druhý dotaz: dostal jsem k vánocům elektrický utahovák na kola 12V s digitálně nastavitelným momentem v jednotkách Nm (rozsah max. do 320Nm). Neví náhodou někdo, jakou silou můžu dotahovat kola abych je nepřetáhl? Díky za odpovědi :-)

Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol

Napsal: stř úno 22, 2017 10:04
od cvrko
Mě to kdysi dělalo na Vektře,odešly čidla vačky a kliky.Taky to kolísalo jak chtělo.

Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol

Napsal: stř úno 22, 2017 10:19
od Pítrs
Ahojte bouráci (to platí hlavně pro Rudu). :)
Ptát se tu, to je jako se ptát Zakara, si k němu zajeď a problém snad vyřešíš.
Nejprve zkus resetovat snímač polohy škrtící klapky, to zvládneš sám i bez nářadí.
Problém může být i v kabeláži a součástkách, jak píše Ruda. Napadlo mě ještě přisávání falešného vzduchu.
U mě bylo něco podobného, prudilo to různě nahodile, počítač nic neukázal, jen pokažený snímač polohy vačkového hřídele, výměna za druhý nic nespravila.
Též se měnily svíčky za nové, zapalovací cívky a kabely (za použité), nic.
Dělalo to hlavně za vlhkého období, v létě a v zimě vůbec. Měl jsem vymontované sací potrubí (ne kvůli tomuto), díru jsem nenašel (netlakoval jsem to), tak jsem to pak vrátil zpět, dal jsem si velmi záležet, aby bylo vše na svém místě a dobře dotaženo.
Od té doby (cca 1 rok) se to neobjevilo, pokud by to zase vylezlo, nevím, jestli bych se tím nějak důrazně zabýval...
Co ten utahovák? To máš na traktor?
V autodatech na dvoustovky je údaj 110 Nm, jestli je to v pohodě, netuším.

Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol

Napsal: stř úno 22, 2017 10:34
od cvrko
Dotahovák dej vždy naplno. :lol:
www.youtube.com/watch?v=6C65V8qDn1w

Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol

Napsal: stř úno 22, 2017 10:36
od se_ky
Pítrs píše:Ahojte bouráci (to platí hlavně pro Rudu). :)
Ptát se tu, to je jako se ptát Zakara, si k němu zajeď a problém snad vyřešíš.
Nejprve zkus resetovat snímač polohy škrtící klapky, to zvládneš sám i bez nářadí.
Problém může být i v kabeláži a součástkách, jak píše Ruda. Napadlo mě ještě přisávání falešného vzduchu.
U mě bylo něco podobného, prudilo to různě nahodile, počítač nic neukázal, jen pokažený snímač polohy vačkového hřídele, výměna za druhý nic nespravila.
Též se měnily svíčky za nové, zapalovací cívky a kabely (za použité), nic.
Dělalo to hlavně za vlhkého období, v létě a v zimě vůbec. Měl jsem vymontované sací potrubí (ne kvůli tomuto), díru jsem nenašel (netlakoval jsem to), tak jsem to pak vrátil zpět, dal jsem si velmi záležet, aby bylo vše na svém místě a dobře dotaženo.
Od té doby (cca 1 rok) se to neobjevilo, pokud by to zase vylezlo, nevím, jestli bych se tím nějak důrazně zabýval...
Co ten utahovák? To máš na traktor?
V autodatech na dvoustovky je údaj 110 Nm, jestli je to v pohodě, netuším.

To bylo od tebe ošklivé vůči Rudovi tedy! Ale trefné :lol: :lol: hi:
Nicméně, jen jsem se tu právě zeptal jestli s tím někdo už měl nějaké zkušenosti, jasné je, že k Vlastovi s tím pojedu tak jako tak protože tam potřebuji i jiné věcí, takže beztak se prohlídka realizovat bude.
Každopádně pokud je údaj 110Nm pro dvoustovky tak na ZR to bude platit asi stejně, když dám o 10Nm víc, nic se snad nestane. Mimochodem, je to utahovák s příklepem od AEG a není na traktor, dostal jsem ho místo ručního klíče. msm: Je to šikovná věcička, na srazu ti ho někdy ukážu (ten utahovák myslím :) ) tak uvidíš, že traktor bys s tím asi neutáhl, zvlášť kvůli velikosti matek :-D

Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol

Napsal: stř úno 22, 2017 10:43
od Pítrs
Nějakých 32 kg na metr páky, to je slušný krumpáč. To budeš vozit na všechny srazy?
Vem to selsky/lidově- spousta lidí momenťák na kola nepoužívá, od ruky to tak nějak "sedne", po pár kilometrech zkontrolují dotažení a jedou dál.
Tzn. to určitě přesně nedají, ale nic se neděje, ono to nějak vydrží, z těchhle věcí bych nedělal vědu.
Nicméně chápu dotaz, pro dobrý pocit je to fajn, taky momenťák na kolové šrouby používám a nestěžuji si :)

Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol

Napsal: stř úno 22, 2017 11:30
od Trunda
V první řadě udělej kalibraci snímače polohy plynu .... je to to pateré našlapání pedálu se zapnutým klíčkem, pak vypnout a po chvilce nastartovat. Pokud se nic nezmění, tak je na řadě očista klapky, serva volnoběhu a na diagnostice kontrola stability signálu od potenciometru klapky. Problém bude v něčem takovým, rozhodně ale nemyslím že v čidle kliky, vačky....

Moment 110Nm .... určitě je dobré používat předepsaný moment, protože si tím nezničíš po pár výměnách závity na šteftech.

Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol

Napsal: stř úno 22, 2017 11:48
od se_ky
Trunda píše:V první řadě udělej kalibraci snímače polohy plynu .... je to to pateré našlapání pedálu se zapnutým klíčkem, pak vypnout a po chvilce nastartovat. Pokud se nic nezmění, tak je na řadě očista klapky, serva volnoběhu a na diagnostice kontrola stability signálu od potenciometru klapky. Problém bude v něčem takovým, rozhodně ale nemyslím že v čidle kliky, vačky....

Moment 110Nm .... určitě je dobré používat předepsaný moment, protože si tím nezničíš po pár výměnách závity na šteftech.

Tomu říkám věcná odpověď a rada ;-) Díky kamaráde :)

Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol

Napsal: stř úno 22, 2017 11:53
od cvrko
No jasně Trundu pochval,ale že jsem Ti tam poslal demovideo jak to přesně dotáhnout Ti je šumák co? vzek:

Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol

Napsal: stř úno 22, 2017 12:14
od AnderN
Ještě nevíš, jak moc přesný moment ten utahovák dává. Zkontroloval bych to ještě jiným momenťákem. Ono totiž utáhnout o 10 Nm méně může naopak vést k uvolnění šroubů, už jsem se s tím setkal. Samo, že než kolo upadne, tak to chvíli trvá a těch vibrací si nelze nevšimnout, ale je to nepříjemné.

Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol

Napsal: stř úno 22, 2017 12:38
od Pítrs
Vážně? Já jsem se s tím nikdy nesetkal. Ale chápu, každá rada dobrá.
Kontrola momenťáku "jiným momenťákem" k ničemu nevede. Ten "jiný momenťák" musí být v každém případě zkalibrovaný. Ale nemyslím si, že je nutné za každou cenu mít přesnou hodnotu, pokud není vysloveně požadována.
Na "pateré našlapání pedálu se zapnutým klíčkem" existuje přesný návod, pokud je jedno, jak rychle a jak dlouho se má čekat, tak nic, samože....

Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol

Napsal: stř úno 22, 2017 12:46
od AnderN
Pokud zkontroluju utažení dvěma a více klíči nastavenými na stejný moment, dá se jim pak více věřit, že ten moment zhruba odpovídá stupnici.

Ano, stalo se mi to kdysi na starší Octavii, kde kolega tvrdil, že moment vyčetl 110 Nm ... tak jsme to tak utáhli a on přijel druhý den s tím, že mu to nějak vibruje. Měl lehce povolené šrouby snad na všech kolech. Ověřil jsem moment a mělo to být 120 Nm. Po opětovném utažení už bez problému.

Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol

Napsal: stř úno 22, 2017 12:48
od Pítrs
On je tuším předepsaný maximální moment (dle tabulek) na daný průměr závitu, materiál a hloubku závitu.
(ty ostatní 2 klíče můžou být stejně blbé, jako ten, co kontroluju, resp. sehnat několik čupr momenťáků může být nejspíš problém)

Jene, zde: http://www.google.cz/url?url=http://rov ... Q4au3BNYqg

je přesný návod z továrny na to "našlapání pedálu", strana 7, bod 2.

Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol

Napsal: stř úno 22, 2017 15:43
od se_ky
Pítrs píše:On je tuším předepsaný maximální moment (dle tabulek) na daný průměr závitu, materiál a hloubku závitu.
(ty ostatní 2 klíče můžou být stejně blbé, jako ten, co kontroluju, resp. sehnat několik čupr momenťáků může být nejspíš problém)

Jene, zde: http://www.google.cz/url?url=http://rov ... Q4au3BNYqg

je přesný návod z továrny na to "našlapání pedálu", strana 7, bod 2.
Díky Péťo, to se hodí. Zkusím a uvidím, jak to půjde a jestli to pomůže.
Jinak Ondro, tady u toho se to nastavuje digitálně, elektronicky, což znamená, že to asi kalibrované bude, jinak by to nefungovalo. Navíc by asi nemohli něco takového prodávat, kdyby ty hodnoty byly úplně jiné.
A Rudo, hlavně se nečil bo ti praskne cévka hi: msm:

Re: Zvýšování otáček při neutrálu+síla dotahování šroubů kol

Napsal: stř úno 22, 2017 16:02
od AnderN
Nevím, co to máš za zařízení, ale pokud to není profi, tak by mě odchylka třeba 10% vůbec nepřekvapila. Proto jsem to psal. Taky nemám profi a nedělám si iluze o přesnosti.