Stránka 1 z 2

Chladič oleje

Napsal: úte srp 04, 2015 14:40
od KDB
Vážení kolegové,
řeším implantaci náporového chladiče motorového oleje - potýkám se s teoretickou otázkou : vzhledem k umístění tohoto chladiče vpředu, jaká bude ztráta tlaku oleje ?
Faktory vidím tři : délku vedení, průřez vedení a provedení chladiče.
Neřešil už někdo podobnou situaci ?
Na netu jsem našel tuto úpravu, ale otázku tlaku tam neřešili.
Jediné, s čím sem se setkal, byl tlakoměr oleje u Š110R, kde byl od motoru olej veden trubkou průměru 6mm do budíku v palubce...

Re: Chladič oleje

Napsal: úte srp 04, 2015 14:43
od Trunda
U kterého auta to řešíš?

Re: Chladič oleje

Napsal: úte srp 04, 2015 15:06
od KDB
Hádej, když jsi v sekci F/TF .... ;) :mrgreen:

Re: Chladič oleje

Napsal: úte srp 04, 2015 15:08
od Trunda
No jo :-D ... chápej, že nechápu, když už tam chladič máš a co vím, tak ten vodní je stejně lepší a dostatečný...

Re: Chladič oleje

Napsal: úte srp 04, 2015 15:49
od J0hny
Buď dej výměník, je výkonější v nižších rychlostech, nebo ho dej dozadu, např, do jednoho z bočních nádechů. Dopředu bych to fakt netahal :lol:

Re: Chladič oleje

Napsal: úte srp 04, 2015 16:01
od Trunda
No výměník tam právě má, tak nechápu co zas Karel vyméšlá??? :lol: Myslím že Lotus Elise má v základu taky vzduchový a má to tažený dopředu... ale to je fakt šílenost.

Re: Chladič oleje

Napsal: úte srp 04, 2015 16:05
od KDB
Výměník mám, ale neuchladí se to - nestíhá potom chlazení vody.
Nechci tady pitvat detaily (chystám se to sepsat) , ale mám dvě možnosti - náporový chladič oleje, nebo zvětšit výkon vodního chladiče. Náp. chl. oleje je lepší řešení.....ale dozadu ho není kam nacpat - do toho otvoru mě to taky napadlo, ale je to malá plocha, a chladič by musel být hlubší - tzn. větší ztrátu tlaku.
Sice se mi nechce do motorového prostoru přidávat další zdroj tepla (možná by se se někam delší štíhlý vmáčkl), ale je fakt že za jízdy to slušně větrá - už kolem 70km/h to nadzdvihává nepřišroubovaný servisní dekl - při 90tce už levituje pod oknem.
A taky se mi nechce přidat další bordel do mot. prostoru....
Trundo, píšu přecí náporový, né výměník :D

Re: Chladič oleje

Napsal: úte srp 04, 2015 16:07
od KDB
Elise má vzducháč ??
Vím že tam domontovávaj výměník - na stěnu motoru, hned za výtok z hlavy...

Re: Chladič oleje

Napsal: úte srp 04, 2015 16:11
od Trunda
Tož ty ses mi kdysi chválil, jak je ten výměník supr a že je lepší jak náporový, ale chápu, že u eFka to je asi s chlazením problém a jestli to vidíš jako možnou příčinu přehřívání, tak to se nějak řešit musí. Lenham taky teď namontoval výměník a chválí si to. Jenže on s eFkem asi nebude jezdit takovou pražbu, jak ty :lol:

Re: Chladič oleje

Napsal: úte srp 04, 2015 16:22
od KDB
Není nutno jezdit kalbu a spokojený (relativně ) jsem byl, dokud jsem neviděl skutečné teploty v motoru....

Re: Chladič oleje

Napsal: úte srp 04, 2015 21:58
od lenham3
Tak to mas asi nejaky jiny problem ,me u primontovani vymeniku sla dolu jak teplota oleje tak i vody ta nepatrne ,ale olej markantne menil jsem i cerpadlo oleje za nove

Re: Chladič oleje

Napsal: stř srp 05, 2015 8:31
od KDB
Špatně snad jen chladič (je tam minimálně 6let, 150000km a nevím jaké značky) - ten mám objednaný nový, snad solidního výrobce, pro jistotu. Průtok vedením je také v pohodě, pumpa má 50.000km.
Zásadní rozdíl u mne dělá přemístěný termostat, který mám vpředu - tzn. je obrácený poměr teplé a studené vody - většina je ohřátá. Chladič na toto není dimenzovaný , takže chladící rezerva se rapidně zmenšila.
Při vřazení výměníku s olejem, který má i při poklidné jízdě 95-100°C ( při současných třicítkách o 10°C víc) to chlazení nestíhá a teplota vody se pohybuje 93-95°C (při původním chlazením je 80-82°C).
Na teploměru se tohle bohužel neprojeví, takže jsem žil bohužel v domění, že voda to sice o fous, ale stíhá, zatímco motor dostával na prdel....Až půjčená diagnostika, se kterou jezdím posledních 2000km ukázala realitu :cry:

Nemám teď čas to rozebírat,dat a souvislostí je hodně, ale závěr je jednoznačný - náporový chladič (ve spojení s výměníkem) je jednoznačné řešení situace.
Nový, nebo výkonější chladič vody pravděpodobně doporučuju každému, kdo má termostat vpředu. PRT daný k motoru by s tím problémy mít dle mého soudu neměl. Až dám nový chladič, poreferuju.



Abychom se vrátili k tématu : nenašel jsem, že by Elise měla v základu náporový oleják----odkud je ta info ??

Re: Chladič oleje

Napsal: stř srp 05, 2015 9:58
od lenham3
Jak jsi prisel na to ze pri puvodnim chlazeni 80-82, kdyz termostat otvira pri 88 ,normalni provozni teplota je kolem 96

Re: Chladič oleje

Napsal: stř srp 05, 2015 11:34
od AnderN
To jsem chtěl napsat -- provozní teplota motorů se přece pohybuje kolem 90°C a ne 80°C ... ale rozdíl není velký a nenazval bych to, že motor dostává na prdel. Dostával by, kdybys jezdil permanentně přes 100°C.

Re: Chladič oleje

Napsal: stř srp 05, 2015 11:38
od Pítrs
Provozní teplota chladiva 80° C je běžná u naftových motorů lokomotiv :)