Stránka 1 z 1
klapka (podtlaková) na výfuku
Napsal: úte říj 26, 2010 18:09
od Ladik*
zdar, myslel jsem, že o tom někde něco najdu ale bohužel nic
na výfuku u MGTFka 100kw mám na pravé straně před koncovkou výfuku klapku,
která je zřejmě ovládána podtlakem, vede tam hadička odněkud
takže většinou mi ,, kouří,,

) jen jeden výfuk
zřejmě se otevře až tomu někde nandám na dálnici

k čemu je to sakra dobrý???
rychlejší prohřátí? lepší spalování? emise? jsem laik a tohle mi nic neříká
autí je dovezeno z Francie
Re: klapka (podtlaková) na výfuku
Napsal: stř říj 27, 2010 19:33
od lenham3
KLapka je jen otevrena kdyz je motor studeny ,aby to vypadalo efektne ,jak se zahreje tak se uzavre a jde to jen prez jeden jen takova ptakovina
to bych neresil......
Re: klapka (podtlaková) na výfuku
Napsal: stř říj 27, 2010 22:49
od Ladik*
právě, že je zavřená, když nastartuji a je to studené ale i když dojedu a motor je teplý
Re: klapka (podtlaková) na výfuku
Napsal: čtv říj 28, 2010 1:19
od AnderN
Tady o tom něco píšou:
http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/exhaust/TF_evc.htm
Klapka se jmenuje EVC, je ovládaná elektronicky (ani podtlakem, ani přetlakem) a reguluje hladinu hluku. Ve výchozím stavu je zavřená, takže veškeré spaliny procházejí celým tlumičem, přičemž se využívá jen levá koncovka výfuku a výsledkem je tišší zvuk. Otevírá se hádám při vyšších otáčkách (to tam přesně nepíšou), aby spaliny měly otevřenou přímou cestu ven a motor dostal jadrnější zvuk. Je tam i návod, jak odpojit konektor klapky, čímž zůstane trvale otevřená a zvuk motoru bude hlasitější. A taky varování, že dlouho nepoužívaná klapka se zadře

Na výkon to prý nemá pražádný vliv a až pojedete na STK, tak na emise doporučuji uvést systém opět do chodu.
Re: klapka (podtlaková) na výfuku
Napsal: čtv říj 28, 2010 23:27
od Ladik*
Díky, mrknu na to

ten jadrnější zvuk mohu potvrdit

Re: klapka (podtlaková) na výfuku
Napsal: pát říj 29, 2010 0:01
od Ladik*
anglicky sice umím jen ,,an cvaj draj,,

) ale google chrom mi to přeložil stylem ,,massa Bob milovat žena,,

vypadá to jednoduše, jen oddělat víko nad motorem a odpojit jeden konektor, je to sice elektrika ale ta ovládá tlak,
odpojil jsem hadičku a při ucpání vstupu prstem klapka zůstává otevřená, takže podtlak
ještě jednou díky, zítra to rozeberu a vyzkouším,
hrozně rád šroubuji tu hromadu šroubků na plechovém krytu motoru, hlavně ty hned za sedadly kam se nedostanu račnou

Re: klapka (podtlaková) na výfuku
Napsal: pát říj 29, 2010 23:51
od AnderN

To asi nebude ten správný překlad. Dej vědět, jak jsi dopadl.
Re: klapka (podtlaková) na výfuku
Napsal: sob lis 20, 2010 16:24
od Ladik*
Takže jak popisují vtom návodu, stačí odpojit ten konektor a výfuky jedou najednou oba
dřív jsem se k tomu nedostal

pocitově se mi zdá, že je to i průchodnější, nedusí to tak třeba se studeným motorem
stávalo se mi dost často, že jsem vyjížděl z garáže a motor při malých otáčkách chcípal.
Re: klapka (podtlaková) na výfuku
Napsal: ned lis 21, 2010 20:30
od Ladik*
dneska jsem to projel
pocitově:
lepší se studeným motorem
při nízkých otáčkách a popojíždění ve městě klidnější
při jízdě hlučnější v interiéru
jaksi lepší zvuk
kouř z obou výfuků je fááákt hezčí, bo minule se mě kolega ptal zda ten druhý výfuk je atrapa (h.a.j.z.l .

)
Re: klapka (podtlaková) na výfuku
Napsal: čtv dub 14, 2011 17:36
od Ancwr
Ladik* píše:dneska jsem to projel
pocitově:
lepší se studeným motorem
při nízkých otáčkách a popojíždění ve městě klidnější
při jízdě hlučnější v interiéru
jaksi lepší zvuk
kouř z obou výfuků je fááákt hezčí, bo minule se mě kolega ptal zda ten druhý výfuk je atrapa (h.a.j.z.l .

)
Jak to slouží, máš to pořád otevřené nebo si to už zavřel? Právě jsem to taky udělal, tak mě zajimá tvoje zkušenost

Re: klapka (podtlaková) na výfuku
Napsal: pát kvě 27, 2011 14:35
od Ladik*
jsem se nějak špatně koukal a objevil to tu až teď

nechal otevřené samo, nic se zavírat nebude
