Stránka 1 z 3

Řízení MGF

Napsal: čtv zář 17, 2009 17:56
od roman_mg
Přátelé, mám následující problém.
V prudší zatáčce (jedno levá, pravá) se v určitém okamžiku "pohne" řizení ven ze zatáčky. Po korekci volantu zpět do zatáčky je vše v pořádku a dá se projet bez další korekce volantem.
Po takové levé zatáčce je příčka volantu mírně, po pravé mírně vpravo. Zní to blbě, ale je to tak :-D Jako adrenalin je to k nezaplacení :)
V mírných zatáčkách to nedělá.
Mám nové toto léto: silentbloky (předek, zadek), tlumiče, gumy, udělanou geometrii podle příručky.
Dle mého soudu to nedělá servo, protože stejně se to chová, když je pojistka pro servo v kufru vyndaná. Pokud provedu (Dieter's pages) to, že zvednu předek, nastartuju, tak volant drži tu polohu, kde je natočený, takže i z tohoto důvodu to na servo nevidím.
Připadá mi to jako mechanická záležitost a napadají mě 2 věci. Hýbe se celý přední rám na silentblocích (ty mám na cestě, ale ještě nedošly), nebo je vyběhaná skřínka řízení (jenže u MOSSe je nová 300 liber ehm).
Nemáte, prosím, někdo nějaký nápad ?
Díky za odpovědi, Roman.

Re: Řízení MGF

Napsal: čtv zář 17, 2009 20:01
od KDB
Prošel bych komplet řízení na vůle - od volantové tyče, přes všechny kuláky , ložiska. Tohle vypadá jako by bylo povolené uchycení samotného hřebenu, když Tě nenapadne nic jiného, zajel bych na STK na takový ty třasadla, tam by vůle byla vidět.
Mě se po 150tkm vytloukly ložiska v samotném hřebenu, ale to jen tak poťukává na nerovnostech, nic jiného.

Re: Řízení MGF

Napsal: čtv zář 17, 2009 20:33
od roman_mg
Díky za odpověď.
Volantovou tyč vydělám, podívám se na vůle na kardanech na tyči, ale když jsem měl spuštěný přední rám, tak samozřejmě vypadla z tisícihranu a zkoušel jsem ji, vypadá pevně.
Kuláky jsou nové, spodní i vrchní. Ložiska v kolech ? Ty by snad neměly mít vliv na tu hrůzu v zatáčce. Mohu se mýlit.
Na STK na třesačce jsem byl ještě před výměnou "bush kitu" od B&G, předek úplně bez problémů, zadek horší, potom jsem vyměnil všechny silentbloky, kosti taky, trochu se to zlepšilo, ono se ty vůle sčítají, že.
Mě z toho vychází taky hřeben. Prostě mám pocit jak kdysi na stovce, kde ty vůle na řízení byly úděsné a projevovalo se to podobně. Jenže ta zas neměla hřebenové řízení (pokud si dobře pamatuju).
A hlavně mě k tomu vede pocit z volantu, kdy při tom "úhybu" je cítit jakési překonání malého odporu, prostě to není plynulé. Takže to půjde ven, a uvidím. Mám tam najetých 135 000 km, takže i ty ložiska s nějakou další vůlí, hm uvidíme. :shock: Jeśtě jednou dík.

Re: Řízení MGF

Napsal: čtv zář 17, 2009 21:07
od KDB
Vůle v ložisku mimo jiný změní i sbíhavost. Ale to se příčka volantu posune k jedné straně trvale.
Jak jsi to upřesnil, tak bych zkontroloval spojení tyče a převodky - aby tam nebyl tah nebo tlak - kardan musí chodit volně. Tipnul bych na velkej tlak.

Re: Řízení MGF

Napsal: čtv zář 17, 2009 21:10
od KDB
Ještě...co pnematiky,nemáš špatně ojetý ?

Re: Řízení MGF

Napsal: pon zář 21, 2009 11:54
od roman_mg
Mám nové, teď nic není vidět, ale před všema opravama a geometrií byla sjetá pravá přední vevnitř až na plátno. Teďka komunikuju s Victorií z MGF Centre, uvidím, jestli mě taky někam navedou. Ale furt mě tlačí do toho, že je špatné servo. A nemůžu jim vysvětlit, že pokud mám venku pojistku z kufru, servo nejede ale dělá to to samé. Nějak to nechtějí pochopit :)

Re: Řízení MGF

Napsal: pon zář 21, 2009 16:27
od KDB
To že byla sjetá jen jedna guma ukazovalo na nějakou chybu na tom kole - nejspíš ložisko, ohnuté rameno...

Už jsi se díval na ten kardan ?

Re: Řízení MGF

Napsal: pon zář 21, 2009 18:45
od roman_mg
Zatím ne, ještě je hezky :-D
Ale mám další poznatek, pokud stojím bez zapnutého motoru, příčka na volantu je rovně a točím se střední polohy (kola teda taky rovně), doleva nebo doprava, tak po malinkém otočení vzroste odpor ve volantu, pak jakoby řízení "přeskočilo hrb" a teprve se začnou otáčet kola bez dalších odporů. A na obě strany to dělá v tom samém úhlu pootočení.
Teoreticky jakoby se "protáčely" tisícihrany, ale dotáhlé jsou, nebo drhne šroub spodního tisícihranu o něco. Ale jak říkám, dnes jsem jezdil, takže snad zítra :)

Re: Řízení MGF

Napsal: úte zář 22, 2009 9:29
od KDB
u 2oo nechá tisícihran posunovat v docela velkém rozsahu...předpokládám to samé u F a tak je možné vytvořit přílišný tlak, nebo tah na ten kardan. Ten pak !přeskakuje"....něco jako popisuješ ty.

Re: Řízení MGF

Napsal: úte zář 22, 2009 22:25
od E=mg2
Karel Douša píše:u 2oo nechá tisícihran posunovat v docela velkém rozsahu...předpokládám to samé u F a tak je možné vytvořit přílišný tlak, nebo tah na ten kardan. Ten pak !přeskakuje"....něco jako popisuješ ty.
MGF má stejné řízení jako rover 200? :shock:

Re: Řízení MGF

Napsal: úte zář 22, 2009 23:02
od KDB
Ne, ale způsob spojení sloupku řízení a samotného řízení bude předpokládám stejný, tzn. ve značném rozsahu posuvné.

Re: Řízení MGF

Napsal: stř zář 23, 2009 0:04
od roman_mg
Až rozdělám, budu moudŕejší :) Mimochodem, kdybych byl donucen k výměně řízení (tyče se skřňkou), tak je lepší shánět TF, ta je ostřejší, pokud se nemýlim. :shock:

Re: Řízení MGF

Napsal: stř zář 23, 2009 16:10
od KDB
Jo, to je - má 2,7 otáčky, oproti 3,2 v F. Mě čeká přes zimu repase, tak taky uvažuju o upgrade :wink:

Re: Řízení MGF

Napsal: stř zář 23, 2009 19:58
od roman_mg
Tak a vše je vyřešeno a říkám si, že jsem úplný b.b :D Tyč řízení je upevněná do rámu pomocí úček se šrouby na konci. Mno a všechny 4 šrouby byly co ? Byly povolené. Takže zatáčka doprava, celá tyč i s volantem ve spodním kardanu šla doprava a příčka volantu taky doprava. Nalevo némlich to samé. V malých zatáčkách to ty nedotáhlé šrouby udržely a proto se to neprojevovalo. Asi žabáčka prodám, koupím si koloběžku a začnu se všechno učit od začátku :shock: :shock: :shock: Ale ten pocit dneska při jízdě jupí :D :D :D Ale i tak mockrát ti děkuju za ochotu a pomoc. Ještě to musím napsat Victorii do MGF Centre, tam taky bádají copak tomu MGF v Česku je :)

Re: Řízení MGF

Napsal: stř zář 23, 2009 20:41
od KDB
No sláva :mrgreen: , nemáš zač.