P0340 - Motor 1.8 K-series NELZE NASTARTOVAT
Napsal: pon led 02, 2023 12:31
Ahoj obracím se na Vás s problémem na motoru Rover 1.8 K-series 120 bhp
Prvotní problém: Nastartuji a motor okamžitě zhasne - viz video
Stalo se mi to venku. Nechal jsem motor chvilku být a asi po miliontý se mi povedlo nastartovat. Bohužel jsem na dalším parkovišti motor chcípl a už opět nenastartoval. Nejdříve jsem si myslel, že se jedná o imobilizér, ale následně jsem zjistil, že už je udělaný bypass. Jedná se o Lotus Elise Mk2, který má ale identický motor MG
Co zatím vím:
řídící jednotka ukazuje chybu "P0340 - Camshaft position (CPM) sensor A bank 1 - circuit malfunction" - chyby jsem vymazal.
imobilizér má udělaný bypass - proměřeno v pořádku.
Když jsem po několika dnech odpojil čidla, vyndal cívky, vše prostříkal kontaktolem, tak i když to předtím nestartovalo, motor náhle naskočil. Opakovaně. Udělal jsem i testovací jízdu, ale když jsem se vrátil domů, už jsem auto nenastartoval.
Opět se rozsvítila chyba P0340.
úpravy na vozidle:
- ostřejší vačky ze 100kw verze (tf 135 nebo Elise 135 - identické)
- větší sání ze 100kw verze (tf 135 nebo Elise 135 - identické)
- decat
- sportovní výfuk Lotus Janspeed
1) má s tímto problémem někdo zkušenost?
2) víte jak proměřit snímač vačkového hřídele. Vše je na obrázcích.
Všem moc děkuji za jakoukoli radu
https://www.youtube.com/shorts/N2Eohifz1Pc
Prvotní problém: Nastartuji a motor okamžitě zhasne - viz video
Stalo se mi to venku. Nechal jsem motor chvilku být a asi po miliontý se mi povedlo nastartovat. Bohužel jsem na dalším parkovišti motor chcípl a už opět nenastartoval. Nejdříve jsem si myslel, že se jedná o imobilizér, ale následně jsem zjistil, že už je udělaný bypass. Jedná se o Lotus Elise Mk2, který má ale identický motor MG
Co zatím vím:
řídící jednotka ukazuje chybu "P0340 - Camshaft position (CPM) sensor A bank 1 - circuit malfunction" - chyby jsem vymazal.
imobilizér má udělaný bypass - proměřeno v pořádku.
Když jsem po několika dnech odpojil čidla, vyndal cívky, vše prostříkal kontaktolem, tak i když to předtím nestartovalo, motor náhle naskočil. Opakovaně. Udělal jsem i testovací jízdu, ale když jsem se vrátil domů, už jsem auto nenastartoval.
Opět se rozsvítila chyba P0340.
úpravy na vozidle:
- ostřejší vačky ze 100kw verze (tf 135 nebo Elise 135 - identické)
- větší sání ze 100kw verze (tf 135 nebo Elise 135 - identické)
- decat
- sportovní výfuk Lotus Janspeed
1) má s tímto problémem někdo zkušenost?
2) víte jak proměřit snímač vačkového hřídele. Vše je na obrázcích.
Všem moc děkuji za jakoukoli radu
https://www.youtube.com/shorts/N2Eohifz1Pc
Takhle to ani nevyzkousim. Myslím, že tam Lotus nic svého nemá, když jsem zadal kód tě součástky, tak mi to vyjelo obrázky stejného snímače ba Roverech. Myslím, že tady jde převážně o ten kabel od toho. Tady je součástí čidla.