Další pokusy o nápravu. Výměna vstřikovačů, včetně lišty s ventilem, protože jsem se obloukem vrátil k téměř původní myšlence, že to souvisí s provozem na LPG - jestli nejsou zatuhlé vstřiky. Poslední dny, při studeném startu, šel motor na BA na 3, možná 3,5 válce a při přepnutí na plyn hned na 4. Vedle toho na volnoběh ty prodloužené časy vstřiků 3,4-4ms, normální směs podle lambdy a korekce ukazující -20%, dávalo to smysl, že vstřiky nedávají, co mají...
Po výměně se skutečně některé hodnoty trochu pohnuly, takže jsem vymazal korekce, odpojil OBD propojení BA a LPG jednotek a cca 1000km jsem najížděl hodnoty pouze na BA... Po pár kilometrech se hodnoty usadily následovně - do 2000ot bylo STFT kolem -20%, nad 2000ot -10%, při zatížení 0,20-0,50kPa kolem -20%, nad 0,50kPa kolem 10%.
Najíždění komplikoval výrazný sklon ke klepání, dalo se jezdit jen v režimu zátěže do 0,50-0,60kPa.
Ověřil jsem si dva možná důležitý fakty, že při akceleraci se směs hned neobohatí, ale spadne do chudé, až po 1-2vteřinách se směs obohatí na očekávanou hodnotu lambdy, a že při přepnutí do režimu open loop, ustane klepání a lambda hlásí 0,7-0,8V.
Po 1000km jsem najíždění korekcí ukončil, nikam už se nic nehýbalo a jezdit s nastraženýma ušima, hlídat klepání a trpět za motor už nešlo....
Takže to vypadá zřejmě jako slepá ulička....
Nicméně jsem se ještě pověnoval kapitole čidlo teploty nasávaného vzduchu. Při studeném motoru (lamda ale už reguluje), se klepání neprojevuje, jakmile se teplota nasávaného vzduchu přehoupla přes 30-33°C, začalo to klepat - jako když ECU začíná výrazně ochuzovat směs..., i když na lamdě to nebylo zásadně viditelné.....Opět nadějné signály.
Mám starší verzi VVC s čidlem na spodku potrubí u 4 válce, od pozdějších Trophy a TF160 už bylo čidlo vzduchu kombinované s MAP.
Na motorovou kabeláž jsem připojil externí čidlo do prostoru nasávací hadice filtru pod sacím potrubím.
Testoval jsem to na včereším srazu, udělal jsem si docela hezký přehled o teplotě, jaká panuje v místě nasávání do filtrboxu (5-10°C nad okolní teplotu - to není nejhorší), ale ohledně složení směsi/klepání to nepřineslo v podstatě žádný přínos. Pro přehled dodávám, že původně umístěné čidlo by při včerejším počasí ukazovalo 60-65°C. I při chladnějším počasí to díky prohřátí od bloku motoru ukazuje kolem 50°C.
Takže opět nic.
Tenhle příspěvek berte jako pracovní verzi, nedalo mi to spát, tak od 4 hodin se tady snažím třídit myšlenky....
Ještě jedna věc se mi vrací, že na začátku problému, byl neklidný volnoběh jen na BA, na plyn to běželo jako švýcary, až postupně (LPG jednotka se přes OBD řídí korekcemi BA) se to tím "nakazilo" .......
,
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.