Stránka 1 z 1

Zvysene otacky volnobehu

Napsal: úte čer 16, 2020 20:39
od britishopen
Zdravim, dnes jsem jel s efkem a po prijezdu na semafor kdyz jsem vyradil tak mi zustali zvysene otacky na cca 2000, stacilo abych se jen lehce dotknul plynu a spadlo to na normal. Pak to zase nedelalo, pak zase jo, pak to zustalo jen na 1500. Vzdy ale staci na ten volnobeh lehce pridat plyn a hned to jde na normal. Pri nastartovani jsou otacky vzdy normalni. Ted k veceru jsem jezdil s autem po meste pul hodiny a neudelalo to ani jednou. Nema s tim nekdo zkusenost?

Re: Zvysene otacky volnobehu

Napsal: úte čer 16, 2020 21:14
od Dieter Bonrath
Myslím, že všichni, kteří mají MPi motory s tím mají zkušenosti, už se to tady někde řešilo, tak zkus pohledat, ale obecně lanko (stav a pohyblivost), kabeláž a případně potenciometr na škrtící klapce.

Re: Zvysene otacky volnobehu

Napsal: úte čer 16, 2020 21:29
od britishopen
Mrknu na to, diky!

Re: Zvysene otacky volnobehu

Napsal: stř čer 17, 2020 11:01
od Hombre
Nebo může být nějaká špína na dosedací ploše krokového motorku nebo okolo klapky, popřípadě ten motorek je hůře pohyblivý, doporučuju vytáhnout, nechat vysunout ten kužel, vyčistit ten vnitřní i venkovní závit benzinem, namazat řídkým olejem a složit.

Re: Zvysene otacky volnobehu

Napsal: stř čer 17, 2020 16:36
od roman_mg
Mno mě to dělá sporadicky při prudkém zastavení nebo zatáčce. Skoro vždy stačilo přidat plyn a ono to pomalu slezlo na volnoběh. Anabáze od škrtící kladky pro už ani nevím co. Výsledek. Tlustý kabel k řídící jednotce v motoru. Stačí pohýbat (správným směrem) a otáčky lítají nahoru a dolu do cca 2000 :) Oba konektory v ŘJ na kabelu vypíchané napružené, vyčištěné. Totéž ŘJ. Samozřejmě bez výsledku. Tak jsem ten kabel k přitáhl páskou k zadní stěně bootu a je klid. Tedy mě z toho vyplývá buď vyviklané konektory na desce ŘJ nebo studený spoj nebo někde zoxidovaný kabel. Vzhledem k tomu, že páska to vyřešila, netrápím se :)

Re: Zvysene otacky volnobehu

Napsal: stř čer 17, 2020 17:25
od pantalone2
Lanko alebo skrtiaca klapka. Tie plastove sa dokazu v horucavach pokrutit, ked tam nie je original uchytenie. Najlepsie je zohriat motor, otvorit kapotu a skusat hybat klapkou, ci sa vzdy vracia 100% spat. Ak ano, potom riesit lanko. Ak je to klapka, kupit kovovu.

Re: Zvysene otacky volnobehu

Napsal: pát čer 19, 2020 15:27
od britishopen
Dekuji za rady, pres vikend se zkusim na to mrknout.

Re: Zvysene otacky volnobehu

Napsal: pát čer 19, 2020 20:15
od roverix
Pokud se klapka nevrací za tepla (na 2000 otáček úplně stačí nedovření o 2° )stačí pootočit pružiny na klapce o půl otáčky. Když to nepomůže projet osu klapky výstružníkem 8mm.

Re: Zvysene otacky volnobehu

Napsal: stř čer 24, 2020 10:47
od britishopen
Tak jsem na to jen v rychlosti koukal a vypada to na klapku, kdyz jsem mel ty zvysene otacky tak jsem zkusil rukou s ni hybnout a otacky sli na normal... koukal jsem, ze pruzinka u ni je docela hodne volna.