Otáčky - problém

Odpovědět
jirrka
Příspěvky: 37
Registrován: sob led 17, 2015 10:09

Otáčky - problém

Příspěvek od jirrka » pon kvě 01, 2017 11:21

Ahoj. Mám problém s volnoběhem - vysoké otáčky. Řešil jsem restartem jednotky, ale to už moc nepomáhá, takže se řeším výměnu IAC. Než ho ale koupím, tak ještě přemýšlím jestli není problém spíš v potenciometru otáček, protože krom problémů s volnoběhem se ještě stává, že auto během jízdy jakoby vypne motor - ztratí otáčky a škube to.

Nějaké zkušenosti?

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17949
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Otáčky - problém

Příspěvek od Trunda » pon kvě 01, 2017 13:06

A co říká diagnostika? Bez toho to fakt nemá smysl spekulovat....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Otáčky - problém

Příspěvek od Hombre » pon kvě 01, 2017 17:15

Napad mam: Sundej filtr a zacpi dlani celou klapku. Jestli to nezdechne je netesne sani. Pak je celkem evergreen vada nebo spina v motorku volnobehu, nebo netesna klapka. Potenciometrem to byt nemuze, i kdyby byl spatny, motor potrebuje ke zvysenemu volnobehu vzduch
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

jirrka
Příspěvky: 37
Registrován: sob led 17, 2015 10:09

Re: Otáčky - problém

Příspěvek od jirrka » úte kvě 02, 2017 14:47

Hombre píše:Napad mam: Sundej filtr a zacpi dlani celou klapku. Jestli to nezdechne je netesne sani. Pak je celkem evergreen vada nebo spina v motorku volnobehu, nebo netesna klapka. Potenciometrem to byt nemuze, i kdyby byl spatny, motor potrebuje ke zvysenemu volnobehu vzduch
Na netěsné sání moc nevsázím, protože jakmile provedu reset (otočit klíček na 2 polohu, 5x sešlápnout plyn, vypnout, počkat 10 minut a pak nastartovat) tak je na x km klid.

Hlavně se ptám na to náhlé vysazení motoru během jízdy - cukání. Nezdechne to, ale jako když to najednou zavřeš. Při diagnostice to nic nevykazovalo. Vyjádření pana Maredy bylo - vadný potenciometr. Neřešili jsme, protože pomáhal reset. Otázka čemu říká potenciometr....
Co jsem vyčetl a našel na sání, tak je tam krokový motorek regulující volnoběh - ten se zasekává, u Fka jde rozebrat a vyčistit u TF alespoň té mé je to jeden nerozebiratelnej kus - tj. max. vyměnit.
A pak tam je takové něco - možná potenciometr, co otáčí škrtící klapkou (teda nevím na jakém principu, elektrický signál na mechanický pohyb nějak musím převést....). Zde bych hádal chybu na to zdechávání za jízdy, pokud to není problém se vstřikováním paliva.

V každém případě jsem již objednal obojí... prostě to vyměním, nebo můžu pokusem omylem zkusit co to dělá.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17949
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Otáčky - problém

Příspěvek od Trunda » úte kvě 02, 2017 15:07

Tak na ten výpadek nebude mít vliv servo volnoběhu. Teoreticky by to ten potenciometr (snímá natočení klapky) mohl být v případě, že je třeba nějaký vyhrkaný a sem tam hodí signál jako že je klapka zavřená, což znamená, že se odpojuje vstřikování. Tohle bys ale na mobilní diagnostice vypozoroval, kdyby sis do grafu nastavil sledování klapky plynu a v momentě, kdy by to škublo, tak bys tam viděl nárazový pokles i přes to, že jsi plynový pedál neuvolnil. Stejně tak by se dalo sledovat vstřikovače, jestli se neodpojily.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Otáčky - problém

Příspěvek od Hombre » úte kvě 02, 2017 15:29

Klapkou otáčí řidič, prostřednictvím lanka spojeného s plynovým pedálem. Potenciometr snímá polohu té klapky. Jinak jak píše Trunda.
Ten motorek volnoběhu se rozebrat nedá, jen vymontovat ze sání a nechat z něj vyjet ten kužel ventilu, vyčistit vevnitř ten závit i závit na tom kuželu a dosedací plochu kanál v sání a zase smontovat. Kuželem nesmí jít v motorku otáčet - je tam výstupek a drážka, pokud je to strhlé, motorek nemůže regulovat průtok vzduchu, protože kužel se nevysouvá a nevtahuje, ale protáčí.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

jirrka
Příspěvky: 37
Registrován: sob led 17, 2015 10:09

Re: Otáčky - problém

Příspěvek od jirrka » úte kvě 02, 2017 18:54

Trunda píše:Tak na ten výpadek nebude mít vliv servo volnoběhu. Teoreticky by to ten potenciometr (snímá natočení klapky) mohl být v případě, že je třeba nějaký vyhrkaný a sem tam hodí signál jako že je klapka zavřená, což znamená, že se odpojuje vstřikování. Tohle bys ale na mobilní diagnostice vypozoroval, kdyby sis do grafu nastavil sledování klapky plynu a v momentě, kdy by to škublo, tak bys tam viděl nárazový pokles i přes to, že jsi plynový pedál neuvolnil. Stejně tak by se dalo sledovat vstřikovače, jestli se neodpojily.
Nj. jenže to bych s tou diagnostikou musel jezdit a nebo to tůrovat třeba hodinu a doufat, že to začne blbnout...Kdyby to byl setrvalý stav, tak to člověk může na diagnistiku píchnout, když to ale blbne nahodile, tak prostě vyměním poťák za 1500,- a doufat, že tu bude fungovat.

jirrka
Příspěvky: 37
Registrován: sob led 17, 2015 10:09

Re: Otáčky - problém

Příspěvek od jirrka » úte kvě 02, 2017 18:57

Hombre píše:Klapkou otáčí řidič, prostřednictvím lanka spojeného s plynovým pedálem. Potenciometr snímá polohu té klapky. Jinak jak píše Trunda.
Ten motorek volnoběhu se rozebrat nedá, jen vymontovat ze sání a nechat z něj vyjet ten kužel ventilu, vyčistit vevnitř ten závit i závit na tom kuželu a dosedací plochu kanál v sání a zase smontovat. Kuželem nesmí jít v motorku otáčet - je tam výstupek a drážka, pokud je to strhlé, motorek nemůže regulovat průtok vzduchu, protože kužel se nevysouvá a nevtahuje, ale protáčí.
a jo... to mě nedošlo, že klapkou hýbu vlastně přes lanko a toto je jen snímač polohy. Už je člověk zblblej z těch novejch aut, kde není čistě mechanickej převod už téměř žádnej.
Jak se s tím vyjede? Píchne se to na zdroj napětí a dá tomu signál? Vedou k tomu 4 drátky...
Sice jsem ing. ale v jiném oboru a elektrotechnika mě k mé škodě nebavila :cry:

mě tak napadá, že pokud nepomůže výměna toho potenciometru, tak to bude asi trošku hledání, kde se co klepe a ztrácí signál....

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17949
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Otáčky - problém

Příspěvek od Trunda » úte kvě 02, 2017 19:45

No, jenže jezdit s diagnostikou není žádný problém... koupíš univerzální OBD2 diagnostiku přes bluetooth, připojíš na telefon, stáhneš nějakou appku. Mě se ze všech, co jsem zkoušel, osvědčil OBD Auto Doctor https://play.google.com/store/apps/deta ... ctor&hl=cs ... ostatní byly nestabilní.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Otáčky - problém

Příspěvek od Hombre » stř kvě 03, 2017 4:59

Vyjede se s tím tak, že to vymontované připojíš zase k té zástrčce a zapneš-vypneš zapalování. Ventil hledá polohu zavřeno, takže se vysunuje až vypadne, takže je dobré, když pod to dáš nějakej kelímek. No a zpět musí být dva, jeden ten kužel lehce drží na začátku a druhý zapne klíček. Motorek si ho vtáhne
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

jirrka
Příspěvky: 37
Registrován: sob led 17, 2015 10:09

Re: Otáčky - problém

Příspěvek od jirrka » stř kvě 03, 2017 9:59

Hombre píše:Vyjede se s tím tak, že to vymontované připojíš zase k té zástrčce a zapneš-vypneš zapalování. Ventil hledá polohu zavřeno, takže se vysunuje až vypadne, takže je dobré, když pod to dáš nějakej kelímek. No a zpět musí být dva, jeden ten kužel lehce drží na začátku a druhý zapne klíček. Motorek si ho vtáhne
Dík za rady.

jirrka
Příspěvky: 37
Registrován: sob led 17, 2015 10:09

Re: Otáčky - problém

Příspěvek od jirrka » stř kvě 03, 2017 10:05

Trunda píše:No, jenže jezdit s diagnostikou není žádný problém... koupíš univerzální OBD2 diagnostiku přes bluetooth, připojíš na telefon, stáhneš nějakou appku. Mě se ze všech, co jsem zkoušel, osvědčil OBD Auto Doctor https://play.google.com/store/apps/deta ... ctor&hl=cs ... ostatní byly nestabilní.
Díky za info. Vzhledem k cenám servisů se asi vyplatí nějakou takovou hračku si pořídit. Dřív jsem si leccos opravoval, pak jsem přestal, protože jsem neměl čas a měl již nějaké peníze, ale poslední dobou mě zase už přestává bavit platit někdy nesmyslné sumy za blbosti - minulý týden diagnostika ve Volvu 1.500,-Kč, aby konstatovali, že 1 ze dvou možných dílů je vadný a musí ho vyměnit za 4.500,-Kč a pak mi ještě oznámili, že po jejich zásahu svítí kontrolka airbagu a je potřeba vyměnit další díl za 10.000,-Kč :evil: :evil: takže jsem si auto vzal a dovezu to do svého osvědčeného neznačkového servisu Volvo.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17949
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Otáčky - problém

Příspěvek od Trunda » stř kvě 03, 2017 10:31

Jojo, klasika....
Jsem takhle řešil taťkovu Felicii.... půl roku si stěžoval na to, jak v servisu vyměnili kde co a ty spekulace příčin, s jakýma z tama chodil, mě fakt vytáčeli, protože z analytického pohledu to byly blbosti. Peněz jim nechal.
Tak jsem tudle vzal kabel, VAG apku, udělal diagnostiku, reset škrtící klapky... nefungovalo čidlo teploty. Řekl jsem, ať si ho sám vymění... začlo mu to normálně startovat, ale otáčky pořád hodně haprovali i po výměně a kalibraci škrtící klapky. Diagnostika tehdy ukázala chybu čidla rychlosti otáček motoru, která se tam ale už neobjevila. Zamyslel jsem se a pak jsem mu doporučil vyměnit svíčky... a ejhle, je po problémech :-)
Už dávno jsou auta složitá a jsou stále složitější a o to větší nároky na servis to jsou co do kvality analýzy chyby. Bohužel ale mechanici jsou kolikrát vemena bez mozku a fungují pouze stylem vyměnit součástku a hotovo. Zamyslet se, dát si do kupy souvislosti a zkonfrontovat to s tím, jak daný systém funguje, to je vzácnost. A i to je důvod, proč dávat naše auta našim znalým mechanikům, protože ti jednak znají jak co funguje a hlavně u toho používají mozek ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

berryj
Příspěvky: 343
Registrován: pát říj 31, 2008 18:04

Re: Otáčky - problém

Příspěvek od berryj » stř kvě 03, 2017 19:02

ještě k tem výpadkům kdy motor jakoby vypne. problém by mohl být potenciometr, který sleduje polohu škrtící klapky.
Příklad: když pojedeš v 90ti na pětku a pustíš pedál plynu a budeš brzdit motorem, škrtící klapka bude zavřená a ECU vypne vstřiky do válců. Tento stav je až dokud otáčky motoru neklesnou k odhadem 1500ot/min. (zjednodušeně řečeno). Pak zase vstřiky jdou kvůli volnoběhu.
Tedy: pokud má signál potenciometru výpadky, ECU si myslí že je klapka zavřená a vypne při vyšších otáčkach vstřiky.

lenham3
Příspěvky: 2348
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Otáčky - problém

Příspěvek od lenham3 » stř kvě 03, 2017 20:54

Zkusil bych projid draty co jdou do ridici jednotky zda nejsou zaoxidovane piny

Odpovědět