Stránka 1 z 3

Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Napsal: úte srp 30, 2016 19:40
od vwilson
Zdravím. MG TF. Někam mi mizí voda, cca po 50km tak 0,2 L. V oleji určitě není, je nové elastomerní těsnění pod hlavou. To však není všechno. Po důkladném prohřátí jízdou, začne růst nebezpečně teplota vody při volnoběhu, nebo stání v koloně. Poprvé se to dá ustát zvýšením otáček, případně zapnutím topení a klimatizace. Pak, pokud se stále stojí dojde k až k vyfouknutí víčkem expanzní nádoby. Odvzdušňováno bylo mnohokrát, za jízdy se teploty vody a oleje pohybují v normálu v závislosti na zátěži motoru.
Bylo důkladně testováno za ochotné pomoci Karla KDB a jeho SW.

Nemáte někdo nějaké rady nebo nápady ??? Dík.

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Napsal: úte srp 30, 2016 20:33
od KDB
Ahoj, kup nové víčko a důkladně to odvzdušni - jak jsme o tom mluvili. Bez toho to nemá smysl, jenom riskuješ znovu poškození těsnění.

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Napsal: úte srp 30, 2016 20:49
od vwilson
JJ. Víčko už mám. Odvzdušněno, odvezeno k mechanikovi na přetěsnění sání a prohlídku všech hadic. Dík za pomoc.

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Napsal: úte srp 30, 2016 21:37
od lenham3
Co vsechno bylo delano ktere hadice byly odpojeny? Byl olej ve vode?

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Napsal: úte srp 30, 2016 21:52
od vwilson
Co vše bylo odpojeno při výměně tesnění nevím přesně. Dělal to mechanik v dílně. Mel jen odkloněné sání, vyndaný výfuk a motor spuštěný trochu níž. Vyměnil rozvody, vodní pumpu a těsnění pod hlavou. Historii před tím neznám, dovezl jsem to s vodou v oleji. Olej ve vodě není. Zítra snad budu vědět více.

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Napsal: úte srp 30, 2016 21:57
od lenham3
Zeptat se zda mel odpojene obe hadice co jdou pod autem do predu a pak zda se vraci voda tenkou hadici co je na cani do vyrovnavaci nadrzky ,pokud je vse OK tak jsou propadle vlozky a voda jde do vyfuku a to je na vymenu motoru

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Napsal: úte srp 30, 2016 22:00
od vwilson
No to mně pěkně strašíš. Vložky byli změřeny ,hlava taky. Ten návrat vody ze sání do expanze se bude kontrolovat.

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Napsal: úte srp 30, 2016 22:08
od lenham3
poslal jsem SZ

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Napsal: úte srp 30, 2016 22:16
od KDB
Ta vratka ze sání pravděpodobně není průchozí .

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Napsal: stř srp 31, 2016 21:24
od vwilson
Vratka je průchozí, dnes ověřeno. Více nestihl. Musím čekat. :oops:

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Napsal: čtv zář 01, 2016 18:51
od vwilson
IMG_20160901_171006.jpg
Tak dnes muj mechanik vyndal termostat. Ta část která má být za studena otevřená, je zavřená. Termostat je KO. Tak mam objednaný nový a zase čekám. :oops:

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Napsal: pát zář 02, 2016 9:39
od KDB
Při objednání pozor na verze - v zásadě jsou tři :
(překlad přes překladač )
News 2007 na Lotus Elise forum http://forums.seloc.org/

PRT Barvy:
- Krém je 88 ° s tvrdou pružinou [Navrženo pro dieselové a V8 aplikací]
- Černá je 82 ° s tvrdými pružina (vhodné pro V8 a používá se jako provizorium s K4 motory)
- Šedá je 82 ° s lehkou pružinou

Tak snad série N má Landrover MLS těsnění, olej na lištu a šedou termostat.

Pro ty, kteří se PRT namontována PEL500110 £ 8,75 šedá PRT z Rimmer bří (může být)



Měl by mít tedy ěedou barvu.Černý vykazoval větší kolísání teploty.

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Napsal: pát zář 02, 2016 10:43
od Pítrs
Momentálně v těch PRT termostatech je slušný brajgl :shock: tuším ten šedý do Fka je asi správný, no a jinak v tom mají hokej i prodejci
KDB píše:(překlad přes překladač )
News 2007 na Lotus Elise forum http://forums.seloc.org/
PRT Barvy:
- Černá je 82 ° s tvrdými pružina (vhodné pro V8 a používá se jako provizorium s K4 motory)
Černý vykazoval větší kolísání teploty.
Žádné provizorium, tenhle mi parádně sedí.
Mám ještě původní PEM101020 a vykazuje výrazně stabilnější prostředí ve srovnání s teplejším s měkkou pružinou a taky je na nižší teplotu, což se mi líbí mnohem víc.....

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Napsal: pát zář 02, 2016 10:48
od GeneHawkins
Tento Vernet s 88° C je tedy špatně?

Re: Trápení s vodou a přehříváním na volnoběh

Napsal: sob zář 03, 2016 9:03
od roverider
Dělalo mi to něco podobnýho, při jízdě v koloně nebo s nízkýma otáčkama motoru lezla teplota nahoru navíc to špatně topilo, po protočení motoru teplota klesla , bylo to způsobeno rozpadlejma lopatkama na vodní pumpě- při nízkejch otáčkách byl nedostatečnej průtok.
Jinak větrák na chladiči spíná a je chladič v dobrém stavu- nejsou vyrezlé voštiny nebo není přicpanej či děravej?