Stránka 1 z 12

Můj ROVER 2: Rover SD1 Vitesse "Spitfire"

Napsal: úte čer 18, 2013 18:43
od Keksin
Zdravím Vás, přátelé,

po dlouhém mozkovém hloubání a dloubání jsem dospěl k názoru, že je třeba si udělat radost. A to zakoupením nějakého staršího automobilu zn. ROVER nebo MG.
Poté nastalo pátrání na netu po vhodném kandidátovi. Celou věc jsem viděl v růžových barvách. Ale skutečnost byla jiná.

V prvním případě (Rover SD1) bylo vozidlo „ostařeno“, jinej motor, než byl v TP, nalezeny 3 barvy laku.

V druhém případě Rover P6 neměl vůbec doklady. Škoda. Měl novej lak, nově potažené sedačky, zbývalo ho jen smontovat dohromady.

Třetí Rover (P6) měl doklady v pořádku. Vozidlo je v ČR od začátku sedmdesátých let, byla na něm před léty provedena renovace laku a interiéru. Přesto zub času se na něm podepsal. A vzhledem k objemu motoru se mně cena zdála vysoká.

Čtvrtý Rover P5B byl prodán dřív, než jsem stačil zareagovat.

Pátý Rover SD1 měl interiér „vybydlenej“ a prodejce mi nechtěl poslat víc fotek.

Šestá kapitola Rover story vypadala slibně. To se už jelo do Německa pro Rover P5B. Jakej ale byl ŠOK, když mně kolega z Rover clubu (ZAKAR byl mnou vyslán jako motospojka nákupu) volal, že Rover je sice před barákem, ale ten německej nacista to auto prodal vyšší nabídce. Tak se jelo s prázdnou domů.

V sedmém případě jsem do akce „Hledej Rovera“ zapojil dalšího kolegu z Rover clubu (LENHAM3), kterému sahají prsty až do Velké Británie. Tam se sháněl Rover P5B. Akce skončila neúspěchem. Rover byl nejspíš po havárii.

Akci č.8 jsem chtěl odvolat, ale narazil jsem na Rover SD1 v Holandsku. Po čtrnáctidenním dopisování s prodejcem jsem 7.6.2013 zahájil s dalším kolgou z Rover clubu(MIRDA) frontální útok na Holandsko. Po příjezdu na místo jsme uviděli Rover SD1, ale majitel nebyl doma. Už jsem to viděl jako případ č. 6.
Majitel se nakonec později dostavil, ale Rover nebyl odhlášen a k pokročilé hodině už nebylo možno vyřídit převozní SPZ. Po domluvě s majitelem jsem odjej na jeho SPZkách a dokladech na jeho jméno.
Prodejce nám ukázal další dva Rovery SD1 na prodej. Celkem nám byly nabídnuty tři Rovery SD1.

Já se po konzultaci s Mirdou rozhodl zakoupit:
ROVER SD1 Vitesse (Spitfire)
r.v. 1984
motor: V8, 3528cm
výkon: 141kw
převodovka: 5st. manual
barva: červená
současný stav km: 160 000
výbava: střešní okno, palubní počítač, všechna okna v elektrice, el. stavitelná vnější zrcátka, měnič na CD, stavitelný volant, el. anténa, mlhovky.
V současnosti se vyřizují CZ doklady. Časem proběhne renovace, aby opět byl krasavec. Vyskytuje se rez a interiér chce pořádně vyčistit.
Pár fotek z cesty.https://picasaweb.google.com/Keksin75/R ... 1353559682
Obrázek

Re: Můj ROVER 2 Spitfire

Napsal: úte čer 18, 2013 19:36
od Trunda
Keksine, bravo ;-) ..... stejně jako Jenda, nechť jste pro ostatní příkladem, kam má láska k Roverkům vést ;-)
... když už jste tak s Mirdou závodili, jak na tom SDéčko bylo? :-)

Re: Můj ROVER 2 Spitfire

Napsal: úte čer 18, 2013 19:55
od Keksin
No, v R75 je pocit většího bezpečí. V SD1 jsem jel 110km/hod a měl jsem pocit, že jedu aspoň 160km/hod. Jinak rozjezd s pedálem u podlahy je famózní a zvukovej doprovod je brutální. msm:

Re: Můj ROVER 2 Spitfire

Napsal: úte čer 18, 2013 19:58
od Trunda
... a vo tom to je ;-)

Re: Můj ROVER 2 Spitfire

Napsal: úte čer 18, 2013 20:21
od Jenda
krásně načasovaný kup :) ať slouží,
ta síla motoru je famózní oproti tomu mému :)

poznámka, u té P6. Jen se ujistím - na veteránské značky ale nepotřebuješ žádné doklady, stačí jen kupní smlouva.

Re: Můj ROVER 2 Spitfire

Napsal: úte čer 18, 2013 21:11
od Keksin
Na jednom webu psali, že jsou třeba a na dalším, že zas ne. Tak nevím.

Re: Můj ROVER 2 Spitfire

Napsal: stř čer 19, 2013 11:43
od dědula
Napiš Zahradníčkovi,ten Ti dá všechny informace. car::

Re: Můj ROVER 2 Spitfire

Napsal: stř čer 19, 2013 14:01
od Elvis
Já žasnu, úžasný kousek Keksine :)
Vypadá to, že se roversrazy začnou hemžit SDčkama :-)
To abych pohnul s renovací mého osmiválce, abyste se mi nesmáli, že mam jen utrápeného diesela hi:

K těm veteránským dokladům, stačí smlouva o nabytí, protože někdy ty papíry auto už prostě nemá a pak by to bylo neřešitelný.
Mam to přímo od zdroje. Pánove z http://www.khvk.cz/testace.html testovali už dvě SDčka.

Těším se na viděnou, snad mi tam k vám na Moravu taky někdy vyjde cesta :-)

Re: Můj ROVER 2 Spitfire

Napsal: stř čer 19, 2013 14:14
od Jenda
taky si říkám. Tihle testovali teho černého- ten co byl (možná ještě je) na prodej za 65tisic

Re: Můj ROVER 2 Spitfire

Napsal: stř čer 19, 2013 14:50
od Elvis
jj, to je on. už je prodaný prý někam k Mladé Boleslavy. A mohli jsme se s ním vidět na několika srazech. (Jičín, Most a Trosky)

Re: Můj ROVER 2 Spitfire

Napsal: stř čer 19, 2013 16:56
od Keksin
Tak na toho jsem se jel s Mirdem podívat. Mirda na něj mrkl a hned našel vážné nedostatky. V autě motor V8 a v TP 2600 + další věci. Proto se prodával tak dlouho. Kdyby byly papíry v pořádku, tak už tam dáááááááááááááávno není.

Re: Můj ROVER 2 Spitfire

Napsal: stř čer 19, 2013 18:34
od Elvis
na papíry to nejezdí, ale proti gustu žádný dyšputát :-)
to auto i s původním majitelem dobře znám a to auto je v perfektní kondici a bylo renovovaný s láskou.
Faktem zůstává, že je naprosto neoriginální, poskládaný z různých typů ale neříkal bych tomu nedostatky.

Jsem ale rád, že jsi posílil řadu SDček krasavcem z Holandska mir:

Re: Můj ROVER 2 Spitfire

Napsal: stř čer 19, 2013 20:32
od sajfi
gratuluji ke koupi. Budu si muset někdy naplánovat volno,až bude nějaký sraz,teda jestli se tam ty nebo Jenda ukážete s SD1 :)
No začíná to tady konečně ožívat :-D

Držím tobě i Jendovy palce s renovací

Re: Můj ROVER 2 Spitfire

Napsal: stř čer 19, 2013 21:26
od Keksin
Co nevidět by měl dojít Haynesův manuál, tak budu študovat co a jak. Ale většinu práce budou dělat odborníci.
Hlavně abych měl už papíry a mohl se vozit.

Re: Můj ROVER 2 Spitfire

Napsal: stř čer 19, 2013 22:01
od Pítrs
To je hezké mir:
Jaké jsou technické plány s tímto vozidlem, totální renovace nebo poléčení do provozuschopného stavu?
Zanechání původních částí se poměrně hodně cení, takže je někdy škoda to dát úplně od základu nové.
Někdy je vhodné udělat poctivou generálku mechanických částí a kastli nechat tak, jak je, max. vyspravit zkorodované části, než to udělat komplet nové a udělat z toho leštěnku.
Názorů na tuto věc je mnoho.

K veteránským papírům: existuje obecný postup, kdy se nevyžaduje TP (protože prostě neexistuje, vozidlo je skutečně historické a bylo odebráno hrobníkovi z lopaty), jen doklad o nabytí, povinné ručení je mnohonásobně menší, zato však se klade velký důraz na původnost, dále pak se musí každoročně chodit na technickou prohlídku+ na opětovnou testaci, resp. prodloužení, ale mám dojem, že je v tom teď trochu hokej, protože někdo požaduje to, někdo ono....takže ve výsledku jsou mnohdy testovány a schváleny vozidla, která spíš patří tak někomu do cirkusové výlohy, než do provozu jako autentický svědek minulosti :(

Odkaz na jisté právní normy:
http://www.eurooldtimers.com/cze/testac ... zidel.html

No a jinak jsem obdobné informace zaznamenal z více zdrojů:
Pro testaci je nutno předložit:
Základní informace o odpovídajícím stavu vozidla:
1/ v každém případě původní typ motoru a převodovky, dodávaný v tomtéž období
výrobcem
2/ původní typ a rozměr ráfků dodávaných výrobcem, popřípadě typ ráfků z
volitelného vybavení, které bylo výrobcem nabízeno nebo prodáváno v období
normální životnosti vozidla (viz. kodex FIVA), původní nebo dobové poklice. Použití
jiných kol je třeba doložit dobovým materiálem (prospekt, časopis, katalog
doplňků apod.)
3/ velmi dobrý technický stav a celkovou bezchybnou funkčnost
4/ karoserii bez koroze
5/ jednotný celistvý lak (bez neodborně zastříkávaných míst, většího počtu oděrek a
jiného poškození; trochu jiná situace je u původního laku, který ještě nebyl nikdy
přestříkáván – v zájmu zachování originality je možná větší benevolence v
posuzování oprav). V tomto případě je však nutné individuální posouzení TK.
Poznámka: černý matný lak, byť celistvý, nebude posuzován jako lak vhodný na
veterána.
6/ slušné povrchy chromovaných a hliníkových součástí
7/ všechny znaky a emblémy odpovídající danému modelu a roku
8/ absenci jakýchkoliv nedobových doplňků (plastové nebo gumové ochranné lišty,
různé nápisy či „vylepšení“, nedobová audio/video technik aj.).
9/ celkovou čistotu karoserie, podvozku a motoru (letité nánosy mastnot ani čerstvé
úniky olejů nebudou akceptovány)
10/ interiér bez výrazného poškození (není přípustné roztržené či neodborně spravené
čalounění, nekompletnost interiéru nebo náhrada jeho součástí moderními prvky)
11/ jednoduše shrnuto, co nejbližší podobu s originálem vyrobeným v továrně

Argument typu: „Já si teď jen dva měsíce pojezdím a auto hned půjde na kompletní repasi“ nebo "já si ty kola, nárazníky a zrcadka do týdne vyměním" jsou nepřípustné. S testováním nepospíchejte a nechte jej až na chvíli, kdy bude vůz zcela hotov! Testační komise odmítne majitele vozů, které nesplňují dané požadavky. Stejná kriteria platí i pro retestace již testovaných vozidel, které se provádí každý rok. Stroje postupem času stárnou a loňská úspěšnost při testaci nemusí být automaticky zárukou té letošní. Z toho důvodu je nezbytné odstranit všechny již dříve avizované závady. Bez doložení protokolu o tech. kontrole HV, z STK nebo z odborného servisu nebude vůz testován resp. retestován. Je třeba si uvědomit, co vlastně pojem veterán znamená a k čemu je takový vůz určený. Pro dokonalejší představu je vhodné si přečíst Technický kodex FIVA (Federation Internationale Vehicules Anciens), který by každý veterán otestovaný v ČR, měl splňovat.