Už je doma i pětasedma

olson
Příspěvky: 489
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Už je doma i pětasedma

Příspěvek od olson » čtv srp 15, 2019 5:20

Důvod mého zájmu o čerpadlo v nádrži je následující:
Už když jsem pětasedmu koupil a jel s ní domů stala se mi při předjíždění traktoru v kopci taková věc – cuklo to a motor zhasnul. Ještě jsem stihl vyřadit a dojet na vrchol kopce setrvačností a přehoupnout se. O kus dál na odpočívadle jsme to prohlédli a jediné co bylo podezřelé tak bylo čerpadlo před filtrem, které vydávalo podivné zvuky. Podle palivoměru bylo v nádrži asi ¼, při otevření nádrž bez podtlaku. Nicméně asi na čtvrtý pokus se to podařilo nastartovat, tak jsem na nic nečekal a pokračoval dál. Cestou jsem ještě preventivně dotankoval.
Měl jsem téměř za jisté, že to způsobuje palivové čerpadlo. Nedovedu si představit např. tak zanesený palivový filtr, aby tuto vadu způsoboval. Proto jsem si z jiné dárcovské R75 opatřil náhradní čerpadlo. To jsem před demontáží odzkoušel – motor naskočil ihned a čerpadlo vydávalo klidný slabý bzučivý zvuk.
Minulý týden jak jsem si auto vyzvedl z opravy u Lenhama, tak se to opakovalo znovu cestou domů. Opět to chcíplo při předjíždění (tentokrát kamionu a na rovince). Svítila už rezerva, což mi přišlo také divné, protože jsem na cestu před tím dotankoval. Prostě nafta na můj vkus ubyla podezřele rychle. Zajel jsem ke krajnici a asi na pátý pokus motor znovu naskočil. Za chvíli to ale chcíplo podruhé o asi 10 km dál a to definitivně. Štěstí, že to bylo z kopce a těch cca 3,5 km jsem doplachtil od Koclířova až na Shellku do Svitav. Po natankování čerpadlo vydávalo různé zvuky a až se trochu uklidnilo tak jsem zkusil nastartovat. Podařilo se, domů jsem dojel.
Druhý den jsem čerpadlo vyměnil, ale zvukové projevy byly stejné jako u starého. Pojal jsem tedy podezření na napájení – např. špatný kontakt v konektoru. Navíc v něm i v potrubí různě bublalo a šplouchalo, to jsem zas přičítal zavzdušnění způsobenému výměnou filtru. Spoléhal jsem na to, že se to odvzdušní samo. No, nebyl už čas to řešit před odjezdem na dovolenou, tak jsem na cestu přibalil to původní čerpadlo, kufr s nářadím (který ostatně vozím vždy, když jedu dál), natankoval plnou a vyrazili jsme. Cesta v pohodě, až asi po cca 650 km, v noci v pustě na maďarské dálnici opět cuknutí a motor zhasnul. Čerpadlo opět divně vrčelo a vydávalo bublavé zvuky značící vzduch v potrubí. Palivoměr ukazoval něco mezi ½ a ¼. Odpojil jsem výstup z čerpadla na filtr, hadici strčil do prázdné PETky a zapnul zapalování – vytékala zpěněná nafta. Nasadil jsem hadici zpět, nechal čerpadlo chvíli běžet a pak jsem zkusil nastartovat. Motor naskočil jako nic. Provedl jsem něco jako losí test, aby se nafta přelila. Po cca 85 km jsem natankoval plnou nádrž
Po natankování plné nádrže běží čerpadlo klidně a tiše. Spotřeba mi vyšla 6,4 l/100 km, což mi přijde adekvátní, protože převážná část trasy byla po dálnici, rychlostí cca 135 km/hod. Ktomu nějaké to ježdění centrem Budapešti. A celou dobu zapnutá klimatizace.
Řekl bych, že celé je to v tom, že při natankování plné nádrže se zalijí obě poloviny, ale při jízdě se od určité hladiny čerpá nafta už jen z jedné poloviny nádrže. Při jízdě po dálnici prosté ostrých zatáček se nemůže nafta přelévat a tak dojde k vyčerpání jedné poloviny nádrže a zhasnutí motoru i když ještě v druhé polovině nafta je a palivoměr ukazuje nějakou hodnotu. No, na dovolené se mi v tom nechce hrabat, tak mi asi nezbude než dotankovat vždy, jakmile se ručička palivoměru přiblíží k polovině.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

olson
Příspěvky: 489
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Už je doma i pětasedma

Příspěvek od olson » čtv srp 15, 2019 5:25

Metoda plné nádrže je asi nejspolehlivější spolehlivá. Putování po Rumunsku zatím bez problémů. Dalo to Transfagaraš tam i zpět. Z toho jsem měl největší obavy. Je to docela náročná trasa a 10 l nafty v kanystru by to asi moc nevytrhlo.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

berryj
Příspěvky: 343
Registrován: pát říj 31, 2008 18:04

Re: Už je doma i pětasedma

Příspěvek od berryj » čtv srp 15, 2019 6:50

To vypadá na vadné čerpadlo v nádrži. Pokud budeš včas dotankovávat, tak to dojedeš bez problémů.

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Už je doma i pětasedma

Příspěvek od AnderN » pát srp 16, 2019 9:42

Taky to vidím na problém s čerpadlem. Diagnostika by to měla potvrdit. Jak píšou ostatní a jak jsi ostatně zjistil už sám, udržuj palivo noc polovinu nádrže.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

olson
Příspěvky: 489
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Už je doma i pětasedma

Příspěvek od olson » pát srp 16, 2019 16:17

Jo, díky za potvrzení. Bude to ono. I chování palivoměru tomu nasvědčuje - např. během jízdy po dálnici ručička klesla zhruba mezi 1/4 a 1/2, ale jak jsem z dálnice sjel a auto se naklonilo, tak v ten okamžik ručička vylezla někde mezi 1/2 a 3/4. Tam zůstala i když jsem pak hned jel zase rovně. Takže to praktikuju tak, že jak klesne pod 1/2 tak zajíždím natankovat. To funguje. Jestli si to dobře pamatuji, tak Lenham říkal, že diagnostika ukázala chybu - nízký tlak paliva a že to vymazal (když tak může upřesnit). Ale měl jsem za to, že je to tím podávacím čerpadlem u filtru.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

olson
Příspěvky: 489
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Už je doma i pětasedma

Příspěvek od olson » pát srp 16, 2019 16:34

Trunda píše:
úte srp 13, 2019 14:30
To je v pořádku.... prostě jen kulturní šok :-D .... čistě pragmaticky člověk se ptá, proč auta mají víc a víc kurvítek, když i auta před dvaceti lety dokázala udělat tu samou službu a kolikrát spolehlivěji i bez tak složité techniky.
Po prohlédnutí stavby podvozku je mi jasné, že u R75 je to daň za zvolenou konstrukci zadní nápravy a přímé vedení výfuku středovým tunelem až k prolisu pro rezervu ve dně kufru.
Ale třeba u pětasedmy, na rozdíl od šestistovky, zase nehrozí chronické poruchy vysouvacího mechanismu antény. I když v případě antény o prd jde, kdežto dodávka paliva je zásadní věc.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

olson
Příspěvky: 489
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Už je doma i pětasedma

Příspěvek od olson » pát srp 16, 2019 16:50

Někdo zde na fóru (možná Cvrko) měl takovou vychytávku - výstražný trojúhelník uchycený na vnitřku víka kufru. Myslím, že i foto se tady objevilo. Může to být rok-dva zpátky. Jak je to tam upevněno? Vzpomněl jsem si na to potom, co mi na dálnici v Maďarsku ve tmě za zadkem lítaly auta. Trojúhelník samozřejmě někde na dně kufru pod věcma. Měl jsem na sobě sice reflexní vestu, ta ale fakt moc pocitu jistoty nepřidá. Tak jsem vyhnal děcka za svodidla a poslal manželku s další vestou, aby místo trojúhelníku dala aspoň tu vestu na svodidla.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Už je doma i pětasedma

Příspěvek od michal.lom » pát srp 16, 2019 16:54

U aut z Cowley (naše R75, 2000) je trojuhelník částečně složenej, ale přidělanej právě na víku kufru. U novějších (ZT 2002) už tam na něj ten držák není. Šetřilo se...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

olson
Příspěvky: 489
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Už je doma i pětasedma

Příspěvek od olson » sob srp 17, 2019 12:43

Takže sehnat držák z nějaké R75 do r.v. 2000? Nechci tam něco prasit.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Už je doma i pětasedma

Příspěvek od michal.lom » sob srp 17, 2019 15:09

Asi by to bylo nejjednodužší. A myslím že tam je i nějak tvarovanej tapec, nemám teď 75 doma abych se na to podíval.
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Uživatelský avatar
Jan76
Příspěvky: 168
Registrován: ned dub 29, 2018 20:00

Re: Už je doma i pětasedma

Příspěvek od Jan76 » ned srp 18, 2019 4:26

Tak tak, moje první 75ka taky měla trojúhelník pridelanej na viku kufru. Koupit i s tapecirunkem.
R75 cdt

olson
Příspěvky: 489
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Už je doma i pětasedma

Příspěvek od olson » ned srp 18, 2019 9:46

Díky, poohlídnu se po tom, popř. kdyby jste někdo tady z fóra měl v nabídce.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

olson
Příspěvky: 489
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Už je doma i pětasedma

Příspěvek od olson » stř led 12, 2022 23:45

Šroubový spoj patří mezi snadno rozebiratelné spoje. Měl by tedy dostát svému názvu. Nerozumím tomu, co koho vedlo k tomu, aby konkrétně na R75 na takových místech jako je uchycení ventilátoru, expanzní nádržky, intercooleru a kolena výstupu z intercooleru k chladiči použil ocelové šrouby (byť asi původně zinkované). Ale tak asi ten někdo spočítal, že se tím na celém autě ušetří půl libry, a když se to vynásobí milionem vyrobených kusů... Přitom matice v úchytech jsou mosazné.
Ale marná sláva, ocelový šroub prostě zarezne i v mosazné matici - obzvlášť ta část závitu co kouká ven. Vznikne tak po nějaké době spoj spíše s parametry nýtu. Nepřidávají tomu ani plastové úchyty, které rozhodně nejsou nějak robustní a jež jisto jistě prasknou při hrubší snaze o povolení. V lepším případě se matice v úchytu protočí.
Než se pokoušet zarezlé šrouby rozhýbat (kdyby aspoň bylo možno matice chytit), je lepším řešením je odvrtat a dát nové nerezové.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Už je doma i pětasedma

Příspěvek od Trunda » čtv led 13, 2022 13:15

Je to tak, ale popravdě autora fakt moc netrápilo to, že ten spoj nepůjde rozdělat u 20 let starého auta :-) Navíc ne každý kus se s takovým problém potýká, pokud není parkovaný na permanentně exponovaném místě. Buď i za to rád. V dnešních autech už šroubových spojů najdeš pramálo a třeba jen pitomej šusplech na škodovce se musí s každým jeho sejmutím kupovat nové plastové jednorázové cvoky ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Už je doma i pětasedma

Příspěvek od michal.lom » čtv led 13, 2022 13:22

Trundo, šustplech. Ne? mir:
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Odpovědět