MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Odpovědět
Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od djmicho » sob črc 13, 2019 19:26

Šmárja on se hrabe už i v orloji :lol: zvednout káru a zapáčit za všechno, zabrat za poloosy, když tak geo.. ono to bude mít nějaký jednoduchý vysvětlení :)
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » ned črc 14, 2019 6:34

No ty jsi najednou chytrej! 14 dní tu píšu o tom, jak to táhne doleva při zaběru i brždění motorem, nikdo ani nebékne a když mám převodovku venku, tak mi už dva lidi řeknou, že je to spíš geometrií....
No co... ložiska vyměním co mám, protože někde ta převodovka hučí. A jinak jsem v ní objevil spoustu zajímavých faktů, třeba že zpátečka je ohryzaná a hlavně že 2. rychlost (counter shaft - 36) má celkem fest sjeté náběžné hrany na spojovacích zubech :-( ...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od djmicho » úte črc 16, 2019 13:33

Nono, já jsem jen kolemjdoucí bez vozů značky Rover/MG, takže žádný čertěňí msm: samozřejmě, že proti nácviku výměny ložisek v převodovce nic nemám ;) dvojka bývá nejohroženější, dostává nejvíc v Mýtě atd :wink:
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » úte črc 16, 2019 14:25

K převodovce.....
Rozebral jsem, vyčistil, na magnetu byla už celkem slušná vrstva pilin a magnetického bahna. Převodovka byla naposledy otevřená tak pět let zpátky.
Ložiska na diferáku jsem vyměnil za SKF 6208 C3, vyměnil jsem i výstupní gufera. Změřil jsem axiální vůli ložisek a byla tam celkem výrazná mezera 0,2 mm ´, kterou jsem vytěsnil ocelovou vymezovací podložkou, která tam pásla luxusně. Na co se drbat se speciálními segerovkami ;-)
Když už výměna ložisek nevyřešila táhnutí do strany, tak možná tím zmizel jeden zvuk a snad se tím vyřeší až přílišné sáknutí oleje kolem gufer. To bylo už opravdu přehnané a nechával jsem za sebou výrazné fleky.
Z převodovky jsem vylil cca 2 litry oleje, řidčí konzistence, než je čerstvý olej, mírně špinavého, ale bez nějakých mechanických nečistot. Nakonec jsem ho přefiltroval a nalil zpět kvůli tomu, že jsem neměl jistotu, jestli vše bude ok. Neobjeví-li se nějaký problém, naleju tam nový olej.
Jak jsem psal, zpátečka jak na spojovacím kolečku tak na poháněcím ozubí na vstupní hřídeli mělo celkem ostře odrbané špičky zubů. Propojovací kolečko jsem tedy vyměnil za kus z TIčka, který měl zuby hezky zajeté. Nejsem si ale jistý, jestli jsem to už tehdá neprohazoval a není tam teď vlastně zpět původní kolečko. Budu muset dohledat.
Změřil jsem spáru mezi 2. převodem a synchronem a byla cca 0,90 mm. Limit je dle manuálu 0,85 mm, tedy rozhodl jsem se tam strčit synchron z TIčka, který měl na svém převodu spáru cca 1,05 mm. Samozřejmě je to i o kuželu na převodu, takže výsledná spára nebyla tak dobrá, ale myslím něco mezi 0,95 a 1,00 mm, takže lepší. Samozřejmě musí si to sednout, zajet, ale zatím se mi nepodařilo při prudké akceleraci a rychlému zařazení z 1 na 2 dosáhnout onoho hnusného chroustnutí. Takže v tomhle ohledu lepší. Nicméně asi mírně horší je to zatím paradoxně v případě, že řadím z menších otáček a pomaleji. Ale uvidím.
Nejhorší zjištění je ale bohužel na druhém převodovém kolečku. Náběžné hrany spojovacích zubů jsou omlácené tak do třetiny druhé strany zubu viz. foto. Kolečko má 36 zubů, v TIčku 35, takže swapnout jsem ho nemohl a smůla smůloucí, na Rimmerech ho mají v akci ze 100 liber na 10... ale to mi je k ničemu, když jsem ho neměl u sebe. Možná ho do zásoby objednám.
Jinak tam žádná hrůza nebyla. Minimálně vstupní ložisko by zasloužilo výměnu, protože mi připadalo, že nějakou vůli už tedy má. Ale to asi příště.
Převodovka je v autě, řadí, jede, hlučnost asi v normálu. Táhnutí do stranu to nevyřešilo a sáknutí uvidím po nějakých kilometrech.

Přidávám nějaké fotky a časosběrné video ;-)


Přílohy
IMG_0364.jpg
IMG_0357.jpg
IMG_0355.jpg
2. rychlost spojovací zuby MG ZR
IMG_0354.jpg
2. rychlost spojovací zuby Rover Ti
IMG_0351.jpg
IMG_0348.jpg
IMG_0347.jpg
IMG_0346.jpg
IMG_0339.jpg
IMG_0338.jpg
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od AnderN » stř črc 17, 2019 12:13

Slušná šichta -- časová stopa prozrazuje, že sis s tím hrál skoro 10 hodin a to tam není montáž zpět do auta...
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » stř črc 17, 2019 12:27

Celkem dlouho jsem dostával převodovku z auta ven, protože pár šroubů převodovky je blbě za výfukem. Uložení jednoho ramena je takové pochroumané, takže je vždycky problém ho dostat ven a navíc jsem to páchal jen s pomocí Vojtíka, takže jsem musel vymýšlet jak to sundat dolů.
Pak jsem dost času (asi 2 hodiny) řešil zprovozněním elektriky v dílně, kde jsou hliníkové dráty a kdesi za třífázovou krabičkou to jiskřilo :roll:
Mezi tím nějaké pauzy na oddech. Myslel jsem, že to dám za sobotu, ale převodovku jsem nakonec poskládal až v 11 večer. Takže jsem bohužel musel máknout v neděli, na což mi padlo odpoledne, ale to už mi aspoň s tím hrubým pomohl soused.... načež který spěchal na noční do práce a po cestě mu upadlo na Felcce zadní kolo, tak jsem ho jel ještě zachraňovat :-D

V domácích podmínkách to vyndání převodovky není úplně supr práce, protože se musí rozhodit komplet podvozek a celé to dělat vleže pod autem nejsou žádné Bahamy. Navíc všechny šrouby jsou umístěné tak, že málo kdy se dá pomoc rázovým utahovákem nebo aku ráčnou....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » stř črc 17, 2019 19:13

Tak blbý.... kolem poloos to teče úplně stejně, jako před tím :-( Jestli by to mohlo být poloosami.... když chytnu za tělo kloubu, tak tam je celkem vůle v uložení do diferáku, což by asi být nemuselo. A nebo to jsou pitomá gufera. Bral jsem jakousi levnější náhradu z Litepu.
No a přehodil jsem na ZRo polyuretanové uložení stabilizátoru z Kupéčka. Nic moc výrazná změna se tedy nestala.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » pát črc 19, 2019 9:13

Jsem jel dneska ráno do práce a nakonec jsem to otočil zpět domů.... protože se začalo ozývat takové hnusné drhnutí. A v jeden moment takový jako kdyby úder do podběhu. No jo a nakonec klasika, kamínek se tentokrát dostal nad vodící plíšek desek a vypáčit tu propojovací část na lem kotouče. A ta rána jestli to bylo že se to v jeden moment zahryzlo a střelilo to?
Ale když jsem dojel domů, tak se zase při parkování ozvalo takové křoupnutí, jako už sleduji od doby, co jsem měnil homokineťák. Jak jsem zastavil, stál na brzdě a točil volantem, tak se to ozývalo opakovaně. No samo, že když jsem to šel rozebrat, tak už nic.
Ale co se mi nelíbí, tak ten nový homokineťák má děsnou vůli v tisícihranu. Schválně jsem stáhnul manžetu a chodí to tam v krutu fest sem tam.... co jsem to zas koupil za sra***ku? :roll: ...... Ashika....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » pon črc 22, 2019 18:20

Já to auto prostě nemám rád. Taková mrcha nevděčná....
Přijedu z práce, zaparkuju před domem, odcházím od auta a koukám, za autem vykapaná cestička. Kouknu tedy pod předek auta a tam louže a kap kap stupo:
Tedy můžu mluvit o štěstí, že se to takto provalilo po cestě domů a že jsem si toho všimnul. Povolil jsem expanzku, ať tam není tlak, ale i tak tam zůstalo tak dva cm ode dna.
Vlezl jsem pod auto a vzhledem k tomu, že to kapalo tak něj z neurčitého místa pod rozvody, tak to bude zřejmě vodní pumpa. Samozřejmě, když se oddělá horní kryt rozvodů, tak je tam prd vidět (k tomu popálené ruce), ale kolem termostatu mi to přišlo suché.

Rychlé doporučení jakou vodní pumpu?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od stilg » pon črc 22, 2019 21:12

Takove pocity sem mel obcas taky...

Ale da se na to divat dvema zpusobama:

1) It just never ends....

2) It's a gift that keeps on giving.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » pon črc 22, 2019 21:32

No tak není to zas takové překvapení.... je to jedna z už velice mála věcí, kterou jsem na tom autě zatím nevyměnil. Ale napadla by mě kterákoli z těch ostatních, ale že mi vyteče pumpa, tak to mě fakt nenapadlo. Proto ji nemám skladem :-)
Asi objednám Meyle... z osobní zkušenosti vím, že šmejd je Buggati.

A náhodou netušíte de by tu měli samostatně aretační bazmek na rozvody? Měli ho nějakou dobu na ATS Servis a tak dlouho jsem váhal s jeho pořízením, až už ho nemají :-D A na eBay ho mají s drahým poštovným. Se mi nechce to zas aretovat nějak prasácky.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » pon črc 22, 2019 22:12

Tak jsem bazmek objednal na ebay.... nakonec jsem našel kousek za rozumné poštovné a díky Revolutu mě to vyšlo celkem na 250,-
A čerpadlo jsem objednal to Meyle....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od stilg » úte črc 23, 2019 13:14

Jaky bazmek?

Jinak pumpu na Kcko Meyle jsem daval loni kdyz sem resil ten novy motor do ZR160, a musim je co se provedeni fakt pochvalit... najezdil sem s nou prd, takze roky overene to neni, ale pusobila na mne fakt skvele.

Ted davam dohromady masivni obednavku dilu na toho Rovera 25, (vic asi v jeho topicu) a pumpu nejspis budu taky brat znovu Meyle.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od Trunda » úte črc 23, 2019 14:38

Oukej.... :-)
Tu ten bazmek - https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Lase ... 2749.l2648 .... aretace rozvodů.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna

Příspěvek od stilg » úte črc 23, 2019 19:30

Jo vidis, to sem chtel taky... a dycky sem na to zapomnelto obednat vcas.
Ja sem si ho provizorne udelal, kdyz sem sundaval hlavu... a pak ho znovu pouzil, na tom novym motoru.
je to trochu ghetto, ale you've got to piss with the cock you have,
Přílohy
20180928_110837.jpg
20180928_182219.jpg

Odpovědět