Ta 160VVC je tedy, jestli to dobře chápu ta verze s turbínou? To je prostě jen tak swapnout?
R75 - Ostrava
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: R75 - Ostrava
Ne jsou to dva motory bud VVC promenlive casovani ventilu nebo pak motor 1,8 turbo
Re: R75 - Ostrava
Ukecal jsi aspoň cenu?
Re: R75 - Ostrava
te 1.8micky je nekolik verzi.
Klasicka 120 ps verze, asi nejvic bezna. tu mas v aute
pak 135ka, ktera ma ostrejsi vacky (a jinou mapu). Davala se do MG TF 135.
pak VVC, 145 a 160ky, coz je zase stejny motor ale s promenlivym casovanim sacich ventilu. Ta slabsi verze v MG F, Rover 25 GTi, ta silnejsi je zalezitosti ZR 160 (A MG F a MG TF).
a pak jeste 1.8 Turbo, ktere se davalo co vim jen do R75, a je to nizko tlake turbo, a dava kolem tech 160ti ps taky.
Secky ty motory jsou v principu (rozmery bloku) stejne, daji se zamenit (S tim ze se musi prehodit elektrika / pouzit vhodna ridici jednotka) a pouzivaji i stejnou prevodovku.
Takze ano, do 1.8micky ZS se da hodit 135ka nebo 160ka bez nejakeho bastleni, ale jako primy swap, jenom pak pokamosit elektroniku. Navic kod motoru je takrka identicky, 18k4f 120ka (a tusim ze i 135ka ma idneticky) a 18k4k.
Re: R75 - Ostrava
V tom značení motorů je trošku maglajz. VVC by mělo být 18K4K, ale není to pravidlo. Jednak i z výroby některá VVC byla 18K4F (tuším pozdější MG TF) a druhak se sem dovážely už opravovaná auta ze zahraničí, kde odešel motor, tak sehnali spodek z obyč 1.8 a dali na to hlavu z VVC. Což je třeba můj případ a tak já mám ve VVC ZRu 18K4F a stejně tak mám zapsané v TP. Na úřadu se paní dívala do registru a u ZR 160 viděla obě varianty.
Takže zásadní je to, co je zapsané v TP, přičemž u tebe to bude jasně 18K4F. Tedy ty bys tam neměl teoreticky problém s turbo variantou, která je značená stejně, případně VVC bys musel sehnat se špatným označením, jako mám já a nebo prostě motor nakombinovat.
Při swapu na VVC stačí mít motor se sáním, motorovým kabelovým svazkem a ECU, ideálně i jednotkou imobilizéru. A pak to všechno nacvakáš na konektory svazků v autě a mělo by to jet. Problém je v tom, že ZSo má jednotku v jiném místě a nevím, jestli by ten motorový svazek neměl problém se nasměrovat do jiného místa jednotky.
Ale to je fuk.... to je teď neaktuální problematika. Budeš teď stejně řešit milion základních věcí tak, aby bylo auto v pořádku. Hlavně s tou korozí.
Takže zásadní je to, co je zapsané v TP, přičemž u tebe to bude jasně 18K4F. Tedy ty bys tam neměl teoreticky problém s turbo variantou, která je značená stejně, případně VVC bys musel sehnat se špatným označením, jako mám já a nebo prostě motor nakombinovat.
Při swapu na VVC stačí mít motor se sáním, motorovým kabelovým svazkem a ECU, ideálně i jednotkou imobilizéru. A pak to všechno nacvakáš na konektory svazků v autě a mělo by to jet. Problém je v tom, že ZSo má jednotku v jiném místě a nevím, jestli by ten motorový svazek neměl problém se nasměrovat do jiného místa jednotky.
Ale to je fuk.... to je teď neaktuální problematika. Budeš teď stejně řešit milion základních věcí tak, aby bylo auto v pořádku. Hlavně s tou korozí.
Re: R75 - Ostrava
No, pán nechtěl moc smlouvat, ale po několika velice dlouhých minutách pohledů z očí do očí jsme se dohodli že kromě auta budu mít další 17'' kola se zimníma pneu, a plnou nádrž.
Auto jsem prohlédl aji zespoda, ta rez je tam více než povrchová na rovinu. Hold budu muset investovat i kdyby to byla větší částka za komplet vyvaření. Ale po 330km Ostrava- Liberec, a to že jsem to moc nešetřil, se mi žádná další funkční závada neprojevila. lemy jsou ok, sem tam nějaký škrábanec na laku, ale ani podběhy nejsou rezavý, vypadá to jako by to tam bylo něčím ošatřené + mě na ty léta velice překvapilo řazení jak lehce jde, a že spojka hezky spojkuje.
Re: R75 - Ostrava
@Trunda, ale tak to jsou anomalie at uz ze stavby Frankensteinu (jina hlava na jiny spodek), nebo chyby apod... jinak je VVC zpravidla 18k4k a MPIcko 18k4f, ale to vis sam. To co rika na uradu je uz uplne fuk, tam to je proste urednicka pakaz pro me.
Sak dodnes presne nevim co si myslet o te 18k4km19 co byla v mym ZR 160 puvodne... co je to za verzi, proc to nema 160kove pisty, mohl to byt swap, ale zase dost veci nasvedcuje tomu, ze motor nikdo neswapoval (a kdo taky, a kdy). AUto byl konec produkce, je mozny ze taky v Roveru vzali co bylo po ruce, kdo vi.
Jinak problem to neni. jednak si troufnu tvrdit ze ve vic pripadech nez min, by to proslo STK bez povsimnuti. Uz jenom proto, ze je to 5 pismeno a za nim jeste nasleduji dalsi znaky... zadruhe vetsinou spis kod motoru ani nekontroluji (pac ani nevi kde je)...
a pak, i kdyby tam clovek hodil VVCcko s VVC spodkem (coz je lepsi varianta) a v TP temer urcite mas 18k4f, tak ten vyteckovanej kod na bloku proste zmenis... to je fakt trivialni vec.
Kdyz uz se spustilka takova volnejsi debata...
Me by spis zajimalo co jsou ty znacky na odlitku bloku nad kodem motoru (prostred fotky cca)
Sak dodnes presne nevim co si myslet o te 18k4km19 co byla v mym ZR 160 puvodne... co je to za verzi, proc to nema 160kove pisty, mohl to byt swap, ale zase dost veci nasvedcuje tomu, ze motor nikdo neswapoval (a kdo taky, a kdy). AUto byl konec produkce, je mozny ze taky v Roveru vzali co bylo po ruce, kdo vi.
Jinak problem to neni. jednak si troufnu tvrdit ze ve vic pripadech nez min, by to proslo STK bez povsimnuti. Uz jenom proto, ze je to 5 pismeno a za nim jeste nasleduji dalsi znaky... zadruhe vetsinou spis kod motoru ani nekontroluji (pac ani nevi kde je)...
a pak, i kdyby tam clovek hodil VVCcko s VVC spodkem (coz je lepsi varianta) a v TP temer urcite mas 18k4f, tak ten vyteckovanej kod na bloku proste zmenis... to je fakt trivialni vec.
Kdyz uz se spustilka takova volnejsi debata...
Me by spis zajimalo co jsou ty znacky na odlitku bloku nad kodem motoru (prostred fotky cca)
Re: R75 - Ostrava
Naprosto přesně jak píšeš !
Tohle je motor jaký jsem si představoval, jednodušší, s autem taky docela pohne a nemá "zbytečnosti" které by mohli odejít. Určo bych ho neměnil, alespoň ne prozatím. Podvozek je priorita.
jinak ještě, koukal jsem tedy aji na tu 75 kvuli které jsem vyráběl tohle vlákno. Já jsem se rozhodl pro MG, ale ta 75 je na svůj věk ve velice dobrém stavu. Na ceně se s dá pak taky domluvit, trochu zlobí ABS jednoho kola, ale jinak super stav interiéru, i kastle ! Kdyby měl někdo zájem. : )
Tohle je motor jaký jsem si představoval, jednodušší, s autem taky docela pohne a nemá "zbytečnosti" které by mohli odejít. Určo bych ho neměnil, alespoň ne prozatím. Podvozek je priorita.
jinak ještě, koukal jsem tedy aji na tu 75 kvuli které jsem vyráběl tohle vlákno. Já jsem se rozhodl pro MG, ale ta 75 je na svůj věk ve velice dobrém stavu. Na ceně se s dá pak taky domluvit, trochu zlobí ABS jednoho kola, ale jinak super stav interiéru, i kastle ! Kdyby měl někdo zájem. : )
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: R75 - Ostrava
Trunda píše: ↑úte říj 16, 2018 9:49V tom značení motorů je trošku maglajz. VVC by mělo být 18K4K, ale není to pravidlo. Jednak i z výroby některá VVC byla 18K4F (tuším pozdější MG TF) a druhak se sem dovážely už opravovaná auta ze zahraničí, kde odešel motor, tak sehnali spodek z obyč 1.8 a dali na to hlavu z VVC. Což je třeba můj případ a tak já mám ve VVC ZRu 18K4F a stejně tak mám zapsané v TP. Na úřadu se paní dívala do registru a u ZR 160 viděla obě varianty.
Takže zásadní je to, co je zapsané v TP, přičemž u tebe to bude jasně 18K4F. Tedy ty bys tam neměl teoreticky problém s turbo variantou, která je značená stejně, případně VVC bys musel sehnat se špatným označením, jako mám já a nebo prostě motor nakombinovat.
Při swapu na VVC stačí mít motor se sáním, motorovým kabelovým svazkem a ECU, ideálně i jednotkou imobilizéru. A pak to všechno nacvakáš na konektory svazků v autě a mělo by to jet. Problém je v tom, že ZSo má jednotku v jiném místě a nevím, jestli by ten motorový svazek neměl problém se nasměrovat do jiného místa jednotky.
Ale to je fuk.... to je teď neaktuální problematika. Budeš teď stejně řešit milion základních věcí tak, aby bylo auto v pořádku. Hlavně s tou korozí.
Nemáš pravdu 1,8 turbo ma kód motoru 18K4G
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: R75 - Ostrava
Nemáš pravdu 1,8 turbo ma kód motoru 18K4G
Re: R75 - Ostrava
Díky Lenhame, neměl jsem v tom jistotu, tedy ok.... má to jiné značení, tedy tak jednoduché by to s turbem nebylo.
S kontrolou typu motoru na emisích bacha. Teď od podzimu na emisích musí kontrolovat auto opravdu pečlivě a kód motoru obzvlášť. Ta benevolence už není taková, jaká byla, takže hřešit se na to už fakt nedá.
Mám asi někde postahované tabulky vysvětlující i ty další kódy v typu motoru, tak to pohledám. Našel jsem i nějaké tabulky vysvětlující právě ten mišmaš v značení VVC, ale prostě bylo to tak, že opravdu už z výroby kolovaly motory se "špatným" kódem a ano, tuším že jsem četl, že to možná bylo tak, že prostě měli nějaké bloky na skladě a tak je použili. Dost to tak bylo po krachu, kdy se pak nějak udržovala dál jen výroba MG TF.
Jo a ... obyč 1.8 vs. VVC. Spodek motoru je v podstatě stejný (byl tam rozdíl v kvalitě ložisek a pístů a pár detailech majících teoreticky zvýšit životnost kvůli předpokládaným vyšším otáčkám) a hlava je mírně komplikovanější kvůli variabilnímu časování ventilů. Ale není to žádné kurvítko, není to věc, která by se kazila, takže ve spolehlivosti by sis nijak nepohoršil. Základem je jen to koupit motor s co nejméně hlučným mechanismem a pak už stačí jen to mít sestavené na předepsaných těsněních a hlídat si olej. Nic víc to nechce.
Každopádně i s tou obyčejnou 1.8 se dá lehko hodně udělat a za pár kaček z ní dostat cca 150 koní.
https://www.kmaps.co.uk/copy-of-what-will-i-gain
S kontrolou typu motoru na emisích bacha. Teď od podzimu na emisích musí kontrolovat auto opravdu pečlivě a kód motoru obzvlášť. Ta benevolence už není taková, jaká byla, takže hřešit se na to už fakt nedá.
Mám asi někde postahované tabulky vysvětlující i ty další kódy v typu motoru, tak to pohledám. Našel jsem i nějaké tabulky vysvětlující právě ten mišmaš v značení VVC, ale prostě bylo to tak, že opravdu už z výroby kolovaly motory se "špatným" kódem a ano, tuším že jsem četl, že to možná bylo tak, že prostě měli nějaké bloky na skladě a tak je použili. Dost to tak bylo po krachu, kdy se pak nějak udržovala dál jen výroba MG TF.
Jo a ... obyč 1.8 vs. VVC. Spodek motoru je v podstatě stejný (byl tam rozdíl v kvalitě ložisek a pístů a pár detailech majících teoreticky zvýšit životnost kvůli předpokládaným vyšším otáčkám) a hlava je mírně komplikovanější kvůli variabilnímu časování ventilů. Ale není to žádné kurvítko, není to věc, která by se kazila, takže ve spolehlivosti by sis nijak nepohoršil. Základem je jen to koupit motor s co nejméně hlučným mechanismem a pak už stačí jen to mít sestavené na předepsaných těsněních a hlídat si olej. Nic víc to nechce.
Každopádně i s tou obyčejnou 1.8 se dá lehko hodně udělat a za pár kaček z ní dostat cca 150 koní.
https://www.kmaps.co.uk/copy-of-what-will-i-gain
Re: R75 - Ostrava
Ten re-map je docela zajímavý, jaký je pak rozdíl ve spotřebě ?
Re: R75 - Ostrava
Jestli správně počítám, tak píšou kolem půl litru na 100km... ale to je věc, kterou bych moc neřešil. Je to dost individuální.