So what.... now?

Odpovědět
Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: So what.... now?

Příspěvek od Hombre » stř zář 27, 2017 5:07

Právě že vrchem to nejde bez rozpojení a vypuštění klimy a asi i serva. Spodem ano - celý kompresor jsem sundal i s alternátorem a tím držákem a uvázal myslím za přední příčku, všechno potrubí je shora. Servočerpadlo jsem odmontoval z držáku a dal bokem na podběh.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: So what.... now?

Příspěvek od Trunda » stř zář 27, 2017 7:27

Jenže Martine, tohle je RFo a tam je celkem výrazně méně prostoru před motorem, než u RT. Ale jak říkám, to lze řešit operativně.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: So what.... now?

Příspěvek od Hombre » stř zář 27, 2017 7:49

Já vím, ale bude to dost podobné. Nakonec, ani u RT není před motorem moc místa, ale když vytáhneš chladič, je to hned lepší. Já chtěl taky původně tahat motor vrchem, proto jsem si taky půjčil tu žirafu. Ale až na místě jsem to přehodnotil, hlavně kvůli té klimy a serva, to se mi fakt vypouštět a pak zase shánět někoho kdo to naplní nechtělo.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: So what.... now?

Příspěvek od stilg » stř zář 27, 2017 8:02

No klima komp. Jsem chtel demontovat jeste s motorem uvnitr a zkusit tam nechat zaveseny. To by snad jit melo. Kvuli vymene kompresoru se normalne motor ven netaha.

PAS pumpa je mrcha. Ale demontovat z motoru taky de. Z drzaku se ji musi trochu pomoct. Ale tu v nejhorsim sundam. Dexron ii i hondi PSF mam.

Smiruju se s tim, ze se to bude muset cely !&@#!. Coz je fakt nedobre. Protoze treba spoj prvni trubka 2-1 za svodama x stredni dil mam zatmelenej aby tesnil (a sem rad, ze tesni) - to mimochodem proto, ze nejaci profici se zkusenostma, pri demontazi napravnice byli lini to rozpojit poradne a ohli kraj priruby do pravyho uhlu.
Ale co uz.

Jinak s prevodovkou jeste par lidi navrhuje sundat manzetu vnitrniho homokinetaku a rozdelat poloosu a v krabici nechat jen kratsi cast poloosy. Ale to mi neni sympaticke. Navic to uz bych jak se znam menil prachovky obe, pac stejne ta vnejsi je uz skoro na vymenu....

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: So what.... now?

Příspěvek od Hombre » stř zář 27, 2017 9:03

Kompresor jde demontovat a nechat zavěšený, ale ta tlustá nízkotlaká trubka od klimy z výparníku do kompresoru vede (aspoň u RT) někde nad spojkou, takže když budeš tahat motor vrchem, tak bys ji musel rozpojit (kdyžtak venku, je tam toho na otravu v garáži dost).
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: So what.... now?

Příspěvek od stilg » stř zář 27, 2017 10:06

No jo, vidis pravda. Takze leda to polozit na paletu, rozhodit od sebe a pak vytahnout vrchem... a nebo uz teda vyheverovat auto, a vytahnout spodem, ale ... no bude to boj :/

Vubec se mi do teho nechce, ale ne kvuli objemu nebo necemu, ale kvuli tomu neidealnimu prostredi.

Fakt nesehnat tak levnej motor, tak se to neresi a mam tu inzerat na prodej dilu.... :/

Kazdopadne dik, tohle je presne ten typ informaci, postrehu a rad, co jsem doufal / shanim.

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: So what.... now?

Příspěvek od Hombre » stř zář 27, 2017 11:37

Zhruba to jde tak.
- povolíš matky poloos, zvedneš předek na kozy, sundáš přední kola, odpojíš spodní rejdové čepy, vytáhneš poloosy z nábojů
- vypustíš olej z převodovky, vytáhneš poloosy
- odpojíš motor (detaily nepopisuju) a spustíš ho žirafou na zem, kde máš nachystané staré linoleum
- žirafou zvedneš předek auta aby motor nastojato prošel tím podběhem (už to není moc, jen asi 20 cm)
- po linoleu motor s převodovkou vysmýčíš ven, jde to celkem lehce, i pro jednoho
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: So what.... now?

Příspěvek od stilg » stř zář 27, 2017 11:52

Hombre píše:Zhruba to jde tak.
- povolíš matky poloos, zvedneš předek na kozy, sundáš přední kola, odpojíš spodní rejdové čepy, vytáhneš poloosy z nábojů
- vypustíš olej z převodovky, vytáhneš poloosy
- odpojíš motor (detaily nepopisuju) a spustíš ho žirafou na zem, kde máš nachystané staré linoleum
- žirafou zvedneš předek auta aby motor nastojato prošel tím podběhem (už to není moc, jen asi 20 cm)
- po linoleu motor s převodovkou vysmýčíš ven, jde to celkem lehce, i pro jednoho
no v garazi neni uplne rovna podlaha, sou tam takovy dementni drevotriskovy rampy pod kolama. A tim podbehem to ven asi do strany taky nepujde. toho mista na sirku je malo, ten motor s prevodovkou je docela dlouhej.

No lepsi bude fotka.
Přílohy
20170916_172516.jpg

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: So what.... now?

Příspěvek od stilg » ned říj 01, 2017 0:08

Tak nevim.
V pondeli se asi pujdu mrknout na jedno auto. Sice je teda taky vyrobene v UK, ale Rover to neni.

Pokud ho vemu, coz mozna neni uplne spatnej napad, vyvstava zase otazka co dal. Vyhoda by byla, ze by to uz nebyla tak palciva otazka.

Na lane by se to popotahlo, nekde na parkaci prezimovalo. A pak bych si treba na jare pronajal na 2 mesice garaz, tam to odtahl a v klidu swapnul motor.

Teda za predpokladu, ze pro ten motor pojedu. Ale to si rikam, ze porad stoji za to. Za 12 litru komplet 160 VVCcko i s prevodovkou, altikem, sanim etc. s udajne rozumnym najezdem (~130K) je lacine, takze i kdybych nakonec MG rozebiral, tak si myslim, ze se jej nekdo rad ujme.

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: So what.... now?

Příspěvek od stilg » čtv říj 05, 2017 13:00

Tak jsem ho po nejakem vahani koupil.

Takze problem s absenci priblizovadla poresen (byt tohle bude potrebovat taky spoustu lasky, byt predevsim kosmeticke. Pred 12ti tisic KM predchozi majitel nechal menit komplet pruziny, kotouce a desky predek zadek, tlumice predek, cepy a ramena predek, rozvody, kladky, klinak, vodni pumpu. (Od vseho papiry, serviska a je to videt)

Nicmene MG bych porad rad dal do kupy. Takze budu prubezne updatovat co se deje. Zatim je to tak ze mam zamluveny motor v Polsku, a snad pro nej pristi tyden zajedu uz timhle Japonsko / Britskym ropakem.

Asi teda budu mit jednu PG1 navic, kdyby nekdo si ji chtel predem zamluvit.
Přílohy
20171005_110436.jpg

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2265
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: So what.... now?

Příspěvek od Austin » čtv říj 05, 2017 21:59

4E dobrej motor. Až se potkáme, což by se nám podařit mohlo, něco Ti k těmto motorům a jejich křivkám řeknu.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: So what.... now?

Příspěvek od stilg » čtv říj 26, 2017 0:35

Update:
Tak jsem is udelal 1450 km vylet po krasach Polska (odjezd sobota 4:40 rano, prijezd nedele pred pulnoci) a dovezl si 160ti konove VVC.

Zatim jsem nemel cas to ani zkouknout (tam nevypadal zle, a Polak sam navrhl mesicni zaruku na to ze funguje) a lezi mi to prikutrovane k palete v Civicovi... O vikendu to snad vytahnu ven a aspon trosku omrknu.

Ale poustet se do teho letos uz asi nebudu (ostatne i auto uz je vytlaceny z garaze a bude zimovat venku), nekde to ulozim do kouta, a nekdy z jara nakoupim sadu a rozvody, vodni pumpu, sadu tesneni, spojkovou sadu, MTFko, termostat, ... a treba to dopadne.

Jinak nafta cca 2200 kc (bylo by to ~ 1700 kdyby sme jeli jen pro motor, ale trochu sme vyletovali), 1500 zl (9400 kc) motor.
Ergo to vyslo na 11 litru, coz je snad fajn (sice je to porad o neco vic, nez za kolik sem strelil tu 160ku pred pul rokem ja blbec, ale ne zase o tolik). Navic je tam pokud sem dobre koukal sani, coz nejakou korunu nejspis hodi zpet (mam asi uz i zajemce)
Přílohy
20171024_153309.jpg

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: So what.... now?

Příspěvek od stilg » ned lis 05, 2017 23:16

Tak dalsi update tohodle pribehu.

Pote co jsem skoro 14 dni vozil motor v Civicovi, sme ho konecne vylozili, a ja ho v polnich podminkach konecne vybalil abych ho trochu ocihl.

Takze rozbaleno z folie.
Klasicky vytazenej motor, s urezanyma hadicema, / kabelaci, ale to mne nastesti vubec netrapi.

Byli na nem i vyfukovy svody, ale pac ten druhy dil svodu je i s katem a dlouhej, tak to fiknuli hned za motorem jak se sbihaji 2 v 1. pred katem.
Nicmene porad sou ty svody asi pouzitelny, (prvni dil 100pro, i kdyz asi to nevyuziju), kdyby se v miste kde se sbihaji 2 v 1 za motorem navarila trubka... no vyhazovat je zatim nebudu, 1. lambdu sem si z nich vymontoval.

Sani se senzorama, klapkou, vstrikama sem taky sundal, a ulozil pro stricka prihodu.

Na motoru nebyl setrvacnik, coz je trochu prekvapko, ale v principu je mi to sumak, pac mam tohle secko ze svyho bloku.

Trochu otravne bylo zjisteni, ze do sachet ke svickam napadal nejaky mrdnik, takze kolem svicek bordylek. Vysroubovat svicku aby to padlo dovnitr fakt ee...
Takze sem ztravil nejaky 2 hodky cistenim (vyfoukat kompresorem co slo, pak zalit cisticem na brzdy, nechat povolit, rozdrbat spejli / stetcem a vyfounout bordel kompresorem ... a znova, zas cistic na brzdy...) po par opakovani je to akceptovatelne ciste takze cajk.

Jinak motor je velice cisty, takze fajn.
Kod je 18K4KN30, takze hura snad 160ka ;) (aspon k necemu by ta anabaze byla, jako upgrade ze 145ky na 160).

takze sem z toho sundal zbytky hadic, pulku spodniho uchytu motoru apod odpad. zacpal diry od sani a vyfukovych svodu, a motor zase hezky zabalil na zimni spanek (hrat si s tim budu fakt az na jare).

Ale jeste jedno zajimave zjisteni... kdyz sem koukl pod vicko oleje, tak na me kouklo zanovni tesneni vika. A i pod svodama nebylo origo.... a co vic, nad kodem motoru je pod hlavou jasne videt kovovy tab, co maji (jenom) MLS. Takze zjevne byla udelana hlava...
Jestli fachci, nebo ne, netusim, ale byla by skoda, zahodit funkcni MLS a rozdelavat ho a menit za elastomer... takze sem se rozhodl, ze udelam jenom rozvody, pumpu, termostat. A zkusim ho. Pokud bude secko cajk, tak win win... pokud ne, tak uz v aute pujde hlava dolu a da se elastomer.


Jinak aby toho nebylo malo, jak MG ted stoji u nasich pred barakem, tak samozrejme nejakej blb se otrel o levej blatnik,... ja to nechapu, na tohle mam fakt stesti.
2 klasicke odreniny vetsi, co by ale sli rozlestit / prestriknout samo domo... ale... jak jsem pred lety vzal ten obrubnik a pak v DSku menili napravy, tak ten blatnik byl takovy trochu zvejknuty, takze ho tenkrat taky spravovali a lakovali .... no vrstva kitu pomerne mala, nicmene po velke ploste, takze jak do toho nekdo drbnul, tak to cele pulko ... takze je to na pretmeleni nebo novej blatnik a lakovani ...
Asi sezenu novej blatnik a striknu ho sam, nebo kdyz to nebude divoka barva, klidne ho necham jak je... nebo polepim... to je fuk, to auto uz je tak domlacene, ze to asi nema smysl resit, a spis to bude fun car, nez lestenka... ale i tak, demence fakt nekteri lidi.
Přílohy
20171105_144623.jpg
20171105_151534.jpg
20171105_152135.jpg
20171105_180339.jpg
20171105_180352.jpg
20171105_195950.jpg
20171105_205012.jpg

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: So what.... now?

Příspěvek od stilg » pon lis 06, 2017 12:40

A jinak aktualni plan jak to na jare swapnout je, ze to budu delat az bude rozumne pocasi venku, na silnici pred garazi, najedu cumakem z kopce na najezdy, takze auto bude v rovine.
Vypustim prevodovku, poloosy ven, tahla razei ven, podlozim motor heverem a prevodovku spodem ven jak kdyz bych delal spojku.

Sundam si z motoru secko co budu potrebovat (treba ten setrvak) a pripravim si novej motor. Snad se domluvim se sousedem co ma nakladak s rukou a motor vytahneme vrchem ven, vrchem tam spustim novej, zase na hever, a spodem tam zvednu prevodovku.

Takze snad nebude treba vypoustet klimu, a mozna tam muze zustat i 2.dil svodu. Prevoovka ze se vypusti sem se uz smiril, aspon se vymeni ten olej (i kdyz s tim cepem od tahel razeni to zas bude porod)

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: So what.... now?

Příspěvek od stilg » pon lis 06, 2017 19:19

Ale klidne mi to zkritizujte ;)
At uz hledne toho tesneni, nebo swapu.

Odpovědět