Autokosmetický koutek

Jak na to, tipy, triky ...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: autokosmetický koutek

Příspěvek od Trunda » ned čer 14, 2015 19:16

Jsem tento víkend měl hromadu příležitostí otestovat nové APC Bilt Hamber Surfex HD a abych pravdu řekl, tak extra nadšení se nekoná. Doposud jsem si nemohl vynachválit předchozí APC Dodo Juice Total Wipe Out a asi u toho i zůstanu.
Bild mi přijde méně koncentrovaný a abych docílil v hadře stejné pěnivosti, jako jsem by zvyklý u Dodo, tak toho musím na hadru dát výrazně více. Bych tak řekl, že to tedy vychází tak nějak stejně "draho". Protože svou výhodnou cenou to prostě ztrácí na tom, že je toho potřeba více. Nicméně v příslušném naředění to pak funguje zhruba tak, jak by člověk potřeboval a při vytírání lina v garáži zapraseného od oleje a kde čeho, co unikalo z žigula, se mi podařilo dosáhnout uspokojivého výsledku. Takže asi na naředění do tekutého roztoku a větší aplikaci ok. Ale třeba na drobné použití, kdy jsem namočil hadřičku a tou pak očistil jednorázově cokoli, co jsem potřeboval, tak Dodo stačilo na hadřičku opravdu jen ďubnout a hezky to začalo pěnit, kdežto Biltu je potřeba trošičku nalít a ani tak to nezačne pěnit.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: autokosmetický koutek

Příspěvek od Pítrs » čtv čer 18, 2015 10:15

Já bych na očištění podlahy od oleje užil něco výrazně levnějšího a minimálně stejně účinného.
Přirozeně máš plné právo na volbu, na co ten výrobek použiješ.
Pěnivost jsem nikdy neřešil, v podstatě to ani nepotřebuju.
Je jasné, že Dodo Juice Total Wipe Out je lepší, výrazně ve všem boduje (mám ho taky doma), ale cena 500,- za půl litru koncentrátu, který ředíš v poměru tak 1:10 plus mínus je ve srovnání se Surfexem úplně někde jinde. 8)
Uváděl jsem to hned od začátku.
Na takové to běžné čištění, na interiér, mezidveřní prostory, těsnící gumy, atd..Surfex bohatě stačí a když se člověk podívá na cenu, tak není co řešit.
(jen si musí uživatel zvyknout na nižší účinnost a místo pěti minut stráví čištěním minut deset, ale ta cena pane.... list: 8) )
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: autokosmetický koutek

Příspěvek od Trunda » čtv čer 18, 2015 11:59

Však jo.... pro každé si najdu použití ;-)

Jinak dneska jsem byl nakoupit v Hranicích v mototechně Nano stěrače pro kolegu a na Kupéčko a nedalo mi to a pořídil jsem klasickou osvědčenou kvalitu z Tuzexu ;-) .... potřebuji něco odolného na čumáčky autíček...
18062015458.jpg
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: autokosmetický koutek

Příspěvek od Pítrs » sob črc 18, 2015 10:37

Před časem kolega Honza (artusko) avizoval, že si na lak nechá nanést "keramiku".
V Liberci jsme to již viděli, dobrá.
Dneska na mikrosrazu viewtopic.php?f=3&t=9383 jsem měl možnost to opět vidět a srovnat moje špinavé auto s jeho.
Rozdíl bych citelný.
Ta "keramika" má silnou hloubku barvy, ač to měl taky celkem špinavé (i když ne tak moc, jak já), byla vidět opravdová černá. Prostě černá byla černá. Nevím jak to napsat.
Vedle vyššího kontaktního úhlu, ve srovnání s vosky, má "keramika" podání barev dost podobné, jako je patrné u přírodních vosků s přísadou karnauby.
O životnosti "keramiky" se ani nemá smysl bavit.
Údržba jednoduchá- prostě jen konvenční mytí, s použitím specielních šamponů na keramiku (CarPro Reset..., klasické šampony nejsou na to vhodné, protože to zanáší a ten povlak po čase přestává fungovat, z pohledu vodoodpudivosti), vysušení ručníkem...toť vše.
Odolnost- při deklarované tloušťce 1-2 mikrometry na jednu vrstvu je povrch odolný proti poškrabání a proti menším kamínkům z cest (oproti voskům, které mají tloušťku řádově v setinách až desetinách mikrometru).
Výrobců té "keramiky" je povícero, buď na bázi křemíku (např. CarPro CQuartz) nebo na bázi polymerů (např. Optimum Gloss-Coat).
Údajně jsou lepší povlaky na bázi polymerů, křemíkové fungují sice taky dost dobře, jen vyžadují důkladnější údržbu.
Někde jsem viděl video, ke majitel ukazoval vodoodpudivostní funkci křemíkového povlaku od CarPro (CQuartz).
V provozu rok a půl, každodenní ježdění do práce a několikaměsíční parkování na brutálním slunci u moře (celý den). Běžné mytí jednou za čas.
Fugovalo to bezvadně.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: autokosmetický koutek

Příspěvek od Pítrs » pon črc 27, 2015 19:54

Trunda píše:Tak jsem dnes po umytí MG na wapce aplikoval SONAX B.S. Detailer a ..... uvidím no :-D
Asi před týdnem jsem ho letmo naaplikoval na kapotu a dnes při umývání bylo vidět, že je ošetřená a voda se hezky kutálela dolů. Aplikaci jsem ale nezvládl dobře, protože zrovna začalo svítit sluníčko, což způsobilo to, že po osušení ručníkem auto hned uschlo a aplikovat to na totálně suché auto nešlo dvakrát dobře. Prostě ... už se mi to pak nepodařilo dobře rozleštit. Takže buď na opravdu ještě mokré auto a nebo to trošku doředit. Ale jiné nápady uvítám :-)
Já to poprvé aplikoval teď poslední pátek. Důkladné umytí, vysušení, nastříkání na panel, rozleštění hrubší mikrovláknovou utěrkou- asi plocha o velikosti kapoty a střechy a pak odznova rozleštění jednou stranou dlouhosrsté utěrky a finálně rozleštění suchou stranou.
Nebyl s tím sebemenší problém. Bylo to brzy ráno, teplota okolo 24 stupňů, fakt je, že jsem toho aplikoval zbytečně hodně.

Trunda píše:a otestoval jak funguje aplikovaný SONAX B.S. .... a? Funguje skvěle :-) Nepamatuji kdy naposledy jsem viděl tak parádně odlétávat vodu.
Ve srovnání se syntetickým voskem Collinite 476S kapkování a odvod vody identické, nevšiml jsem si žádné změny.

Aplikace na celý automobil trvala asi 30 minut.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: autokosmetický koutek

Příspěvek od Trunda » čtv zář 17, 2015 8:37

Tak právě jsem kolegovi na nové Vochcávce úspěšně pomocí Tar and Glue Removeru odstranil megašmouhu od kusu pneumatiky, co sejmul na dálnici. Stačilo mírně navlhčit nárazník, a pak navlhčenou hadrou ve srajdě přetřít. A po chvilce už to šlo lehce dolů. Takže supr trupr ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

cembry
Příspěvky: 353
Registrován: ned říj 14, 2012 20:20
Bydliště: Jindrichuv Hradec

Re: autokosmetický koutek

Příspěvek od cembry » čtv zář 17, 2015 17:42

Já pro změnu věnoval poslední víkend péči o tátova Accorda. Původní modrofialová perleť byla za deset let používání myčky na povrchu celá zašedlá.
Takže nejdřív důkladné mytí, pak blue gel spodní část auta, oplach, clay, umytí, zaretušování drobných škrábanců, rozleštění celého auta (jenom dodo juice lime prime), odmaštění a pak jsem zkusil wolfs hard body. Jsem zvědavej, jak se to bude chovat. Vizuálně je to moc pěkný, to se musí nechat. Každopádně to auto teď vypadá skoro jako nový a táta se tím bojí jezdit aby to neumazal :-D
MGF 1.8 (na léto)Obrázek
Honda Civic VIII 4D 1.8 I-VTEC (když se nedá jet bez střechy)Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: autokosmetický koutek

Příspěvek od Pítrs » pát lis 13, 2015 13:10

Spolušoféři,
prosím vás, kdo co používáte jakou kapalinu do ostřikovačů skel?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: autokosmetický koutek

Příspěvek od Trunda » pát lis 13, 2015 13:13

Taky by mě zajímalo.... nejraději bych nic nepoužíval, protože mi to všechno přijde dost agresivní.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: autokosmetický koutek

Příspěvek od Pítrs » pát lis 13, 2015 13:17

Agresívní na co?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: autokosmetický koutek

Příspěvek od Trunda » pát lis 13, 2015 13:22

Vosk, sklo, všechno....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: autokosmetický koutek

Příspěvek od AnderN » pát lis 13, 2015 15:15

Jo jo, to co se prodává běžně v krámě a u pumpy, ať už za menší peníz nebo za větší, protože je to pumpa na D1, tak stojí zpravidla za houby. Jak píšete, je to agresivní, a setkal jsem se i s tím, že to leptalo krycí plexi světlometů.

Další problém je bod mrznutí, kdysi jsem zkoušel několik různých Sheronů a podobných běžně dostupných směsí a výsledky byly celkem tristní -- deklarováno -20°C, realita se pohybovala tak od -12 do -17°C. Takže aby člověk spolehlivě přežil zimu a nezamrzlo to, musel shánět kapalinu deklarovanou tak do -30 až -40°C.

Už nějakou dobu k maximální spokojenosti používám SORAN. Německý výrobek, u nás se moc neprodává, našel jsem např. zde:
http://www.cisticiprostredky-ekogrado.c ... -lemon-2-l

Kontroloval jsem bod tuhnutí a při deklarovaných -20°C mi refraktometr ukázal cca -22°C, takže cajk ;) Mimo jiné výrobce uvádí, že nepoškozuje polykarbonát, ze kterého jsou dnes světlomety nejčastěji dělané.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: autokosmetický koutek

Příspěvek od Pítrs » pát lis 13, 2015 15:21

Ta maximální spokojenost je i v souvislosti s nepoškozováním ochranných politur laku?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: autokosmetický koutek

Příspěvek od Trunda » pát lis 13, 2015 16:16

Tak cena je vyšší, ale asi by to za to stálo.... nevypadá to zle.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: autokosmetický koutek

Příspěvek od AnderN » sob lis 14, 2015 0:29

Nepřipadá mi, že by se to někde dostávalo nějak moc do kontaktu s lakem. R75 má ostřikovače vyřešené dobře.

Spokojenost je především s tím, že to prozatím nikdy nezmrzlo, nenechává to na skle šedý film jako jiné výrobky s vysokým obsahem lihu, a nesmrdí to jako bolavá noha.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Odpovědět