Re: Už je doma i pětasedma
Napsal: čtv srp 15, 2019 5:20
Důvod mého zájmu o čerpadlo v nádrži je následující:
Už když jsem pětasedmu koupil a jel s ní domů stala se mi při předjíždění traktoru v kopci taková věc – cuklo to a motor zhasnul. Ještě jsem stihl vyřadit a dojet na vrchol kopce setrvačností a přehoupnout se. O kus dál na odpočívadle jsme to prohlédli a jediné co bylo podezřelé tak bylo čerpadlo před filtrem, které vydávalo podivné zvuky. Podle palivoměru bylo v nádrži asi ¼, při otevření nádrž bez podtlaku. Nicméně asi na čtvrtý pokus se to podařilo nastartovat, tak jsem na nic nečekal a pokračoval dál. Cestou jsem ještě preventivně dotankoval.
Měl jsem téměř za jisté, že to způsobuje palivové čerpadlo. Nedovedu si představit např. tak zanesený palivový filtr, aby tuto vadu způsoboval. Proto jsem si z jiné dárcovské R75 opatřil náhradní čerpadlo. To jsem před demontáží odzkoušel – motor naskočil ihned a čerpadlo vydávalo klidný slabý bzučivý zvuk.
Minulý týden jak jsem si auto vyzvedl z opravy u Lenhama, tak se to opakovalo znovu cestou domů. Opět to chcíplo při předjíždění (tentokrát kamionu a na rovince). Svítila už rezerva, což mi přišlo také divné, protože jsem na cestu před tím dotankoval. Prostě nafta na můj vkus ubyla podezřele rychle. Zajel jsem ke krajnici a asi na pátý pokus motor znovu naskočil. Za chvíli to ale chcíplo podruhé o asi 10 km dál a to definitivně. Štěstí, že to bylo z kopce a těch cca 3,5 km jsem doplachtil od Koclířova až na Shellku do Svitav. Po natankování čerpadlo vydávalo různé zvuky a až se trochu uklidnilo tak jsem zkusil nastartovat. Podařilo se, domů jsem dojel.
Druhý den jsem čerpadlo vyměnil, ale zvukové projevy byly stejné jako u starého. Pojal jsem tedy podezření na napájení – např. špatný kontakt v konektoru. Navíc v něm i v potrubí různě bublalo a šplouchalo, to jsem zas přičítal zavzdušnění způsobenému výměnou filtru. Spoléhal jsem na to, že se to odvzdušní samo. No, nebyl už čas to řešit před odjezdem na dovolenou, tak jsem na cestu přibalil to původní čerpadlo, kufr s nářadím (který ostatně vozím vždy, když jedu dál), natankoval plnou a vyrazili jsme. Cesta v pohodě, až asi po cca 650 km, v noci v pustě na maďarské dálnici opět cuknutí a motor zhasnul. Čerpadlo opět divně vrčelo a vydávalo bublavé zvuky značící vzduch v potrubí. Palivoměr ukazoval něco mezi ½ a ¼. Odpojil jsem výstup z čerpadla na filtr, hadici strčil do prázdné PETky a zapnul zapalování – vytékala zpěněná nafta. Nasadil jsem hadici zpět, nechal čerpadlo chvíli běžet a pak jsem zkusil nastartovat. Motor naskočil jako nic. Provedl jsem něco jako losí test, aby se nafta přelila. Po cca 85 km jsem natankoval plnou nádrž
Po natankování plné nádrže běží čerpadlo klidně a tiše. Spotřeba mi vyšla 6,4 l/100 km, což mi přijde adekvátní, protože převážná část trasy byla po dálnici, rychlostí cca 135 km/hod. Ktomu nějaké to ježdění centrem Budapešti. A celou dobu zapnutá klimatizace.
Řekl bych, že celé je to v tom, že při natankování plné nádrže se zalijí obě poloviny, ale při jízdě se od určité hladiny čerpá nafta už jen z jedné poloviny nádrže. Při jízdě po dálnici prosté ostrých zatáček se nemůže nafta přelévat a tak dojde k vyčerpání jedné poloviny nádrže a zhasnutí motoru i když ještě v druhé polovině nafta je a palivoměr ukazuje nějakou hodnotu. No, na dovolené se mi v tom nechce hrabat, tak mi asi nezbude než dotankovat vždy, jakmile se ručička palivoměru přiblíží k polovině.
Už když jsem pětasedmu koupil a jel s ní domů stala se mi při předjíždění traktoru v kopci taková věc – cuklo to a motor zhasnul. Ještě jsem stihl vyřadit a dojet na vrchol kopce setrvačností a přehoupnout se. O kus dál na odpočívadle jsme to prohlédli a jediné co bylo podezřelé tak bylo čerpadlo před filtrem, které vydávalo podivné zvuky. Podle palivoměru bylo v nádrži asi ¼, při otevření nádrž bez podtlaku. Nicméně asi na čtvrtý pokus se to podařilo nastartovat, tak jsem na nic nečekal a pokračoval dál. Cestou jsem ještě preventivně dotankoval.
Měl jsem téměř za jisté, že to způsobuje palivové čerpadlo. Nedovedu si představit např. tak zanesený palivový filtr, aby tuto vadu způsoboval. Proto jsem si z jiné dárcovské R75 opatřil náhradní čerpadlo. To jsem před demontáží odzkoušel – motor naskočil ihned a čerpadlo vydávalo klidný slabý bzučivý zvuk.
Minulý týden jak jsem si auto vyzvedl z opravy u Lenhama, tak se to opakovalo znovu cestou domů. Opět to chcíplo při předjíždění (tentokrát kamionu a na rovince). Svítila už rezerva, což mi přišlo také divné, protože jsem na cestu před tím dotankoval. Prostě nafta na můj vkus ubyla podezřele rychle. Zajel jsem ke krajnici a asi na pátý pokus motor znovu naskočil. Za chvíli to ale chcíplo podruhé o asi 10 km dál a to definitivně. Štěstí, že to bylo z kopce a těch cca 3,5 km jsem doplachtil od Koclířova až na Shellku do Svitav. Po natankování čerpadlo vydávalo různé zvuky a až se trochu uklidnilo tak jsem zkusil nastartovat. Podařilo se, domů jsem dojel.
Druhý den jsem čerpadlo vyměnil, ale zvukové projevy byly stejné jako u starého. Pojal jsem tedy podezření na napájení – např. špatný kontakt v konektoru. Navíc v něm i v potrubí různě bublalo a šplouchalo, to jsem zas přičítal zavzdušnění způsobenému výměnou filtru. Spoléhal jsem na to, že se to odvzdušní samo. No, nebyl už čas to řešit před odjezdem na dovolenou, tak jsem na cestu přibalil to původní čerpadlo, kufr s nářadím (který ostatně vozím vždy, když jedu dál), natankoval plnou a vyrazili jsme. Cesta v pohodě, až asi po cca 650 km, v noci v pustě na maďarské dálnici opět cuknutí a motor zhasnul. Čerpadlo opět divně vrčelo a vydávalo bublavé zvuky značící vzduch v potrubí. Palivoměr ukazoval něco mezi ½ a ¼. Odpojil jsem výstup z čerpadla na filtr, hadici strčil do prázdné PETky a zapnul zapalování – vytékala zpěněná nafta. Nasadil jsem hadici zpět, nechal čerpadlo chvíli běžet a pak jsem zkusil nastartovat. Motor naskočil jako nic. Provedl jsem něco jako losí test, aby se nafta přelila. Po cca 85 km jsem natankoval plnou nádrž
Po natankování plné nádrže běží čerpadlo klidně a tiše. Spotřeba mi vyšla 6,4 l/100 km, což mi přijde adekvátní, protože převážná část trasy byla po dálnici, rychlostí cca 135 km/hod. Ktomu nějaké to ježdění centrem Budapešti. A celou dobu zapnutá klimatizace.
Řekl bych, že celé je to v tom, že při natankování plné nádrže se zalijí obě poloviny, ale při jízdě se od určité hladiny čerpá nafta už jen z jedné poloviny nádrže. Při jízdě po dálnici prosté ostrých zatáček se nemůže nafta přelévat a tak dojde k vyčerpání jedné poloviny nádrže a zhasnutí motoru i když ještě v druhé polovině nafta je a palivoměr ukazuje nějakou hodnotu. No, na dovolené se mi v tom nechce hrabat, tak mi asi nezbude než dotankovat vždy, jakmile se ručička palivoměru přiblíží k polovině.