Zdravím.
Stal jsem se majitelem stříbrné 75 po JakuboviP (viewtopic.php?f=9&t=10188).
Po několika málo opravách auto bezvadně slouží bezmála tři čtvrtě roku až do nedávna, kdy jsem během asi 300 km cesty ucítil z topení fridex. Teplota byla celou dobu ok a po dojetí jsem dolil cca litr. Když jsem se vrátil a nechal natlakovat chladící okruh, zjistil jsem že trochu teče chladič. než jsem ho stačil vyměnit, párkrát jsem dolíval a po posledním otevření expanzky jsem z ní už cítil trochu výfuk. Při jízdě po městě se mi teplota dostala asi na 5 vteřin do "červenýho" - dle pal. poč. 125° C a hned se to zase ochladilo do "normálu". Na víčku oleje je trochu emulze, hadice sice nejsou nějak brutálně natlakované ale řekl bych že to několikavteřinové přehřátí odneslo těsnění
A teď co s tím? Modlím se aby úbytek kapaliny mělo na svědomí zavzdušnění (něco uteklo z toho chladiče a něco přes víčko expanzky). Příští týden to vezu k mechanikovi, tak snad budu moudřejší ale předběžně mě zajímá, pokud je to fakt těsnění, jestli se to dá přetěsnit (+ popř. i nechat srovnat) aniž by se měnily rozvody které jsou na autě asi rok/7000 km? Budu vděčný za jakýkoliv postřeh či radu
Prosím o radu KV6 2.0
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: úte kvě 08, 2018 6:36
- Bydliště: Severní Čechy
Prosím o radu KV6 2.0
75 V6 2.0 ► 75 CDT ► 75 Tourer CDTi
Re: Prosím o radu KV6 2.0
Mám ten dojem, že potíže s těsněním pod hlavou u šestiválců mají povětšinou svůj prapůvod v nefunkční sahaře.
Motor se pak velmi rád přehřeje a z toho pramení pak další zbytečné starosti.
Motor se pak velmi rád přehřeje a z toho pramení pak další zbytečné starosti.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Prosím o radu KV6 2.0
Určitě rozvody půjdou použít.
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: úte kvě 08, 2018 6:36
- Bydliště: Severní Čechy
Re: Prosím o radu KV6 2.0
Díky za odpovědi, to mě trochu uklidnilo, takže s trochou štěstí mě to bude stát sadu těsnění & šrouby Jinak sahara díkybohu funguje.
75 V6 2.0 ► 75 CDT ► 75 Tourer CDTi
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Prosím o radu KV6 2.0
Sahara jede na vsechny 3 rychlosti? Ano bude to tesneni je potreba nchat udelat hlavy a nove tesneni srouby neni potreba menit tady jsou kratke
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: úte kvě 08, 2018 6:36
- Bydliště: Severní Čechy
Re: Prosím o radu KV6 2.0
Tak super. Sahara jede na vsechny rychlosti
75 V6 2.0 ► 75 CDT ► 75 Tourer CDTi
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: úte kvě 08, 2018 6:36
- Bydliště: Severní Čechy
Re: Prosím o radu KV6 2.0
EDIT: Tak ventilátor chladiče spíná až na 2. rychlost (cca ve 105° C), takže budu muset sehnat i ten :/
Už se nemůžu dočkat až zase budu moc jezdit k mechanikovi to dám až přijde všechno co bude potřebovat, tedy sadu těsnění, a chladič. To by snad krom samotného chladiva a sahary mělo být všechno, doufám že zakoupené díly budou sedět a nějaký rok poslouží
Jinak utahovací moment je u KV6 prý 1) 25 Nm 2) 25 Nm 3)25 Nm 4) 90° 5) 90°, má někdo jinou zkušenost?
Už se nemůžu dočkat až zase budu moc jezdit k mechanikovi to dám až přijde všechno co bude potřebovat, tedy sadu těsnění, a chladič. To by snad krom samotného chladiva a sahary mělo být všechno, doufám že zakoupené díly budou sedět a nějaký rok poslouží
Jinak utahovací moment je u KV6 prý 1) 25 Nm 2) 25 Nm 3)25 Nm 4) 90° 5) 90°, má někdo jinou zkušenost?
75 V6 2.0 ► 75 CDT ► 75 Tourer CDTi