R75 - Ostrava

sasories
Příspěvky: 72
Registrován: pon říj 01, 2018 17:38
Bydliště: Liberec

R75 - Ostrava

Příspěvek od sasories » čtv říj 11, 2018 16:40

Ahoj o/

prvně v krátkosti, jmenuje se Václav, je mi 25 a jsem z Liberce. Rovera už jsem jednoho měl, byla to 400vka s 2L diesel motorem.
Po nějaké době jsem potřeboval jezdit levně krátně trasy, tak jsem pořídil malou 206ku Pežota a R400 prodal.

No nemůžu odolat! Bude to znovu Rover.
Už nějakou dobu kontroluju bazary a to na 75ku(benzín). Byl jsem se mrknout už v Nymburku na 1.8 a v Praze na 2.0. Ani jeden nebyl v takovém stavu, ve kterém bych byl si představoval.
No teď se objevil na bazaru tento: https://www.sauto.cz/osobni/detail/rove ... oFrom=list
S pánem jsem se už bavil, vzhledem k tomu že je z Ostravy a já z Liberce mi auto detailně nafotil --100fotek! a udělal mi video nedostatků a běhu motoru.
Nedostatky: Prahy jsou na pár místech orezlé, nejede dálkový central, nejde uklidit držák pití spolujezdce, standardně tapec na dveřích (střecha se mi zdá v pohodě), občas při brždění sepne ABS na pravém zadním kole. Momentálně nejde stahovačka okna u řidiče (pán má díl objednaný a před prodejem ještě nechá opravit).

Auto má najeto 141tisíc kilometrů, a bylo dovezeno v roce 2011, což jsem si nechal ověřit a je to přesně tak. Jednání pána mi přijde velice fajn, především kvuli 5min videu i s komentářem kde pán prošel celé auto a popsal.

Tak, co si o tom myslíte? Díky za každý názor. Václav : )

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17073
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: R75 - Ostrava

Příspěvek od Trunda » čtv říj 11, 2018 19:39

Vítej zpět ;-)

Noooo... věřil bych i kilometrům, nevypadá zle... ale, je to prostě staré auto a nemoci stáří jsou těžko léčitelné. A tak, jak vidíš tu hromádku problémů, tak ty budou neustále nové a další.
Schválně jsem negativní. Jde o to, že auto je třeba za pěknou cenu, ale to, že je auto načaté korozí, že padají tapecy (pravděpodobně brzy spadne i stropnice), to jsou problémy, které už nejdou poléčit tak, že auto bude jako nové. Reznout to bude dál a víc a víc i když to vyvaříš. Boky dveří jsou prakticky neopravitelné a stropnice poslední dobou už dělají jen čalouníci dobrodruzi, protože většinou to do roka spadne i když se to udělá v novotě (lepidla, které používají, nesnesou letní extrémní teploty). Ale neříkám, že neexistuje výjimka.
Auto je to luxusnější, ale složitější a takové jsou i náklady na údržbu.
Já říkávám, že R75, když ji chceš mít v krásném stavu, tak počítej 100 tis. peněz. Jestli za 40 koupíš, pravděpodobně do toho jednou tolik vrazíš, abys měl vše v pořádku.
Takže, jo, fajn, že prodávající se zdá být čestný, ale kvůli němu to nekupuješ. Já bych raději trošku našetřil a koupil minimálně mladší kousek, bez koroze, bez spadlých tapeců a pak mu dal pořádnou péči v oblasti dutin, laku, čistoty a budeš na roky spokojený. Jiná varianta bude otázkou pár let, kdy tě přestane bavit dokola řešit nové a nové nemoci stáří.

Jinak 1.8 je skvělý motor, který s poléčeným těsněním pod hlavou vydrží hodně a okolo sebe nemá nic, co by se mohlo pokazit. Jen je na tak těžké auto slabý a na dálnici a s naloženým autem to bude línější.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

sasories
Příspěvky: 72
Registrován: pon říj 01, 2018 17:38
Bydliště: Liberec

Re: R75 - Ostrava

Příspěvek od sasories » čtv říj 11, 2018 20:52

Ahoj a díky za odpověd.
To jsem se zapomněl zmínit -- těsníní pod hlavou a rozvody byly údajně dělané cca ve 100k km.
Počítám s tím, že auto je hold starší. Jde mi o to si tohle auto užít než zmizej z trhu úplně.
Tapec není to co by mě trápilo, už na té 400ce jsem střechu vyndal, tapec sundal a střechu natřel. Spíš mi jde o to, aby to ještě dva roky(stk je skoro na 2 roky), nebo lépe 4 roky jezdilo. Vyměnit náplně, brzdové destičky, nebo si opravit nějakou menší závadu zvládnu. Ale pokud by to mělo stát 100k, tak to bych raději zainvestoval do funkčního auta a koupil si pro zábavu 25ku za 15k..

Je mi jasné že z fotek se toho nedá tolika poznat, ale tento kousek mi přijde vcelku zajímavý a udržovaný. 75ka je mi velmi sympatická, proto nechci dát třeba 80k za auto, které sice bude o něco spolehlivější a novější, ale tolika si ho neužiju, ve finále jezdit se dá aji s tou mojí 206kou.

--- Tvoje rada je tedy nebrat, bude hodně problémů?

sasories
Příspěvky: 72
Registrován: pon říj 01, 2018 17:38
Bydliště: Liberec

Re: R75 - Ostrava

Příspěvek od sasories » čtv říj 11, 2018 21:03

---- Tady je odkaz ještě na detailní fota, video auta a video motoru. : )

http://www.uschovna.cz/zasilka/FDIJ8TTA2PDVJIEB-XA2

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17073
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: R75 - Ostrava

Příspěvek od Trunda » čtv říj 11, 2018 21:43

Tak jestli to má být auto na 4 roky, tak do té doby to tolik neshnije :-) Za ty peníze to je odpovídající stav. A pokud motoru bude těsnění sloužit, nikde ho nepřehřeješ, tak pak už překvapovat může asi jen podvozek. Když tedy neberu kosmetické záležitosti, které tě tedy asi tolik netrápí.
Musíš si sám srovnat to, jestli je to opravdu auto, které tě má i bavit... protože pak ten motor není zrovna ideální. Je to fakt na kochací jízdu s trpělivým řazením.
Neříkám, že to nemáš kupovat. Říkám jen to, že je potřeba brát zřetel na to, že v tom autě je hromada drobností, které mohou znepříjemnit užívání, pokud se začnou sypat. Ale samozřejmě, pokud se o auto budeš starat, tak si budeš užívat luxusu. Já bych si to nechtěl nechat kazit spadeným čalouněním, tobě to ale asi nevadí.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17073
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: R75 - Ostrava

Příspěvek od Trunda » čtv říj 11, 2018 21:58

Ještě koukám na ty fotky.... takhle by měl vypadat každý inzerát :-D .... fotodokumentace jak se patří ;-)

No.... ty prahy jsou na vyvaření. To je jistota. Výhodu to má v tom, že u téhle verze se nemusí řešit lak :-)
Motor je potečený, ale asi to bude jen víko ventilů. Snad.... v horším případě mezi půlkami hlavy, ale to není zas tak nákladné pořešit.
Kupodivu to má snad zdravou kapotu, což se jen tak nevidí.
Okopané prahové lišty... klasika, nemám rád, když to majitel neřeší. Přitom stačí koupit správné cvočky.
Dveře řidiče mi přijdou mírně spadlé, štrejchají o chromovou lištu a proto hnijou.
Jinak těžko soudit v jakém stavu tam jsou pružiny, které rády praskají. Přední ramena a jejich čepy, to je taky evergreen. Kosti stabilizátorů.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

sasories
Příspěvky: 72
Registrován: pon říj 01, 2018 17:38
Bydliště: Liberec

Re: R75 - Ostrava

Příspěvek od sasories » čtv říj 11, 2018 22:40

Tyjo, docela jsi mě znejistil. :D
--což je asi dobře--
Skoro jsem byl rozhodnutý, ale jak se říká, víc hlav víc ví. Navíc já nejsem ani z daleka tak zkušený. Takže raději si nechám poradit.
Nejde o to že by mi byli tapce jedno, ale spíš mi to přijde jako ne tolik podstatná záležitost a řešil bych ji až bych měl alespoň nějakou základní údržbu motoru, podvozku a celkově funkčních částí.

Alespoň mám teď nad čím přemýšlet. Jinak ještě - 70% mých cest jsou do práce a z práce 5km. Proto jsem hledal spíše 1.8, než ty 6ti válce ..

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17073
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: R75 - Ostrava

Příspěvek od Trunda » pát říj 12, 2018 8:03

Tak na takové dojíždění, popojíždění, je ten motor OK.
Čalounění ve dveřích vyměnit nelze - jeho jádro je zatavené do okolního plastu. Tedy muselo by se to celé rozmasakrovat a nejsem si jistý, že by to šlo pak zpět sestavit tak, aby nebylo poznat, že to bylo rozkuchané.
Stropnici na pětasedmě jsem zatím nikdy neslyšel, že by ji někdo opravil tak, že by vypadala jako originál, nebo aspoň přibližně a zároveň to po jednom létu opět nespadlo. Tedy nejde o to, že by to bylo nějak zásadní, auto bez toho jezdit bude, ale pak, když budeš mít všechno krásné, tak s tímto bude potíž enormní.
S Lenhamem jsem uvažoval, že by bylo fajn sehnat zachovalé jádro stropnice a nechat ho očalounit u kohosi, kdo Lenhamovi už ledacos úspěšně očalounil. Ale taková stropnice u mě v ZTT, kde je střešní okno, prolisy na madla, vypouklá míst na světla a pohybové čidlo, přičemž to je kilometr dlouhé, protože je to kombík... to je výzva. Osobně bych ale nesnesl rozdíl odstínu v kontrastu s ostatními prvky na a okolo stropnice. Na to jsem dost citlivý :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 702
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Jihlava, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: R75 - Ostrava

Příspěvek od djmicho » pát říj 12, 2018 16:38

Trundu ber trošku s rezervou, on je hrozný perfekcionista :-D pokud kosmetiku neřešíš, tak zbytek se dá poléčit s využitím UK a ebay celkem zalevno :)
Momentální přepravní kapacity - Lancia Delta 1.9 TwinTurbo, Toyota Verso D-Cat,Ford Fiesta, Citron C3 a nějaké jednostopé potvory

Zakar
Příspěvky: 1053
Registrován: pon zář 17, 2007 8:39
Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz

Re: R75 - Ostrava

Příspěvek od Zakar » pát říj 12, 2018 16:57

ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3154
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: R75 - Ostrava

Příspěvek od Keksin » pát říj 12, 2018 18:09

Tak Zakar je jasná volba.

sasories
Příspěvky: 72
Registrován: pon říj 01, 2018 17:38
Bydliště: Liberec

Re: R75 - Ostrava

Příspěvek od sasories » pát říj 12, 2018 19:18

Jako velice hezký Rouvr, ale já jsem se chtěl vyhnout naftě a automatu. CDD

mrkněte ještě na toto: Sice stojí o kousek víc, ale mohl by být taky zajímavý. Ty kola jsou čupr. : )

https://www.sauto.cz/osobni/detail/rove ... oFrom=list

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17073
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: R75 - Ostrava

Příspěvek od Trunda » pát říj 12, 2018 20:35

No vidíš... to by pro tebe, tvůj věk a potřeby byla lepší volba. Samozřejmě něco to taky bude vyžadovat, ale supr podvozek, celkem lehké auto a jednoduchý motor. Navíc to auto už v podstatě znáš :-))Chtělo by to kouknout co se skrývá pod plastovými prahy.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

stilg
Příspěvky: 646
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: R75 - Ostrava

Příspěvek od stilg » pát říj 12, 2018 21:27

Sakta, ZSo hatchback.... to me dycky srvbej prsty kdyz vidim.

To je jedina vec co me na ZS vadi... vetsina jsou to sedany, coz je proste karoserie na <I>.
A sice to neni 180ka, jak stoji v popisu, ale ono je to dvojsecne, ten servis u KV6 je koukam docela ocistec s tim mistem, v tomhle ten radovej 4valec je praktictejsi.

Skoda ze neco takoveho nebylo k mani pred rokem :D

Zakar
Příspěvky: 1053
Registrován: pon zář 17, 2007 8:39
Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz

Re: R75 - Ostrava

Příspěvek od Zakar » pát říj 12, 2018 21:28

Tak mám ještě 75ku benzín 2,0 V6 sedan. Po kompletním servisu včetně rozvodů.
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L

Odpovědět