R620SDi - přehřívání při jízdě po dálnici - VYŘEŠENO

Odpovědět
EvilRover
Příspěvky: 12
Registrován: úte dub 16, 2013 7:57
Bydliště: Brno

R620SDi - přehřívání při jízdě po dálnici - VYŘEŠENO

Příspěvek od EvilRover » pon zář 08, 2014 10:15

Ahoj všem,

začalo se na našem R620SDi ukazovat, že s ním nemůžeme jet po dálnici víc než 120 kmh (na tachometru 130 kmh), jelikož se nám silně přehřívá motor (jde do červené oblasti). Při této rychlosti jedeme lehce pod 3000 ot/s a vše je v pohodě.

Jakmile zrychlíme na vyšší rychlost, do dvou minut se to hřeje.
Když zapneme klimatizaci nebo jsme plně naložení a jedeme do táhlého kopce, tak se to hřeje víc.
Občas jde vidět i dýmení.
Stačí zpomalit na 120 kmh a do minuty je zase teplota na polovině škály (vodorovně). Dýmení zmizí.
Při jízdě po okreskách a městě se to neobjevuje.

Ventil okruhu chlazení je měněný po koupi tohoto vozu.
EGR zaslepeno pár měsíců zpět. Před tím jsme si vysoké teploty nevšimli.
Tankujeme diesel u Shell. Občas dáme aditivum.

Nemá někdo podobnou zkušenost a tip, na co se podívat, co zkontrolovat?
Díky
Rover 620 SDi - r.v. 1998, motor 20T2N, 77kW
Brno

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: R620SDi - přehřívání při jízdě po dálnici

Příspěvek od AnderN » pon zář 08, 2014 11:16

No je potřeba hledat chybu v chladicím okruhu ... co chladicí kapalina? Je jí v okruhu dostatek? Kdy byla měněna? Termostat funguje? Při těch letech bych se nedivil špatnému chladiči. A tak dále a tak podobně ...
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

EvilRover
Příspěvky: 12
Registrován: úte dub 16, 2013 7:57
Bydliště: Brno

Re: R620SDi - přehřívání při jízdě po dálnici

Příspěvek od EvilRover » pon zář 08, 2014 11:43

Kapaliny je za studena přiměřeně (mezi ryskami), měněna společně s výměnou termostatu, takže takových 15 měsíců tam už bude. Může kapalina ztratit své vlastnosti?
Termostat se tváří dobře, ze studena se motor ohřeje za pár minut a pak drží teplotu na nominálu.

Ten chladič mě už napadl. Sehnat nějaký v lepším stavu bude asi makačka.
Rover 620 SDi - r.v. 1998, motor 20T2N, 77kW
Brno

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: R620SDi - přehřívání při jízdě po dálnici

Příspěvek od Karel825 » pon zář 08, 2014 12:00

Možná i problém s vodní pumpou :idea: , je původní nebo již byla měněna :?:
A při tom vaření běží ventilátor chlazení :?:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: R620SDi - přehřívání při jízdě po dálnici

Příspěvek od AnderN » pon zář 08, 2014 13:26

Za 15 měsíců by se kapalině nemělo nic stát, pokud se za provozu například nemísí s ostatními látkami ve vozidle. Zkus prověřit ten chladič a taky to, co psal Karel tady nade mnou.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

EvilRover
Příspěvky: 12
Registrován: úte dub 16, 2013 7:57
Bydliště: Brno

Re: R620SDi - přehřívání při jízdě po dálnici

Příspěvek od EvilRover » pon zář 08, 2014 15:55

Díky za odpovědi.
Auto už má něco za sebou, takže to může být kombinace toho, co jste napsali.
Rover 620 SDi - r.v. 1998, motor 20T2N, 77kW
Brno

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: R620SDi - přehřívání při jízdě po dálnici

Příspěvek od Trunda » pon zář 08, 2014 17:26

... no já bych to možná typoval spíš na tu vodní pumpu, ale asi je jednodušší začít tím chladičem. Navíc na něm to jde většinou poznat, že má vysypaná žebra. Chladič např. tu http://www.elitecat.cz/ArticleBrowser.a ... leTypeID=1 , ale asi půjde sehnat i jinde a levněji...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: R620SDi - přehřívání při jízdě po dálnici

Příspěvek od J0hny » pon zář 08, 2014 19:23

Já bych začal vodní pumpou, neni součástí rozvodů a většina lidí i mechaniků, řekne že neni potřeba jí s rozvodama měnit :roll: Největší nesmysl stojí asi 1000kč to nikoho nezabije, pak termostat, chladič jestli neni viditelně sežranej bych vyloučil, u L-series se zrovna olej do vody normálně nedostává aby byl chladič třeba ucpanej zevnitř :wink:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

olson
Příspěvky: 489
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: R620SDi - přehřívání při jízdě po dálnici

Příspěvek od olson » pon zář 08, 2014 20:32

Taktéž bych šel asi nejdřív po té vodní pumpě. A co to dýmení? Odkud jde? Jestli z přetlakového ventilu ve víčku expanzní nádobky tak to je reakce na přehřátí - znamená to, že ochrana při přehřátí funguje správně a chladicí kapalinu přeměněnou v páru si ze systému při překročení určitého tlaku odfoukne. Jestli to dýmí odjinud je to špatně.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

olson
Příspěvky: 489
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: R620SDi - přehřívání při jízdě po dálnici

Příspěvek od olson » sob zář 13, 2014 18:15

Jestli funguje termostat, jako že podle popisu asi ano, a je v pořádku chladič, pak by to mohlo být způsobeno tou vodní pumpou, díky nedostatečné cirkulaci chladicí kapaliny. To by snad ale musela mít očesané lopatky nebo se protáčet.
Ventilátor chladiče se při tomto typu přehřátí spustit nemusí - přes chladič není dostatečný průtok chladicí kapaliny a za jízdy ve vysoké rychlosti se objem kapaliny v chladiči díky menší výměně dostatečně chladí náporem vzduchu. Teplotní čidla (spodní a horní teplota) ventilátoru jsou na chladiči. Co se však nestíhá chladit je kapalina v bloku a hlavě motoru, lokálně se přehřívá. Teploměr ukazuje vysokou teplotu, čidlo má na výstupu chladicí kapaliny z motoru.
Samotížně nebo se slabým nuceným oběhem (poškozená vodní pumpa) si to při nízkém ztrátovém výkonu motoru (volnoběh, pomalá jizda) v nějakém rozsahu reguluje termostat s chladičem i když auto není v pohybu a netočí se ventilátor. Se zvyšujícím se ztrátovým výkonem už je ale potřeba nějaký pohyb vzduchu přes chladič - většinou stačí náporem, ale také vyšší průtok chladicí kapaliny, zajištěný vodní pumpou (zvyšující se s otáčkami), pak si to opět v nějakém rozsahu reguluje termostat. Teprve až když i toto nestačí (rychlá jízda se zátěží, vysoká okolní teplota), přijde na řadu ventilátor.
Osobně jsem ale u 620 SDi ventilátor chladiče v chodu ještě nikdy nepřistihl. A to ani v létě při 35°C, těsně po dlouhé jízdě, zakončené několik km dlouhým výjezdem do opravdu prudkého stoupání.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: R620SDi - přehřívání při jízdě po dálnici

Příspěvek od AnderN » sob zář 13, 2014 19:21

Já pamatuju na 620SDi ventilátor v chodu, ale při zapnuté klimatizaci. Nevím už, jestli to mělo extra ventilátor, nebo se to řešilo jedním ... podstatné to pro tento případ není. Jinak souhlas s olsonem.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

olson
Příspěvky: 489
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: R620SDi - přehřívání při jízdě po dálnici

Příspěvek od olson » sob zář 13, 2014 19:59

Ventilátory jsou tam dva. Podle schématu jsou spínány relátky v různých režimech - buď každý samostatně, nebo jsou řazeny i do série. Podrobněji jsem to zatím neštudoval. Čistě pro okruh chlazení je to ten vlevo, co nasává vzduch jen přes levou část chladiče a intercooler. Přes kondenzátor klimatizace a pravou část chladiče tahá vzduch ten druhý.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

EvilRover
Příspěvky: 12
Registrován: úte dub 16, 2013 7:57
Bydliště: Brno

Re: R620SDi - přehřívání při jízdě po dálnici

Příspěvek od EvilRover » pon bře 09, 2015 21:16

Díky za příspěvky.
Bylo to v servise diagnostikováno na vodní čerpadlo - vyměněno za mladší. Jelikož je chladno, neověřím to hned.

To kouření bylo z výfuku. Tipuju, že to špatně spalovalo, když to mohlo být přehřáté.
Rover 620 SDi - r.v. 1998, motor 20T2N, 77kW
Brno

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2147
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: R620SDi - přehřívání při jízdě po dálnici

Příspěvek od KDB » pon bře 09, 2015 21:57

Díky za info - ať je to definitivní.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Odpovědět