Odvzdušnění spojky

Odpovědět
Daniel99
Příspěvky: 68
Registrován: úte dub 24, 2012 13:10

Odvzdušnění spojky

Příspěvek od Daniel99 » stř črc 02, 2014 12:12

Ahoj prosim vás potřeboval bych poradit jak odvzdušmit spojku,přetěsnoval sem spojkovej váleček vyběhl mi ven,tak sem to zkoušel a trochu se mi to povedlo ale neni to vono,jak to vyběhlo se pedal vubec nevracel(byl uplně na podlaze) ted po odvzdušnění už jo ale neni to ještě vono je to znat uplně v horní poloze(je ještě moc měkej).jestli se ma nejdřív odvzušnit nahoře jak jde ke spojkovýmu pedálu,tam se to zkoušel odvzušnit povolením převlečný matice a trochu se to povedlo,nebo to jde přímo nějak u pedálů?po nastartování než našlapu tak to nechce ani zařadit nebo jo ale špatně,ještě to je zavzdušněný jen nevim jak na to,zkoušel sem to pak ještě přímo na válečku ale nevim bubliny žádný už netekli přitom to je ještě zavzdušnění,nějakej postup jak na to, předem dík moc :) jinak v modrým je už je přehozenej motor co sem kupoval od seby a jede jak drak :-D

J0hny
Příspěvky: 2112
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvzdušnění spojky

Příspěvek od J0hny » stř črc 02, 2014 17:28

Dodržuj klasickej jednoduchej postup jako u brzd, šlápni, druhej povolí, zavře, našlapeš... a takhle dokola dokud to nebude dobrý a hlavně hlídat hladinu v nádobce :wink:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

pretekar923
Příspěvky: 19
Registrován: čtv bře 20, 2014 14:09

Re: Odvzdušnění spojky

Příspěvek od pretekar923 » stř črc 02, 2014 20:13

presne to iste som robyl a aj taky problem po tom ostal navod ako pisal J0hny musite bit dvaja jeden naslape a drzy stlaceny pedal a druhy pod autom na pomocnom spojkovom valci otvori skrutku necha vitiect trochu kvapaliny az kym neprestanu ist bubliny opakovat postup aj 5x a bude to ok

olson
Příspěvky: 450
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Odvzdušnění spojky

Příspěvek od olson » stř črc 02, 2014 22:48

No je potřeba vytrvalosti, chce to fakt šlapat tak dlouho až to začne jít ztuha, klidně je to i na čtvrt hodiny. Zjistil jsem, že se to dá urychlit když se po pár sešlápnutích promačká hadička spojující zásobní nádobku s hlavním válcem - jak vyběhnou do nádobky všechny bubliny tak zase šlapat. Dělám to i bez pomocníka - na mírně povolený odvzdušňovací šroub se nasadí hadička zavedená do nádobky s trochou brzdové kapaliny (aby hadička byla pod hladinou) a pak se klasicky šlape. Není to tak účinné, ale když není nikdo po ruce, taky řešení.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

Daniel99
Příspěvky: 68
Registrován: úte dub 24, 2012 13:10

Re: Odvzdušnění spojky

Příspěvek od Daniel99 » čtv črc 03, 2014 6:48

No tak takhle sem to zkousel ale neni to vono,bublinky uz nesli zadny ale pedal furt nejde jak by mel,zkusi znova a uvidim diky

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 4:58

Re: Odvzdušnění spojky

Příspěvek od Roman620ti » čtv črc 03, 2014 9:24

Jestli máš oba válečky v pořádku s nepoškozeným, nebo neopotřebeným těsněním, tak zkus seřídit chod pedálu. Hned u spojkového pedálu v kabině je na seřízení tyčka, která tlačí do válečku, tím si naladíš, kde má spojka začít zabírat.
2x Rover 620ti

J0hny
Příspěvky: 2112
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvzdušnění spojky

Příspěvek od J0hny » čtv črc 03, 2014 20:47

Tojo ale pozor, neni to zas tak jednoduchý to naladit, musí tam především zůstat vůle aby si vždycky válec nasál kapalinu a zároveň se uvolnil tlak na spojkový ložisko
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Odpovědět