Smolný den - část 3.

olson
Příspěvky: 433
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Smolný den - část 3.

Příspěvek od olson » čtv led 19, 2017 21:33

Smolný den – aneb článek o naftě, blbosti, štěstí v neštěstí a pasivní bezpečnosti - část 3.

A k té naftě… No prostě smůla. Jak jsem pořídil první R600 - šedého, tak jsem ze začátku tankoval kde co. Po asi dvou měsících jsem přešel stabilně na Vervu Diesel. I když to nebylo úplně pohodlné a praktické – nejbližší benzina, kde ji mají je od nás cca 25 km. Takže jsem se snažil tankovat, když jsem měl okolo cestu. Výjimečně jsem tankoval něco jiného, a když, tak jen pár litrů. Pak výjimku ještě tvořily zahraniční cesty. Až jednoho dne, začátkem léta 2015 se na jedné čerpací stanici u nás objevila v prodeji nafta s názvem Original. Podle tehdy zjištěných informací to byla nafta bez bioložky a ošetřená aditivy Bishop´s Original. To jsem měl radost, protože jsem už nějakou dobu uvažoval o koupi aditiva této značky (nedá se to ale běžně koupit na benzině), a že si to budu do nafty míchat sám. No a tady to už bylo hotové. Tak jsem několikrát natankoval na zkoušku a když se mi potvrdilo, že tato nafta se chová podobně jako ta Verva, tak jsem přešel na ní. V tu dobu jsem taky pořídil druhého R600 – zeleného. A do něj jsem to už tankoval od začátku. Abych vysvětlil v čem to chování bylo podobné: nikdy jsem se nezaměřoval na nějaké laboratorní měření spotřeby a nehonil jsem desetiny litru. Mám vysledováno, že spotřeba motoru 20T2N není až tak závislá od toho na co jezdí ani od jízdního stylu, nebo zatížení nákladem. Ale nafta s vyšším cetanovým číslem je na něm znát v podobě slyšitelného zklidnění chodu.
Takže jsem takhle pěkně jezdil tankovat tu Original. Až loni někdy v létě, jsem si všiml, že motor začíná být nějaký hlučnější. Hlavně těch několik prvních km po studeném startu. Přemýšlel jsem, jestli se nehlásí hydraulická zdvihátka. Na podzim to začalo být ještě výraznější. Ale říkal jsem si, že to asi nějak moc poslouchám a že to bude prostě jenom tím, jak začalo být najednou chladno.
Až teď při jednom z posledních tankování koncem prosince jsem si všiml, že na stojanu je napsáno Ultra, místo dřívějšího Originál. Při placení jsem se na to zeptal a paní povídá, že jo, že teď už je to jinak, že to opravdu už není Originál, ani že to neobsahuje ona aditiva. Ale že je to taky výborná nafta, zase s jinými aditivy a že určitě neprohloupím, když ji budu tankovat. No dobrá, tak jsem ji ještě dvakrát letos vzal, naposledy 6. ledna.
Když jsem teď prolistoval založené účtenky, zjistil jsem, že Original jsem naposledy kupoval 24.5.2016 a při dalším tankování 14.6.2016 už to byla Ultra. Tak se to potkává, nebo je to jen náhoda?
A co ty vzorky v mrazáku? Na ty jsem si vzpomněl až druhý den po karambolu. Na teploměru bylo -22 °C. Všechny tři vzorky byly zakalené, neprůhledné, ale jeden byl výrazně tekutější. To byl ten s přidaným VIFem. Zbylé dva byly dosti husté, jakoby i zpěněné, navíc se na dně převalovaly kuličky. Víc jich bylo v tom vzorku z odkalení filtru. Neměl jsem ani náladu študovat, jestli ty kuličky jsou voda nebo parafín, nebo co.

A dnes ráno, kdy tady bylo zase -25 °C, mě napadlo, že to zkusím jít nastartovat. Jen tak ze zvědavosti. Dopadlo to asi takto: zeleného jsem nastartoval na sedmý pokus (tak, že se udržel v chodu), jinak měl snahu chytat již od prvního startování. Naskočil už od čtvrtého pokusu, ale pak zase chcípnul.
Zato šedý (který vždy chytal obecně lépe) se natočit nepodařilo. Když jsem si uvědomil, že je v něm vlastně ta samá nafta, ale bez VIFU, tak jsem to už dál ani nezkoušel.
Tož asi tak. No, takže asi zase začnu tankovat Vervu.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

JakubP
Příspěvky: 235
Registrován: stř kvě 04, 2016 13:23
Bydliště: Sýkořice

Re: Smolný den - část 3.

Příspěvek od JakubP » pát led 20, 2017 8:31

S tou naftou mám podobnou zkušenost,beru naftu bez toho žlutého svinstva u Eurooilů,kde jí většinou mají nebo v Nižboru u malé lokální pumpy,kde mají na výběr a rád si korunu navíc zaplatím,abych si neničil auto a nepodporoval byznys našeho skvělého křišťálově čistého ministra financí,který nám jde vzorným příkladem poctivosti oo:
Bohužel jsem minulý týden musel natankovat tu s "bio",protože nebyla jiná pumpa po ruce,vzal jsem asi půl nádrže s tím,že dotankuju co nejdřív tu správnou.Chyba byla,že jsem tam nedal VIF...Jenže přišly mrazy a v úterý ráno jsem sice nastartoval,ale na několikátý pokus.Hned jsem jedl dolů k pumpě a dotankoval dobrou naftu,nalil trojnásobnou dávku VIFu a startovat se jí nechtělo vůbec...trápil jsem jí docela dlouho než chytla,ale motor pak už běžel normálně.Po delší cestě do zinkovny po dálnici a zpátky domů už chytá normálně i v -15 na první otočení jako když je teplo.Je zarážející,že běžná,všude prodávaná nafta není použitelná bez dodatečného aditivování do mrazu,nebo jsem měl smůlu na špatnou kvalitu...
Bohužel jsem zaslechl,že se mluví o brzkém zákazu prodávat naftu bez biosložky...
Přílohy
WP_20170114_07_22_44_Pro.jpg
Range Rover a MG B GT

berryj
Příspěvky: 298
Registrován: pát říj 31, 2008 18:04

Re: Smolný den - část 3.

Příspěvek od berryj » pát led 20, 2017 10:24

čau, přidávám při tankování do nádrže ISOPROPYLALKOHOL. Asi 100ml na 60 l nafty. Velice účinně váže vodu.

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6691
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Smolný den - část 3.

Příspěvek od AnderN » pát led 20, 2017 12:48

olson píše:Ale nafta s vyšším cetanovým číslem je na něm znát v podobě slyšitelného zklidnění chodu.
Můžu potvrdit, zrovna tak jsem se na své 620SDi naučil odlišovat zrno od plev mezi různými druhy nafty.
JakubP píše:dotankoval dobrou naftu,nalil trojnásobnou dávku VIFu
Tohle je myslím zbytečné. Kdysi jsem někde zaznamenal test VIFu a dalších aditiv, která mají vždy předepsané dávkování. Zkoušeli tam odolnost proti mrazu při různém poměru a dobrali se k závěru, že vyšší koncentrace toho aditiva v naftě už jí na mrazuvzdordnosti nepřidá, jen je to pak dražší.
JakubP píše:Je zarážející,že běžná,všude prodávaná nafta není použitelná bez dodatečného aditivování do mrazu,nebo jsem měl smůlu na špatnou kvalitu...
Je to tak, podle normy ČSN EN 590 se motorová nafta rozděluje do několika tříd a v tomto období se používá třída F, která má filtrovatelnost do -20°C. Takže když je kolem této teploty nebo méně, tak už bych s hladkým startem opravdu nepočítal.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 150.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 40.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 10.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

cvrko
Příspěvky: 1668
Registrován: sob led 01, 2011 21:17
Bydliště: Havířov

Re: Smolný den - část 3.

Příspěvek od cvrko » pát led 20, 2017 13:22

Já zase beru prémiovou naftu na Globusu,je dražší tuším asi o dvě koruny a zatím jsem spokojený---máte někdo s touto naftou negativní zkušenosti? mir: (kdyby náhodou)
Obrázek Obrázek
Rover 75 CDTi r.v. 2005

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17194
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Smolný den - část 3.

Příspěvek od Trunda » pát led 20, 2017 13:57

ahoj, naftu netankuji, protože děsně smrdí..... ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

cvrko
Příspěvky: 1668
Registrován: sob led 01, 2011 21:17
Bydliště: Havířov

Re: Smolný den - část 3.

Příspěvek od cvrko » pát led 20, 2017 14:20

Teda,to je postřeh---ale spotřeba,spotřeba. ;) ;) ;)
Obrázek Obrázek
Rover 75 CDTi r.v. 2005

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17194
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Smolný den - část 3.

Příspěvek od Trunda » pát led 20, 2017 14:30

Jak? No co.... prostě já doporučuji problém vyřešit tím, že všichni přejdeme na benzín a nafta v osobních autech nechť zanikne a pak se všichni budeme mít rádi a budeme si užívat lahodícího zvuku vyšších otáček, nebude nám to zamrzat v palivové soustavě, nebude smrad a kouř (pravda, to už dnes taky neplatí :-D) a cena paliva taky klesne.... a.... ale stejně vás mám taky rád i když mi zvuk dieselu nedělá dobře na srdce :lol:

Ne... tyhle problémy nezávidím a je to prostě k pláči, kam to spěje. Jsem fakt rád, že aspoň tyhle problémy řešit nemusím a benzín si fakt tankuji kde chci a nemám s tím vůbec problém. Ale jestli to někoho "potěší" tak ta bezproblémovost neplatí pro auta s přímým vstřikováním, kde už delší dobu sleduji, že si lidi stěžují např. na problémy při tankování benzínu na MOLu.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2027
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Smolný den - část 3.

Příspěvek od Pítrs » sob led 21, 2017 18:29

Trunda píše:kde už delší dobu sleduji, že si lidi stěžují např. na problémy při tankování benzínu na MOLu.
Kdo a kde?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17194
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Smolný den - část 3.

Příspěvek od Trunda » sob led 21, 2017 18:51

Konkrétně s tím má problém kolega s VW Golf Variant 1.4 TSi .... má vypozorováno, že za studena mu benzín z MOLu způsobuje škubání motoru. Údajně podobné projevy zaregistroval u nějakých svých kamarádů s podobnými moderními vozy. Tuším jiný kolega s Modeem EcoBoostem taky cosi povídal o tom, že se mu s tím benzínem motor moc nelíbí.
No ve mě MOL moc důvěry už od začátku nevzbuzuje, párkrát jsem u něj tankoval, ale už rozhodně ne pravidelně, jako jsem tam tankoval ještě když to byl Agip.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

cvrko
Příspěvky: 1668
Registrován: sob led 01, 2011 21:17
Bydliště: Havířov

Re: Smolný den - část 3.

Příspěvek od cvrko » sob led 21, 2017 23:07

ÁÁÁÁuž lezou ven problémy i s Tvým milovaným benzínkem co???A jedna taková poměrně nepatrná malá---mě to v životě nezamrzlo. :lol: :lol: :lol:
Obrázek Obrázek
Rover 75 CDTi r.v. 2005

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17194
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Smolný den - část 3.

Příspěvek od Trunda » sob led 21, 2017 23:29

Bla bla bla :-D .... no tak samozřejmě, že nemám radost z toho, že už dnes "nejde" koupit benzínové auto bez přímého vstřikování, což považuji za krok do pekel. A že se teď budou i do benzínů cpát filtry pevných částic... no, asi i proto jsem na denní ježdění koupil "normální" benzínový ZRo a doufám, že to s ním doklepu do důchodu :lol:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

cvrko
Příspěvky: 1668
Registrován: sob led 01, 2011 21:17
Bydliště: Havířov

Re: Smolný den - část 3.

Příspěvek od cvrko » ned led 22, 2017 0:13

To,že mi to nezamrzlo není blablabla,ale fakt,ale pro to nemusíš hanit stroje druhých jen pro to,že je pohání něco jiného než tvé.(mimochodem,než jsem koupil 75 v ropě,tak jsem byl taky petrofil) a prodávat a kupovat jiné určitě nebudu,vůbec mi nevadí,že mé auto chlastá přímo z vrtu. 8) 8) 8)
Obrázek Obrázek
Rover 75 CDTi r.v. 2005

Venda 620 SDI
Příspěvky: 262
Registrován: úte led 05, 2010 12:09
Bydliště: Letohrad
Kontaktovat uživatele:

Re: Smolný den - část 3.

Příspěvek od Venda 620 SDI » ned led 22, 2017 9:57

S tou MOL už jsem to taky parkrát zaslechl. Myslím, že je to nijak nevzrušuje, víc vydělají na občerstvení. Kafe maj většinou dobrý :D
Rover 620 Sdi už je u Olsona
Rover 400 Tourer
Rover 25 1,4

Jenda
Příspěvky: 1320
Registrován: úte čer 28, 2011 23:09
Bydliště: Pozořice u Brna(občas Boršov)

Re: Smolný den - část 3.

Příspěvek od Jenda » úte led 24, 2017 6:29

zase brácha brojí proti naftě....jak se mu v ní krásně jelo do Teplic :-D Nicméně, já přeji Olsonovi ať se oprava podaří!
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-...

Odpovědět