Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Odpovědět
lenham3
Příspěvky: 2347
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od lenham3 » pon srp 26, 2019 18:32

Za ten karbon nemuze hlava ,ale bud tvrde gufera ventilu nebo zapecene pistni krouzky nebo ojete pisty ,takze to žralo olej.
Jaka tam byla nemrznocka podle me asi zelena nebo modra?

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pon srp 26, 2019 19:32

Voda se ztracela takovym tempem, ze tam byla voda, ale dle barevneho nadechu usazenin ... Ano zelena.

A ano, je mi jasny ze ten napecenej karbon je z toho ze to asi palilo olej, ... A doufam, ze to bylo guferama nebo tesnenim nebo necim. Ale je to hnus a dolu to neslo.
Gufera na ventilech dam novy a budu se modlit ze to nebude palit olej.

Nestraste me, ze sou spatny pistni krouzky...:( Jestli sou spatny stiraky tak si to hodim. Nemam misto a cas tahat ven pisty :(.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od Trunda » pon srp 26, 2019 19:58

Pístní kroužky zas tak často na K-Series problémy nedělají, takže to bych zas tak neplašil. Mnohem pravděpodobnější jsou gufera na ventilech. Nejsem si teď jistý, jestli to lze testnout i olejem, ale můžeš ho zkusit na každý válec nalít stejný objem a nechat to nějakou dobu a uvidíš, kolik ho proteče (asi se to testuje s něčím řidčím..... nevím).
Hele... kdybys ten motor vyndal, naložil, dovezl Lenhamovi.... komplet ti to poskládá, nebo si vezmeš jiný motor.... žádná ostuda to nebude. Budeš to mít vyřešený bez starostí a rozhodování v něčem, co sice můžeš teoreticky nastudovat, ale praxi to nenahradí. Jsem na tom stejně... a prostě když toho mám nad hlavu, tak jedu za guruem a ať se stará. Co?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pon srp 26, 2019 20:34

Voe, nebudu z teho tahat motor ven.... nepripada v uvahu ;) Proste ne. uz takhle se to secko zkomplikovalo vic nez sem doufal (ale uprimne, to, ze v nejhorsim vymenim hlavu sem vedel predem)

A Lenham to realne nemuze udelat za pro mne akceptovatelnou cenu - coz neni mysleno tak, ze by byl drahej, ale proste zadarmo to delat nemuze. Ani ja bych nedelal.

To je jak kdyz sem swapoval VVCcko na ZRu... udelal sem co bylo treba (rozvody, spojka, olej ve spajzce, pumpa, termostat, tesneni, remeny atd.) a to auto jezdi doted.

A ano, ted predchozi post byla lehce nadsazka... tak nejak doufam ze spodek je "ok" a vzhledem k tomu, jak to nekdo uvaril, si rikam, ze by to snad mohly byt ty ztvrdly gufera, ktery poustely olej do valcu.
Ja nevim jestli sem to rikal, ale byl prdlej domecek termostatu - rafek za Okrouzkem na strane pumpy a celkove chladici okruh zacpanej.

Jinak hlavu mam koupenou novou, stala 1500, na fotkach vypada ok, i kdyz to poznam az ju uvidim .. kazdopadne horsi nez ta co mam urcite neni. Takze az si ju privezu tak se rozhodnu zda ji necham zbrousit.
Pretahnu lehce sedla, vymenim gufera na ventilech a vackach a uvidi se.

Naslepo meni pistni krouzky nebudu.
Porad je to auto co stalo 18500... sice za dily sem uz v tom skoro jednou tolik, ale kvuli tomu se prave snazim aby to teda aspon nejakej rok vydrzelo, kdyz uz se do toho sypou novy dily... a proto mi v kontextu nakupniho seznamu dilu za bezmala 15 000, neni lito dat 1500 za jinou hlavu, byt je dost mozny ze ma Lenham pravdu a tuhle by stacilo zbrousit... proste se mi to nechce riskovat a radsi obetuju 1500 za trochu vetsi sance ze to bude ok.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od Trunda » pon srp 26, 2019 20:46

Oukej :-) Já to třeba mám bohužel tak, že pro mě to výhodnější není se s tím babrat sám, pokud to není urgentní, nebo na to nemám zrovna chuť :-D Takže když na to ty čas máš, tak hurá do toho ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pon srp 26, 2019 20:58

Cas neni, resp je, na ukor jinych veci...
Ale to, ze bych to kuchal ven, a nekam vozil, a pak vozil zpet, a rval to zpatky, mi fakt cas neusetri.

A treba to ZR, by ekonomicky vubec nedavalo jinak, nez sem to udelal smysl spravovat - pokud bych to neswapnul sam, s tim ze sem si sehnal VVC motor za super cenu (10 000), tak slo na dily... protoze "trzni cena" toho motoru + zaplatit nekoho kdo to swapne, by byla ve srovnani s prodejni cenou takova, ze by se to nevyplatilo (a bylo by vyhodnejsi proste prodat za 10ku dily z auta a nespravovat ho).

Sou to proste levny auta, ale cas nekoho kdo na nich pracuje, je stejne drahej at dela na Roveru nebo Jaguaru...

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pon srp 26, 2019 23:12

Ale tak zpet k sice ne moc veselejsim vecem, ale aspon dokumentujicim postup, a ne jenom teoretizovani.

Chladic je pase, takze sem koupil novej od NRF. Vypada ze je identickej, akorat trochu uzssi nez origo, ... holt druhovyroba, klasika. Ale na 1.4ku bude hadam uplne v pohode a urcite o milion procent lepsi nez ta rozpadla bida.

Sani bylo takhle krasne zalepeny .... na facku fakt.
Tesneni dam VR.

Cerny RTV na vodni pumpe mne ani neprekvapilo ... nastesti ho zase nebylo tak moc. Pumpu davam Meyle.

Domek termostatu prdlej. Sehnal sem jinej, Tesnici Okrouzky mam v nejblizssim rozmeru co sem sehnal (tusim ma byt 32.5x3, mam 32.2x3, ale nejaka fajnova FPM guma.) Ale co ten hnus vevnitr.... ja ty lidi obcas nenavidim...
Termostat dam po predchozi dobre zkusenosti zase Gates.

Trubka byla trochu orezla... ale hlavne odvzdusnovaci sroubek nebyl ani dotazenej na podlozku .... po vysroubovani bylo jasne proc.... uaaaaaaa..
No nastesti mam hezkou trubku z VVCcka z polska... takze sem ji trochu obrousil, natrel odrezovacem a striknul.
Přílohy
IMG_20190819_180111621.jpg
IMG_20190819_200313101.jpg
IMG_20190819_200317015.jpg
IMG_20190822_115405280_HDR.jpg
IMG_20190822_122201785_HDR.jpg
IMG_20190822_133518452_HDR.jpg
IMG_20190822_133747536_HDR.jpg
IMG_20190822_133909549_HDR.jpg
IMG_20190822_142646479_HDR.jpg
IMG_20190822_143718270.jpg
IMG_20190823_171925649.jpg

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » čtv srp 29, 2019 23:27

No, kdyz sme u toho, nema nekdo nejaky dobry kontakt na firmu co by idealne "na pockani" preliznula hlavu?
JMK, prip 100 km okoli.

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát srp 30, 2019 17:41

Tak a ted to zase poskladat...
Přílohy
received_2647450048599611.jpeg

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od Trunda » pát srp 30, 2019 19:32

A co se stalo mezi tím?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát srp 30, 2019 19:49

No mezitim sem si sehnal hlavu z 1.8micky z Roveru 75. Ktera nebyla tak brutalne zakarbonovana (ani zdaleka), a zmekla (krouzky nevytlaceny, resp zcela minimalne, jedine kde lehce nehet zachytil byl roh na vyfukove strane jak je nejmensi kanal pro vodu) a nebnyt toho ze mela zespodu nejakej ten skrabanec (bud z demontaze nebo pak z ne uplne peclivyho baleni) tak sem ju mozna ani nenechaval prebrusovat...

Hlavu sem mel ve ctvrtek, takze dneska rano sem to v rychlosti rozhodil, vytahl vacice (pozitivni je, ze aspon u tohodle motoru ten cam carrier tesnil nekdo kdo mel trochu neco v hlave a udelal to spravne), vytahal hydrostely, a ozivil si postup demontaze ventilu bez spesl nastroju.... a holou hlavu odvezl kousek za Brno prebrousit.

Ted chci vycistit a naplnit hydrostely (mam ted 2 sady vlastne), lapnout trochu ventily dat novy gufirka na ventily, na vacky a secko a seskladat to a snad to bude cajk.

Jak sem rikal, tamta hlava je proste bekana a fakt se klonim tomu verit vsem tem lidem co mluvi o "annealed" hlavach... a proste kdyz si vemu co je s tim drbacky, kolik novejch dilu, tak radsi dam 15 stovek az dva litry za slusnou hlavu, nez to sypat do te co sem z toho motoru sundal.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od Trunda » pát srp 30, 2019 19:58

Však v poho.... jestli jsi hlavu sehnal dobře, takto narychlo se ti podařilo to nechat přebrousit (měřil jsi jestli je to ještě v toleranci?), tak proti tomu žádná.
To rozklepávání hydroštelů je pakárna, ale uvidíš co v nich bude. Já rozklepával VVC hydroštely a měl jsem z toho pěkně fialovou ruku, ale třeba ty obyč hydroštely půjdou líp. Hlavně to klepej o něco měkkého a precizně kolmo, jinak oboucháš hranu a nebudou oválné. Myslím, že na jednom se mi podařilo to, že z něj byl šišoid :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát srp 30, 2019 20:02

Uprimne nevim, Rover predepisuje neco tusim ze jenom 0.2, ale hodne lidi ma zbrouseny hlavy i vic.... nevim, brala se jenom desetina...

S tema hydrostelama, no mam jednu sadu navic, takze jista rezerva tam je....
Ale mozna to zkusim prvne kompresorem co sem videl borca .... tak trysku da s plastovym adapterem na dirku hydrostelu, parkrat to potrapil a pistek vyflusl.

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát srp 30, 2019 20:55

A jinak kdyz sme u tech hydrostelu... mam tu sadu hydrostelu z VVCckove hlavy toho myho potkanyho motoru. Me je to na nic, vyhazovat se mi to nechce a potrebovat to asi uz nebudu... sice nikdy nerikej nikdy a kdybych mel vic casu a obevilo se nejaky moc hezky TF 160, tak nevim nevim... ale no proste sou mi k nicemu, v RFu je 1.4ka, a swapovat tam motor snad nebudu.
Dily z te "spatne" 1.4 hlavy si necham, pac to stejne nema moc zadnou hodnotu, ale ty VVC dily potrebovat nebudu.

Takze kdybys je chtel, at mas zalozni, a pripadne si je v mezicase vycistil, tak kvakni, a hodim ti je do Rajhradu.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od Trunda » pát srp 30, 2019 21:53

Já kompresor nemám, takže to jsem nezkoušel, ale určitě by bylo fajn, kdyby to tak šlo, tak to jsem zvědav. Fakt jsem z doho měl ruku fialovou :-D

Já jednu sadu VVC hydroštelů mám, sic ne kompletní, protože jeden byl zapečenej a druhej šel do hlavy místo jednoho standardního, který tam blb přede mnou nacpal :-) Takže nutně je nepotřebuji a myslím si, že časem tu po nich bude poptávka, takže zapadlé v šuplíku se ti neztratí. Ale klidně se o ně postarám. Jak chceš ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět