Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Odpovědět
stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » sob srp 24, 2019 8:30

Dost mozna kombinace obojiho.

Ale jenom pretazenyma sroubama to nebude. je to vymackane na vsech valcich na vyfukove strane a nevymackane na saci.

Prebrousit sem samozrejme taky uvazoval, ale jednak je to docela dost hluboke a pak se bojim, ze ta hlava je proste uz mekka, kdyz byla hodne uvarena, a tedy by to stejne nemelo po prebrusu dlouheho trvani.
Uz sem v tom aute za docela nechutny penize za dily, takze bych byl rad kdyby to aspon nejak rozumne bylo, nez riskovat, ze za pul roku to budu delat zas, ... coz samzorejme u Kcka nejde vyloucit, ale aspon to chci rekneme minimalizovat.

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » sob srp 24, 2019 8:31

A vzhledem k tomu, kolik se vsude vali starych 25tek a 45tek, tak si rikam, ze prece nekdo musi mit nejakou v ok stavu za pakatel.... nebavime se o VVC hlave, jako sem resil pred lety ... ty jsou problem... ale tohle je prece stejny na vsech 1,4, 1,6 i 1.8, v landacich atd... uvidim, zda se mi neco podari sehnat. A nebo pro nu pojedu do Polska...

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od Trunda » sob srp 24, 2019 8:38

Hele, nejsem na to profík, ale nikdy jsem neslyšel, že by po kvalitním přebroušení a předepsané montáži těsnění s tím byl problém, že hlavu někdo před tím přihřál. Jestli je hlava ještě dostatečně vysoká na přebroušení se dá snadno a rychle prověřit. Ale že by ta hlava měla mít stabilní problém s materiálem, to mi nikdo z praxe nepotvrdil.
Prostě já bych šel do přebroušení, což mi přijde mnohem dostupnější řešení, než sehnat hlavu, která nebude mít vymačkané kroužky a bude celkově v pořádku.
Nehledě na to, že než ti udělají přebroušení, tak máš dost času na to udělat očistu hydroštelů.

Mimochodem... co ty rozvody? Byly správně?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » sob srp 24, 2019 8:49

No ja osobne samozrejme taky nevim, ale Allkinsovi z MG Rover skupiny na FB docela verim.

https://www.facebook.com/groups/2528175 ... 348273122/

pripadne MG-rover.org
"Like said above, if the cylinder head has allready gone soft due to overheating, it is no point in doing a skim as the new gasket will dig into the cylinder head and cause a new failure.
The only way to check your head, is to take it to an enginnering workshop and have the cylinder head hardness tested. The values shall be above 95 Brinell. Below this, and the head is basically scrap."

"Once the head has annealed it is scrap - find another off ebay, but make sure that is not soft too. A new head off the machines was 115-120br"

"If you have 1mm fire ring indentations into the cylinder head face then the head itself will be scrap."
Kde je presne pravda, nevim, ale pokud bych nasel hezkou hlavu, tak spis dam tu,... kazdopadne prebrus je pripadne moznost jo... a aspon by se teda udelali gufera na ventilech.

Kdyz sme u toho, cim doporucujes sundavat ventily (myslim rozlozeni klinku, retaineru a tak). Kdyz sme kuchal starou VVC hlavu, tak sem si pomohl snad jenom orechem a magnetem a trochu raz od uderu na retainer a rozskocilo se to, slozeni trochu piplacka ale takse dalo i bez naradi... ale to bylo na hlave na vyhozeni....

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » sob srp 24, 2019 8:50

A rozvody jo, secky 3 kola presne na znackach.... mam i fotky, ale to je asi zbytecny sem davat.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od Trunda » sob srp 24, 2019 9:06

Tak tu tvrdost ti taky prověří celkem kdekoli. Dělá se to celkem běžně když se třeba vyrábí nový díl, ke kterému není dokumentace, aby se zjistilo z jakého materiálu to bylo vyrobeno a jako to na kterém místě má být zakalené. Řešil jsem to kdysi když jsem nechával vyrábět kardan do jakého si historického malotraktoru :-)

Na rozdělání ventilů se vyrábí přípravek z truhlářské svorky. Je s tím pak celkem piplačka, ale na občasné použití v poho https://www.google.cz/search?client=ope ... CAo&uact=5

Jinak když dáš hlavu přímo k někomu na repasi, tak to řešit nemusíš... rozdělají si to sami, vymění gufera a zabrousí sedla ventilů.... ale za to už si samozřejmě nechají zase něco zaplatit. Ale žádná hrůza to není.... třeba do 3000,- orientačně.... např. http://www.autopejsek.cz/orientacni-cenik/
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » sob srp 24, 2019 9:55

Jak vypada pripravek na ventily vim, spis mne zajimala osobni zkusenost s necim konkretnim.

No dyt.

A ano, otestovat povrchovou tvrdost, Zabrousit sedla, prebrousit plochu ... to neni zadna velka veda, tech firem kolem brna par je... ale ver nekomu bez referenci. a zadarmo to nebude.

Dneska to jeste omrknu a zkusim udelat i nejakou fotku jak je to hluboke. Podle meho lajckeho nazoru je to ale uz moc.
Oficialni Rover povoloval zabruh hlavy o 0.2 mm. resp samozrejme trochu zalezi ja vysce puvodni, pac i tam bylo nejake drobne rozpeti, a v praxi jde asi zbousit o neco malo vic... ale sou to porad desetinky milimetru.

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » sob srp 24, 2019 18:28

Takze co. Vase nazory?
Nechat zbrousit nebo jinou?

U sani je to v rovine. Na vyfukove strane takhke vymackly.
Přílohy
FB_IMG_1566667592187.jpg
FB_IMG_1566667586251.jpg
FB_IMG_1566667581014.jpg
FB_IMG_1566667575480.jpg
FB_IMG_1566667567872.jpg

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od Trunda » sob srp 24, 2019 18:45

Fuuuu.... pěkně to nevypadá. To chce názor Lenhama, nebo Zakara.... kdyžtak jim napiš SZ.
Zkus různými průměry drátků změřit kolik cca má ta nejhlubší díra, jestli by to bylo vůbec ještě v toleranci to brousit.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » sob srp 24, 2019 19:32

No prave ze je to u docela dost hluboky. Muzu zkusit s tim dratkem, ale ... No rad si necham poradit od odborniku...

Ale.vzhledem.k.tomu jak bezna je ta obyc hlava tak bych se spis klonil k tomu sehnat jinou nez riskovat tuhle.

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » ned srp 25, 2019 19:10

Tak podle hodne Britu z MG Rover / ZR skupiny je ta hlava scrap. Takze je rozhodnuto a shanim jinou...

ml:

Naprd je, ze vetsina je stejne na udelani. V polsku sem videl hezkou polo hlavu. Jen spodek s ventilama bez vacek a hydrostelu.

Otazka je, zda by se to kamosilo s myma hydrostelama a vackama.

lenham3
Příspěvky: 2347
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od lenham3 » ned srp 25, 2019 21:35

Nevim co řešiš nech hlavu udelat a vrat zpatky nic špatneho na ni neni vytlacena od tesneni je kazda nektera min, nektera vic
řešiš ptakoviny msm:

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pon srp 26, 2019 1:27

Resim to, ze hodne lidi mluvi o tom, ze hlubsi fire rings sou znakem toho, ze byla hlava prehrata a je mekci, nez by mela byt (udajne pod 95 hb whatever). A ja se snazim zvysit sance, ze to "bude cajk".

A mozna je to vcelku fuk, pac pokud sou ty hlavy opravdu tvrzeni jenom na povrchu, tak sou po prebrouseni mekci, nez byly puvodne stejne vsechny. A jak moc to vadi, nebo nevadi nevi s jistotou asi nikdo. Kazdej ma zjevne jinou zkusenost a tu razi...
Your head is annealed through overheating, and indented due to softening of the aluminium.

You need to get it hardness tested.

If it's above 90 Brinnell, it's ok, below, it's toast....though theoretically you can get them re-hardened, I'd start looking for another VVC head if I were you.

A new head would be 110 to 115 Brinnell.

You may get away with skimming it, and try using an SAIC (Chinese N series) gasket, as they have a wider fire ring and are allegedly better with annealed heads.

Problem with skimming these heads is that you may find porosity in the fire ring area.
https://forums.mg-rover.org/mgf-mgtf-12 ... on-393334/

https://www.the75andztclub.co.uk/forum/ ... p?t=137258

lenham3
Příspěvky: 2347
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od lenham3 » pon srp 26, 2019 16:44

Udelal bych hlavu na broušeni je tam mista dost dal nove tesneni a pojede to dal ,kdyz das skladane tesneni ktere nedavam tak se krouzky neprotlaci ,pokud das jednoduche tak tam po čase budou zase ,to moje zkusenost a potvrdi ti to urcite i Zakar,

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pon srp 26, 2019 17:11

Sak ja v nejmensim nezpochybnuju Tvoji zkusenost Lenhame. Ja sam vychazim jen z toho co se kde doctu, osobni zkusenost nemam a uz vubec ne srovnatelnou s tvoji.

A ano taky si myslim, ze kdyby se to prebrousilo tak to fungovat bude... Ale bude tam treba o neco vyssi sance ze to foukne. Treba jen malo uznavam, ale uprimne ta hlava se mi proste nelibi. Kdyz se podivas na to jak je napecenej karbon na vyfukovejch ventilech, jw to hnus.

Kdyz si vemu svoji starou VVC hlavu, 143ka takze stara. Nejspis nebyla nikdy brousena (kdyz sem to auto koupil, melo jeste origo Rover remeny a ja ho mel pak 5 let a pak kdyz se ro potkalo sem hlavu az sundal... A kdyz se na ni ted podivam tak prave vymackana neni vubec, je tam jenom visualne naznak krouzku ale zadna prohluben, ani nehtem neni defakto nic citit.

Pokud se mi podari sehnat hezci hlavu za dobrej peniz, tak ju vemu.

Odpovědět