Stránka 2 z 2

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Napsal: čtv dub 02, 2015 14:23
od kptHergot
Pítrs: právě že už se to probíralo mockrát, že už by právě nemuselo, hold lidi jsou líní hledat-

viewtopic.php?f=9&t=7962&p=100182&hilit=modra#p100182

viewtopic.php?f=7&t=3230&hilit=modrá&start=15

viewtopic.php?f=7&t=5936&p=76708&hilit=modrá#p76708

viewtopic.php?f=6&t=4541&hilit=modrá&start=15

viewtopic.php?f=9&t=7962&p=100125&hilit=modrá#p100125

to jen co jsem zběžně našel . . . myslím, že odborně to vysvětlil Hombre a není k tomu co dodat . . . osobně myslím, že kdyby to mělo mít vliv na těsnění, projevilo by se to víc než v pár případech a prostě by se o tom vědělo a jak už bylo řečeno, spousta lidí na výměnu kašle, však co ono to nezmrzne, že jo, ale bůhví co se tam děje za chemické procesy :wink: možná je to i proto, že mají lidi v hlavě zafixováno, že před lety chladící kapalina žrala hliník, tak proč by nemohla sežrat i to těsnění :lol:

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Napsal: čtv dub 02, 2015 17:50
od olson
Navíc není červená jako červená (samozřejmě to bude platit i pro jiné barvy). Měl jsem určité podezření na rozdílné složení od různých výrobců/dodavatelů. Tento odkaz to potvrzuje: http://www.auto.cz/test-chladicich-kapa ... nout-78004
Pak jde ještě o obsah vody a volnou alkalitu. S limity si také někteří výrobci hlavu nelámou. Je to něco, co si doma běžně změří jen málokdo, což je právě příležitost pro různé podvodníky, takže nejspolehlivější je kupovat známé osvědčené značky. A ne nutně to musí být to nejdražší co je na trhu k dispozici. Připojuji ještě jeden starý test Velvany, poněkud sebechvalný, ale mám za to že vcelku objektivní, bez potřeby cokoliv aranžovat v neprospěch konkurence - prostě že tehdy takový stav na trhu skutečně byl a dnes se to nebude o mnoho lišit.

Re: Rover 416 Tourer, 1998 - Labuťka ;-)

Napsal: čtv dub 02, 2015 20:53
od lenham3
Pítrs píše:kptHergot: nikde jsem si toho nevšiml, že by se to probíralo, asi to někde zapadlo.....každopádně, pokud jsou to prokazatelně hospodské kecy, tím lépe, přeci jen výměnná lhůta 5 let je o dost pohodlnější a na provoz i levnější
Rekl bych ze moc štes a všemu veriš a pak tu vznikaji nekonecne debaty o nicem :wink: .
jediny rozdil co pise kpHergot kdyz ji tam nenechas 100let :mrgreen:

Re: Rozdíly chladících kapalin

Napsal: ned dub 05, 2015 12:43
od mara00
musim se ohradit k testum ve svete motoru ...
vsechny jakoby testy nejsou testy ,ale pouze placena reklama ..ale to snad uz kazdej daavno vedel...
modra ma zivotnost cca 3 roky...
cervena cca 5 roku ...
pak jiz ztraceji dane vlastnosti...

Re: Rozdíly chladících kapalin

Napsal: ned dub 05, 2015 13:04
od roverix
A co zelená a bezbarvá

Re: Rozdíly chladících kapalin

Napsal: úte dub 07, 2015 17:51
od olson
mara00 píše:musim se ohradit k testum ve svete motoru ...
vsechny jakoby testy nejsou testy ,ale pouze placena reklama ..ale to snad uz kazdej daavno vedel...
modra ma zivotnost cca 3 roky...
cervena cca 5 roku ...
pak jiz ztraceji dane vlastnosti...
Ať si ty testy klidně jsou placenou reklamou - když pominu etickou stránku věci, ještě by to nebylo tak zlé, pokud by ale byla použita správná metodika měření a správná interpretace naměřených hodnot. Plus samozřejmě uvést kdo to zadával a platil.

Re: Rozdíly chladících kapalin

Napsal: úte dub 07, 2015 17:57
od Trunda
http://www.vscht.cz/ poptej tu ;-) I tam bude těžké hledat posudky, které nebudou na zakázku ;-)

Re: Rozdíly chladících kapalin

Napsal: úte dub 07, 2015 18:41
od olson
Musím uznat, že test ve SM na který jsem odkazoval v mém příspěvku: viewtopic.php?f=41&t=9172&start=15#p119176, je poněkud zavádějící (byť obsahuje v mnohých bodech správná tvrzení). Rozdíly mezi jednotlivými kapalinami byly zjištěny, ale ty závěry trochu nafoukli.
K tomu se sluší doplnit článek, na tento test reagující, s názvem: Pochyb(e)ný test chladicích kapalin ve Světě motorů, odkaz zde: http://www.petrol.cz/aktuality/archiv/2 ... -3488.aspx
V textu jsou zmiňovány dva testy chladicích kapalin, které by podle autora článku, cituji: "mohly vykazovat jistou míru nezávislosti". Ten druhý, z roku 2006, je popsán v oné tiskové zprávě Velvana, kterou jsem dal do přílohy příspěvku viz výše.
Ještě o něco dřívějšího data je další článek od téhož autora, s názvem Chladicí kapaliny pro osobní automobily, odkaz zde: http://www.petrol.cz/aktuality/archiv/2 ... y-928.aspx

Re: Rozdíly chladících kapalin

Napsal: úte dub 07, 2015 22:42
od olson
roverix píše:A co zelená a bezbarvá
Tak tmavě zelený je třeba FRIDEX G48, typ C.
Bezbarvý až nažloutlý (kdysi i modrý) je FRIDEX STABIL, typ B.
Ale nažloutlý je třeba i FRIDEX EKO, což je zcela jiný typ na bázi nejedovatého propylenglykolu.
Jinak třeba FRIDEX SUPER výrobce nabarví dle přání zákazníka.
Tak asi tak.

Re: Rozdíly chladících kapalin

Napsal: ned dub 12, 2015 13:00
od mara00
zlutej pouziva renault ...a mozna asi jeste nekdo ...
tmave zelenej je treba pro japonske vozy ....
vw po roce vyroby cca 2010 zase pouziva fialovej ...
vzdy je dobre dat to co doporucuje vyrobce - to jest norma a hlavne menit v predepsanych intervalech coz skoro nikdo nedela ...