EVANS COOLANTS

Jak na to, tipy, triky ...
Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od AnderN » čtv led 16, 2014 9:50

Austin: větší chladič víc uchladí, o tom žádná. Otázka je, jestli je to ve Tvém případě právě ten slabý článek?
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od Trunda » čtv led 16, 2014 10:34

Nemůžu přesně najít, jestli i CVT bez klimy má menší chladič, ale co vím, tak i brácha si na svou dvoustovku raději koupil větší, protože ten původní menší, jak už byl v trošku horší kondici, to nestíhal uchladit. Nicméně jestli je kapota teplá nebo studená, je nepodstatný (záleží na stavu a přítomnosti tapecu nad motorem), protože velkou část tepla pod kapotou generujou výfukové svody (lze eliminovat termo páskou), ovlivňuje to proudění vzduchu (asi nebude prospívat kryt pod motorem, který mají ale jen VIčka)... podstatné je to, co ukazuje budík (případně diagnostika) jako teplotu v chladícím okruhu... a pokud je chladič v dobré kondici, tak Rovery nemají problém s uchlazením ani při opravdu velké zátěži...
Z fyzikální podstaty je ale nutno podotknout, že změna chladícího media nijak neovlivní množství vyzářené energie, takže nelze očekávat, že kapota pak bude studenější...
Ve finále vidím dvě eventuální výhody Evansu - menší tlak v systému, tedy úlevu zteřelým trubkám a pak teoreticky eliminace hot spots.
O antikorozi se bavit nemusíme, protože v našich krajích koncentrace nemrznoucí směsi má dostatečné antikorozní účinky...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Jenda
Příspěvky: 1408
Registrován: úte čer 28, 2011 23:09
Bydliště: Pozořice u Brna(občas Boršov)

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od Jenda » čtv led 16, 2014 11:03

jen upřesním, větší chladič jsem kupoval abych mohl v budoucnu dodělat klimu na kterou mám díly... ale od toho jsem už upustil, mám jiné starosti ...třeba SD1... ale nikdy jsem neměl sebemenší problém s přehříváním od doby nového chladiče... a to mu dávám zabrat... minislalom či dlouhé štreky, svižná jízda atd
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...

MíraMT
Příspěvky: 374
Registrován: stř bře 28, 2012 16:21
Bydliště: třeboň
Kontaktovat uživatele:

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od MíraMT » čtv led 16, 2014 13:22

No moc sem to téma nečetl, ale už na zacatku píšete o snížení teploty a tlaku.... Blbost! Teplotu urcuje termostat. Výhoda při použití téhle kapaliny je ta, že snižuje teplotu v okolí teplých míst, jako jsou vyfukovy kanály. To že se v létě voda skoro vaří je právě tím, že vidíte jak rucka teploměru leze nahoru, tak snizujete otáčky a šetřítě to... Klesnou otáčky otáčky vodní pumpy, místa kolem výfukových kanálu se začnou tvořit bubliny který začnou zavzdusnovat hlavu a ta se tím ještě více ohřeje. a timpadem to teplo do chladiče nemáte ani jak přenést.. Díky tomu že je chlazení pretlakovy, dochází k tvorbě bublinek mnohem pozdeji.. Právě naopak pro to potřebujete mít při vysokym zatížení mít tlak v okruhu co nejvyšší. Pokud vám vicko neudrží ani půl atmosféry, je mrtvý a vařit a přehřívat se to bude furt...

777571165
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165

MíraMT
Příspěvky: 374
Registrován: stř bře 28, 2012 16:21
Bydliště: třeboň
Kontaktovat uživatele:

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od MíraMT » čtv led 16, 2014 13:24

Tato kapalina tomu předchází hlavně tím, že by měla mít vyšší tepelnou kapacitu a vysi bod varu, nic víc, nic min..

777571165
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165

MíraMT
Příspěvky: 374
Registrován: stř bře 28, 2012 16:21
Bydliště: třeboň
Kontaktovat uživatele:

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od MíraMT » čtv led 16, 2014 13:39

Tepelna kapacita znamená to, že se ji muže vyměnit v okruhu min, pro přenesení tepla do chladiče. Vyšší bod varu je znát hlavne na tej nachylnosti k zavdusnovani.. Proto aby se to vlete neprehrivalo je lepší motor vytáčet, a v žádným případě po ostej jízdě ho nenechavat klapat na volnobeh, kdy kapalina takřka necirkuluje, ale klidnou jízdou v otáčkách ho zchladit na provozní teplotu...

777571165
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od Hombre » čtv led 16, 2014 13:54

My víme co je tepelná kapacita a bod varu. Ale taky víme, že bod varu je tím vyšší, čím vyšší je tlak. Takže díky vysokému bodu varu této kapaliny nemusí být v okruhu takový tlak, aby v hotspotech nevařila.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

MíraMT
Příspěvky: 374
Registrován: stř bře 28, 2012 16:21
Bydliště: třeboň
Kontaktovat uživatele:

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od MíraMT » čtv led 16, 2014 14:51

Hombre, ty možná ano, ale kdyby to věděli všichni, tak tenhle dotaz pozbývá smyslu a nebyl by tu :-D
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od Karel825 » pát kvě 02, 2014 7:18

Mám s tímto chladivem už někdo praktické zkušenosti :?:
Velice vážně o tom uvažuji, abych snížil provozní tlak u svého motoru a ulevil tak tlakování hadic 8)
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od J0hny » pát kvě 02, 2014 17:02

Tobě tlakuje hadici pumpaaaa :lol:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od Karel825 » pát kvě 02, 2014 17:26

Jestli tomu dobře rozumím tak i tento problém by Evans měl řešit, snižuje tlak v hadicích a nápor na vodní pumpu :idea:
S nárustem teploty jsem zatím problém neměl ikdyž při tlačení na pedál plynu se teplota dostala na půl stupnice a seply sahary - což je normální, ale v letních teplotách jsem zatím nejezdil. Je mi jasné že origo hadice se kterou mám nyní problém je nutné dát novou to je bez debat, ale nerad bych řešil její praskání pořád dokola :wink:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od J0hny » pát kvě 02, 2014 20:40

Myslím, že ta co praskla bude 19let stará!!!
Za dalších cca 17let hold budeš muset koupit další :lol:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od stilg » pát kvě 02, 2014 21:36

Ja mam vymenu chladici kapaliny "na spadnuti" takze to zvazim zda to nezkusit.

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od Karel825 » sob kvě 03, 2014 15:07

Johny myslím, že za 17 let bude ta hadice to poslední co bych na tohle auto sháněl, už teď je to problém :(
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2265
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: EVANS COOLANTS

Příspěvek od Austin » pát kvě 09, 2014 11:09

Product Description
Evans Power Cool 180 - Waterless Coolant - 5 Litre Power Cool 180
has the same characteristics as Classic Cool 180 but is formulated specifically for use with modern alloy/performance Engines tj. pro moderní motory

No Water - No Overheating Power Cool 180 deg has a boiling point of 180 deg C and will not boil over.
No Water - No Corrosion Water contains oxygen, oxygen allows corrosion. Power Cool 180 deg eliminates corrosion.
No Water - No Pressure Power Cool 180 deg allows your cooling system to run at a lower pressure, reducing the strain on engine components.
No Water - No Liner Pitting Power Cool 180 deg generates significantly less pitting when compared with all water based coolants.
No Water - More BHP Power Cool 180 deg eliminates premature detonation associated with overheating. -

See more at: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-RX1 ... wN0gw.dpuf

Obrázek

dám Roverkovi nový chladič a dostane nové chladivo navždy
nezapomeňte že se před aplikací Evans musí použít prepfluid - proplachovač
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Odpovědět