EVANS COOLANTS
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6958
- Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: EVANS COOLANTS
Austin: větší chladič víc uchladí, o tom žádná. Otázka je, jestli je to ve Tvém případě právě ten slabý článek?
Re: EVANS COOLANTS
Nemůžu přesně najít, jestli i CVT bez klimy má menší chladič, ale co vím, tak i brácha si na svou dvoustovku raději koupil větší, protože ten původní menší, jak už byl v trošku horší kondici, to nestíhal uchladit. Nicméně jestli je kapota teplá nebo studená, je nepodstatný (záleží na stavu a přítomnosti tapecu nad motorem), protože velkou část tepla pod kapotou generujou výfukové svody (lze eliminovat termo páskou), ovlivňuje to proudění vzduchu (asi nebude prospívat kryt pod motorem, který mají ale jen VIčka)... podstatné je to, co ukazuje budík (případně diagnostika) jako teplotu v chladícím okruhu... a pokud je chladič v dobré kondici, tak Rovery nemají problém s uchlazením ani při opravdu velké zátěži...
Z fyzikální podstaty je ale nutno podotknout, že změna chladícího media nijak neovlivní množství vyzářené energie, takže nelze očekávat, že kapota pak bude studenější...
Ve finále vidím dvě eventuální výhody Evansu - menší tlak v systému, tedy úlevu zteřelým trubkám a pak teoreticky eliminace hot spots.
O antikorozi se bavit nemusíme, protože v našich krajích koncentrace nemrznoucí směsi má dostatečné antikorozní účinky...
Z fyzikální podstaty je ale nutno podotknout, že změna chladícího media nijak neovlivní množství vyzářené energie, takže nelze očekávat, že kapota pak bude studenější...
Ve finále vidím dvě eventuální výhody Evansu - menší tlak v systému, tedy úlevu zteřelým trubkám a pak teoreticky eliminace hot spots.
O antikorozi se bavit nemusíme, protože v našich krajích koncentrace nemrznoucí směsi má dostatečné antikorozní účinky...
Re: EVANS COOLANTS
jen upřesním, větší chladič jsem kupoval abych mohl v budoucnu dodělat klimu na kterou mám díly... ale od toho jsem už upustil, mám jiné starosti ...třeba SD1... ale nikdy jsem neměl sebemenší problém s přehříváním od doby nového chladiče... a to mu dávám zabrat... minislalom či dlouhé štreky, svižná jízda atd
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
Re: EVANS COOLANTS
No moc sem to téma nečetl, ale už na zacatku píšete o snížení teploty a tlaku.... Blbost! Teplotu urcuje termostat. Výhoda při použití téhle kapaliny je ta, že snižuje teplotu v okolí teplých míst, jako jsou vyfukovy kanály. To že se v létě voda skoro vaří je právě tím, že vidíte jak rucka teploměru leze nahoru, tak snizujete otáčky a šetřítě to... Klesnou otáčky otáčky vodní pumpy, místa kolem výfukových kanálu se začnou tvořit bubliny který začnou zavzdusnovat hlavu a ta se tím ještě více ohřeje. a timpadem to teplo do chladiče nemáte ani jak přenést.. Díky tomu že je chlazení pretlakovy, dochází k tvorbě bublinek mnohem pozdeji.. Právě naopak pro to potřebujete mít při vysokym zatížení mít tlak v okruhu co nejvyšší. Pokud vám vicko neudrží ani půl atmosféry, je mrtvý a vařit a přehřívat se to bude furt...
777571165
777571165
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165
Re: EVANS COOLANTS
Tato kapalina tomu předchází hlavně tím, že by měla mít vyšší tepelnou kapacitu a vysi bod varu, nic víc, nic min..
777571165
777571165
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165
Re: EVANS COOLANTS
Tepelna kapacita znamená to, že se ji muže vyměnit v okruhu min, pro přenesení tepla do chladiče. Vyšší bod varu je znát hlavne na tej nachylnosti k zavdusnovani.. Proto aby se to vlete neprehrivalo je lepší motor vytáčet, a v žádným případě po ostej jízdě ho nenechavat klapat na volnobeh, kdy kapalina takřka necirkuluje, ale klidnou jízdou v otáčkách ho zchladit na provozní teplotu...
777571165
777571165
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165
Re: EVANS COOLANTS
My víme co je tepelná kapacita a bod varu. Ale taky víme, že bod varu je tím vyšší, čím vyšší je tlak. Takže díky vysokému bodu varu této kapaliny nemusí být v okruhu takový tlak, aby v hotspotech nevařila.
Re: EVANS COOLANTS
Hombre, ty možná ano, ale kdyby to věděli všichni, tak tenhle dotaz pozbývá smyslu a nebyl by tu
kabrio XW 214, kabrio 214XW bouračka... http://www.bouskaservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false; 777571165
Re: EVANS COOLANTS
Mám s tímto chladivem už někdo praktické zkušenosti
Velice vážně o tom uvažuji, abych snížil provozní tlak u svého motoru a ulevil tak tlakování hadic
Velice vážně o tom uvažuji, abych snížil provozní tlak u svého motoru a ulevil tak tlakování hadic
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
-
- Příspěvky: 2113
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Beroun u Práglu
- Kontaktovat uživatele:
Re: EVANS COOLANTS
Tobě tlakuje hadici pumpaaaa
Re: EVANS COOLANTS
Jestli tomu dobře rozumím tak i tento problém by Evans měl řešit, snižuje tlak v hadicích a nápor na vodní pumpu
S nárustem teploty jsem zatím problém neměl ikdyž při tlačení na pedál plynu se teplota dostala na půl stupnice a seply sahary - což je normální, ale v letních teplotách jsem zatím nejezdil. Je mi jasné že origo hadice se kterou mám nyní problém je nutné dát novou to je bez debat, ale nerad bych řešil její praskání pořád dokola
S nárustem teploty jsem zatím problém neměl ikdyž při tlačení na pedál plynu se teplota dostala na půl stupnice a seply sahary - což je normální, ale v letních teplotách jsem zatím nejezdil. Je mi jasné že origo hadice se kterou mám nyní problém je nutné dát novou to je bez debat, ale nerad bych řešil její praskání pořád dokola
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
-
- Příspěvky: 2113
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Beroun u Práglu
- Kontaktovat uživatele:
Re: EVANS COOLANTS
Myslím, že ta co praskla bude 19let stará!!!
Za dalších cca 17let hold budeš muset koupit další
Za dalších cca 17let hold budeš muset koupit další
Re: EVANS COOLANTS
Ja mam vymenu chladici kapaliny "na spadnuti" takze to zvazim zda to nezkusit.
Re: EVANS COOLANTS
Johny myslím, že za 17 let bude ta hadice to poslední co bych na tohle auto sháněl, už teď je to problém
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2265
- Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: EVANS COOLANTS
Product Description
Evans Power Cool 180 - Waterless Coolant - 5 Litre Power Cool 180
has the same characteristics as Classic Cool 180 but is formulated specifically for use with modern alloy/performance Engines tj. pro moderní motory
No Water - No Overheating Power Cool 180 deg has a boiling point of 180 deg C and will not boil over.
No Water - No Corrosion Water contains oxygen, oxygen allows corrosion. Power Cool 180 deg eliminates corrosion.
No Water - No Pressure Power Cool 180 deg allows your cooling system to run at a lower pressure, reducing the strain on engine components.
No Water - No Liner Pitting Power Cool 180 deg generates significantly less pitting when compared with all water based coolants.
No Water - More BHP Power Cool 180 deg eliminates premature detonation associated with overheating. -
See more at: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-RX1 ... wN0gw.dpuf
dám Roverkovi nový chladič a dostane nové chladivo navždy
nezapomeňte že se před aplikací Evans musí použít prepfluid - proplachovač
Evans Power Cool 180 - Waterless Coolant - 5 Litre Power Cool 180
has the same characteristics as Classic Cool 180 but is formulated specifically for use with modern alloy/performance Engines tj. pro moderní motory
No Water - No Overheating Power Cool 180 deg has a boiling point of 180 deg C and will not boil over.
No Water - No Corrosion Water contains oxygen, oxygen allows corrosion. Power Cool 180 deg eliminates corrosion.
No Water - No Pressure Power Cool 180 deg allows your cooling system to run at a lower pressure, reducing the strain on engine components.
No Water - No Liner Pitting Power Cool 180 deg generates significantly less pitting when compared with all water based coolants.
No Water - More BHP Power Cool 180 deg eliminates premature detonation associated with overheating. -
See more at: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-RX1 ... wN0gw.dpuf
dám Roverkovi nový chladič a dostane nové chladivo navždy
nezapomeňte že se před aplikací Evans musí použít prepfluid - proplachovač
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97