EVANS COOLANTS
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2265
- Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
EVANS COOLANTS
Nechci páchat takovou přímočarou reklamu, ale myslím, že podobný přípravek na trhu není, a tak mi to odpustíte doufám. Koneckonců je Millers z UK.
Plánuji u svého CVT, které se slušně hřeje v létě, přejít spolu s výměnou chladiče (není tak drahý a má 13 let a čekat nebudu) na chladící medium Evans.
Výhody a podrobnosti zde http://www.evanscoolants.cz/technical Prodává to Millers Oils Liberec (dovozce), mazeme.cz a další prodejci.
Kdo plánuje účast na Mini Open Trophy 2014 tak asi zapřemýšlí, chladit se musí.
Plánuji u svého CVT, které se slušně hřeje v létě, přejít spolu s výměnou chladiče (není tak drahý a má 13 let a čekat nebudu) na chladící medium Evans.
Výhody a podrobnosti zde http://www.evanscoolants.cz/technical Prodává to Millers Oils Liberec (dovozce), mazeme.cz a další prodejci.
Kdo plánuje účast na Mini Open Trophy 2014 tak asi zapřemýšlí, chladit se musí.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2265
- Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: EVANS COOLANTS
Postup výměny není tak triviální.
http://www.evanscoolants.cz/conversions.html
Při výměně chladiče za nový je to tedy na zamyšlení.
http://www.evanscoolants.cz/conversions.html
Při výměně chladiče za nový je to tedy na zamyšlení.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
Re: EVANS COOLANTS
Aby to opravdu nevyznělo tak komerčně, tak vnesu smítko pochybností.... je opravdu jisté, že motor, respektive systém, který je navržený na nějaký pracovní bod daný tím, že se chladí standardní chladící kapalinou, nebude mít problém s něčím, co má naprosto jiné vlastnosti? Co na to Míra?
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2265
- Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: EVANS COOLANTS
Nemá naprosto jiné vlastnosti, má jen lepší odvod tepla a drží chladící systém o 5-10, nekdy až 15 C níže,
což je třeba u Mini hodně důležité, Mini umí vařit po 3 kolech závodu nebo hahoře na kopci.
Navíc to není novinka, používá se to 25 let v letadlech, nyní posledních 5 let i v závoďákách a dostává se to i do běžných aut.
což je třeba u Mini hodně důležité, Mini umí vařit po 3 kolech závodu nebo hahoře na kopci.
Navíc to není novinka, používá se to 25 let v letadlech, nyní posledních 5 let i v závoďákách a dostává se to i do běžných aut.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
Re: EVANS COOLANTS
Nepochopil jsi mě.... píšou, že snižuje teplotu a tlak - systém ale počítá s nějakou teplotou a tlakem... proto pokládám otázku, jestli tomu systému nebude vadit, když nebude pracovat v podmínkách, na který je konstruovaný. Neříkám, že to je neznámá novinka, ale to, že motor s tímhle nepočítá.... nicméně případná pozitiva znějí opravdu lákavě.
Ty máš problém s tím, že se ti v létě zvedne ručka teploměru? Ty tam máš klimu? Modely bez klimy měly menší chladič, tak by stačilo koupit a dát tam větší....
Ty máš problém s tím, že se ti v létě zvedne ručka teploměru? Ty tam máš klimu? Modely bez klimy měly menší chladič, tak by stačilo koupit a dát tam větší....
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6958
- Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: EVANS COOLANTS
Tlak v systému přece roste se stoupající teplotou a naopak. Pokud má ta kapalina lepší odvod tepla, sníží tím teplotu a tím pádem i tlak. Neřekl bych, že to je problém, spíš naopak -- projeví se to pozitivně při vysoké zátěži, kdy motor produkuje také více tepla. Jinými slovy -- nemyslím si, že nižší teplota a tlak v chladicím okruhu by byly tak velký problém. Problém je přehřívání a příliš vysoký tlak. Pro uživatele, který jezdí z A do B předepsanou rychlostí je to samozřejmě šumák.
Do dieselu bych si to nedal, ten se už tak ohřívá dlouho a v zimě při delším klesání mu teplota naopak padne Ale do K-series bych to možná zvážil. Ona větší zátěž je i jízda po městě, kdy se v někdy v létě v koloně stane, že ručička teploměru začne stoupat, dokud se nespustí větrák a nevrátí teplotu do rozumných mezí. A to se cyklicky opakuje. Takže i tady by to mohlo pomoct, pokud ten produkt skutečně má deklarované vlastnosti.
Do dieselu bych si to nedal, ten se už tak ohřívá dlouho a v zimě při delším klesání mu teplota naopak padne Ale do K-series bych to možná zvážil. Ona větší zátěž je i jízda po městě, kdy se v někdy v létě v koloně stane, že ručička teploměru začne stoupat, dokud se nespustí větrák a nevrátí teplotu do rozumných mezí. A to se cyklicky opakuje. Takže i tady by to mohlo pomoct, pokud ten produkt skutečně má deklarované vlastnosti.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6958
- Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: EVANS COOLANTS
Jak to tak znova čtu, tak mě ještě napadá, že taky motor potřebuje nějakou provozí teplotu ... ale ne každá kapalina při stejném rozdílu teplot způsobí taky stejný rozdíl tlaku (má jinou teplotní roztažnost). Pokud ten Evans snižuje tlak taky tímto způsobem, je to podle mě taky slušný přínos.
Re: EVANS COOLANTS
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a ....
Jinak, kdybych řešil, že se mi auto přehřívá a už si nevěděl rady co s tím, tak o tom budu uvažovat, ale jinak to prostě smysl nemá.... navíc to není nejlevnější na to to tam lít jen tak ze zvědavosti. Víc k tomu nemám co říct a těším se na názor zkušených.... J0hny a Míro?
Jinak, kdybych řešil, že se mi auto přehřívá a už si nevěděl rady co s tím, tak o tom budu uvažovat, ale jinak to prostě smysl nemá.... navíc to není nejlevnější na to to tam lít jen tak ze zvědavosti. Víc k tomu nemám co říct a těším se na názor zkušených.... J0hny a Míro?
Re: EVANS COOLANTS
Naopak, píšou, že teplota motoru bude o 5-7 stupňů vyšší, což je pro motor dobré, ale díky lepšímu přenosu tepla se eliminují "hot spots" což jsou místa s výrazně vyšší teplotou, která prostě díky špatné konstrukci nejdou uchladit obyč vodou - zejména některá místa hliníkových hlav, která jsou pak mnohem teplejší, než blok, který je s hlavou v kontaktu. A přiznejme si, že to je u Roverů hodně slabé místo.Trunda píše:Nepochopil jsi mě.... píšou, že snižuje teplotu a tlak - systém ale počítá s nějakou teplotou a tlakem... proto pokládám otázku, jestli tomu systému nebude vadit, když nebude pracovat v podmínkách, na který je konstruovaný.
S menším tlakem bych problém neviděl, větší tlak namáhá pumpu, hadice, těsnění a spoje. Tlak je tam opravdu hlavně proto, aby se posunul bod varu. A pokud ho tato kapalina má na 180. stupních, tak je to s rezervou.
Re: EVANS COOLANTS
... jedna z příčin ne zcela dobrého chlazení hlavy na K-Series - http://www.s262612653.websitehome.co.uk ... #waterways .... to jen taková vsuvka, že možná je lepší řešit příčinu
Re: EVANS COOLANTS
Ale tu se bavíme o té kapalině
Navíc to je problém hliníkových hlav obecně - rychle se od spalin ohřejí a v některých dutinách prostě kapalina proudí a v některých stojí a tam by lépe tepelně vodivá chladicí kapalina pomohla.
Na druhé straně záleží na tom, jestli tato kapalina umí opravdu lépe přenášet teplo, nebo jsou to jen reklamní kecy. Je pravda, co píšou v té diskuzi, že napodobit vlastnosti čisté vody, zejména její obrovskou tepelnou kapacitu není lehké.
Takže já hasuju pro, za předpokladu, že ta reklama nelže.
Navíc to je problém hliníkových hlav obecně - rychle se od spalin ohřejí a v některých dutinách prostě kapalina proudí a v některých stojí a tam by lépe tepelně vodivá chladicí kapalina pomohla.
Na druhé straně záleží na tom, jestli tato kapalina umí opravdu lépe přenášet teplo, nebo jsou to jen reklamní kecy. Je pravda, co píšou v té diskuzi, že napodobit vlastnosti čisté vody, zejména její obrovskou tepelnou kapacitu není lehké.
Takže já hasuju pro, za předpokladu, že ta reklama nelže.
-
- Příspěvky: 2113
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Beroun u Práglu
- Kontaktovat uživatele:
Re: EVANS COOLANTS
Já jsem jednoznačně PRO, pokud je to alespoň lepší, než vlastnosti obyčejné chladící kapaliny, která jak jistě všichni víte, má taky vyšší bod varu a lepší tepelnou vodivost, než destilovaná voda (nebo voda obecně, která tam nemá co dělat). Tepelný namáhání je 90% problémů motorů ale i kolem motorů a elektroniky. Každopádně jedna věc z praxe moje Ti se po 5ti kolech na MRDu přehřálo skoro do červenýho pole (se zaplým větrákem), tak jsem pořídil zázračnou pixlu od millera http://www.millers-oils.cz/extra-cool.html
Po aplikaci nevidím v přehřívání rozdíl a v Písku, kde dokonce nebylo "150°C", se to přehřívalo taky - ale to je asi jiná kapitola
Další kapitola je agresivita kapaliny vůči používaným materiálům na výrobu motorů, atd..., ale to maj kluci millerovic určitě posichrovaný
Jinak to že budete mít o 5 či kolik °C nižší teplotu než provozní je nesmysl, prostě jenom bude dýl přivřenej termostat , jestli máte opravdu problém s přehříváním sežeňte si s nižší otevírací teplotou (závoďáky by byli všechny už po smrti nemít je). Jak píše Hombre, pokud to lépe přenáší teplo, bude to lépe chladit problémový místa - hlavně hlavy, což bude mít obrovský přínos a vliv na životnost motoru a můžete předejdejít HGF...Známej přivezl takovou nějakou chladící kapalinu z UK asi před 5ti lety, takže pokud to ještě zdokonalili, tím jedině líp.
Po aplikaci nevidím v přehřívání rozdíl a v Písku, kde dokonce nebylo "150°C", se to přehřívalo taky - ale to je asi jiná kapitola
Další kapitola je agresivita kapaliny vůči používaným materiálům na výrobu motorů, atd..., ale to maj kluci millerovic určitě posichrovaný
Jinak to že budete mít o 5 či kolik °C nižší teplotu než provozní je nesmysl, prostě jenom bude dýl přivřenej termostat , jestli máte opravdu problém s přehříváním sežeňte si s nižší otevírací teplotou (závoďáky by byli všechny už po smrti nemít je). Jak píše Hombre, pokud to lépe přenáší teplo, bude to lépe chladit problémový místa - hlavně hlavy, což bude mít obrovský přínos a vliv na životnost motoru a můžete předejdejít HGF...Známej přivezl takovou nějakou chladící kapalinu z UK asi před 5ti lety, takže pokud to ještě zdokonalili, tím jedině líp.
Re: EVANS COOLANTS
Tak jsem se trošku přes den snažil vygooglit nějaké odbornější nemarketingové zhodnocení a nic jsem nenašel... žádnou špatnou zkušenost jsem nenašel krom toho, že když se stane a třeba při nepozorné manipulaci to čváchne na zem, tak to díky té ceně trošku bolí .... dolejvat to vodou se nedoporučuje kromě situace, kdy je kapaliny málo a není zbytí... takže doma se hodí mít (resp. pořád někde v autě) další kanystr do zásoby.
Video s Jay Leno... http://www.greencarreports.com/news/107 ... 10-percent
Video s Jay Leno... http://www.greencarreports.com/news/107 ... 10-percent
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2265
- Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: EVANS COOLANTS
No mně jede Mini s větrákem skoro po celou dobu jízdy, je pravda že se pohybujeme někde okolo 100-140-170 kmh někdy, ale vaří to furt.
A CVT je bez klimy, ale horké bývá někdy v létě hodně. Mohl bych dělat omelety na kapotě.
Nevidím rozdíl mezi menším a větším chladičem. Jako aby mi to k něčemu bylo, kromě toho že budu mít víc horké vody.
A CVT je bez klimy, ale horké bývá někdy v létě hodně. Mohl bych dělat omelety na kapotě.
Nevidím rozdíl mezi menším a větším chladičem. Jako aby mi to k něčemu bylo, kromě toho že budu mít víc horké vody.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 4:58
Re: EVANS COOLANTS
Nejlepší bude, když se Vás, pár pokusných králíků najde a vyzkoušíte. Pak nám ostatním dáte vědět, ale osobně bych tam nic jiného, než na co to svých 17let jezdilo nedával. Já těmhle reklamám moc nevěřím, mi to připomíná takové ty přísady do oleje, jak jezdí jedno auto bezpřísady a druhé s, poté vypustí olej a jedou další okruh. Bez přísady se zadře a druhé stále jezdí...ovšem samozřejmě pak vyšlo najevo, že to mělo ještě jednu vnitřní vanu a motor byl stále mazán Tím samozřejmě nechci říkat, že tohle je taky podvod, jen je třeba to nezávisle otestovat
2x Rover 620ti