Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor Reinz

Jak na to, tipy, triky ...
Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor Reinz

Příspěvek od Hombre » čtv pro 13, 2012 21:21

Jelikož jsem před rokem a půl použil těsnění typu MLS značky Victor Reinz a nové šrouby téže značky, pokládám za důležité infornovat Vás o tom, že jsem včera objevil, že z rožku hlavy(u výfuku 4 válce) se jednou za čas vyroní malá krůpěj chladicí kapaliny. Tak jsem se rozhodl pro klid duše zkusit hlavu dotáhnout, i když jsem ze zkušeností dobře věděl, že s těma šroubama nehnu, protože jsou našponované jak struna. K mému velkému překvápku našponované nebyly, byly dá se říct volné, tak jsem je o čtvrt otáčky - 90° všechny v předepsaném pořadí dotáhl. Takže milé šrouby made in (možná)Germany zdaleka nedosahujou kvality španělské Ajusy (které jsem měl na prvním motoru) a natáhly se. Tak prosím všechny, neleňte a zkontrolujte, (nebo nechte zkontrolovat) dotažení hlavy, je to práce na 10 minut a ušetříte si tak možná spoustu starostí.
(Tím žádám i Reznu, kterému jsem tyto šrouby a těsnění osobně namontoval, aby naplánoval, kdy se staví na servisní prohlídku :-) )
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Příspěvek od Trunda » čtv pro 13, 2012 21:26

Tyjo.... počkat a proč jsi to nepřetáhl momenťákem?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Miskjo
Příspěvky: 366
Registrován: stř led 19, 2011 1:33
Bydliště: Plzeň-jih

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Příspěvek od Miskjo » čtv pro 13, 2012 21:44

no paráda..... tak to caka aj mna.... mam otazku, po akej dobe od vymeny tesnenia sa objavila ta kvapka chl. kvapaliny ???

edit... pardon... odpoved je hned prva veta... ja som ostal v takom soku ze som si uz nepametal zaciatok... :D
MG ZR 105
my ZeRo viewtopic.php?f=12&t=4993

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Příspěvek od Hombre » pát pro 14, 2012 6:29

Trunda: tak dlouhé šrouby se podle momentu dotahovat nedají, protože je dost napnutej a než se pohne, musíš celkem dost zabrat, přičemž ten dotahovací moment o hodně překročíš. Pak to zapraská a už to jde lehce. Proto je taky postup při utahování : 20 Nm - 180° - 180°. Tak jsou všechny šrouby utaženy stejně i když utahovací moment při tom dotahování silně kolísá.
Miskjo: motor jsem přetěsňoval na jaře 2011 a je tam od 4. dubna téhož roku. V kilometrech asi 19 000 km. Ale přetáhnout hlavu můžeš hned. Nevím, jestli je to vina těch šroubů, že se natáhly, nebo toho těsnění, že si trochu sedlo, ale myslím, že 1000 km by mělo stačit.
Voda zatím nekape, tak to budu sledovat.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Příspěvek od Trunda » pát pro 14, 2012 6:52

Aha... Pravda, tak to pak chapu... Porad se mam co ucit :-) Jakym zpusobem ale poznam, ze je ten sroub volny.... jak lze slovo volny specifikovat?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Příspěvek od Hombre » pát pro 14, 2012 7:51

No nasadíš klíč a zkusíš dotahovat. Kdysi jsem zkoušel dotahovat ty Ajusy, s tím fakt nešlo hnout, hlavou šroubu otočíš o nějakých 30°, ale cítíš, že péruje a v závitu se nepohnul. Ale teď ty Reinzy ani moc nepérovaly, jenom v nich luplo a šly lehce. Kdybych to měl vyjádřit momentem, měl jsem asi půlmetrovou páku a síla mohla být okolo 200N, takže 100Nm.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Příspěvek od Pítrs » pát pro 14, 2012 13:34

A jaké jsou zkušenosti s Elringama?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Příspěvek od AnderN » pát pro 14, 2012 15:04

Zajímavé ... se značkou Victor Reinz mám teď taky špatnou zkušenost. Koupil jsem těsnící kroužek na zátku v olejové vaně, ale za boha jsem ho nemohl na tu zátku narvat -- malý vnitřní průměr. Nakonec jsem použil starou a dotáhl předepsaným momentem, naštěstí těsní dobře.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Příspěvek od Trunda » pát pro 14, 2012 15:14

... nj Ondro, takové spotřební veci se kupují na rozměr a né podle katalogu. Ale chápu problém kdy se chystáš vyměnit olej, nevíš rozměr šroubu, ale potřebuješ těsnění... já to vyřešil tak, že jsem koupil pytlíček různých rozměrů a nakonec jeden z nich pasoval :-)
A jednou jsem tam taky vracel původní, ze začátku ok, ale po čase to začalo kapat... a to je psycho, protože to pak buď kapání tolerovat a nebo celé vypustit, dát tědnění a nalejt zpět.... což je docela prasečina :?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3062
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Příspěvek od roverix » pát pro 14, 2012 20:10

Já dotahoval ELRING asi po 4 měsících a šly pootočit pouze asi o 15 stupňů. Nebo spíš 10st. to pružilo a pak to 5st. luplo. Dle mého názoru je stoupáni závitu ( M9 x 1,25) příliš hrubé. M9 x 1 by se utahovalo o něco líp
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Roman.45
Příspěvky: 18
Registrován: stř lis 04, 2015 21:29

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Příspěvek od Roman.45 » stř pro 02, 2015 17:45

stalo se mě to stejne koupil jsem MLS těsnění pod hlavu a šrouby a tak týden po přetěsnění jezdím a teď jsem si všiml že chybí voda, motor poteklý u svodů 4 válce ale mám i vodu oleji, doufám že bude stačit přetáhnutí šroubů. Hlavu jsem dělal protože na jednom válci byl malý tlak ale olej do vody ani voda do oleje nešla a nic se neztrácelo :-/

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Příspěvek od Trunda » stř pro 02, 2015 17:55

Cca před půl rokem se tu toto dost živě diskutovalo a závěr je z toho takový, že téměř nikdo už raději MLS nepoužívá. Dají se koupit vylepšený elastomerní těsnění, který nemají neduhy těch původních a mají mnohem lepší vytěsňovací vlastnosti, než MLS a životnost není horší.
Nicméně šrouby přetáhnout můžeš zkusit, ale je to tak 50 na 50....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Roman.45
Příspěvky: 18
Registrován: stř lis 04, 2015 21:29

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Příspěvek od Roman.45 » stř pro 02, 2015 21:54

já jsem právě slyšel že pár lidem po výměně těsnení pod hlavou ten elastomer povolil a začala se ztrácet voda. Co bys mě doporučil za těsnění? Nechce se mě to dělat znovu ale možná nic jiného nezbyde :-(

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Příspěvek od Trunda » stř pro 02, 2015 22:23

Myslím, že i VR má elastomerní a to lepší se pozná podle toho, že má na těch cestičkách takové nálitky do boků. Elastomerní netěsní jen když je křivý blok či hlava, ale jinak rozhodně lépe, jako kovové. Zkus utáhnout šrouby a uvidíš. Někomu to pomůže, někomu ne...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Pro všechny, kteří použili šrouby a těsnění MLS Victor R

Příspěvek od Pítrs » čtv pro 03, 2015 8:43

Doporučil bych LVB000320, potažmo LVB000321 (elastomerní).
Plechové MLS se nemusí zatracovat, jen je třeba mít motor v co nejlepší kondici= rovný blok, nevyhřátá hlava (nezměklé dosedací plochy) a HLAVNĚ kromě přesahu vložek válců i jejich maximálně SHODNÝ přesah.
Taky je dobré kupovat značkové plechové, žádný laciný šmejd.
Mimo to je dobré myslet i na šrouby, žádné laciné bláto.
Rovněž se pro plechové MLS doporučuje vyměnit spodní plato, ve kterém ty šrouby drží, za zesílenou verzi (kvůli tuhosti sestavy).
Užitím dobrého elastomerního se rozhodně nic nezkazí, je to asi nejjednodušší a nejlevnější řešení, MLS se dá taky, ale s výše zmíněným je třeba na to mít koule to tam montovat, ne jen slepě a automaticky někam sáhnout.
Zde je celkem srozumitelně popsáno, jaké těsnění se dá použít:
http://www.dmgrs.co.uk/pages/choosing-t ... gasket-kit
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Odpovědět