Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Hranostajové, Tourery, Cabria, Coupe/Targa
Odpovědět
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 15763
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Rover 218VVC Coupe, 1997 - Trundovy manželky ;-)

Příspěvek od Trunda » úte srp 24, 2010 11:16

Tak je to tu ;-)
Stalo se tak, ze ma mila se na prvni pohled zamilovala a tak jsme Labutce poridili brasku... A protoze v technicaku je napsane "Rover 416 XW coupe 1.6", tak info davam sem :-) (no jsem zvedav kam vlastne budu psat prispevky :-D - sem si vzpomnel na to, jak se Fishman snazil iniciovat kategorii zvlast pro starsi Mk - neco na tom fakt bude).
Vec se mela nasledovne... asi jste si vsimli inzeratu... ja ho jen tak ze srandy poslal Verce... obcas ji tak skadlim, ze ji poslu nejake pekne auto a ze bychom si ho mohli poridit :-) Jenze to jsem netusil, ze se toho tentokrat chytne. No uvazoval jsem, za ty penize mi ho bylo lito na ND a tak volam chlapikovi co ze to prodava na ND. A ze pry je mu to hloupe prodavat na provoz, ze to ma neco za sebou, ale ze krom praskle hlavni chladici hadice je pojizdny... a tak jsme se na sobotu domluvili na obhlidce.
No meli jste slyset Verku kdyz s tim prijizdel na parkoviste: "Jeeeeee ten je nadherny!!!" (doufam ze nemyslela ridice ;-) Proste sem uz tusil, ze je to laska na prvni pohled.
Takze obhlidka zacala... Plechy OK... co vic nez ok. Paradni - nikde jsem nenasel zadnou skvrnku rzi :shock: - vyborne.
Motor... nedavno menene tesneni, suchy, relativne cisty - vyborne. Bohuzel rozvody maji po zaruce - minus. Ve vode zadny sajrajt. Trubka ke chladici zafacovana - prosakuje. Jinak chladic novy (auto bylo cumakem narazene na sloupu - nastesti teda jen promacknuty naraznik a poskozeny chladic, coz bylo opraveno a puvodni naraznik nahrazen naraznikem pro sedana z druhovyroby a prestrikany sprejem :? . Zadni dil vyfuku novy (BOSAL tfuj :-)), katalyzator vypada taky novy - jeste se leskne, svody ok a prvni dil vypadal taky na vymenovany.
Podvozek jsem moc nekoumal, pac jsem to nezvedal a auto je hodne nizke...
Brzdy - vzadu bubnove, vepredu chlazene kotoucove, prepalene a skvrnite... desticky pry nedavno vymenovane (coz je k nicemu, kdyz ty kotouce jsou jak sklo).
Interier: no, predchozi majitele zrejme asi jen vysavali, ale jinak usmudlane sedacky i plasty, ktere jsou ve vetsine pripadu uvolnene ci ulamane, nebo jim chybi sroub... tu musim poznacit, ze to nedavam tak moc za vinu majitelum, protoze musim uznat - novy interier Coupe byl zrejme delany dost narychlo a kvalita zpracovani je celkem bidne ve srovnani treba s Labutkou. Potahy na nekterych dilech se vlivem tepla smrskly a tak nekde z pod nich vykukuje plast... Katastrofalne na tom byl volant... nikdy jsem na roveru nevidel tak brutalne dodrbany volant... osoupany az na penu a nechutne spinavy (uz mame nahradni ;-)) ... spolujezdcova sedacka drobnou zatrhlou skobu.
Elektrika - spatne cidlo na kufru a mozna i na dverich... pri zamknuti nebliknou blinkry. Spatne spinani odmlzovani, reseno externim spinacem. Jinak ostatni funguje (snad :-)).
Nasledovalo nastartovani a svezeni. Motor chytl hned a predl plynule, bez vykyvu - vyborne. Zda se mi ale hlucnejsi v kabine, ale zrejme to bude jinou konstrukci kastle a izolaci... silenblok motoru nedokazu posoudit, ale je mozne, ze vzhledem k tvrdsimu podvozku je uz KO. Prvni s cim si ale nerozumim je znacne sjeta spojka - minus. Jinak razeni jde v poradku, bez nasili ci vypadku, akorat zpatecka je tradicne trosku orisek :-) Polohy jsou sice hur vymezene, ale zadna katastrofa. Prevodovka nehuci, takze vyborne (teda krom te spojky :-)). Motor reaguje skvele, jde krasne do otacek a tahne zhruba tak nejak jak bych ocekaval (subjektivne mi teda ale prijde ten Labuti motor ostrejsi ;-)) Ale nekontroloval jsem filtr sani, toz uz muze byt treba po zaruce...
Hackem celeho auta je ale podvozek... Mamma mia!!! Tvrdy jak drevo :-) Prijizdel jsem k jakemusi kruhacia a tam byl steceny afalt, toz auto skakalo jak kdybych jel po polnacce a brzdy si moc neskrtaly :-) No musim rict, ze z podvozku mam obavu. Vubec se mi nezda, ze by byl tak tvrdy od vyroby a podezrele je uz to, ze je celkem sedly... leda ze by byly po smrti tlumice... Ale pred dvema roky na STK k podvozku krom volnych zavesu nic nemeli... Rizeni jde pekne, ma vymenene cepy, takze zadna vule a auto reaguje dobre... bohuzel trakci jsem nemohl nejak lepe otestovat, protoze na auto jsou obute jakesi levne zimni Firestony, toz pneumatiky jsou jak zvejkacky a nelze si tak tuheho podvozku v zatackach uzit... Brzdy jsou bez ABS a jsou teda bidne, ale netroufam si rict cim to... o vymene brzdoveho oleje se majitel nezminil - vubec, bylo tezke z nej dostat detaily, jelikoz autum evidentne moc nerozumnel. Ale vystupoval celkem solidne a snazil se mi odpovedet na vsechno co jsem se ptal.

Takze, suma sumarum, auto celkem odpovida cene... zcela evidentni jsou investice do rozvodu, spojky a brzd... otazkou jsou investice do silenbloku a zatim nezname jsou investice do podvozku. Investice do veci jako origo naraznik, opravy poskozenych plastu a tak vselijak jsou pak uz podruzne ...
Ale auto jezdi a popravde, za ty same prachy by se na to obcasne premisteni lepsi auto tezko dalo sehnat. A tohle auto aspon jezdi slusne a hlavne ma dusi ;-)

O vikendu ho snad s kamaradem prohledneme a stanovime investicni plan - co ma smysl a co ne. Rozhodne vymenit oleje, opravit prasklou hadici a asi predelat rozvody... uf... kazdopadne bereme to s nadhledem. Pokud to nepujde, tak pujde na soucastky... Je na nem spousta veci zachovalych, tak by se snad penize do neho vrazene vratily.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

max80

Re: Bráška Rover 216 Coupe, 1997

Příspěvek od max80 » úte srp 24, 2010 11:29

.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 15763
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Bráška Rover 216 Coupe, 1997

Příspěvek od Trunda » úte srp 24, 2010 11:40

No ja jsem si Maxi vsiml, ze jsi tu jeden nastrel nejak nepochopil spravne... ale tva minela spocivala v spatne prectenem textu ;-)
Tak ono toto auto bude oficialne Verky, tak se na nem muze naucit, jak tezke je starat se o dite ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

fraisix
Příspěvky: 71
Registrován: pát kvě 22, 2009 11:09

Re: Bráška Rover 216 Coupe, 1997

Příspěvek od fraisix » úte srp 24, 2010 11:51

trunda > gratuluju k novému přírůstku :-) když jsem koukal na ten inzerát, tak mě celkem svrběly prsty na klávesnici, ale nakonec jsem si řekl, že mi jedna roura musí stačit :-)
Rover 216 SI (1997)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 15763
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Bráška Rover 216 Coupe, 1997

Příspěvek od Trunda » úte srp 24, 2010 12:03

Dekujeme dekujeme :-) No ta cena byla opravdu symbolicka, ale na druhou stranu, kdyz si prectes o tom stavu, v jakem to auto je, tak uz to takova sranda neni... pocinaje tim, ze to nema zaplacenou EKO dan... ona to bude jeste poradna investice aby z toho bylo slusne auto... pokud se to povede. Navic to opravdu neni auto na kazdodenni jezdeni do prace... nam bude slouzit spis jako prilezitostne priblizovadlo :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6451
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Bráška Rover 216 Coupe, 1997

Příspěvek od AnderN » úte srp 24, 2010 12:34

Hmm ... koukám na ten popis situace a jednoznačně mi z toho vyplývá, že tohle je první vlaštovka posunu od provozu ojetých aut k zachraňování veteránů. Opravdu se posouváme dál a do budoucna to uvidíte, podobných případů, kdy někdo koupí za symbolickou cenu Rovera a s několikanásobnou investicí z něj bude dělat opět frajerské žihadlo, bude rozhodně přibývat.

Každopádně gratulace ke koupi, k tomu gentlemanskému gestu, kdy jsi nenechal auto rozebrat na díly a držím palce při renovaci (nebojím se to tak nazvat) -- TARGA je krásná :!: :!: :!:

Btw -- ten podvozek nemusí být ani tak unavené tlumiče (i když asi taky budou podle toho popisu jízdních vlastností), ale spíš to budou unavené pružiny. Ta sedlá prdel tomu celkem odpovídá.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 110.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 30.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 15763
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Bráška Rover 216 Coupe, 1997

Příspěvek od Trunda » úte srp 24, 2010 13:19

Ondro dekujeme :-)
A clovece trefil ses do grooo zalezitosti! Tak, tvoje slova presne vyjadruji pocity ktere mam, kdyz se na to auto kouknu... tohle neni tak uplne normalni koupe auta urceneho k provozu. Protoze to bych to ani nekoupil a nebo bych to hned hodil ze srazu... v tom je opravdu neco vic. Proste uz to nejde jinak nez brat to jako renovaci "vzacneho" kusu...
Me na tom trosku strasi to, ze to neni uplne levny konicek, ale zas basnil jsem tu o MGB, tak tohle muze byt takovy zacatek :-)
To ze Rover Targa je pekne auticko je bez pochyb... fakt je to koukatelne auto. Me na nem ale opravdu mrzi to, ze zpracovani interieru je celkem zalostne... zajimalo by mne, jak jsou na tom ty starsi kusy.
Rozhodne ale vase povzbudiva slova budou potreba, pac tohle nebude sranda udrzet v provozu... stesti je v tom, ze specificke dily jsou v poradku (az na nektere detaily v interieru), tak zatim je to vec standartu... horsi to bude, pokud se pak budou resit nejake detaily... treba sehnat origo naraznik v barve bude asi nerealne...
Jinak pro zajemce o tento typ auta jsem nasel skvele stranky. Je tam velmi obsahla diskuze a pekne popsane specifikace ;-)
http://rover-coupe.com/rcoc/

P.S.: kdyz na tom bude spatne, tak vyhlasim celoklubovou sbirku na zachranu :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 4:58

Re: Bráška Rover 216 Coupe, 1997

Příspěvek od Roman620ti » úte srp 24, 2010 14:04

Teda to je dlouhej článek :shock: , nevidět ten inzerát když ho tu založil, tak to snad ani nečtu :lol: Kdežto takhle mi to nedalo a musel sem :D Tak ať se to podaří dát do pořádku ať si ještě kupátko pěkně zajezdí po srazech... 8)
2x Rover 620ti

fraisix
Příspěvky: 71
Registrován: pát kvě 22, 2009 11:09

Re: Bráška Rover 216 Coupe, 1997

Příspěvek od fraisix » úte srp 24, 2010 14:18

Joo, začíná to být opravdu jako s renovacema veteránů, ale podobný vozidla prostě stojí za to uvést do pěknýho stavu...určitě z toho bude ještě supr kára! :-)
Rover 216 SI (1997)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 15763
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Bráška Rover 216 Coupe, 1997

Příspěvek od Trunda » úte srp 24, 2010 14:25

:-) dekuji...

Ted koukam na to jejich forum do sekce pro novacky... jsou tam moc pekne kousky ... treba tento:

Obrázek

Koukam ale, ze tam fakt budu mit pruziny v coudu... no to su zvedav, kde je budu shanet :roll: :-) A taky skoda, ze tam nemam kridlo... no to asi pohledam spolecne s tim naraznikem, pac ten origo tomu data takovy sportovni smrnc... ten co tam je ted z toho dela spis takovy civilni coupe :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 4:58

Re: Bráška Rover 216 Coupe, 1997

Příspěvek od Roman620ti » úte srp 24, 2010 14:56

Jj je to pěkný, aspoň kolega Buky nebude se svým 220ti coupé sám a ta černá barva mu fakt sluší. Počkej až ho dáte dokupy, to budeš ještě po očku pokukovat :mrgreen:
2x Rover 620ti

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6451
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Bráška Rover 216 Coupe, 1997

Příspěvek od AnderN » úte srp 24, 2010 21:03

Hmm ... a kdyby se to tak nakombinovalo do podoby 220 Turbo s karoserií targa, to by bylo něco :!: Btw -- věděli jste, že v některých částech Evropy s benevolentnějšími emisními předpisy (tenkrát tuším hlavně v Itálii) se prodávala otevřená verze 220 Turbo Coupé s výkonem 220 PS :?: Zcela sériových, prosím ...

Ten modrý je krasavec, to se nedá svítit. Ale to dá ještě hodně práce, času a peněz ... už jen ty kola. Ovšem nárazník v barvě je asi těžko dosažitelný sen; raději sháněj nárazník správného tvaru, který necháš dobře nalakovat do správného odstínu. Nejlepší zdroje dílů budou asi servery ebay.co.uk a ebay.de. Pružiny nejsou už tak specifická věc -- stačí objednat a koupit, třeba v ELITu (hledej Rover 200 kupé (XW), najdeš tam pružiny LESJÖFORS a KAYABA a zas takový ranec to není).
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 110.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 30.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 15763
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Bráška Rover 216 Coupe, 1997

Příspěvek od Trunda » stř srp 25, 2010 7:56

Toz jake je kupecko 220 vime prece od Bukyho ;-)
Mimochodem nekolik novych postrehu:
Jednak nezminil jsem, ze na tachometru je neco pres 160000km... coz se mi moc nezda, protoze temer vse svedci o tom, ze auto muze mit vic jak 200000km... ale to uz jsou vazne jen spekulace...
Vcera jsem vymenoval volant. Ale netusil jsem, ze v tom bude renonc... po te, co jsem ho dotahl, ozyva se pri otaceni takove to cvakani jako kdyz je zapnuty blinkr :-( Koumal jsem, jestli je to uchyceni na obou volantech stejne a na prvni pohled rozdil nevidim... supleru bohuzel nemam, ale jedine co me napada, je tam takova drazka, do ktere maji zapadnout zobacky ktere trci z osy volantu... jestli ta drazka treba neni melka a kdyz to dotahnu, tak ta drazka to z ceho trci ty zovacky natlaci kam nema... Kdyz jsem se koukal do manualu, tak tam bylo nakreslene, ze ten otacivy kotoucek pod volantem, co z neho trci drat k airbagu a konektor, se mel po demontazi volantu zajelpit izolackou, aby se nepohnul... ale to se mi nezda, ze to ze jsem to nechal volne a mozna to parkrat pretocil, melo vliv na ten problem s cvakanim...
Pak Verka zahajila cistici proceduru... a teda je to fakt fuj fuj. Pravdepodobne nektery z majitelu byl silny kurak, protoze vse je pokryto takovym zlutym povlakem a nejde to dolu :-( Nemate na to nejakou radu?
No to calouneni snad krom palubky je fakt v katastrofalnim stavu... nevim proc to calouneni kdo rozdelaval, kazdopadne nemel s tim trpelivost a kazdy druhy cvocek je urvany, srouby jsou taky ob- a na nekterych dilech je potah odlepeny a teplem smrsknuty... no hruza :roll:
Jo a ma to sklapeci zadni sedacky, ale jen operky a vzhledem k tomu, ze za sedackama je celkem vysoka vystuha, vznikne tak akorat dost neprakticky pruchod... takze treba kolo by se tam nasoukalo tezko... to by se asi musel odmontovat sedak, aby se tam vlezlo... pak, nema to zevnitr stelovatelne svetla a co mne mrzi, oproti labuttce to nema na dverich drevenou listu (no mozna ze dobre, pac u me je to zdroj iritujiciho drnceni :-D)...

Jo a pak jeste jedna vcerejsi Vercina prihoda... byla na STK na evidencce a zrovna pry chlapi venku svacili ci co, tak pry na ni koukali.... zenska v takovy kare :shock: Tak pry "slecno copak si budete prat?" ... toz auto okukovali a prej kolik stalo? :-) Verka se jen smala a dala jim sanci tipovat... prej tak aspon 120.000 ... ee :-D ... tak minimalne 100.000 :D :D ... kdyz jim rekla opravdovou cenu, tak si tukali na celo a nechteli ji to verit... ze pry si z nich dela srandu :-D Tezky to zivot nas roveristu ;-) Kazdopadne potesi to, pac kdo by nebyl rad za to, ze je o jeho vzacny kus takovy zajem ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6451
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Bráška Rover 216 Coupe, 1997

Příspěvek od AnderN » stř srp 25, 2010 8:45

Mno jo, taky jsem kdysi vezl pasažéra, co mi za nic na světě nechtěl věřit, že ta šestistovka nestála aspoň 300 tisíc :-D a to jsem ji tou dobou měl už přes rok a kupoval jsem ji, když se ceny pohybovaly cca od 100 do 180 tisíc.

S tím čištěním po kuřákovi to bude těžké. Zkus napsat Austinovi, třeba bude vědět, ale pokud je to v tak hrozném stavu, tak bych zvážil, jestli se nevyplatí sehnat přes některý ebay komplet sedačky ve slušném stavu (popř. i to čalounění), nebo je tady dát k šikovnému čalouníkovi na repasování.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 110.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 30.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 15763
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Bráška Rover 216 Coupe, 1997

Příspěvek od Trunda » stř srp 25, 2010 9:08

Calouneni ma nizkou prioritu, takze jedina aktualni varianta je repase v domacich podminkach, tzn. demontaz, vycisteni, prelepeni, primontovani zpet. Sedacky snad vycistit pujdou, jen premyslime co s tim zatrhnutim...

Ted mi volala Verka, ze byla prihlasit auto a na urade ji poslali pryc... zarizovali jsme povinne ruceni pres internet a jeste nam neprisla zelena karta... kazdopadne misto zelene karty ma docasne slouzit formular, ktery jsme si vytiskli... ty kravy na uradu ji vyhnaly pryc, ze pry musi videt jedine zelenou kartu a nic jineho :roll:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Odpovědět