Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Odpovědět
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Příspěvek od Trunda » úte lis 15, 2016 14:18

No, řekl bych, že to je dost zásadní pravidlo a to snad každý ví, ne? ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Příspěvek od djmicho » úte lis 15, 2016 14:21

Trunda: ten výměník je malý a v podstatě spíš na okrasu, ale tenhle motor stejně chlazení oleje nepotřebuje, na to aby se zahřál nad únosnou mez by bylo potřeba to držet pod krkem tak dlouho, že by se rozletěl, spíš než jakk užitečnou věc ho beru jako kurvítko...
AnderN: vodováhu sice nepoužívám, ale snažím se aby byla rovina.. Spíš ani nejde tak o to, že to +- půlku měrky kolísá, ale že bylo max, pulka, max, max a ted najednou (od poslednihk měření max 50km) sucho..
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Příspěvek od Trunda » úte lis 15, 2016 15:06

On je takový, jaký je, protože slouží k jinému účelu, než k jakému slouží u závodních aut. Z performace pohledu je samozřejmě nedostatečný, ale jak sám říkáš, k takové situaci u takového auta ani v principu nedojde.
Ten výměník tam není kvůli chlazení, je tam kvůli udržování minimálního rozdílu mezi teplotou oleje a chladící kapaliny tak, aby pak v částech motoru tam, kde je styk části plněných olejem a vodou, byla stejná teplota a nedocházelo tak k nestejnoměrnému pnutí v materiálu bloku/hlavy. Ze začátku tak rychle teplý olej pomáhá ohřívat vodu a po zahřátí pak naopak. Je to tedy něco, co motoru pomáhá udržovat lepší podmínky pro jeho chod. Na jednu stranu ano, je to další věc, tedy potenciálně kurvítko, na druhou stranu díky tomu je životnost motoru vyšší, protože není tak zatěžován jevy v důsledku teplotních změn.
Tedy za nesmysl bych to nepovažoval a opět, jako vždy, páni inženýři byli v této oblasti asi menšími dilenty, než jsme my na to, aby jsme soudili co je a není blbost ;-)

Hele, jestli máš z té měrky špatný pocit, tak sundej vanu. Auto máš krátko a lepší by bylo vědět v jakém stavu ten motor je. V rámci výměny oleje je sejmutí vany celkem snadná operace. Může být, že to tam máš zaprasené mazutem a špatně tam stéká olej, případně zatéká do měrky.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Příspěvek od michal.lom » úte lis 15, 2016 19:37

djmicho píše:Jasně, že ji vytáhnu, otřu a pak teprv zandám a změřím kolik tam je.. Spíš je mi divný, že celý týdny co to sleduju tam bylo max a teď najednou sucho.. Kde by to mohlo vytíkat? Tu parodii na olejochladič mám sice masnou, ale to je tak kapka za týden..
PS: u toho co jsem tu před koupí četl o tomhle motoru mám takovej vítr, že před každou druhou jízdou dělám pomale STK :admin: kontrola kapalin a všeho..
Olej nevyteče, ale sežere ho sám motor přez odvětrání hlav do sání. Sundej filtrbox a uvidíš co ti bude vytejkat od klapky ze sání.. Pro mně to má i výhodu - u LPG nemusím řešit přimazávání ventilů msm: . A kvůli tomu oleji v sání odchází VIS motorky... Když si prolezeš vlákno u mýho auta, dozvíš se jak si je jednoduše zkontrolovat...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Příspěvek od djmicho » úte lis 15, 2016 19:49

Trunda: šlo to udělat i bez výměníku olej/voda.. Ale to by kluci museli to olejový hospodářství líp navrhnout..
Michal.lom: No rozborku sání jsem dělal, když jsem dělal revizi VIS a moc toho tam nebylo :wink: mimochodem dolil jsem 1,2 litru po 50km... To by za mnou muselo být černo jak za ávií..
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Příspěvek od michal.lom » úte lis 15, 2016 20:23

S měrkou taky docela zápasím... Už jsem ji i komplet vyndával z auta, abych zjistil jestli na ní není něco domršenýho, ale není... je prostě debilně udělaná.
IMG_4363.JPG
Do vany jde jakoby přez "strop" a ten olej se musí protlačit nahoru do trubky měrky, která ani z tý trubky nevyčuhuje.
IMG_4358.JPG
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Uživatelský avatar
kptHergot
Příspěvky: 297
Registrován: úte říj 05, 2010 10:44
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Příspěvek od kptHergot » stř lis 16, 2016 10:53

michal.lom píše:... je prostě debilně udělaná.

jo to je přesně ono, taky u toho pěkně nadávám a už jsem uvažoval že tam dám něco placatého z jiného auta car::
hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Příspěvek od Trunda » stř lis 16, 2016 12:59

Napadá mě, jestli ta trubka shora, když tam zasune měrka, se neuspe tak, že ta přetlakem a tím dolním zúžením měrou, není olej schopný protéct. Napadá mě tedy, jestli nahoře neprovrtat do trubky malou dírku a dole na té měrce nezrušit ty dolní lamelky, které jsou sice proto, aby se při vysouvání měrky nesetřel olej, ale zase zásadně zužují vstup oleje do měrky.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Příspěvek od michal.lom » stř lis 16, 2016 16:36

Určitě bych nevrtal do trubky, bude tudy smrdět z hlav.
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Příspěvek od Trunda » stř lis 16, 2016 16:53

? 1mm dírka někde v horní půlce té trubky nemůže mít žádný vliv na systém vyrovnávání tlaků ve skříni. Má sloužit k tomu že když zasuneš měrku do trubky, tak jednak vzniklý přetlak nevytlačí olej z dolní části, ale unikne dirkou. A hladina oleje v trubce bude ovlivněna atmosferickým tlakem. Další věc, že v tom úzkém prostoru ve vstupu do trubky se negativně projevuje viskozita, respektive povrchové napětí hladiny a smáčivost oleje. Nalejte si hladinku oleje do sklenky a strčte to něj průhledné brčko. Hladina v brčku bude úplně někde jinde, než ve sklence. Navíc dost ovlivní to, jestli hladinu změříš po té, co je auto vychládlé, nebo dokonce promrzlé a po té, co změříš ztečený olej zahřátého motoru. To je princip problému. Jinak řečeno ano, z tohohle principu je nesmysl, že měrka měří olej v trubce.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Příspěvek od djmicho » čtv lis 17, 2016 20:14

Nekde to musi tect, zase na merce neni ani prd.. Ujeto 140km.. Pod autem ale ani kapka! A z vyfuku to taky nejde stupo:
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Příspěvek od Trunda » čtv lis 17, 2016 21:23

Hele... to je divný. Neblbni a sundej tu vanu. Klidně můžeš mít ucpaný vstup do měrky a abys motor nepřechlastal olejem. A dej do hajan šust plech, ať vidíš, jestli to někde nekape. Ale jestli to olej nechlastá a nehulí jak parník, tak jako eoeoeoeeoooooooo??????? Začni to raději aktivně řešit.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Rambic
Příspěvky: 55
Registrován: pon bře 16, 2015 15:35
Bydliště: Jičín

Re: Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Příspěvek od Rambic » ned pro 11, 2016 21:07

djmicho píše:Nekde to musi tect, zase na merce neni ani prd.. Ujeto 140km.. Pod autem ale ani kapka! A z vyfuku to taky nejde stupo:
Hele teďka řešim úplně stejnej problém.... jeden motor jsem takhle kvůli blbý měrce zadřel... teď jinej, a po necelých 7000km jsem dolil 2 litry oleje (právě dle měrky)...

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Příspěvek od djmicho » pon pro 12, 2016 23:35

Trunda píše:Hele... to je divný. Neblbni a sundej tu vanu. Klidně můžeš mít ucpaný vstup do měrky a abys motor nepřechlastal olejem. A dej do hajan šust plech, ať vidíš, jestli to někde nekape. Ale jestli to olej nechlastá a nehulí jak parník, tak jako eoeoeoeeoooooooo??????? Začni to raději aktivně řešit.
Teď nemám podmínky na to abych to dělal. Za posledních 800 km se to zase ani nehla hladina, ale olej je už černej cca 3000km od výměny. Sice mam výfuk černý jak bota od sazí, ale to je bohatou směsí, kterou ZT má ve vyšších otáčkách ( hezky si zaprdí do výfuku při přeřazení na 5k a výš msm: ). Test s bílým papírem dopadl ok, žádný olej z výfuku nelítá.. Pod motorem nikde nic, jen trosku kape z toho vymeniku olej/voda..
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Příspěvek od Trunda » pon pro 12, 2016 23:41

Jak bohatá směs? Mamma mia... takové věci vůbec neříkej. Co tam máš špatně?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět