MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Odpovědět
J0hny
Příspěvky: 2099
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Příspěvek od J0hny » ned led 05, 2014 22:02

Tak musím založit téma i pro mé nové ZS...
Koupeno v srpnu 2013 v nejmenovaném bazaru, DÍKY Trundovi, který mi poslal odkaz na několik kousků.
Je to teda:
ZS 180 KV6 (2,5litr šestiválec)
Najeto 128 000km
první přihlášení roku 2002
Barva Modrá metal (trophy blue)
Kola origo 17"
Výbava plná krom vyhřívaných sedaček
Domontováváno Webasto, nějaký relé blikání (asi trojblik?) a taky bosal tažné zařízení

Auto je ve velice slušném stavu, jak uvnitř, tak zvenku, jen vzadu někdo no nečeho lehce nacouval a odnesl to nárazník, uprostřed je malý škrábanec a na víku kufru malá prohlubeň. Velký problém, je to, že auto dlouhou dobu stálo, evidentně kvůli poruše motoru, hodně začaly reznout díly podvozku, brzdy, výfuk a povrchově taky různá místa v podběhách...nejspíš vlivem "orosení" během změn teplot.

Takže během týdne začala konverze na ZS turbo, auto bylo s tímhle úmyslem koupeno. Začnu tím co se ve výbavě, během a i kvůli, konverzi změnilo. Klimatizace, by se dala zachovat, ale zbytečná práce navíc a pár kg navíc taky, tažné zařízení - naprostá zbytečnost, je pryč, webasto zezačátku mělo zůstat, ale jakmile začalo překážet hadicím se stlačeným vzduchem, hooodně rychle šlo komplet ven.
Takže motor sem začal drásat ven, hned po jednom pokusu nastartovat (plně nabitá baterie), pouze cvak a motor, ani snahu se hnout...
Ještě na autě jsem sundal hlavy, aby byl motor lehčí při vyndání, vyndaval jsem ho sám, ručně. tak jak jsem začal odstrojovat, našel jsem ležet na výstupku olejové vany pístní čep a hned jsem věděl, odkud vítr vane. už jsem takhle jednou pístní čep našel, bylo to na závoďáku a taky si našla ojnice cestu ven :lol: V motoru KV6 zmizel píst, předního 1. válce (nevim jak se u v6 do V čísluje)...
Závada psaná bazarem bylo "motor netočí", ale to mě z míry fakt nevyvedlo, já to koupil kvůli autu, ne motoru. Zůstala převodovka z původního motoru, hlavně kvůli najetým km, ikdyž nemá samosvor, dá se do ní dát z Ti, ale musím jí zkusit jestli dobře řadí. Motor jsem použil z osvědčeného 620Ti, koupil jsem kvůli tomu celé Ti, ze kterého jsem použil pouze motor, elektriku a ř.j. a potom jsem potřeboval, kvůli schodné kasli, díly z Roveru 400, proto jsem koupil na díly 420SDi, použil jsem zatím, chladič vody + mezichladič, nějaké hadice k servu, silenblok zavěšení motoru na převodovce, zadní, spodní zavěšení motoru a táhla řazení. Problém je v tom, že KV6ka je "užší", tzn. převodovka je zhruba o 4cm více vlevo (ve směru jízdy), proto nejde použít silenblok zavěšení motoru, poloosy a táhla řazení. Pravý silenblok motoru je potřeba našroubovat do připraveného místa (i se závitem), více vepředu a ještě asi 1cm více vpravo, na nosníku karoserie.

Ještě jedna docela důležitá věc, Dneska jsem nastartoval motor, ještě doladím pár věcí a bude připraveno na projížďku met: Hlavní je, že se povedla naimplantovat elektrika, bez spálenejch pojistek, řídících jednotek a dalších maličkostí hi:
Noa to by snad pro dnešek stačilo chlat:
Ještě pár fotek k tématu ;)
Přílohy
Image_1 (2).jpg
Už je na místě :)
Image_1 (3).jpg
Co to tam překáží?! Nějakej velkej kus železa :P
Image_1.jpg
IMG00237-20140101-1402 .jpg
Zatím nejaktuálnější pořízená fotka (elektrika rozpracovaná těžce)
Image_29.jpg
Samotná montáž :)
Image_31.jpg
Samotná montáž :P
IMG00111-20131006-1039.jpg
Hnus
IMG00112-20131006-1039.jpg
humus
IMG00113-20131010-1909.jpg
Operační sál :)
Image_37.jpg
Garretek, malej, ale šikovnej
Image_34.jpg
Soudruzi v NDR se moc nesnažili naladit proudění plynů
Image_33.jpg
těsnění má přibližně stejnou díru jako svody
Image_28.jpg
kousek vedle
Image_24.jpg
Image_9.jpg
Image_8.jpg
Image_20.jpg
Image_11.jpg
Image_25.jpg
Image_7.jpg
Noční můra pro Romana :D :D
Image_3.jpg
Klíňák asi požíral dekl
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 15943
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Příspěvek od Trunda » pon led 06, 2014 9:43

No mám radost, jak snadno jsi se nechal k tomuto projektu vyhecovat :lol: .... ale bude to pecka... když si vezmu, že díky kompletnímu hondímu podvozku máš téměř nekonečný potenciál úprav a to včetně brzd, v podstatě i rám by neměl být problém sehnat za kačku, tak jediné slabé místo je fakt asi ta převodovka.... ale stejně by to chtělo sekvenční a to bude velké sousto vždycky :-) .... jsem moc zvědavý, kam to s tímhle projektem dotáhneš ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Příspěvek od Karel825 » pon led 06, 2014 10:14

Jo když se to umí, tak je to brnkačka msm:
Jinak pokud neuvidím fotku Turbáče pod kapotou tak tomu nemusím věřit :lol: , tímto prosím o foto !
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

J0hny
Příspěvky: 2099
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Příspěvek od J0hny » pon led 06, 2014 18:04

SPECÍÁLNĚ PRO KARLA hi:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Příspěvek od Karel825 » pon led 06, 2014 18:14

No tak to už je jiná Honzo, přímo jde z těch fotek slyšet ten šepot květin a pak krásné syčení až po omezovač :lol: :lol:
Držím palce a přeji pevné nervy s elektrikou mir:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

J0hny
Příspěvky: 2099
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Příspěvek od J0hny » pon led 06, 2014 18:18

Elektrika je z 90ti procent hotová, včera jsem auto nastartoval, měl jsem problém s imobilizérem, tak jsem to prozatím vyřešil jednotkou z Turbáka msm: Včera kára běžela a jak pravíš, šepot květin :lol: Jediný co mi zbývá doladit je spínání větráků, který byli ovládaný trochu jinak než jak je to u V6 8) Maličkost
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Příspěvek od Karel825 » pon led 06, 2014 18:20

Jinak jsem docela zvědav jak na tom bude auto váhově ZS 180 má mít 1235 kg, ale T motor je zase litina, tak to může být +- stejně :wink:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

JK Mini
Příspěvky: 315
Registrován: pon úno 25, 2013 20:53
Bydliště: Plzeň

Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Příspěvek od JK Mini » pon led 06, 2014 19:35

BOREC,tohle tempo je vražedné. met: Hele,když ti poloosy neseděly,taky jsi upravoval dýlku,nebo to vyřešili polosy ze 400?Jinak ten šepot mě bude zajímat,400 je tichounká,ale moje VVC je tak trochu "řehtačka" msm:
MG ZT-T 25K4F 140 kW 245 Nm.
Mini SPI 1995 -> 18K4K 118 kW 174Nm?

J0hny
Příspěvky: 2099
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Příspěvek od J0hny » pon led 06, 2014 21:18

Jejich tempo je vražedné, jejich protivníci jsou.... :lol:
Poloosy jsou teď seskládaný z poloos ze 620SDi + homouše ze ZS, ale zdá se mi, že mají poloosy malou "vůli", že je tripoid moc zatlačenej, takže uvidím až po projížďce, jestli to takhle bude chodit. Joo šepot nic moc, mlátěj ještě hydroštely, ještě se nenaplnily a zjistil jsem, že zadní díl výfuku je totálně zrezlej :roll: To jsem ho chtěl zachránit, moc se mi líbí, ale nakonec ho budu muset nějak přebastlit stupo: Jistěže až po STK msm:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 15943
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Příspěvek od Trunda » pon led 06, 2014 21:33

Sím tě.... stejně tam zas narveš vejfuk z myšáka :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

J0hny
Příspěvky: 2099
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Příspěvek od J0hny » pon led 06, 2014 21:39

Néééé nechci, mám sice ještě jeden a fungl novej, ale nechci ho tam, dělá strašnej randál, když nepoužiješ origo vstup, kde je klapka.
Přílohy
06evoviiiixincludingrsa.jpg
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 15943
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Příspěvek od Trunda » pon led 06, 2014 21:53

Ty ale na Turbákovi mi to zas tak hlasité nepřišlo.... jako fakt žádná hrůza kvůli které by cajti měli prudit...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

J0hny
Příspěvky: 2099
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Příspěvek od J0hny » pon led 06, 2014 21:59

Tojo, ale přeci nebudu mít dvě auta se stejným zvukem :lol: Těšil jsem se, že ZS bude krásně tichý a ono má děravej koncák vzek: I tak bylo tichý, ale hodně to kazí ten zvuk, však to znáte
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 15943
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Příspěvek od Trunda » pon led 06, 2014 22:04

Mám pocit, jak kdyby jsi to psal naopak... nemá být náhodou šestikilo turbo limuzína a ZSo divočák na bejčení na okruhu? :lol:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: MG ZS 180 mk1 (Conversion T16)

Příspěvek od Karel825 » pon led 06, 2014 22:20

Já bych to viděl stejně 6ti kilu dát velmi decentní zvuk a spíš u ZS se trochu odvázat, to auto je víc na dělání dojmu, ale tak poslední slovo má majitel a konstruktér :lol:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Odpovědět