Jsem novým vlastníkem MG 180zs V6

Odpovědět
Sentinel15
Příspěvky: 7
Registrován: úte bře 08, 2022 18:30

Jsem novým vlastníkem MG 180zs V6

Příspěvek od Sentinel15 » úte bře 22, 2022 18:12

Zdravím, jsem tu nový a o MG jsem nevěděl téměř nic a stejně tak o LPG, kterým auto disponuje. Když jsem se přijel poprvé podívat na auto, nebyla ho možnost moct prohnat, jelikož auto bylo bez značek a bylo bývalým majitelem dotaženo z Německa jako nová hračka na Gumbalkán. Z auta mám celkově skvělé pocity, ale trápí mě fakt že jsem si vytáhl černého Petra z hlediska motorových rozvodů.
Co jsem tak koukal, tak motorové rozvody by se měli dělat na 150.000km popř. po asi 6 letech. No a mě na tacháči svítí 158.xxx a já nevím co teď. Svítí mi kontrolka motoru, motor na dotek klepe(nejsem si jistej jestli to je ok, upozornil mě na to mechanik), ale při jízdě je auto tiché, táhne krásně a nejeví známky problému. Je pravda, že auto stále potřebuje základní servis, vyvařit předek, kterej vypadá jak ementál atd.
Takže se chci zeptat, jak to je s těmi rozvody, jestli někdo má zkušenosti s výměnou popř. koho by jste mi třebas doporučili (spíše Severní čechy popř. Prahu) ?
Je to moje první kára a tak se snažím hledat si o tom info všude možně na Anglických forech, ale i tady, abych věděl, jestli tohle auto nebude jen finanční sebevražda :D
Díky všem za případné rady a zkušenosti drive:

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Jsem novým vlastníkem MG 180zs V6

Příspěvek od Trunda » stř bře 23, 2022 8:26

Vítej ;-)
No, ještě jsem to tu nikdy neudělal, ale všechno je jednou poprvé a tak na dotaz, kde servisovat v severních Čechách mám jednu možnou radu - přestěhuj se ;-)
:-D ... no, dělám si srandu, ale bohužel v tom kraji tedy nevím dnes o nikom, komu by se dal svěřit servis KV6 motoru. Takže koukni do sekce Servis a vyber si mezi Prahou (Mareda), Berounem (J0hny), Táborem (Zakar), Otrokovicemi (Lenham), Olomouc (Mirda)....

Asi tak.... skoro by se nechtělo věřit, že v autě jsou po dvaceti letech původní rozvody. Kor jestli je to dotažné s Německa, tak bych čekal, že v těch minimálně posledních deseti letech to měl někdo, kdo s tím neměl koule jezdit na historických rozvodech.
Tedy s čím bych začal a to asi lze spáchat s jakýmkoli rozumným mechanikem.....
Sundat kryt rozvodů tak, aby se dalo kouknout na řemen a minimálně vizuálně posoudit, jestli řemen není nějak načatý, ztvrdlý, ideálně, jestli na něm nepůjdou přečíst nějaké informace, z kterých by se dal jeho původ určit.
Vyměnit olej a filtr za nějaký kvalitnější. Dát platinové svíčky (klasické v motoru nevydrží).
Ideálně zkusit pro jistotu přeměřit tlaky na válcích, jestli tam není na některém nějaký odlišný extrém.
Ideálně zajet k někomu na slušnější diagnostiku, kterou bude schopný prověřit funkčnost VIS motorků na sání (důležité, aby sání bylo v pořádku - někdy může jít rachot z něho v případě, že jsou vymleté čepy klapek).

.... a pak bych s tím slušně jezdil a sledoval co dělá chladící kapalina (pokud se ztrácí, tak problém s termostatem, nebo těsněním pod hlavou - to vy se objevovalo kapučíno pod víčkem oleje) a jak rychle ubývá oleje. Pokud je potřeba olej dolívat častěji, tak je to jasnačka - vydřené písty a vzhledem k tomu, že zásoby náhradních motorů jsou nulové,, tak v tom případě by šlo buď o anabázi s pořízením nového motoru z Číny, nebo kompletní přestavbu (díly se z Číny/UK sehnat dají). Samozřejmě pokud to dolévání není v míře dalších 5l za cyklus, tak se s tím jezdit dá a holt se musí hladina hlídat. Ale motor přichází o výkon a smrt se blíží....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Sentinel15
Příspěvky: 7
Registrován: úte bře 08, 2022 18:30

Re: Jsem novým vlastníkem MG 180zs V6

Příspěvek od Sentinel15 » čtv bře 24, 2022 13:42

Díky moc za užitečné rady :D
Jako Praha je asi jediná možnost, nejsem si jistej, jestli by se mi chtělo to táhnout až někam přes půl republiky :D
Bohužel štítek s daty poslední práce na rozvodech je hodně poškrábaný a skoro nečitelný. Ale tímhle jsem dostal malou naději, že bych možná ty rozvody dělat nemusel, ale tak v jakém stavu jsou bych tedy zjsitil až po té co si to nechám někým sčíhnout :)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Jsem novým vlastníkem MG 180zs V6

Příspěvek od Trunda » čtv bře 24, 2022 14:00

No, já jsem neřekl, že rozvody nedělat.... ale taky jsem pravda nedořekl tu hlavní myšlenku.
Zkontrolovat rozvody, jestli nejsou vysloveně riziko, pak s tím třeba půl roku rok slušně (slušně !!!) jezdit (tedy netočit to dokud není motor zahřátý a pak to nehonit k omezovači kontinuálně... no s dnešní cenou benzínu a spotřebou KV6 se ti stejně nebude chtít :-)) a to proto, aby se projevily případné neduhy (těsnění, válce) a nedělaly se rozvody teď zbytečně. Na ZSu se tedy asi dají rozvody udělat s motorem v autě, ale někdy je lepší motor vyndat a když už by se to dělalo, tak případně i s těsněním atd. Ale byla by blbost teď udělat rozvody a pak zjistit, že to žere olej jak prokoplé a že motor je na odpis....
Rozhodně ale v případě, že se žádné neduhy nebudou projevovat, tak ty rozvody udělat co nejdřív.

Jinak je už dnes celkem běžné, že i lidi z tvého kraje prostě sednou do auta, dovezou ho Lenhamovi do Otrokovic, zpět vlakem a za týden naopak. Servis něco bude stát a s tím ohledem ta cesta za servisem se vyplatí.

U takového auta rozhodně platí, že když máš opici, tak musíš mít na banány. Nebo si ty banány musíš umět sehnat, nebo vypěstovat ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět