Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček

tommas
Příspěvky: 14
Registrován: pon kvě 25, 2015 12:24
Bydliště: Praha, párkrát za měsíc i vesnice kousek od Ostravy

Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček

Příspěvek od tommas » úte dub 19, 2016 15:12

Zdravím všichni, snad se najde někdo, kdo bude znát odpověď.
Z ničeho nic mi asi před týdnem začalo zlobit mé ZR. Když auto nastartuji, tak je ještě vše ok a volnoběžné otáčky se ustálí na nějakých 1100 rpm (studený motor), stačí ale jedno přidání plynu a následně se vrátí na 1500, kde zůstanou a k těm 1100 pomalu klesnou až během následujících 30 - 60 vteřin. To stejné zůstává i po zahřátí motoru. Po delší cestě, kdy motor točil delší dobu více (dálnice, okreska) je po zařazení neutrálu, sešlápnutí spojky volnoběh klidně i kolem 1800 a stejný jev s pomalým klesáním se opakuje. Kromě toho se mi zdá, že auto/motor při každém puštění plynového pedálu cukne.

Nenapadá někoho příčina? Co zkontrolovat/vyčistit? Před tím, než se to stalo poprvé auto absolvovalo 3 hodinovou cestu po dálnici.
Spotřeba se dle měření nijak nezvýšila a tankuji jen aditivovanou 95 od Eurooilu nebo Molu, případně Vervu 100 na Benzině.

Na internetu jsem u podobných příznaků našel důvod ve škrtící klapce. ( o víkendu mám k dispozici zázemí, takže ji chci zkusit vyčistit, jestli není zanesená) Mne byť jsem laik napadá i třeba plynové lanko, když se to poprvé stalo po několika hodinách sešlápnutého plynového pedálu. Nebo je to úplná hloupost?

Napadá Vás něco jiného, čím by to mohlo být způsobeno?

Moc díky

Tomáš
MG ZR 105 76kw, r.v. 05
Obrázek
http://moje.auto.cz/tommas/mg-1.html

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček

Příspěvek od Trunda » úte dub 19, 2016 15:39

Ano, je potřeba vyčistit vše kolem klapky, včetně volnoběžného ventilu. Taky není od věci resetovat adaptační hodnoty např. odpojení akumulátoru na nějakou dobu. Mimochodem proč hledáš kde na internetu a nehledáš zde... řešilo se to tu tisíckrát ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

tommas
Příspěvky: 14
Registrován: pon kvě 25, 2015 12:24
Bydliště: Praha, párkrát za měsíc i vesnice kousek od Ostravy

Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček

Příspěvek od tommas » úte dub 19, 2016 15:58

Díky za tak rychlou odpověď. Hledal jsem samozřejmě i tady ale nějak mi odpovědi nepřišly dostačující, tak proto i jinde.:D Nakonec jsem stejně musel ale položit dotaz takto.
Jinak ještě možná hloupá otázka, ale po delším odpojení baterky bude normálně fungovat ovladač dálkového zamykání nebo je potřeba jej nějak spárovat?
MG ZR 105 76kw, r.v. 05
Obrázek
http://moje.auto.cz/tommas/mg-1.html

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček

Příspěvek od Trunda » úte dub 19, 2016 16:10

Jen několikrát pomačkáš tlačítka na ovladači....
Hledej tu výraz "volnoběžný ventil". S diakritikon, bez, ...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3062
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček

Příspěvek od roverix » úte dub 19, 2016 21:33

Já na klapce po jejím vyčištění pootočil pružiny. A bylo po problému. Po zahřátí motoru se klapka zdánlivě vrátila na doraz. Ale i ten chybějící necelý milimetr udělal 1000 otáček navíc.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

wrabesek
Příspěvky: 368
Registrován: úte zář 04, 2012 14:47
Bydliště: Kousek od Ústí nad Labem

Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček

Příspěvek od wrabesek » stř dub 20, 2016 7:59

mě na R200 pomohlo vyčistit ten volnoběžný ventil, byl černej jak afrika :lol: Ale já měl čistou klapku.. Ale co píšou všichni ostatní taky může být příčina, takže celý sání vyčisti a možná nějaký WD nebo něco na pružinku u klapky atd..
Roverka 214i 55kW, r.v.98 - Prodáno
MG ZR 160 118kw, r.v. 03 Obrázek

tommas
Příspěvky: 14
Registrován: pon kvě 25, 2015 12:24
Bydliště: Praha, párkrát za měsíc i vesnice kousek od Ostravy

Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček

Příspěvek od tommas » stř dub 20, 2016 10:56

Díky moc za další odpovědi. ;) V sobotu to zkusím celé pročistit a snad to pomůže.
MG ZR 105 76kw, r.v. 05
Obrázek
http://moje.auto.cz/tommas/mg-1.html

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček

Příspěvek od Pítrs » stř dub 20, 2016 12:17

Dobrý den.
Například takhle (jen ukázka, tu autodílnu neznám), pro ilustraci:
https://www.youtube.com/watch?v=XlqU-OiQteM

Pro další provoz je velmi vhodné užívat aditiva do paliva (vyjde to levněji, než kupovat aditivovaná paliva, byť např. Verva 100 je skutečně super).

P.S. Ještě dotaz na zkušenější kolegy- co možné přisávání falešného vzduchu v sacím potrubí?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček

Příspěvek od Trunda » stř dub 20, 2016 12:24

No to ale jaksi v tomto případě je úplně jedno... protože to sání je špinavé hlavně od oleje z přefuků motoru a na to ti žádné aditivum nepomůže ;-) Prostě jednou za uherský rok se hodí to rozebrat a vyčistit.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
GeneHawkins
Příspěvky: 131
Registrován: pát úno 05, 2016 22:13

Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček

Příspěvek od GeneHawkins » stř dub 20, 2016 18:53

Aniž bych zpochybňoval klapku, tak další adept je váha vzduchu.
MG-F

tommas
Příspěvky: 14
Registrován: pon kvě 25, 2015 12:24
Bydliště: Praha, párkrát za měsíc i vesnice kousek od Ostravy

Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček

Příspěvek od tommas » sob dub 23, 2016 22:05

Tak dnes vše vyřešeno.
Pří včerejší cestě tedy byla ještě větší zoufalost než předtím, protože po hodinové cestě po dálnici s motorem neustále vytočeným kolem 4000 jsem dojel kolonu, kde po zastavení a zařazení neutrálu se otáčky nejdříve ustálily na 2000 a následně se samy zvedaly ke 4 a zpět. Stačilo znovunastartování a už se neopakovalo.
No dnes jsme se dostali ke klapce a přiznám se, že jsem se až styděl, co bylo nakonec problémem a nedokážu 100% říct, jestli tento problém byl celou dobu. Dnes jsme tedy začali čistěním klapky a všeho okolo, kdy klapka dá se říct byla úplně v pohodě a čistá, to samé i lanko. Nicméně při utěsnění klapky motor "nezdechnul". A obratem zjištěno proč. Úplně mi chyběla jedna z hadiček, kterou motor nasával vzduch. Vše tedy vyřešeno jinou, která byla upravena tak aby seděla a nyní je již vše zase ok. Jen mi teda není jasné, že "odpadla" takhle na obou stranách a vůbec si nejsem jistý, že tam tedy chyběla už před týdnem, kdy jsem se v motoru díval poprvé. Níže přikládám jen pro zajímavost i foto. Každopádně díky všem za pomoc.;)
Přílohy
IMG_20160423_113148.jpg
problem.jpg
MG ZR 105 76kw, r.v. 05
Obrázek
http://moje.auto.cz/tommas/mg-1.html

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček

Příspěvek od Trunda » ned dub 24, 2016 6:46

To vypadá jak uhryzané od kuny... Nelezou ti tam? Mimochodem to vede do regulatoru tlaku paliva na liště, tak to asi mohlo ovlivnit i spotřebu.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček

Příspěvek od b1da » čtv zář 07, 2017 18:37

Zduř, mám problém s pomalým padáním otáček, když motor vytočím např. do 6 tisíc tak to pomalu leze dolů. Klapka vypadá čistě. Uvažoval jsem jestli to nemůže způsobovat že někde přisává vzduch.. nemáté s tím někdo zkušenosti ?? Jinak volnoběh drží v pohodě :)
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

lenham3
Příspěvky: 2347
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček

Příspěvek od lenham3 » čtv zář 07, 2017 19:04

Krokovy motorek volnobehu :wink:

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: Vysoký volnoběh, pomalé padání otáček

Příspěvek od b1da » čtv zář 07, 2017 19:18

Zkusím se na něho podívat a vyčistit :)
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

Odpovědět