MG ZR 105 - PROBLEM (SOM ZUFALY)

Odpovědět
Uživatelský avatar
Miskjo
Příspěvky: 366
Registrován: stř led 19, 2011 1:33
Bydliště: Plzeň-jih

MG ZR 105 - PROBLEM (SOM ZUFALY)

Příspěvek od Miskjo » stř úno 22, 2012 21:59

ahojte, ak ste si vsimli v mojom vlakne ,tak u mna prebieha vymena tesnenia pod hlavou.dnes sa motor poskladal, naliala sa obycajna voda, pre skusku do systemu (pridali sme do nej kyselinu citronovu - taka co sa dava do caju. dostali sme info, ze precisti chladiaci system od bordelu) nuz motor sa nastartoval, chytil na prvykrat. uplne ze paradne ! isiel som sa previest, ze co to spravi, dojdem naspat do dielne a horna hadica co ide do hladica bola tvrda, natlakovana, ked sme otvorili expanzku voda sa zdvihla a zacala vytekat, ze brutalne a z hadicky do ide do expanzky z boku isla PARA.. nuz ok, zavzdusneny system.. vypustene vsetko (kyselina spravila svoju pracu, voda bola zasvinena),chl.system sa vyfukal vzduchom naliata zas voda (ZOHRIATA) ,uz cista voda. chl.system sme odvzdusnili, uvolnilo sa cidlo co je pod vzduch. filtrom, plus aj ten srobik co je na to robeny.previezol som sa znova.. hadica stvrdla (uz menej), voda uz sice nevyvrela, ale nieje to ono, hadicku z boku sme uz neskusali, mohli sme...
co na to hovorite, stretli ste sa uz z niecim takymto ??
mimochodom, merali sme aj tlaky valcov.. vsetky maju hodnotu 1,4 MPa (dufam ze som dobre napisal to cislo, keby daco mam o tom taky "protokol") , sviecky su pekne ciste. nvm co ete napisat, som totalne ze zniceny psychicky.. nemysli mi to uz. mozno som nieco vynechal, ach nvm sam. ani citat sa mi nechce po sebe..
mal uz niekto takyto problem? skusenost? co odporucate ? zajtra ide hlava zas dolu, da sa odtlakovat a uvidime co dalej...
MG ZR 105
my ZeRo viewtopic.php?f=12&t=4993

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 105 - PROBLEM (SOM ZUFALY)

Příspěvek od Trunda » čtv úno 23, 2012 6:37

Ty ale ja jsem nejak nepochopil, co mas vlastne za problem??? .... Pises ze se ti cosi nezda, ale nenapsal jsi co....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: MG ZR 105 - PROBLEM (SOM ZUFALY)

Příspěvek od Hombre » čtv úno 23, 2012 6:53

Nevidím důvod proč to rozebírat, ani k psychickému strádání, podle toho, co píšeš, je všechno OK. Nádherné tlaky, nevím, jak moc ta hadice ztvrdla, ale pokud se systém zahřeje, stoupne v něm tlak, takže hadice vždycky do určité míry ztvrdnou. Navíc - horní hadice k chladiči je vyztužená, je celkem tvrdá i za studena a bez tlaku. Zkus ohmatat i jiné hadice. No a to že voda z expanzky vychrstá, když otevřeš víčko a systém je zahřátý je taky normální. Už jsem to tady někde psal, ale zkusím vysvětlit:
Voda vře při normálním tlaku při 100°C, čím je tlak vyšší, tím je vyšší bod varu. V zahřátém chladicím systému je přetlak okolo 80-100 kPa, takže bod varu vody je okolo 115°C, pokud je v systému nemrznoucí směs etylenglykolu s vodou, pak je to asi 120°C. V zahřátém motoru je teplota chladící kapaliny různá, podle čidla teploměru asi 90°C, v expanzce a na výstupu z chladiče bude asi nejstudenější, ale nejvyšší teplota je v hlavě. Takže voda v zahřáté hlavě právě zastaveného motoru, kdy se zastavil její koloběh, nezačne vřít jenom díky tomu přetlaku. Jakmile otevřeš víčko expanzky, přetlak je pryč a v hlavě - pokud je to bezprostředně po vypnutí motoru a je dostatečně zahřátá - se okamžitě začne voda vařit a vytvoří se parní bubliny, které vytlačí (někdy úplně vychrstají) vodu z expanzky. Pára potom odejde do expanzky tou tenkou hadičkou.
Pro lepší představu schema chlazení K-series
Obrázek
Takže s rozborkou bych počkal, zkus nalít vodu, pořádně odvzdušnit (měj pořád otevřený kohout topení) a udělat zkušební jízdu. Důležité je, aby topení začalo topit (někdy to chvíli trvá). Ztvrdlé hadice z chladiče si nevšímej a zkus ohmatat i jiné hadice, třeba tu spodní od chladiče k termostatu, uvidíš, že budou měkčí. Ve víčku expanzky je pojistný ventil, který by nějaký větší přetlak vypustil. Pokud by chrstala voda ze zavřeného víčka, pak by to byl problém.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Miskjo
Příspěvky: 366
Registrován: stř led 19, 2011 1:33
Bydliště: Plzeň-jih

Re: MG ZR 105 - PROBLEM (SOM ZUFALY)

Příspěvek od Miskjo » čtv úno 23, 2012 17:16

takze.. dnes bolo vymenene znovu tesnenie. prvy pokus bol elring, kovove+guma. druhy pokus je viac vrstve kovove reinz. ze aky bol problem? to prve to nevydrzalo, netusime preco, podfukovalo ho aj od vlozky aj od hlavy. pekne vidiet ciste miesto ako pretekala voda. vecer dam foto, ze ako to vyzeralo. hadince uz niesu tvrde, vodu nevytlaca cez expanzku, vcera to robilo, kedze tlak unikal z valcov. dnes je to uz OK.. len jedno je zaujimave. spodna hadica co vedie z chladica, je dlho dlho studena, horna je zohriata, chladic je z polky studeny. az po dlhom dlhom stati sa spodna hadica zohriala, zrejme uz konecne otvorilo nejaky ventil a pustilo horucu vodu aj do chladica, ale ventilator sa nezapol, netusim kolko musi mat voda stupnov aby sa roztocil aj ventilator.. lebo ete predtym kym pustilo vodu do chladica sme otvorili expanzku a vytlacilo vodu, uz ako keby sa varila. dufam ze taketo teploty neuskodia motoru, alebo je nieco vadne?? termostat? auto kuri ako hlupe, ked je ventilator v kabine pusteny na 3ke, tlaci velmi horuci vzduch. alebo su vadne nejake ventili? ci ventrilator? vcera ventilator zaplo, ale to bolo na nic platne, kedze tlak unikal z valcov, no to uz neriesim. sice je pravda ze je u nas okolo 4 stupnov na nulou, zeby to tak ochladzovalo motor a nezapinalo dlhooo ventilator a po dlheeej dobe pustilo vodu do chladica..? zaujimave to je velmi kazdopadne, tato zalezitost. dufam ze sa mi cez leto neuvari motor ci co.. lebo ma poraziii. tak vecer hodim tie foto ak chcete.
MG ZR 105
my ZeRo viewtopic.php?f=12&t=4993

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 105 - PROBLEM (SOM ZUFALY)

Příspěvek od Trunda » čtv úno 23, 2012 17:47

... no moc nechapu, ze to profukovalo, kdyz jsi rikal, ze tlaky byly ve vsech valcich stejne... kontrolovali jste presah vlozek? Mimochodem proc jste tam davali gumove tesneni, kdyz se tu uz tisickrat mluvilo o tom, ze je to prave jedna z nejvetsich slabin a ze kdyz nove tesneni, tak jedine kovove vicevrstve...
... foto sem pro zajimavost dej ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZR 105 - PROBLEM (SOM ZUFALY)

Příspěvek od J0hny » čtv úno 23, 2012 18:13

Ano s těma těsněníma s gumou bývá problém, ale neznamená to že by měly problém hned po namontování, toje nesmysl aby to hned foukalo z válce, musí být někde problém...proč jste původně těsnění měnili?
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Uživatelský avatar
Miskjo
Příspěvky: 366
Registrován: stř led 19, 2011 1:33
Bydliště: Plzeň-jih

Re: MG ZR 105 - PROBLEM (SOM ZUFALY)

Příspěvek od Miskjo » čtv úno 23, 2012 19:04

ani ja nechapem tie tlaky, boli dobre, neukazalo ze to v stvrtom valci unika. no preco najprv gumove, lebo nam to odporucil čávo co frezoval prvykrat hlavu, ze bude lepsie to. nuz nebolo. ano, presahy vloziek sme kontrolovali, je sice pravda ze 4 vlozka bola o nieco nizsie, ale ze je to v norme. tak dufam ze to vydrzi nieco. mozno nenapisem vsetko,lebo som nebol 4 hodiny pri aute ked sa to robilo, takze tak. ale situacia je trz taka ze vodu nevytlaca, hadice niesu tvrde, cize tlak do chl. sustavy neunika. uz sme tam dali aj fridex, tak velmi dufam, verim, ze to uz bude OK na veeela km ;-) dnes nas len kus rozhodilo to, ze dlho drzi horuco vudu v bloku a hlave a nepusta ju do chladica.. preto nam dnes aj voda mierne vyvrela,vytlacil ju tlak sustavy.. lebo sa otvorilo viecko expanzky, ale ptm sme to uz neurobili a zatial je dobre.. takze nasleduju testovacie dni drive:

Obrázek
By miskjo at 2012-02-23
Obrázek
By miskjo at 2012-02-23
MG ZR 105
my ZeRo viewtopic.php?f=12&t=4993

lenham3
Příspěvky: 2347
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: MG ZR 105 - PROBLEM (SOM ZUFALY)

Příspěvek od lenham3 » čtv úno 23, 2012 23:36

Menil jsi jenom tesneni? Kdyz delam tesneni tak menim termostat a vicko na nadobce

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: MG ZR 105 - PROBLEM (SOM ZUFALY)

Příspěvek od Hombre » pát úno 24, 2012 7:01

Zajímavé, předpokládám, že na čistotě a kontrole přesahu vložek jste si dali záležet, takže asi možná nějaká vada těsnění. Každopádně se omlouvám za špatný odhad, ty příznaky byly asi silnější, než jsem si představoval, když jste se rozhodli to hned rozebrat znovu. To MLS těsnění od Reinz je dobrá volba, ale ani obyčejné (plech + guma) by nemělo podfouknout hned, problém s tímto těsněním je spíš díky té gumě - po čase se odlepí a voda se protlačí do oleje, nebo olej do vody.
Ventilátor - řídící jednotka ho sepne, když naměří na čidle 102°C a vypne ho pak při 96°C. Takže teď, při těch okolních 4°to stíhá uchladit bez větráku (voda se kromě chladiče ochlazuje i v radiátoru topení). Větrák můžeš vyzkoušet tak, že odpojíš čidlo teploty, měl by se rozběhnout.
Dolní hadice chladiče se ohřeje až po otevření termostatu a ohřátí celého chladiče horkou vodou z motoru, která jde směrem z motoru do horní hadice, chladiče a pak do spodní hadice a k termostatu.
Tak doufám a přeju, ať už to jezdí bez problémů.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2147
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: MG ZR 105 - PROBLEM (SOM ZUFALY)

Příspěvek od KDB » pát úno 24, 2012 9:20

A ještě jedna věc. Neotvírej expanzku, dokud je motor teplý a hadice natlakované.
To, že se můžeš opařit je vedlejší, hlavně ale dochází jednak k poklesu tlaku v soustavě a snížení bodu varu - voda začne vařit, místně se přehřívat, vznikat parní bubliny a může dojít k místnímu přehřátí částí motoru.
Uvědom si, že už jen tím, že ti voda vyběhne do nádobky, musí někde v motoru chybět . A když chybí, nechladí. Nejčastějc právě v hlavě.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZR 105 - PROBLEM (SOM ZUFALY)

Příspěvek od J0hny » pát úno 24, 2012 18:01

A svatá pravda a rada na závěr :)
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Uživatelský avatar
Miskjo
Příspěvky: 366
Registrován: stř led 19, 2011 1:33
Bydliště: Plzeň-jih

Re: MG ZR 105 - PROBLEM (SOM ZUFALY)

Příspěvek od Miskjo » pát úno 24, 2012 21:38

dakujem vsetkym za rady a postrehy. od vymeny je vsetko ok, dnes som absolvoval aj dlhsiu cestu, obcas som zastavil v akom stave su hadice a ine komponenty a vsetko je ok :)
to stou gumou na tesneni ze sa odlepi je pravda, na niektorych miestach krasne zliezla dolu, myslim stare tesnenie.
kazdopadne tento Reinz je dobry, som velmi rad ze uz auto jazdi ako ma, expanzka je cista.. takze mozem kludne odcestovat do Plzne. v pondelok este menim sviecky.. dnes sa vymenil olej+filter.
Hombre píše:Ventilátor - řídící jednotka ho sepne, když naměří na čidle 102°C a vypne ho pak při 96°C.
toto som potreboval vediet, dakujem.
KDB píše:A ještě jedna věc. Neotvírej expanzku, dokud je motor teplý a hadice natlakované.
ano ! berem na vedomie a tiez ma toto napadlo, ze predsa ked je to pod tlakom, len to musi niekam uniknut.. som mlady ucim sa :wink:

este raz vsetkym velka vdaka !!! mir:
MG ZR 105
my ZeRo viewtopic.php?f=12&t=4993

Odpovědět