MG ZR 160 - jaké tlumiče

Odpovědět
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

MG ZR 160 - jaké tlumiče

Příspěvek od Trunda » stř kvě 31, 2023 13:18

No.... mám pořád originální tlumiče, které jsou asi pořád při životě, ale možná bych přeci jen raději něco čerstvějšího.
Nicméně nejsem si jistý, že se dá ještě sehnat něco, co je primárně pro ZR 160. Tedy...

Má někdo zkušenost na ZRu s jinými tlumiči, které jsou nastavením ok? Co tam mám šoupnout? Na nějaké Coilovery asi kašlu, protože potřebuji, aby to jezdilo i v zimě a to se mi zas asi nechce investovat velké peníze do něčeho, co mi pak sežere sůl, sic by to bylo něco, co se dá zas zrepasovat.

Klidně sem hažte odkazy na to, co koho napadne/najde a uděláme takové výběrové řízení :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

syky93
Příspěvky: 29
Registrován: pon lis 19, 2018 15:42
Bydliště: ČB

Re: MG ZR 160 - jaké tlumiče

Příspěvek od syky93 » čtv čer 08, 2023 13:26

Tak já budu jako první vlaštovka, jelikož se touto tématikou zabývám taky :-D Ale bohužel jsem na nic rozumnýho nenarazil - buďto jen nižší (a zároveň tvrdší) pružiny, nebo celý coilover set za nepříměřený peníze vzhledem k ceně auta. Nastavitelný uložení tlumičů se sehnat dá, ale opět ideálně do kombinace s coiloverem, se sérií to "jen" zpevní uložení. Hodím sem i odkazy.

pružiny - https://tatechnix.cz/98484-sportovni-pr ... 16873.html

stavitelné uložení - https://www.compbrake.com/product/mg-ro ... 52f3c22ed6

https://silverproject.eu/camber-plates- ... 5-3d-2way/

Já jsem nakonec na zadek experimentálně pořídil podložky se štefty (+25 mm na každý straně). Vypadá to hezky, odlehčený zadek (bez rezervy i zadních sedaček+opěradel) se tomu při jízdě trochu zklidnil a víc si to v zatáčkách sedá do tlumičů. Ale na běžný ježdění je to asi věc k ničemu, navíc se samozřejmě jedná o street-illegal úpravu met:
MG TF 135 BRG, MG ZR 160 mk2 silver

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: MG ZR 160 - jaké tlumiče

Příspěvek od b1da » pon čer 26, 2023 8:33

Zdar já tohle řešil cca 2 roky zpět, když sem dělal zadní nápravu a někde jsem našel KYB tlumiče a byly sportovní, na Rover 25 problém není sehnat, ale ty sporty sem hledal hodně dlouho, jinak nějaký rozdíl sem nepocítil ikdyž jsem s autem najel malo po opravě než do mě napralo berlingo zezadu, zkusím projít e-mail a najít odkaz :)
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160 - jaké tlumiče

Příspěvek od Trunda » čtv čer 29, 2023 9:09

.... prosím.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: MG ZR 160 - jaké tlumiče

Příspěvek od b1da » čtv srp 03, 2023 19:20

Tak už sem nenašel :( Ale Billsteiny by staly za zmínku :)
https://www.dmgrs.co.uk/products/mg-zr- ... -rpd000290
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160 - jaké tlumiče

Příspěvek od Trunda » pát srp 04, 2023 6:24

Wow..... tedy je otázka, co za level Bilsteinů to je zač, protože obyčejné řady myslím stojí za prd.... nelíbí se mi ta povrchovka, jakože pochybuji, že to je prášková barva. A taky se mi ne moc líbí ten spodní silentblok, který je proti originálu do tlumiče zalitý, ale také výrazně slabší a bez distančního límce. Doufám, že límec na hlavě šroubu je širší, než tu díra v tlumiči :-D
Ale jako dost že je cosi k sehnání, byť ta cena tedy není lidová a už není daleko k stavitelnému coiloveru. Ba co, vzhledem k těm pochybnostem, vzhledem k tomu, že už by se hodilo k tomu koupit aj horní uložení nové a pružiny, tak jsme na tom minimálně stejně.
Nevím no.... hodnotím to tak, že za tu cenu na denní ježdění to fajn není, protože pochybuji o životnosti. A za tu cenu na auto pro občasné ježdění pro radost a na okruh bych jednoznačně šel do coiloveru.

+ doprava, clo, dph ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2147
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: MG ZR 160 - jaké tlumiče

Příspěvek od KDB » pon srp 14, 2023 10:20

Bilsteiny nebrat základní řadu B4 - výroba PRC a kvalita bídná. Vyšší řady se ještě před časem dělali v DE, a co mám zkušenost s řadou B6, tak jsou odladěné pěkně. Životnost neznám (najeto jen cca 1500km).
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160 - jaké tlumiče

Příspěvek od Trunda » pon srp 14, 2023 15:46

Ty B6 nejsou náhodou to ty žluté? .... protože to bych tento názor už slyšel i na Honda klubu.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160 - jaké tlumiče

Příspěvek od Trunda » pon srp 14, 2023 19:43

Hodil jsem jim dotaz na to co je to zač. Protože ta cena by byla opravdu přijatelná ledaže by to byly ty B6.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160 - jaké tlumiče

Příspěvek od Trunda » úte srp 15, 2023 20:03

Hello there, they're not part of the standard Bilstein range so don't share the usual designations. They're custom-made to the original MG specifications by the bespoke team at Bilstein. Regards Mat

… no, to jsme se toho dověděli. Jako chápu, že jestli to je nízko seriovka, tak to levné není. Ale na druhou stranu mě ani moc neláká to originální nastavení... navíc to na mě kvalitativně fakt nepůsobí dobře.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2147
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: MG ZR 160 - jaké tlumiče

Příspěvek od KDB » stř srp 23, 2023 9:26

Co si pamatuju, tak základ B4 je nastavením blízko OEM. B6 je sportovněj naladěná při standartní výšce. B8 je na snížený podvozek.... a tak dál.
Obecně u druhovýroby platí že nastavení je kompromisní pro celou řadu - např. Rover 200, nikoli speciálně pro benzín, naftu, BRM, nebo dle výbavy... Takhle to bylo jen u originálních dílů...
Slušně nastavené bývaly KYB, Monroe Reflex. Ostatní se s tím moc nemažou. Přešel jsem na stavitelné, protože to většinu potíží řeší.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2147
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: MG ZR 160 - jaké tlumiče

Příspěvek od KDB » stř srp 23, 2023 9:28

Dokud bylo UK v EU, GAZ bylo výborné řešení, na MG sada vyšla cca 6000,-
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160 - jaké tlumiče

Příspěvek od Trunda » stř srp 23, 2023 9:42

No jasné.... i tak to pořád není tak zlé. Na MGF to asi pořád může být v poho, ale jako varianta v kombinaci s pružinami a na auto, s kterým chceš jezdit i v zimě v soli, to prostě není.... sic to může fungovat fajn, tak životnost to má chabou a po první zimě to děsně ohnije.
Takže hledám střední cestu.... tu tato nabídka je ale taková nedomyšlená a borec z dmgrs to neumí obchodně úplně domyslet. Chápu a cením si toho, že určitě nebylo snadné jakéhokoli výrobce ukecat k tomu, aby udělal malou sérii tlumičů dle originálu. Ale kurnik musí mu být jasné, že buď to chce někdo do auta, s kterým se běžně jezdí a pak je potřeba hledět i na kvalitu, o které se tu prostě dá pochybovat. Nebo tomu musí být poplatná cena. Nebo to chce někdo na auto pro radost, ale pak si za ty prachy koupí GAZy....
Však se mu taky po tom moc nezaprášilo..... a nedivím se.

Já tam mám pořád původní tlumiče, nějaké roky zpátky jsem je nechal testnout a nebyly na tom zle. A pořád mám pocit, že nejsou mrtvé a něco dělají, sic suproška to asi není. Ale za ty peníze to raději seženu někde tlumiče na R25 v nějaké té sport variantě, což asi fungovat bude, teoreticky už tam i zdvih byl omezený tak, že by v tom ZR pružiny neměly čvachtat, no a peču na to....
Právě se ZRem je ta potíž, že má pružiny s menším rozsahem a nešly na to dát ty univerzální tlumiče pro R25, protože ty mají větší rozsah.
Rozumím tomu, že dnes už asi takové auto má málo kdo na denní ježdění a že už jsem ojedinělý úchyl. Ale doba je zlá a víc a víc není na výběr nic jiného, než si denně užívat tyto staré plečky, které ale funkčně a emočně dávají to, co opravdu člověk potřebuje :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět