MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd

syky93
Příspěvky: 29
Registrován: pon lis 19, 2018 15:42
Bydliště: ČB

MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd

Příspěvek od syky93 » pon srp 01, 2022 19:37

Ahoj vespolek,

měl bych jeden naléhavej dotaz ohledně odvzdušnění brzd na mým ZR 160. Pořídil jsem HEL opletené hadice včetně lepší brzdovky (abych vylepšil gumový chod pedálu), avšak po postupném odvzdušnění pomocí odsávačky v pořadí PZ-LZ-PP-LP (s vypnutým motorem) je výsledný krok pedálu snad ještě horší než byl :x

V čem je zakopanej pes? Někde na anglickým fóru jsem teď vyčetl, že se má při odvzdušnění začít u spolujezdce, pak diagonálně jeden zadek, přední strana u řidiče a druhej zadek. A se zapnutým motorem. Je to takhle kvůli ABS nebo rozdělovači brzd? Úplně si nedokážu vysvětlit proč :shock:

Předek díky za postřehy, budu aspoň zase o něco moudřejší a zkušenější :-)

Ať to jezdí! drive: car::
Syky
MG TF 135 BRG, MG ZR 160 mk2 silver

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd

Příspěvek od AnderN » pon srp 01, 2022 20:12

Jako první mě napadá, jestli náhodou nemáš zavzdušněný modulátor ABS?
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd

Příspěvek od b1da » pon srp 01, 2022 20:20

No a neměly by se brzdy odvzdušňovat do kříže ?? Třeba PP potom LZ a takhle ??
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

syky93
Příspěvky: 29
Registrován: pon lis 19, 2018 15:42
Bydliště: ČB

Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd

Příspěvek od syky93 » pon srp 01, 2022 20:30

AnderN píše:
pon srp 01, 2022 20:12
Jako první mě napadá, jestli náhodou nemáš zavzdušněný modulátor ABS?
No, možný to určitě je. Je hrozný rozdíl v kroku pedálu při vypnutým a zapnutým motoru, propadne se to minimálně dvakrát tolik co u jinýho běžnýho auta 🤔 Tu dráhu to má fakt hrozně dlouhou, na konci "u podlahy" to sice nějak brzdí, ale jistota v tom opravdu není 🙄

Jak se případně odvzdušňuje modulátor ABS? Lze to třeba jako příčinu potvrdit/vyloučit vyndáním pojistky ABS?
MG TF 135 BRG, MG ZR 160 mk2 silver

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd

Příspěvek od Trunda » úte srp 02, 2022 21:13

Já dával HEL hadice onehdá a tedy žádný problém s odvzdušněním jsem neměl. A to na nějaký postup do kříže zvesela kašlu (zřejmě proto, že mi nikdy nikdo nevysvětlil proč bych to tak dělat měl a sám v tom logiku nevidím). Ale při výměně jsem si dával hodně záležet na tom, abych z trubek nenechal kapalinu vykapávat dlouho.
Nejprve jsem si povolil hadice na trubkách, abych měl jistotu, že půjdou odšroubovat. Pak jsem vyšrouboval hadici ze třmenu a pak teprv z trubky tak, abych zkrátil co nejvíc dobu, co to poteče z trubky. Ale třeba jsem to tak hrotil zbytečně.
Ale já jsem to odvzdušnil jednou, pak jsem to jel projet a bylo to bídné. Tak jsem to odvzdušnil znova, kdy mi z toho vyletělo ještě hromada vzduchu a pak už to bylo pevné jak skála. A odvzdušňuju to klasicky s bandaskou na hadičce na odvzdušňováku. Vylosuji některé dítě, to mi šlape brzdu a já povoluju odvzdušňovák. A nechám tak propumpovat na těch čtyřech brzdách tak dvě nádobky kapaliny, ať se to pořádně propláchne.

Ale jestli už je bublina v ABS, tak to nevím co s tím... mě se to nikdy nestalo. Co jsem zkoušíval, když jsem měl podezření, tak že jsem měl nastartované a s mírně našláplou brzdou jsem protočil jedno kolo a modulátor se spustil... ale jestli to k něčemu je, to nevím. Někdy jsem tak zaslechl jako že párkrát to někde probrzdit na štěrku, ať se spustí ABS a vyžene bublinky.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd

Příspěvek od b1da » úte srp 02, 2022 23:05

Tak ja skládal kámošovi hondu (dával se komplet hardrace ramena, vzpěra dozadu, stavítko a větší brzdy) a měl jsem přes 2 měsíce povolené hadice bez třmenu a dával pancéřovky… do kříže jsem je odvzdušnil a žádny problém nebyl.. a má taky ABS a nějaké zavzdušnění ABS jsem neřešil :D
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

b1da
Příspěvky: 155
Registrován: pon lis 28, 2016 11:42

Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd

Příspěvek od b1da » úte srp 02, 2022 23:06

Jinak kámoš mechanik mi říkal, že když blbnul pedál nebo celkově ABS u fabie myslím tak stačilo parkrát pořádně dupnout na brzdu a bylo po problémech :D
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd

Příspěvek od djmicho » stř srp 03, 2022 17:53

Proto měním brzdovou s tlakovým zásobníkem... Shodil víčko, náhodim víčko s přírubou, připojím zásobník s brzdovou kapalinou a natlačim na 0,5-1 Bar a jen povolíme odvzdušňovací šroub na každým třmenu a je to hned a bez práce...
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd

Příspěvek od Hombre » sob srp 06, 2022 14:25

Jestli je zavzdusneny modulator, tak to se dost blbě odvzdusnuje. Predevsim je potreba nedopustit, aby se zavzdusnil, k čemuž staci pred demontazi zafixovat zmacknuty brzovy pedal. Ale to už je teď jedno. Z modulatoru se dostane vzduch jedine, kdyz se aktivuje, to znamená přes disgnosticke rozhrani, nebo by mohlo pomoci ho aktivovat prudkým zabrzdenim na kluzkém povrchu (třeba sterku) a pak znova odvzdusnit. Do krize se odvzdusnuje ž jednoduchého důvodu, aby se úplně odvzdusnit jeden okruh a pak teprve začal odvzdusnovat druhý. Není asi žádoucí odvzdusnit jedno kolo v jednom okruhu a pak odvzdusnovat druhý a přitom si nadelat pěnu zase v tom prvním. Začíná se zadním kolem. Bez motoru. Pokud máš pomocníka, pomocník natlakuje pedalem a pak drží seslapnuty, ty povolis sroub a hned zase zavreš, je lepší mít na něm hadicku aby bylo vidět zda jde vzduch nebo ne a taky z důvodu cistoty. Bez pomocnika se povolí šroub s hadickou a pak se stlacenym vzduchem (slabým tlakem) natlakuje nadobka naplněna kapalinou, jen do té doby, než klesne hladina do poloviny, pak se šroub zavře. Polovina nadobky by měla stačit na proplachnuti celé trubky i hadice.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

syky93
Příspěvky: 29
Registrován: pon lis 19, 2018 15:42
Bydliště: ČB

Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd

Příspěvek od syky93 » úte srp 09, 2022 20:31

Děkuji všem za rady a postřehy - situace nyní vypadá následovně.

Odvzdušněno klasickou metodou ("vyšlapáním") s dodrženým postupem. Výsledkem je, že brzdy mají stejný krok jako před výměnou, což je aspoň malý posun 👍😁 Pořád je ale pedál gumový a má hrozně dlouhý mrtvý chod - to jsem doufal, že opletené hadice odstraní 🙄

On se učínek brzd nakonec dostaví, ale je to fakt až úplně "u podlahy". Paradoxně po pár ostřejších brzdách a ohřátí kapaliny se projev malinko zlepší, což nechápu. Zkoušel jsem rovněž i párkrát zabrzdit na štěrku, aby zachrochtalo ABS, als bohužel bez efektu. Napadá mě, zda není problém přímo v brzdovém válci, ale do toho se mi teď hrabat nechce 🤔 Kapalina nikde opticky ani fakticky nemizí, v expanzce je jí furt stejně...

Jedu v sobotu na track day, kde dostanou brzdy zabrat, třeba se to tím spraví, ale nemyslím si to 🙈 Každopádně na brzdění levačkou stylem "všechno nebo nic" je ten dlouhej krok vlastně celkem OK 🤣 Ale štve mě to, ten pocit na brzdách je v porovnání s jiným autem (třeba mým TF 135, kde je vše v pořádku) prostě zvláštní...
MG TF 135 BRG, MG ZR 160 mk2 silver

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd

Příspěvek od Hombre » úte srp 09, 2022 21:06

Zabrzdit na štěrku a pak odvzdusnit, a pořád dokola, dokud nebude pedal tvrdý.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd

Příspěvek od Trunda » čtv srp 11, 2022 8:24

Měnil jsi desky/kotouče?
Já když ty hadice vyměnil a odvzdušnil a přitom jsem tam schválně nechal původní sjeté desky a kotouče, abych měl srovnání, tak to byl rozdíl jako hrom. Přesně jak píšeš, vadila mi gumovost pedálu a to se tím výýýýrazně zlepšilo. Sic tedy nebylo to nesmyslně ostré, jak u koncernu, ale přesně tak čitelné, aby se i levou nohou dalo citlivě dávkovat.
Teď jsem laboroval s deskama a nakonec jsem po přeměření kotouče, který má ještě půlku tloušky rezervu, dal nové ATE desky a tak je to teď zas takové gumovější, než se desky zajedou na plochu. Zadní budu dělat posléze a s nimi asi opět zkusím odvzdušnit.

Hele.... ještě máš variantu zajet s tím někde do BestDrive, či jak se to jmenuje a nechat to odvzdušnit tam. Akorát blbé, jestli už jsi do toho nalil nějakou dražší kapalinu, protože oni to asi vezmou i s proplachem. Ale kdosi tu psal, že se umí napíchnout na ABS a modulátor si spustit.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

syky93
Příspěvky: 29
Registrován: pon lis 19, 2018 15:42
Bydliště: ČB

Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd

Příspěvek od syky93 » pon srp 15, 2022 9:14

Nene, desky i kotouče jsem nechal původní. Ještě jsem zkusil jeden fígl - sundat třmen a přes pístek vytlačit trocha kapaliny přes odvzdušňovák ven, aby případně vylítla nějaká "zaseklá" bublina. Bohužel bez výsledku :-( Vidím to taky na BestDrive, snad se tam dokážou nějak napojit přes diagnostiku a spustit modulátor ABS. Doufám, že zakopanej pes je tam a ne v hlavním brzdovým válci...Dám pak vědět, zda jsem uspěl/neuspěl. Ještě jednou díky! :-)
MG TF 135 BRG, MG ZR 160 mk2 silver

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd

Příspěvek od Hombre » pon srp 15, 2022 9:55

Hlavní brzdový válec, když je vadný, tak při sešlápnutí brzdy (s nastartovaným motorem) se pedál pomalu propadá až skoro na zem. není ale měkký od začátku.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

syky93
Příspěvky: 29
Registrován: pon lis 19, 2018 15:42
Bydliště: ČB

Re: MG ZR 160 - problém při odzvdušnění brzd

Příspěvek od syky93 » stř zář 14, 2022 12:54

Tak jsem nechal v Bestdrivu odvzdušnit celý systém tlakovou plničkou (přes diagnostiku nešlo odvzdušnění ABS spustit). Drobně to pomohlo, u každého kola přeci jen 1-2 bublinky vyšly ven. Ale pořád je krok pedálu dlouhý a brzdí to pořádně fakt až na konci, nicméně pedál se v průběhu brzdění nepropadá (takže hlavní válec je snad OK).

Na UK fóru jsem ale ještě vyčetl jednu zajímavost - údajně by to mohly způsobovat antivibrační podložky, co se dávají mezi destičky a pístek. U TF je nemám (dělal jsem tam brzdy nedávno) a chod brzdy je krásný, zde na ZR ty podložky jsou a dělá to tohle. Mně to tedy přijde jako kravina, ale údajně se do nich může pístek trochu "zakousnout" a vytlačit tam plochu, která může způsobovat měkký chod pedálu v první polovině zdvihu. Dají se ty podložky jednoduše vyhodit pryč a zkusit to bez nich? Nebudou mít pak destičky ve třmenu trochu vůli v místě uložení? :shock:

Btw.: Výhledově asi (aspoň na předek) pořídím Yelowstuff desky od EBC. S autem jezdím amatérské okruhy, tak to stejně upgrade snese a třeba to bude progress i co se týče chodu pedálu 8)
MG TF 135 BRG, MG ZR 160 mk2 silver

Odpovědět