MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Kluci... na tom všem je tragikomické to, že já měl koupený nový řemen a připravený, že ho vyměním
Řemen Contitech, ale zásadní je asi to, že on byl v reálu asi hodně starý... a ten hňup, co mi to auto prodal, mi lhal, že byl vyměněný a já hňup jsem mu to věřil. Přitom všechno na tom autě byla lež...
Tři roky zpět a cca 40 tis. km, co jsem ho koupil, údajně dělané rozvody a těsnění pod hlavou. Těsnění jsme museli měnit, ale protože byla finanční nouze, tak řemen se vracel.
Před měsícem jsem musel vyměnit vodní pumpu, která tekla a protože jsem neměl čas, tak jsem vyměnil jen ji s tím, že řemen a kladku udělám. Už když jsem rozvoďák povoloval, tak se mi nelíbilo, že kladka byla napnutá nadoraz a když jsem to vracel zpět, tak mi přišlo, že i tak je řemen volný. A i zuby na něm se mi nezdály, tak jsem opravdu byl přesvědčený o tom to co nejdřív vyměnit. Jenže vlezla mi do toho nutnost řešit modré MG ....
No a jak se říká, že "na posratého spadne aj záchod", tak se včera i stalo.
Shodou okolností a je to i štěstí, včera jsem nejel do práce a Věrka popojížděla co potřebovala s tímhle škaredým autem. No a vyjela pro děti do školy a za zatáčkou u baráku volala, že auto zdechlo po přeřazení na trojku a nejde nastartovat. Tak jsem z kopca s autem sjel k domu, sundal kryt a uviděl toto....
Štěstí, že se to stalo v malých otáčkách ve vesnici při podtočené trojce. Štěstí, že jsem nejel do práce, protože by to řuplo mě někde při akceleraci a motor by byl na kaši.
Co jsem koukal endoskopem, tak ventily jsou líznuté o písty, ale jen ohnuté. Takže dnes sundavám hlavu a jak pojedu k Lenhamovi pro modré, tak mu tam vezmu hlavu na repasi
Řemen Contitech, ale zásadní je asi to, že on byl v reálu asi hodně starý... a ten hňup, co mi to auto prodal, mi lhal, že byl vyměněný a já hňup jsem mu to věřil. Přitom všechno na tom autě byla lež...
Tři roky zpět a cca 40 tis. km, co jsem ho koupil, údajně dělané rozvody a těsnění pod hlavou. Těsnění jsme museli měnit, ale protože byla finanční nouze, tak řemen se vracel.
Před měsícem jsem musel vyměnit vodní pumpu, která tekla a protože jsem neměl čas, tak jsem vyměnil jen ji s tím, že řemen a kladku udělám. Už když jsem rozvoďák povoloval, tak se mi nelíbilo, že kladka byla napnutá nadoraz a když jsem to vracel zpět, tak mi přišlo, že i tak je řemen volný. A i zuby na něm se mi nezdály, tak jsem opravdu byl přesvědčený o tom to co nejdřív vyměnit. Jenže vlezla mi do toho nutnost řešit modré MG ....
No a jak se říká, že "na posratého spadne aj záchod", tak se včera i stalo.
Shodou okolností a je to i štěstí, včera jsem nejel do práce a Věrka popojížděla co potřebovala s tímhle škaredým autem. No a vyjela pro děti do školy a za zatáčkou u baráku volala, že auto zdechlo po přeřazení na trojku a nejde nastartovat. Tak jsem z kopca s autem sjel k domu, sundal kryt a uviděl toto....
Štěstí, že se to stalo v malých otáčkách ve vesnici při podtočené trojce. Štěstí, že jsem nejel do práce, protože by to řuplo mě někde při akceleraci a motor by byl na kaši.
Co jsem koukal endoskopem, tak ventily jsou líznuté o písty, ale jen ohnuté. Takže dnes sundavám hlavu a jak pojedu k Lenhamovi pro modré, tak mu tam vezmu hlavu na repasi
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Cive, nasere... ale takhle na prvni pohled to nevypada zle. .. snad nebude v haji vic nez tech par ventilu.... to by bylo fakt stesti...kdyz si vemu jak znicenej byl motor kdyz me skocil remen pristartu (takze otacky prd)
.. teda nechci byt zlej, ale.... kruci, ten remen stoji prd nic, tos mel fakt vymenit. dyt je to na Kcku jednoduchy jak malokde.
Ale nemuzu teda do tebe ryt, zes to udelal spatne, kdyz si to nedelal, jako ty do me
.. no ale vlastne muzu... servisni manual to jasne rika pri delani tesneni pod hlavou (viz foto.)
Jinak k tomu Contitechu ... ja nevim ja osobne tem jejich remenum proste moc neverim.
Jasne, dycky to byly nejaky "divny" okolnosti, kdzy k necemu doslo a muzou to byt nahody, ale tech pripadu kdy se neco stalo s rozvodama a byl tam Contitech (i muj pripad) je proste dost na to aby mi to tu znacku zprotivilo. Urcite je to cajk ze to vydrzi predepsany interval... ale osobne bych cekal, ze remen vydrzi mnohem vic a interval je proste "pro bezpecnost".... tech lidi co jezdi na archaicky remeny cely roky a desitky tisic KM pres interval je hafo.... takze to ze se skubne, i kdyz je starej se mi nelibi... (ale samozrjeme je to anekdotni zkusenost ... ne objektivni pravda...).
Ja davam vsem z pricnipu Gates, byt to nemam absolutne nicim podlozene, jenom "dobrym pocitem"
.. teda nechci byt zlej, ale.... kruci, ten remen stoji prd nic, tos mel fakt vymenit. dyt je to na Kcku jednoduchy jak malokde.
Ale nemuzu teda do tebe ryt, zes to udelal spatne, kdyz si to nedelal, jako ty do me
.. no ale vlastne muzu... servisni manual to jasne rika pri delani tesneni pod hlavou (viz foto.)
Jinak k tomu Contitechu ... ja nevim ja osobne tem jejich remenum proste moc neverim.
Jasne, dycky to byly nejaky "divny" okolnosti, kdzy k necemu doslo a muzou to byt nahody, ale tech pripadu kdy se neco stalo s rozvodama a byl tam Contitech (i muj pripad) je proste dost na to aby mi to tu znacku zprotivilo. Urcite je to cajk ze to vydrzi predepsany interval... ale osobne bych cekal, ze remen vydrzi mnohem vic a interval je proste "pro bezpecnost".... tech lidi co jezdi na archaicky remeny cely roky a desitky tisic KM pres interval je hafo.... takze to ze se skubne, i kdyz je starej se mi nelibi... (ale samozrjeme je to anekdotni zkusenost ... ne objektivni pravda...).
Ja davam vsem z pricnipu Gates, byt to nemam absolutne nicim podlozene, jenom "dobrym pocitem"
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Jsem čekal, že se ozveš
Hele... že jsem ho tenkrát nevyměnil, to se mě fakt neptej proč... jednak jsem v té době byl vůči tomuto autu nepříčetný a nesvéprávný. Druhak, když ti někdo řekne, že byly rozvody dělané a ten řemen tehdy asi nevypadal zle, tak sám bys upřímně teď neměl jistotu, jestli bys ho i tak vyměnil. Já teď už asi jo
Já s Contitechem blbou zkušenost neměl a považoval jsem ho vždy za lepší variantu.
Ale abych to ještě trošku zkomplikoval..... tak teď už opravdu těžko s jistotou určit, jestli ten řemen zdechnul tím, že byl opravdu starší, než by měl. Ale co je realita tak to, že já mám na tom autě daný lehký setrvačník a tím ten motor funguje výrazně jinak, než standard. Změny otáček mají mnohem větší ráz a tím pádem celou dobu je s rozvodovým řemenem mnohem víc škubáno. Navíc, s autem nejezdím po dálnici, možná tak z 50% po hnusné okresce, kde nejdelší úsek bez zpomalení je tak 5 km, ale jinak to auto permanentně jezdí brzda plyn klikatýma silnicema s předností v jízdě nebo ostrou zatáčkou co každý dva kilometry. Moje cesta do práce není klidné nasednutí do auta, najetí na krásnou silnici a klidné vystoupení u práce. Sednu a je to šup sem šup tam za zatáčkou se rozjet a za chvilku brzdit a tak stokrát, než dojedu do práce.
Z toho důvodu bych byl schopný akceptovat, že ten interval zkrátím na polovinu. Tedy že řemen po 50 tis. km, nebo třech letech vyměním. Pro jistotu.... jenže tu nevydržel ani to.
No a co mě na tom tedy seje nejvíc je právě to, že nevím, jestli to bylo stářím řemene, nebo setrvačníkem a způsobem jízdy. Nicméně to, že když jsem to auto koupil a kladka byla už tehdy napnutá na max. a i tak řemen nebyl nějak přepnutý, to přeci asi jen značí tu první variantu.
Hele... že jsem ho tenkrát nevyměnil, to se mě fakt neptej proč... jednak jsem v té době byl vůči tomuto autu nepříčetný a nesvéprávný. Druhak, když ti někdo řekne, že byly rozvody dělané a ten řemen tehdy asi nevypadal zle, tak sám bys upřímně teď neměl jistotu, jestli bys ho i tak vyměnil. Já teď už asi jo
Já s Contitechem blbou zkušenost neměl a považoval jsem ho vždy za lepší variantu.
Ale abych to ještě trošku zkomplikoval..... tak teď už opravdu těžko s jistotou určit, jestli ten řemen zdechnul tím, že byl opravdu starší, než by měl. Ale co je realita tak to, že já mám na tom autě daný lehký setrvačník a tím ten motor funguje výrazně jinak, než standard. Změny otáček mají mnohem větší ráz a tím pádem celou dobu je s rozvodovým řemenem mnohem víc škubáno. Navíc, s autem nejezdím po dálnici, možná tak z 50% po hnusné okresce, kde nejdelší úsek bez zpomalení je tak 5 km, ale jinak to auto permanentně jezdí brzda plyn klikatýma silnicema s předností v jízdě nebo ostrou zatáčkou co každý dva kilometry. Moje cesta do práce není klidné nasednutí do auta, najetí na krásnou silnici a klidné vystoupení u práce. Sednu a je to šup sem šup tam za zatáčkou se rozjet a za chvilku brzdit a tak stokrát, než dojedu do práce.
Z toho důvodu bych byl schopný akceptovat, že ten interval zkrátím na polovinu. Tedy že řemen po 50 tis. km, nebo třech letech vyměním. Pro jistotu.... jenže tu nevydržel ani to.
No a co mě na tom tedy seje nejvíc je právě to, že nevím, jestli to bylo stářím řemene, nebo setrvačníkem a způsobem jízdy. Nicméně to, že když jsem to auto koupil a kladka byla už tehdy napnutá na max. a i tak řemen nebyl nějak přepnutý, to přeci asi jen značí tu první variantu.
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Hlavu jeste dole nemas? To az o vikendu?
Sem zvedavej jak to vypada.
Pro mne je treba porad strasna haluz to co se stalo (touhle dobou mimochodem, pred 2ma lety) me. ze to tak moc skocilo pri startu a jeste ze se to tak !&@#! (prdla vlozka, asi ohnuta ojnicka trochu, vylamany talirky na vetsine vyfukovych ventilu, oznackovana hlava i pist)... to taky nemohlo byt jen tak samo sebou a absolutne doted nevim proc a ani jak je mozny ze to byly takovy jatka. Treba na nco prijdu az budu kuchat spodek toho motoru (porad jeste lezi u nasich).
Chci tim rict, ze tech promenych je tam tolik, ze stejne asi nebudes mit jistotu proc to prdlo. A muze to byt souhra vic faktoru (jak rikas, stary remen, mozna byl prepnuty kdyz ho tam nekdo daval, a tim padem se trochu natahl a byla kladka na max, k tomu lehkej setrvak...)
Sem zvedavej jak to vypada.
Pro mne je treba porad strasna haluz to co se stalo (touhle dobou mimochodem, pred 2ma lety) me. ze to tak moc skocilo pri startu a jeste ze se to tak !&@#! (prdla vlozka, asi ohnuta ojnicka trochu, vylamany talirky na vetsine vyfukovych ventilu, oznackovana hlava i pist)... to taky nemohlo byt jen tak samo sebou a absolutne doted nevim proc a ani jak je mozny ze to byly takovy jatka. Treba na nco prijdu az budu kuchat spodek toho motoru (porad jeste lezi u nasich).
Chci tim rict, ze tech promenych je tam tolik, ze stejne asi nebudes mit jistotu proc to prdlo. A muze to byt souhra vic faktoru (jak rikas, stary remen, mozna byl prepnuty kdyz ho tam nekdo daval, a tim padem se trochu natahl a byla kladka na max, k tomu lehkej setrvak...)
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6958
- Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Jestli dělal těsnění pod hlavou, tak musel řemen dolů ... takže ho sice nevyměnil, ale řemen "dělal" Aneb důvěřuj, ale prověřuj. Tím nekritizuju, nikoho neshazuju, samozřejmě po bitvě každý generál. Jsem rád, že motor vypadá opravitelně po této příhodě.
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Zřejmě se do toho pustím ještě dnes večer. Taky jsem zvědav.... podařilo se mi tu sehnat torxový ořech, který mi chyběl ve sbírce, tak tomu nic nebrání.
No ono asi záleží na tom přesném okamžiku, kdy se zastaví vačky. Ale tu to fakt vyšlo na obou dvojicích válců tak, že ventily zůstaly pootevřené, ale ne úplně vysunuté. A přitom teď tím jde stále točit startérem, aniž by to kladlo nějaký odpor, nebo tam štěrchaly talířky. Endoskopem jsem koukal jen do dvou válců, ale do každého z jiné dvojice a v obou případech byly ventily na svém místě.
Ale nepopírám, že troška štěstí v tom neštěstí byla....
No ono asi záleží na tom přesném okamžiku, kdy se zastaví vačky. Ale tu to fakt vyšlo na obou dvojicích válců tak, že ventily zůstaly pootevřené, ale ne úplně vysunuté. A přitom teď tím jde stále točit startérem, aniž by to kladlo nějaký odpor, nebo tam štěrchaly talířky. Endoskopem jsem koukal jen do dvou válců, ale do každého z jiné dvojice a v obou případech byly ventily na svém místě.
Ale nepopírám, že troška štěstí v tom neštěstí byla....
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Makám na tom ....
MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Řekl bych, že to dopadlo fakt neuvěřitelně dobře...
Sací ventil není ťuknutý ani jeden. Na jednom válci výfukový ventily nemají vůbec obtisk. Na dalším válci mají obtisk, ale možná že i sedí. A na zbylých dvou jsou tedy ohnuté. Na pístech není nic znát.
Akorát tedy ta hlava už nesmí na broušení, protože ta už je rohozdně za limitem...
Sací ventil není ťuknutý ani jeden. Na jednom válci výfukový ventily nemají vůbec obtisk. Na dalším válci mají obtisk, ale možná že i sedí. A na zbylých dvou jsou tedy ohnuté. Na pístech není nic znát.
Akorát tedy ta hlava už nesmí na broušení, protože ta už je rohozdně za limitem...
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Tak to je fakt docela klika rekl bych.
-
- Příspěvky: 2113
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Beroun u Práglu
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Tobě se to potkalo jooooo
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Jojooooo.... pešek, no.... tak fajn, že se to nestalo na MiniRaceDay
-
- Příspěvky: 2113
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Beroun u Práglu
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
To rozhodně, táhnout to zpátky bys nechtěl
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Tam, kdyby se to stalo, by byl motor na kaši, takže už bych to asi dom ani táhnout nemusel
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Jak to vypada? potvrdili se ty minimalni skody?
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
cca 187.500 km
Tak potvora už zase vrčí....
Udělali jsme si dnes s Lenhamem krásný den, přijel za mnou na návštěvu a tak sebou vzal opravenou hlavu (přebroušená, vyměněny myslím 4 výfukové ventily, zabroušená sedla).
Nejprve jsme ven vymordovali klima-kopresor. A ejhle.... on to byl jenom fejk .... když jsem ho chytl do ruky, tak byl lehučkej, protože mu někdo vyraboval pajšl včetně spojky. Tak tím se moc kilo neušetřilo. Ale když sel ven i držák, tak ten už nějakou váhu měl. Místo něho šel obyčejný držák, který váží nula prd. Před operací se ozýval kolem motoru takový ložiskový bzučivý zvuk. Ložisko na kompresoru bylo celkem vychrmlané, ale na altíku ložisko taky není hitparáda. No škoda... co auto stálo, tak jsem to mohl zrepasovat. Tak uvidím co za zvuky teď bude.
Ale tedy hned je kolem motoru veselejší pohled. Více místa, méně blbin.... jen budu muset trošku poupravit nerezový štít na svody, který se tam zarazil o držák klimy.
No a jinak hlava šla na elastomerní těsnění, šrouby původní. Victorovo těsnění pod výfuk a pod sání. Myslel jsem si, že když je to Viktor, tak že to bude hezky pasovat. Leda prd. Musel jsem to těsnění lehce silikonem nalepit na parohy a pak skalpelem správně proříznout otvory. Sací kanály byly celkem ok, ale naprosto vůbec to nepasovalo na šrouby. Namordovat to tam tak, tak se to hnusně zdeformuje a udělá to přepážky v sacích kanálech. Cca tak, jako to udělalo těsnění, které tam bylo před tím, které navíc asi bylo na 145 koňovou verzi, která má kanály menší.
Oba nové řemeny Contitech, kladka INA.... Naskočilo to na drc a paráda Jarku děkuji
Jinak chtěl jsem zkusit pokusně hodit na ZRo přední tlumiče s pružinami z VIčka... ale pružiny na ZRu byly o cca 1mm silnější a když jsem dal jednotky vedle sebe, tak z VI byla výrazně delší. Tak jsem to vrátil zpět a vykašlal se na to. Sice by mi to měkčí asi nevadilo, ale vadilo by mi to, že by se to zvedlo. Bych zas musel přehazovat i zadní... jako nevím.... třeba by si to sedlo do stejné výšky. Jenže ten jeden tlumič z VI byl dost potečený a představa, že to zas budu muset vrátit zpět, mě odradila. To mě spíš láká tam dát jednotky z Kupéčka. Letos na to už asi peču.... je ten podvozek příšernej, ale asi až na jaře. Třeba konečně našetřím na ty GAZy....
Tak potvora už zase vrčí....
Udělali jsme si dnes s Lenhamem krásný den, přijel za mnou na návštěvu a tak sebou vzal opravenou hlavu (přebroušená, vyměněny myslím 4 výfukové ventily, zabroušená sedla).
Nejprve jsme ven vymordovali klima-kopresor. A ejhle.... on to byl jenom fejk .... když jsem ho chytl do ruky, tak byl lehučkej, protože mu někdo vyraboval pajšl včetně spojky. Tak tím se moc kilo neušetřilo. Ale když sel ven i držák, tak ten už nějakou váhu měl. Místo něho šel obyčejný držák, který váží nula prd. Před operací se ozýval kolem motoru takový ložiskový bzučivý zvuk. Ložisko na kompresoru bylo celkem vychrmlané, ale na altíku ložisko taky není hitparáda. No škoda... co auto stálo, tak jsem to mohl zrepasovat. Tak uvidím co za zvuky teď bude.
Ale tedy hned je kolem motoru veselejší pohled. Více místa, méně blbin.... jen budu muset trošku poupravit nerezový štít na svody, který se tam zarazil o držák klimy.
No a jinak hlava šla na elastomerní těsnění, šrouby původní. Victorovo těsnění pod výfuk a pod sání. Myslel jsem si, že když je to Viktor, tak že to bude hezky pasovat. Leda prd. Musel jsem to těsnění lehce silikonem nalepit na parohy a pak skalpelem správně proříznout otvory. Sací kanály byly celkem ok, ale naprosto vůbec to nepasovalo na šrouby. Namordovat to tam tak, tak se to hnusně zdeformuje a udělá to přepážky v sacích kanálech. Cca tak, jako to udělalo těsnění, které tam bylo před tím, které navíc asi bylo na 145 koňovou verzi, která má kanály menší.
Oba nové řemeny Contitech, kladka INA.... Naskočilo to na drc a paráda Jarku děkuji
Jinak chtěl jsem zkusit pokusně hodit na ZRo přední tlumiče s pružinami z VIčka... ale pružiny na ZRu byly o cca 1mm silnější a když jsem dal jednotky vedle sebe, tak z VI byla výrazně delší. Tak jsem to vrátil zpět a vykašlal se na to. Sice by mi to měkčí asi nevadilo, ale vadilo by mi to, že by se to zvedlo. Bych zas musel přehazovat i zadní... jako nevím.... třeba by si to sedlo do stejné výšky. Jenže ten jeden tlumič z VI byl dost potečený a představa, že to zas budu muset vrátit zpět, mě odradila. To mě spíš láká tam dát jednotky z Kupéčka. Letos na to už asi peču.... je ten podvozek příšernej, ale asi až na jaře. Třeba konečně našetřím na ty GAZy....