Sykyho "přiostřené" ZR 160 mk2

Odpovědět
syky93
Příspěvky: 29
Registrován: pon lis 19, 2018 15:42
Bydliště: ČB

Sykyho "přiostřené" ZR 160 mk2

Příspěvek od syky93 » stř led 04, 2023 15:19

Zdravím všechny,

po e-mailovém ping pongu s Trundou ohledně užitečných rad a informací k úpravám mého ZR jsem se rozhodl, že založím samostatné vlákno, abych se ze všeho "vypsal" met:

Takže jak to všechno začlo. Loni jsem po prvním Track Dayi s mým TF 135 přemýšlel, že bych pořídil něco na blbnutí po okruzích, aby to mělo střechu a pevnější kastli než roadster s plátěnou střechou. A taky, aby mi toho nebylo úplně tolik líto. Věděl jsem, že chci malý hot hatch trochu staršího data výroby, aby to mělo co nejmíň asistentů a ideálně benzinovou atmosféru. Volbou číslo jedna bylo zpočátku Clio RS (MY 2006-09, verze před FL). Poté mě ale napadlo právě ZR ve verzi 160, které výkonově není zásadně horší a je za podstatně menší peníze. Ještě byla ve hře Fiesta ST, ale k tomu autu bych měl absolutně nulový vztah. Takže vyhrálo ZR 160 weed:
IMG_20220423_181449.gif
Měl jsem vyhlídlý jeden konkrétní kousek (verze mk2 z roku 2005 po FL) v Drážďanech u chlápka, co je fanda Rover/MG. Ještě než jsem se s autem projel, tak jsem věděl/tušil, že ho vezmu. Díky jeho 6leté péči jsem auto kupoval v neskutečně zachovalém stavu, s měněným těsněním hlavy 20 tisíc km zpátky a rok starými rozvody. Ke všemu faktury od doby, co auto našlo prvního majitele. Bylo to jednoduchý rozhodování, kéž by každý prodávající měl auto v takovým stavu i s dokumentací :-)

A v průběhu minulýho roku jsem se postupně pustil do úprav. Začal jsem semi-slicky Nankang NS2-R v rozměru 205/40/R17. Dále jsem zainvestoval do závodní sedačky a 4-bodových pásů. Tím pádem došlo na vykuchání zadní části auta, aby šly upevnit pásy a zároveň jsem i auto odlehčil. Neskutečně se zlepšilo vnímání auta a nevěřil jsem, že hlavně sedačka udělá takovej rozdíl. Vzhledem k celkem jalovým brzdám a nečitelnému projevu jsem dopředu pořídil žluté EBC desky, které se zakusují podstatně lépe. Do motoru jsem kromě sportovní vložky filtru nesahal a asi to ani nemám v plánu, výkonu má auto tak akorát a na okruhu je to hlavně o ovladatelnosti a co nejlepším gripu + čistý stopě, čemuž koně nepomůžou. Možná, že bych třeba nechal přemapovat ECU, ale zatím v tom nevidím úplně smysl. Není problém s tím stíhat podstatně silnější auta, pokud člověk jede správně (čistě), což mě samozřejmě náramně baví. Třeba Clio RS nebo Subaru BRZ/Toyota GT86 mi na rovince nijak dramaticky neujíždějí (obojí 2.0 atmosféry s cca 200 koňmi).
IMG_20220909_104026.jpg
IMG_20220928_165615.jpg
IMG_20220928_165644.jpg
A co plánuji dál? Pořídil jsem 15" origo kola z Rovera 25, na které v budoucnu obuji ještě lepivější semi-slicky. Originální 17" Straights jsou krásné, ale na sportovní jízdu na okruhu zbytečně velké a těžké. Rád bych ještě poladil podvozek a pořešil odklony, ale je to celkem "prcanice", co jsem tak zjistil :-D Každopádně chci dát delší štefty a na obou nápravách zvětšit rozchod kol, aby se auto více rozkročilo do strany. Největším limitem na okruhu je (celkem logicky) nedotáčivost předku, s čímž nejde nic zásadního udělat. Vepředu je váhy hodně, vzadu po odlehčení skoro žádná.

Shrnul bych to tak, že auto je úžasný v poměru cena/výkon/zábava. Ideální auto na vyblbnutí po práci, které je radost řídit. Sehnat zábavný auto do 100 tisíc je aktuálně fakt problém. Já měl akorát celkem problém s ergonomií posedu, jelikož měřím 190 cm a v sériové sedačce se mi od začátku nesedělo dobře. Skořepina to vyřešila :-) Zrovna ideální není ani volant, na mě je to zbytečně velký "kolo" s tenkým věncem. Ten v F/TF je rozhodně lepší. Je to zároveň moje první zkušenost s VVC motorem, který má krásně čitelný průběh výkonu i krouťáku a v tomhle ohledu nedám na atmosféru dopustit. Reakce na plyn je okamžitá, auto neodpojuje plyn při brzdění levačkou, dá se s tím krásně blbnout a zlepšovat se v řízení na hraně drive: car:: Objel jsem loni Písek, Mýto a Most, letos to vidím podobně. Zatím jsem jel jen volné jízdy, letos bych si asi chtěl zajet i něco na čas. Takže když někde zahlédnete stříbrný ZR s Céčkovou značkou, jsem to téměř určitě já 8)

Hezkej novej rok všem a ať vám technika na 4 kolech slouží!

Syky
MG TF 135 BRG, MG ZR 160 mk2 silver

syky93
Příspěvky: 29
Registrován: pon lis 19, 2018 15:42
Bydliště: ČB

Re: Sykyho "přiostřené" ZR 160 mk2

Příspěvek od syky93 » stř led 04, 2023 15:29

a zde ještě foto "v akci" na okruhu drive: car::
DSC04935.jpg
P7Rr4vrg.jpg
UXVTQ7Cw.jpg
MG TF 135 BRG, MG ZR 160 mk2 silver

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Sykyho "přiostřené" ZR 160 mk2

Příspěvek od Trunda » stř led 04, 2023 17:08

Paráda ;-) mir: ..... bylo by suproška se potkat v Mejtě a konečně bych si měl s kým porovnat..... časy ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět