...míněna PG1
Před 14 dny začala hlasitěji šramotit/šramtat skříň v mé Maggie. Celkový nájezd byl kolem 250tkm (100t. je mých), olej MTF94 měněn po 10-20 tkm, obsahuje Torsen B.
Zatížení bylo, ale choval jsem se k ní uctivěji, než k ostatním. U ostatních PG1 se dokonce prohřešuji v olejové kázni ( používám Multigear RN )...
Přesto mě opustila právě ona.....byla to přílišná péče, nebo jen slabý kus a shoda náhod ??
Nic tomu nenapovídalo, olej stále čistý, řadila krásně.
Podle šeptandy PG1 moc neodcházejí....nebo mi něco uniklo ?
Úvaha nad almarou...
Úvaha nad almarou...
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Úvaha nad almarou...
A to ti našeptal kdo?
PG1 na R620Ti bylo skoro spotřební zboží ..... ale zcela zbytečně, protože ložiska se dala koupit na PG1 celkem snadno, navíc diferáková ložiska, která odcházela nejčastěji, jsou zcela běžná ložiska 6208.
Ale je pravda, že s méně kroutícími se motory se ložiska rozpadala méně často.
Každopádně, když tam dáš samosvor, tak diferáková ložiska dostávají větší záhul a klec se rozpadnout může. Navíc, když jsi tam dával ten samosvor, vymezoval jsi axiální vůli? Oficiálně se to dělá pomocí segerovek s různou tloušťkou, která je na jedné straně výstupu diferáku. Ale já to vymezil pomocí nerezových vymezovacích podložek, které jsem si nakoupil za pár kaček v různých tloušťkách zde https://www.mateza.cz/e-shop/ostatni-pr ... vymezovaci v průměru ložiska. Sedlo to tam luxusně a myslím si, že to nebude mít vadu
Jinak v ložiskárně jsem rozvedl s chlapíkem konverzaci na to téma, proč se v převodovce mění ložiska s plastovou klecí za ložiska s klecí plechovou. Všude se roky diskutuje jen o tom, že super, víc to vydrží, může být mírně vyšší hlučnost a jinak nic. Jenže chlapík mě upozornil na dost zásadní věc, proč se do převodovek dávají ložiska s plastovou klecí. Je to prosté - proto, že když se ložisko rozmyslí umřít, tak plastová klec se v převodovce rozemele a nic se ústrojí nestane. Kdežto kdyby se rozpadla ta plechová, tak je po převodovce.
Takže navrhuji převodovku rozebrat, vyndat oba stromečky, zpátečku a kouknout na stav ložisek. Nejčastěji se rozpadají diferáková ložiska a vstupní.
PG1 na R620Ti bylo skoro spotřební zboží ..... ale zcela zbytečně, protože ložiska se dala koupit na PG1 celkem snadno, navíc diferáková ložiska, která odcházela nejčastěji, jsou zcela běžná ložiska 6208.
Ale je pravda, že s méně kroutícími se motory se ložiska rozpadala méně často.
Každopádně, když tam dáš samosvor, tak diferáková ložiska dostávají větší záhul a klec se rozpadnout může. Navíc, když jsi tam dával ten samosvor, vymezoval jsi axiální vůli? Oficiálně se to dělá pomocí segerovek s různou tloušťkou, která je na jedné straně výstupu diferáku. Ale já to vymezil pomocí nerezových vymezovacích podložek, které jsem si nakoupil za pár kaček v různých tloušťkách zde https://www.mateza.cz/e-shop/ostatni-pr ... vymezovaci v průměru ložiska. Sedlo to tam luxusně a myslím si, že to nebude mít vadu
Jinak v ložiskárně jsem rozvedl s chlapíkem konverzaci na to téma, proč se v převodovce mění ložiska s plastovou klecí za ložiska s klecí plechovou. Všude se roky diskutuje jen o tom, že super, víc to vydrží, může být mírně vyšší hlučnost a jinak nic. Jenže chlapík mě upozornil na dost zásadní věc, proč se do převodovek dávají ložiska s plastovou klecí. Je to prosté - proto, že když se ložisko rozmyslí umřít, tak plastová klec se v převodovce rozemele a nic se ústrojí nestane. Kdežto kdyby se rozpadla ta plechová, tak je po převodovce.
Takže navrhuji převodovku rozebrat, vyndat oba stromečky, zpátečku a kouknout na stav ložisek. Nejčastěji se rozpadají diferáková ložiska a vstupní.
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2265
- Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úvaha nad almarou...
A kdybys nevěděl, kdo Ti to opraví tak Ti to povím.
http://www.gearauto.cz/opravy-prevodovek-olomouc
Dobře opraví.
http://www.gearauto.cz/opravy-prevodovek-olomouc
Dobře opraví.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
Re: Úvaha nad almarou...
Ta skříň byla originál s Torsenem, takže jsem do ní nesahal.
Vím, že na Ti ložiska víc odcházela, ale na rozdíl např. od R65 jí pokládám za robustní.
Zatím se do ní dívat nebudu (radši ), dal jsem jinou a mám hromady jiné práce.
Do budoucna zvažuju seskládání převodů podle mých potřeb....to se ještě krystalizuje.
Původně jsem tu novou chtěl osadit Qaife, ale po změně na podvozku se potřeba samosvoru o 95% zmenšila......takže možná ušetřím
Díky za rady a zkušenosti
Vím, že na Ti ložiska víc odcházela, ale na rozdíl např. od R65 jí pokládám za robustní.
Zatím se do ní dívat nebudu (radši ), dal jsem jinou a mám hromady jiné práce.
Do budoucna zvažuju seskládání převodů podle mých potřeb....to se ještě krystalizuje.
Původně jsem tu novou chtěl osadit Qaife, ale po změně na podvozku se potřeba samosvoru o 95% zmenšila......takže možná ušetřím
Díky za rady a zkušenosti
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Úvaha nad almarou...
No jo.... to byla vlastně ta dlouhá z BRM .... proto jsi mě v Mejtě nedával
Hele.... PG1 je na rozebrání úplná pohoda. To R65 je prý větší vopruz. Musím říct, že na celém autě mě asi nejvíc baví právě tahle převodovka Ale když už bys ji otevíral, tak je fajn mít druhou rozebranou a z té vybrat méně opotřebované části. Vidličky ze vstupního mechanismu řazení bývají celkem ohoblované a způsobuje to pak typickou vůli v řazení.
No, kdyby ses k tomu dostal, tak dej vědět.... už s touhle převodovkou mám slušnou zkušenost
Hele.... PG1 je na rozebrání úplná pohoda. To R65 je prý větší vopruz. Musím říct, že na celém autě mě asi nejvíc baví právě tahle převodovka Ale když už bys ji otevíral, tak je fajn mít druhou rozebranou a z té vybrat méně opotřebované části. Vidličky ze vstupního mechanismu řazení bývají celkem ohoblované a způsobuje to pak typickou vůli v řazení.
No, kdyby ses k tomu dostal, tak dej vědět.... už s touhle převodovkou mám slušnou zkušenost