Můj ROVER 2: Rover SD1 Vitesse "Spitfire"

SD1 atd...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3030
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Můj ROVER 2: Rover SD1 Vitesse "Spitfire"

Příspěvek od Keksin » úte čer 18, 2013 18:43

Zdravím Vás, přátelé,

po dlouhém mozkovém hloubání a dloubání jsem dospěl k názoru, že je třeba si udělat radost. A to zakoupením nějakého staršího automobilu zn. ROVER nebo MG.
Poté nastalo pátrání na netu po vhodném kandidátovi. Celou věc jsem viděl v růžových barvách. Ale skutečnost byla jiná.

V prvním případě (Rover SD1) bylo vozidlo „ostařeno“, jinej motor, než byl v TP, nalezeny 3 barvy laku.

V druhém případě Rover P6 neměl vůbec doklady. Škoda. Měl novej lak, nově potažené sedačky, zbývalo ho jen smontovat dohromady.

Třetí Rover (P6) měl doklady v pořádku. Vozidlo je v ČR od začátku sedmdesátých let, byla na něm před léty provedena renovace laku a interiéru. Přesto zub času se na něm podepsal. A vzhledem k objemu motoru se mně cena zdála vysoká.

Čtvrtý Rover P5B byl prodán dřív, než jsem stačil zareagovat.

Pátý Rover SD1 měl interiér „vybydlenej“ a prodejce mi nechtěl poslat víc fotek.

Šestá kapitola Rover story vypadala slibně. To se už jelo do Německa pro Rover P5B. Jakej ale byl ŠOK, když mně kolega z Rover clubu (ZAKAR byl mnou vyslán jako motospojka nákupu) volal, že Rover je sice před barákem, ale ten německej nacista to auto prodal vyšší nabídce. Tak se jelo s prázdnou domů.

V sedmém případě jsem do akce „Hledej Rovera“ zapojil dalšího kolegu z Rover clubu (LENHAM3), kterému sahají prsty až do Velké Británie. Tam se sháněl Rover P5B. Akce skončila neúspěchem. Rover byl nejspíš po havárii.

Akci č.8 jsem chtěl odvolat, ale narazil jsem na Rover SD1 v Holandsku. Po čtrnáctidenním dopisování s prodejcem jsem 7.6.2013 zahájil s dalším kolgou z Rover clubu(MIRDA) frontální útok na Holandsko. Po příjezdu na místo jsme uviděli Rover SD1, ale majitel nebyl doma. Už jsem to viděl jako případ č. 6.
Majitel se nakonec později dostavil, ale Rover nebyl odhlášen a k pokročilé hodině už nebylo možno vyřídit převozní SPZ. Po domluvě s majitelem jsem odjej na jeho SPZkách a dokladech na jeho jméno.
Prodejce nám ukázal další dva Rovery SD1 na prodej. Celkem nám byly nabídnuty tři Rovery SD1.

Já se po konzultaci s Mirdou rozhodl zakoupit:
ROVER SD1 Vitesse (Spitfire)
r.v. 1984
motor: V8, 3528cm
výkon: 141kw
převodovka: 5st. manual
barva: červená
současný stav km: 160 000
výbava: střešní okno, palubní počítač, všechna okna v elektrice, el. stavitelná vnější zrcátka, měnič na CD, stavitelný volant, el. anténa, mlhovky.
V současnosti se vyřizují CZ doklady. Časem proběhne renovace, aby opět byl krasavec. Vyskytuje se rez a interiér chce pořádně vyčistit.
Pár fotek z cesty.https://picasaweb.google.com/Keksin75/R ... 1353559682
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 16097
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Můj ROVER 2 Spitfire

Příspěvek od Trunda » úte čer 18, 2013 19:36

Keksine, bravo ;-) ..... stejně jako Jenda, nechť jste pro ostatní příkladem, kam má láska k Roverkům vést ;-)
... když už jste tak s Mirdou závodili, jak na tom SDéčko bylo? :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3030
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Můj ROVER 2 Spitfire

Příspěvek od Keksin » úte čer 18, 2013 19:55

No, v R75 je pocit většího bezpečí. V SD1 jsem jel 110km/hod a měl jsem pocit, že jedu aspoň 160km/hod. Jinak rozjezd s pedálem u podlahy je famózní a zvukovej doprovod je brutální. msm:

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 16097
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Můj ROVER 2 Spitfire

Příspěvek od Trunda » úte čer 18, 2013 19:58

... a vo tom to je ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Jenda
Příspěvky: 1252
Registrován: úte čer 28, 2011 23:09
Bydliště: Pozořice u Brna(občas Boršov)

Re: Můj ROVER 2 Spitfire

Příspěvek od Jenda » úte čer 18, 2013 20:21

krásně načasovaný kup :) ať slouží,
ta síla motoru je famózní oproti tomu mému :)

poznámka, u té P6. Jen se ujistím - na veteránské značky ale nepotřebuješ žádné doklady, stačí jen kupní smlouva.
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-...

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3030
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Můj ROVER 2 Spitfire

Příspěvek od Keksin » úte čer 18, 2013 21:11

Na jednom webu psali, že jsou třeba a na dalším, že zas ne. Tak nevím.

dědula
Příspěvky: 385
Registrován: sob srp 15, 2009 19:12
Bydliště: Brno

Re: Můj ROVER 2 Spitfire

Příspěvek od dědula » stř čer 19, 2013 11:43

Napiš Zahradníčkovi,ten Ti dá všechny informace. car::
R75 1.8T,MG ZR 160
R200 1.4i/prodáno/

Uživatelský avatar
Elvis
Příspěvky: 205
Registrován: pon bře 10, 2008 21:32
Bydliště: Petrovice (okr. Příbram)

Re: Můj ROVER 2 Spitfire

Příspěvek od Elvis » stř čer 19, 2013 14:01

Já žasnu, úžasný kousek Keksine :)
Vypadá to, že se roversrazy začnou hemžit SDčkama :-)
To abych pohnul s renovací mého osmiválce, abyste se mi nesmáli, že mam jen utrápeného diesela hi:

K těm veteránským dokladům, stačí smlouva o nabytí, protože někdy ty papíry auto už prostě nemá a pak by to bylo neřešitelný.
Mam to přímo od zdroje. Pánove z http://www.khvk.cz/testace.html testovali už dvě SDčka.

Těším se na viděnou, snad mi tam k vám na Moravu taky někdy vyjde cesta :-)

Jenda
Příspěvky: 1252
Registrován: úte čer 28, 2011 23:09
Bydliště: Pozořice u Brna(občas Boršov)

Re: Můj ROVER 2 Spitfire

Příspěvek od Jenda » stř čer 19, 2013 14:14

taky si říkám. Tihle testovali teho černého- ten co byl (možná ještě je) na prodej za 65tisic
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-...

Uživatelský avatar
Elvis
Příspěvky: 205
Registrován: pon bře 10, 2008 21:32
Bydliště: Petrovice (okr. Příbram)

Re: Můj ROVER 2 Spitfire

Příspěvek od Elvis » stř čer 19, 2013 14:50

jj, to je on. už je prodaný prý někam k Mladé Boleslavy. A mohli jsme se s ním vidět na několika srazech. (Jičín, Most a Trosky)

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3030
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Můj ROVER 2 Spitfire

Příspěvek od Keksin » stř čer 19, 2013 16:56

Tak na toho jsem se jel s Mirdem podívat. Mirda na něj mrkl a hned našel vážné nedostatky. V autě motor V8 a v TP 2600 + další věci. Proto se prodával tak dlouho. Kdyby byly papíry v pořádku, tak už tam dáááááááááááááávno není.

Uživatelský avatar
Elvis
Příspěvky: 205
Registrován: pon bře 10, 2008 21:32
Bydliště: Petrovice (okr. Příbram)

Re: Můj ROVER 2 Spitfire

Příspěvek od Elvis » stř čer 19, 2013 18:34

na papíry to nejezdí, ale proti gustu žádný dyšputát :-)
to auto i s původním majitelem dobře znám a to auto je v perfektní kondici a bylo renovovaný s láskou.
Faktem zůstává, že je naprosto neoriginální, poskládaný z různých typů ale neříkal bych tomu nedostatky.

Jsem ale rád, že jsi posílil řadu SDček krasavcem z Holandska mir:

Uživatelský avatar
sajfi
Příspěvky: 404
Registrován: stř lis 03, 2010 12:23
Bydliště: Krupá

Re: Můj ROVER 2 Spitfire

Příspěvek od sajfi » stř čer 19, 2013 20:32

gratuluji ke koupi. Budu si muset někdy naplánovat volno,až bude nějaký sraz,teda jestli se tam ty nebo Jenda ukážete s SD1 :)
No začíná to tady konečně ožívat :-D

Držím tobě i Jendovy palce s renovací

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3030
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Můj ROVER 2 Spitfire

Příspěvek od Keksin » stř čer 19, 2013 21:26

Co nevidět by měl dojít Haynesův manuál, tak budu študovat co a jak. Ale většinu práce budou dělat odborníci.
Hlavně abych měl už papíry a mohl se vozit.

Pítrs
Příspěvky: 1984
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Můj ROVER 2 Spitfire

Příspěvek od Pítrs » stř čer 19, 2013 22:01

To je hezké mir:
Jaké jsou technické plány s tímto vozidlem, totální renovace nebo poléčení do provozuschopného stavu?
Zanechání původních částí se poměrně hodně cení, takže je někdy škoda to dát úplně od základu nové.
Někdy je vhodné udělat poctivou generálku mechanických částí a kastli nechat tak, jak je, max. vyspravit zkorodované části, než to udělat komplet nové a udělat z toho leštěnku.
Názorů na tuto věc je mnoho.

K veteránským papírům: existuje obecný postup, kdy se nevyžaduje TP (protože prostě neexistuje, vozidlo je skutečně historické a bylo odebráno hrobníkovi z lopaty), jen doklad o nabytí, povinné ručení je mnohonásobně menší, zato však se klade velký důraz na původnost, dále pak se musí každoročně chodit na technickou prohlídku+ na opětovnou testaci, resp. prodloužení, ale mám dojem, že je v tom teď trochu hokej, protože někdo požaduje to, někdo ono....takže ve výsledku jsou mnohdy testovány a schváleny vozidla, která spíš patří tak někomu do cirkusové výlohy, než do provozu jako autentický svědek minulosti :(

Odkaz na jisté právní normy:
http://www.eurooldtimers.com/cze/testac ... zidel.html

No a jinak jsem obdobné informace zaznamenal z více zdrojů:
Pro testaci je nutno předložit:
Základní informace o odpovídajícím stavu vozidla:
1/ v každém případě původní typ motoru a převodovky, dodávaný v tomtéž období
výrobcem
2/ původní typ a rozměr ráfků dodávaných výrobcem, popřípadě typ ráfků z
volitelného vybavení, které bylo výrobcem nabízeno nebo prodáváno v období
normální životnosti vozidla (viz. kodex FIVA), původní nebo dobové poklice. Použití
jiných kol je třeba doložit dobovým materiálem (prospekt, časopis, katalog
doplňků apod.)
3/ velmi dobrý technický stav a celkovou bezchybnou funkčnost
4/ karoserii bez koroze
5/ jednotný celistvý lak (bez neodborně zastříkávaných míst, většího počtu oděrek a
jiného poškození; trochu jiná situace je u původního laku, který ještě nebyl nikdy
přestříkáván – v zájmu zachování originality je možná větší benevolence v
posuzování oprav). V tomto případě je však nutné individuální posouzení TK.
Poznámka: černý matný lak, byť celistvý, nebude posuzován jako lak vhodný na
veterána.
6/ slušné povrchy chromovaných a hliníkových součástí
7/ všechny znaky a emblémy odpovídající danému modelu a roku
8/ absenci jakýchkoliv nedobových doplňků (plastové nebo gumové ochranné lišty,
různé nápisy či „vylepšení“, nedobová audio/video technik aj.).
9/ celkovou čistotu karoserie, podvozku a motoru (letité nánosy mastnot ani čerstvé
úniky olejů nebudou akceptovány)
10/ interiér bez výrazného poškození (není přípustné roztržené či neodborně spravené
čalounění, nekompletnost interiéru nebo náhrada jeho součástí moderními prvky)
11/ jednoduše shrnuto, co nejbližší podobu s originálem vyrobeným v továrně

Argument typu: „Já si teď jen dva měsíce pojezdím a auto hned půjde na kompletní repasi“ nebo "já si ty kola, nárazníky a zrcadka do týdne vyměním" jsou nepřípustné. S testováním nepospíchejte a nechte jej až na chvíli, kdy bude vůz zcela hotov! Testační komise odmítne majitele vozů, které nesplňují dané požadavky. Stejná kriteria platí i pro retestace již testovaných vozidel, které se provádí každý rok. Stroje postupem času stárnou a loňská úspěšnost při testaci nemusí být automaticky zárukou té letošní. Z toho důvodu je nezbytné odstranit všechny již dříve avizované závady. Bez doložení protokolu o tech. kontrole HV, z STK nebo z odborného servisu nebude vůz testován resp. retestován. Je třeba si uvědomit, co vlastně pojem veterán znamená a k čemu je takový vůz určený. Pro dokonalejší představu je vhodné si přečíst Technický kodex FIVA (Federation Internationale Vehicules Anciens), který by každý veterán otestovaný v ČR, měl splňovat.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Odpovědět