Stránka 1 z 24

Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Napsal: úte čer 18, 2013 0:15
od Jenda
Vážení přátelé a kamarádi jezdící pod vlajkou anglickou.
Rád bych vám zde představil další přírůstek do naší rodiny roverů v našem rodinném klubu a tím i vytvořím prozatimní garáž:
Obrázek
jméno ještě nemá
  • Parametry vozu:
  • rok výroby: 1983 květen 2591. kus z 3881 tohoto měsíce
  • místo výroby: Cowley - UK
  • verze: MKII.
  • Motor: 2300, 88kW, six-cylinder engine - inline
  • převodovka: 5-ti stupňová
  • výbava: centrální zamykání, mlhovky přední i zadní, elektrické ovládání zrcátek, elektr. okénka, manuální šíbr, kontrolka zapnutí pásů, digitální hodiny se stopkama, stavitelný volant (nahoru/dolů, dopředu/dozadu - stejně se mi tam leze blbě), kontrolka opotřebení brzdových destiček

Historie vozu:
dovezeno z Rakouska (dle nálepek a štítku na kufru), mým prodejcem koupeno v Břeclavi asi začátkem roku 2000. Pán si chtěl z něho udělat sporťáka. Rok s ním jezdil a pak zjistil, že to hrozně žere. Mezitím dával novou cívku ve startéru, nové prasátka v brzdách, zadní dva díly výfuku nové (trubka - koncovka je pravděpodobně ohnutá od nějaké manipulace s vozem). Rover byl uskladněn asi na konci roku 2000, zároveň tento termín byl termín výměny oleje a olejového filtru. Dalším důvodem odstavení vozu byl konec technické a už se mu ji nechtělo dělat. Potom jej dal do garáže a tam stál až do začátku května 2013.

Stav:
přední spoiler prasklý, gril prasklý, lak víceméně celý špatný, motorový prostor v pohodě, motor ve spodní části špinavý, tlumiče a pera kompletní, kvalita nezjišťovaná, skla OK, interier používaný, bohužel kokpit natržený, sedačky vypadají krásně, ostatní tapece bohužel nejsou nasazené, posoudím později.

Elektroinstalace:
dráty ztvrdlé, vypínače dva špatné, jinak na omak OK, spínací skříňka rozebraná, ale schéma zapojení zachované - pán chtěl si udělat zapalování na tlačítko. Dráty k baterce jsou na baterku s obráceným pólováním. Světla snad ok, jen pření mlhovky jsou KO

Rez:
jak je všem jasné, není to jen tak. puchýřků je mnoho, dveře po odtržení lišt jsou rezavé, spoje plechů na dveřích rezavé - né tak moc, spodek vozu, mé oko posoudilo jako pěkný, prvky nápravy byly natřené nějakou barvou, ta se odlupuje a vše tak trochu rezne - není ale fatální podle mne stav těchto dílů. Fatální rez je tedy z kufru do podběhu, dá se tam prostrčit celá ruka, jinak místy je již vidět, že to někdo vyvařoval, ale to ještě v Rakousku.

Plány:
co nejdříve ustájit pod střechu (nějaká možnost se už naskytla, snad to dopadne)
rozhejbat elektriku
rozhejbat brzdy
rozhejbat motor
převodovku
náhon
poté se pro radost projet (za barákama)

pak již půjde o hlubší repas.
každopádně generálka motoru. Postupné odstrojování kastle spolu s opravama dílů. nakonec oprava plechařiny a celolak

Financování:
nemám peněz na rozdávání, takže tento projekt se potáhne hodně dlouho. Nemohu spěchat a ani nebudu. Prostě někdy v budoucnu ho snad uvidíte na srazu.

Cíl projektu:
dosáhnout kvalitou vozidla na veteránské značky. Už to je mez těžká, neboť auto musí být úplně v pořádku.


a teďka aby to nebylo krátké ještě napíši mé první setkání:

za vše může BCOM 2013 ve Frenštátě. Protože jsem po něm ještě chtěl jet k Trundovi dom na otočku, tak jsem si na GPSce nastavil jeho vesnici a neřešil kadyma mne vede. Ve chvíli kdy jsem míjel, pro mne známou, křižovatku směřující k Trundovi, jsem si říkal, jestli to neotočím. Neotočil jsem a jel jsem dál. A pak najednou tam stál. Uprostřed dlouhé ulice se na mne tak smutně díval, že jsem musel zastavit a udělat si pár fotek. Protože bylo už dost hodin, tak jsem nechtěl otravovat obyvatele domu, před kterým to stálo a jel jsem tedy dál. Poslední půl kilometr k Trundovi mi ukázala GPSka cestu přes pole... Takže za naše setkání může i hloupá GPSka.
Pak jsem si říkal, že by možná nebylo marné se optat co s tím má pan majitel za lubem. Než se mi tam Trunda stavil (právě překlápěl stránky klubu do lepší verze) tak utekl týden a až v nedělu si našel brácha s rodinou čas a zajeli do té vesnice. Pán u kterého to bylo postavené nebyl sice majitel, ale dal nám číslo na majitele. Bohužel naše váhání v kontaktu s majitelem a uplynulý týden se podepsal na vozu a již byla rozmontovaná zadní část interieru a stržená (roztržená) stropnice. V tomto stavu to tedy po následným telefonátu počkalo až na nás, kdy v pondělí 17.3.2013 jsem naše SDčko naložili na podval a odvezli ho dom.

Galerie:
part 01 - album s fotkama z prvního setkání, speciální kontrolní jízdy a z odvozu domů a prací až do stavu kdy je podvozek zrepasován, brzdy nenazinkované, interiér rozebrán.

[url=https://plus.google.com/photos/11207265 ... uiQq4qA9wE]part 02/url] - fotky počínaje vymontovaným motorem

další budu doplňovat časem

stránky ohledně českých SDček:
www.roversd1.cz

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Napsal: úte čer 18, 2013 10:25
od Keksin
Na jedné straně je dobře, že jsi ho zachránil od likvidace. Na druhé straně to bude podle popisu pěkná makačka dát to do kupy. Držím Ti palce. Jinak tato zelená RSD1 móóóóć sluší. A ta barva interiéu je super.

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Napsal: úte čer 18, 2013 17:36
od sajfi
Gratuluji ke koupi :wink:
Držim Ti palce,aby se výsledek povedl co nejlépe car:: drive:

Koukal jsem,jestli nám nezbyly nějaké díly a bohužel už nemáme nic :|

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Napsal: úte čer 18, 2013 19:42
od Trunda
... jó, práce je tam fakt hromada... není tam snad nic fatálního, ale karoserie se musí odstrojit a centimetr po centimetru projít a jakýkoli náznak puchýřku poléčit....
....... do háje, mám sto chutí si taky SDéčko pořídit :-D

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Napsal: úte čer 18, 2013 19:52
od KDB
To se nám to tu pěkně rozmáhá msm:

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Napsal: stř čer 19, 2013 22:43
od Keksin
Píšeš, ze máš natrženej kokpit. To myslíš palubku? Já mám před spolujezdcem prasklinu a nevím jestli to pujde nejak opravit. V Holandsku jsem to videl i u Vanden Plas prasklé. Že by nějaká slabina?

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Napsal: stř čer 19, 2013 23:45
od Austin
Ano bejvá to tak na mnohých.
Jinak akce hadice http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-RO1 ... ign=130618

Obrázek

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Napsal: čtv čer 20, 2013 4:52
od Jenda
ano, před spolujezdcem - na té svislé ploše co se stáčí směrem dozadu (hloupé definovat na tak složitém tvaru přesnější místo.
Za hadice díky.

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Napsal: čtv čer 20, 2013 5:48
od Trunda
Jj, na Rimmerech ted maji akci na SDcko temer na vse.... Vcetne klikovky na sestival za lidovou tisicovku :-) .... Jinak bracha, ty hadice bys mel vymenit, bo jsem koukal, ze uz maji sve za sebou... Hlavne ty male benzinove hadicky (sic ty nemusis kupovat origo, bo nejsou tvarovany) .... Ale ty z chladiho okruhu budou taky pred smrti, kor kdyz tam 13 let nebyla kapalina..... Z toho duvodu mam trosku obavu, jak budou vypadat kanalky v bloku.... I kdyz aspon ze auto bylo celou dobu v suche garazi....

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Napsal: čtv čer 20, 2013 21:44
od Jenda
Dnes konečně zaparkováno do stodoly, musí to tam ale všechno nějak ošéfovat, ale místo tam kolem něho tak nějak jako trochu je, i elektrika tam je.

než jsme to táhli do stodoly (cca 0,5km) tak jsem ještě shodil s tátou přední kolo... je docela vtipné tak tam chybí náhon :) přední třmeny jsou zatuhlé, tak jsme je museli trochu rozhejbat. No ale mohu říct, že jsem jel poprvé v SD1 ;) sice bez motoru a na laně, ale jel. :)

mimochodem, nový objev: kontrolka opotřebení brzdových destiček :)
dvě plechové poklice jsem sebral z SDčka a umyl, vystavím si je doma.
Dále jsem raději odvezl zadní sedák a opěrák. Bohužel sedák má jednu dírku z hora a jednu asi 10cm škubu zepředu... kurňajs, to asi jen tak někdo neopraví.

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Napsal: čtv čer 20, 2013 21:54
od Keksin
Sedák opravit půjde. Pro případ, že budu potřebovat neco přečalounit, jsem sehnal šikovnýho čalouníka. Jeho práci jsem viděl a je to kvalita. Jo a je od Uh.Brodu.

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Napsal: čtv čer 20, 2013 22:11
od Trunda
Sikovna zena dokaze skubanec v calouneni zasit tak, ze to nebude na prvni pohled patrne.... Verka mi tak zasila sedacku v Kupecku ;-) .... Ty trmeny, kdybys chtel, muzu si je vzit do parady....

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Napsal: pát čer 21, 2013 21:31
od Trunda
Mimochodem to víte, že Rover SD1 má vzadu stejná světla, jako první tři generace Lotusu Esprit? ;-) .... jsem si říkal, když jsem okukoval bráchovo SD, že jsou mi ty světla nějak povědomý :-D

Obrázek
Obrázek

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Napsal: úte črc 02, 2013 7:36
od Jenda
Přece jenom se něco děje :) jelikož jsem poslední dobou nějak moc vytížen a nezůstává mnoho času na cokoli jiného než na práci v práci a na opravu bytu, tak jsem se konečně utrhl a zajel na SDčko :)
přípájel jsem všechno co předchozí majitel odpojil - spínací skříňku
raději jsem nezapojoval ty dva drátky co jsou jako startovací. to až jindy.
výsledek: vše funguje jak má, okénka se rolujou, zrcátka také, ventilátor fouká, stopky též tikaj :)
jen mi chybí dvě tlačítka, budu je muset poptat.
příště se posunu do motoru.
jen klakson mi někdo ukradl :( nemohl jsem si slavnostně zatroubit, jak to mám ve zvyku když něco na autě zafunguje :D

dom jsem si odvezl tapece dveří. nějake jouda je opravoval tak, že ty dřevěné části na konci zalakoval a tak to poteklo ty dveře, uvidím jak se mi to povede odstranit. pak přelakuju to dřevo a zabalím a šmitec.

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Napsal: pát lis 15, 2013 9:04
od Jenda
Copak se děje ve stodole?


https://plus.google.com/u/0/photos/1120 ... gev70Km5LQ

Konečně jsem se dostal více na naše SDčko. protože se mi osvědčily stojánky pod auto, tak dneska mi přijdou druhé - snad ještě odpoledne stihnu auto na ně postavit.
V podstatě jsem zatím stihl jen dovyklidit itnterier od veškerých volných šroubů. Dále jsem postupně věci na pytlíkoval a poskládal do krabice, zjistil stav volných (odmontovaných/odtruhnutých) dílů.
A konečně si odmontoval první šrouby a oddělal spolujezdcovu sedačku. jak jsem asi již dříve avizoval, že podlaha byla už opravovaná, tak pod veškerýma vrstvama nové izolace na podlaze jsem objevil louži vody,
která tam na mne čekala už hodně dlouho.
Auto jsem hlavně musel dát do pucu pro návštěvu. Byl jsem podctěn návštěvou Elvise a jeho milé. Krásně mne dokázal svýma zkušenostma namotivovat, poslechl jsem si od něj veškeré rady a zkušenosti.
Jen škoda, že byla taková kosa a že Elvis musel frčet rychle pryč.
Jinak teď musím tedy doodělat sedačku a koberec a pak se pustím do zadní nápravy. hurá... chlat:
jen jsem na úkor sdčka zmeškal údržbu R216 ale to už jinde...